Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Welke conclusies?
Je denkt toch niet dat we achteraf een objectieve analyse gaan maken?
Waarschijnlijk gaan we die analyses vergeten te doen, want dat doen we altijd. (nu zeggen we dat we het gaan doen omdat het goed klinkt)
En als we het doen zal die luiden(na een zeer korte brainstorming): we hebben het misschien beetje verkeerd aangepakt, maar doordat we te weinig wisten van het virus, is het onze schuld niet dat we foute keuze's hebben gemaakt.
En die conclusie zal je kunnen copy pasten voor elke corona gerelateerd onderwerp, let maar op ^^
Mocht het tegendeel waar zijn, DAT zou pas een schok zijn. (maar dat zou het ontslag van verschillende mensen als gevolg hebben, en dus geen realistisch scenario zijn)
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Politici hebben er een kunst van gemaakt zich te wentelen in onschuld... Ze zijn allemaal bevoegd, maar geen enkele is verantwoordelijk. Waarom er zoveel verantwoordelijk zijn voor de mondmasker-farce is gebaseerd is op hetzelfde principe: verwater de verantwoordelijkheid en als er dan een kop moet rollen, zullen we wel een of andere pion vinden in een administratie.
De leugens en excuses worden elke dag groter en geen deftige journalist in de buurt om echte vragen te stellen.
De gemiddelde Belg is dom genoeg om in dat verhaaltje mee te stappen en ze staan er nog bij te applaudiseren ook..."Kijk eens hoe bezorgd ze om ons zijn". We zijn in 9 weken tijd een politiestaat geworden waar Kim jaloers zou op zijn en de bevolking geeft geen kik. Ze zien dat ook en gaan dus telkens een stapje verder....
Ive Marx vandaag in De Standaard:
Buitengewoon verstandig stukje tekst.Maatschappelijk stabiliseren: dat betekent ook sociaal leven mogelijk maken. In Denemarken zijn de scholen al meer dan een maand open. In Zweden heeft het leven een redelijke graad van normaliteit behouden. Nauwelijks mondmaskers op straat. De ziekenhuizen liggen er niet veel voller dan hier. Wat is dan het echte gevaar van speeltuinen, terrasjes aan zee, kleinschalige culturele evenementen of van zomerkampen voor jongeren? Ik weet het niet, maar ik stel de vraag. Want het lijkt me dat we op zijn minst een antwoord verdienen.
Na een paar weken van zelfgenoegzaam gegniffel over de lakse aanpak in plaatsen als Nederland en Zweden, lijken we terug waar we altijd al waren: wij hebben meer lessen te leren van die landen dan eraan te geven. Het praktische is ook: als je daar vraagt naar het waarom, dan krijg je gewoon een antwoord.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/04 ... en-corona/
Mortaliteit van Covid 19 hoger in gebieden met meer luchtvervuiling ?
"""De conclusie zou eigenlijk logisch zijn: als we vervuilde lucht inademen, stijgt na verloop van tijd de kans op een hart- of longaandoening, of bijvoorbeeld diabetes. Die factoren werken dan weer negatief voor iemand die Covid-19 oploopt: ze kunnen de prognose voor die patiënten bij een opname verzwaren. """"
Dat klinkt me al 300x verstandiger als : """In Nederland hebben ze het beter gecommuniceerd en uitgelegd en ondanks minder maatregelen heeft de bevolking zich er beter aan gehouden."""
En het zou wel degelijk voor een (groot ?) stuk kunnen verklaren waarom we hier meer in de prijzen vallen ondanks meer maatregelen.
Mannen overlijden vaker dan vrouwen aan het virus maar hebben gemiddeld ook vaker overgewicht..
Dat laatste heb ik zelf gevonden..
Belgen doen het daar slechter deden dan Nederlanders (mannen).
Mortaliteit van Covid 19 hoger in gebieden met meer luchtvervuiling ?
"""De conclusie zou eigenlijk logisch zijn: als we vervuilde lucht inademen, stijgt na verloop van tijd de kans op een hart- of longaandoening, of bijvoorbeeld diabetes. Die factoren werken dan weer negatief voor iemand die Covid-19 oploopt: ze kunnen de prognose voor die patiënten bij een opname verzwaren. """"
Dat klinkt me al 300x verstandiger als : """In Nederland hebben ze het beter gecommuniceerd en uitgelegd en ondanks minder maatregelen heeft de bevolking zich er beter aan gehouden."""
En het zou wel degelijk voor een (groot ?) stuk kunnen verklaren waarom we hier meer in de prijzen vallen ondanks meer maatregelen.
Mannen overlijden vaker dan vrouwen aan het virus maar hebben gemiddeld ook vaker overgewicht..
Dat laatste heb ik zelf gevonden..
Belgen doen het daar slechter deden dan Nederlanders (mannen).
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
De band tussen luchtvervuiling en corona zal toch niet sterk zijn. Als ik zie dat veel Aziatische steden koplopers zijn in 'slechte lucht', en dat diezelfde streken goede coronacijfers hebben (vb. Peking) dan zou ik eerder denken dat het beschermt tegen corona.
Dus daar kunnen we het ook al niet op steken
Dus daar kunnen we het ook al niet op steken
Warmte / zomerweer werkt dan weer in goede zin op de virussen.
En die trend zie je dan weer wel : Afrika wordt niet zwaar getroffen.
Het aantal doden in Thailand is enorm klein alhoewel daar een massa mensen met vreemde nationaliteiten neerstrijkt.
Voor veel bezigheden houdt men daar geen anderhalve meter afstand.
En toch zijn er maar 58 doden.
Peking : die hebben de meest doorgevoerde lockdown gehad en het meeste maatregelen.
Je ziet dat het werkt he ?
Wuhan ligt meer dan 1000 km van Peking.
Ik zou vooral niet overdrijven in het overmatig simpel zien of doen lijken van de materie.. Dan kom je tot billenkletserconclusies als : ze moeten het wel beter uitgelegd hebben en daardoor hebben ze veel minder doden
Of : Dit zal wel niet kloppen en dat wel ... Met de natte vinger erover hier op het forum, maar 'Van Ranst en Van Gucht weten er niets van'.
En die trend zie je dan weer wel : Afrika wordt niet zwaar getroffen.
Het aantal doden in Thailand is enorm klein alhoewel daar een massa mensen met vreemde nationaliteiten neerstrijkt.
Voor veel bezigheden houdt men daar geen anderhalve meter afstand.
En toch zijn er maar 58 doden.
Peking : die hebben de meest doorgevoerde lockdown gehad en het meeste maatregelen.
Je ziet dat het werkt he ?
Wuhan ligt meer dan 1000 km van Peking.
Ik zou vooral niet overdrijven in het overmatig simpel zien of doen lijken van de materie.. Dan kom je tot billenkletserconclusies als : ze moeten het wel beter uitgelegd hebben en daardoor hebben ze veel minder doden
Of : Dit zal wel niet kloppen en dat wel ... Met de natte vinger erover hier op het forum, maar 'Van Ranst en Van Gucht weten er niets van'.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
“Het ziet er niet naar uit dat temperatuur een bepalende factor heeft op het virus. In landen als Indonesië en India is het redelijk warm, maar toch zijn er nog veel besmettingen."
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ch ... ~a14fd35c/
Ok, dus niet de luchtvervuiling, maar wel de warmte. Denk je dat Peking warmer is dan België in feb-maart-april
Of dan toch de genomen maatregelen.
Dus het gaat toch over het verplichten van mondmaskers, tracking, afzondering van zieken, testen van risicogevallen,...?
Ja, wat dacht je anders.
Dat is dus dat lijstje maatregelen dat hier allemaal niet gebeurd is en nog steeds niet genoeg gebeurd.
Maar bon, het lijk van het sprookje van de goed werkende Belgische overheid is hier al zo vaak opgewarmd... Binnenkort valt dat rottend vlees wel vanzelf van de botten.
In Beijing of Thailand vind je weinig mensen met obesitas...
Mijn punt is eerder dat de werking van de overheid er weinig toe doet tenzij bv in Brazilië. Weinig maatregelen, veel doden.. Ontraden om er eender wat aan te doen. Idem voor wit Rusland.
Ze DOEN het in Nederland niet beter maar ze hebben wat meer geluk, minder patiënt 0's ? Waarom ze ginder beter af zijn weet niemand op dit moment. De Nederlanders weten het zelf niet.
In China lijkt het me meer te liggen aan meer maatregelen. Dat zei ik al. In de winter is het in Beijing eerder kouder dan hier, niet warmer. In maart ongeveer gelijk aan hier.
Maskers dragen ze daar al jaren.
We weten nog niet eens of het via handcontact wordt overgedragen. Zelf denk ik van wel.. voor wat het waard is. Hun Lockdown was vele malen grondiger. Dan toch de maatregelen ? Die die wij meer hebben genomen dan Nederland... Daar hadden ze ook geen maskers teveel en ze konden ze in een vroeg stadium niet verplichten daarom. Net als hier.
Ik vind zelf niet dat de overheid hier alles puik doet. Verre van. Maar dat ze meer maatregelen hebben genomen zou ik niet als oorzaak zien van meer doden in ons land.
Mijn punt is eerder dat de werking van de overheid er weinig toe doet tenzij bv in Brazilië. Weinig maatregelen, veel doden.. Ontraden om er eender wat aan te doen. Idem voor wit Rusland.
Ze DOEN het in Nederland niet beter maar ze hebben wat meer geluk, minder patiënt 0's ? Waarom ze ginder beter af zijn weet niemand op dit moment. De Nederlanders weten het zelf niet.
In China lijkt het me meer te liggen aan meer maatregelen. Dat zei ik al. In de winter is het in Beijing eerder kouder dan hier, niet warmer. In maart ongeveer gelijk aan hier.
Maskers dragen ze daar al jaren.
We weten nog niet eens of het via handcontact wordt overgedragen. Zelf denk ik van wel.. voor wat het waard is. Hun Lockdown was vele malen grondiger. Dan toch de maatregelen ? Die die wij meer hebben genomen dan Nederland... Daar hadden ze ook geen maskers teveel en ze konden ze in een vroeg stadium niet verplichten daarom. Net als hier.
Ik vind zelf niet dat de overheid hier alles puik doet. Verre van. Maar dat ze meer maatregelen hebben genomen zou ik niet als oorzaak zien van meer doden in ons land.
De Belgische mondmasker-saga uitgelegd voor buitenlanders, in het Engels en met animatie: twitter.
Belgen zijn kampioenen in het creëren van overbodige functies, Charles Michel met zijn 'Allo Allo' Engels, ...
Belgen zijn kampioenen in het creëren van overbodige functies, Charles Michel met zijn 'Allo Allo' Engels, ...
dat corona gedoe werkt op mijn zenuwencentiem schreef: ↑19 mei 2020, 16:41Ok, dus niet de luchtvervuiling, maar wel de warmte. Denk je dat Peking warmer is dan België in feb-maart-april
Of dan toch de genomen maatregelen.
Dus het gaat toch over het verplichten van mondmaskers, tracking, afzondering van zieken, testen van risicogevallen,...?
Ja, wat dacht je anders.
Dat is dus dat lijstje maatregelen dat hier allemaal niet gebeurd is en nog steeds niet genoeg gebeurd.
Maar bon, het lijk van het sprookje van de goed werkende Belgische overheid is hier al zo vaak opgewarmd... Binnenkort valt dat rottend vlees wel vanzelf van de botten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Eerder het zonlicht dan de warmte.
Onderzoek: nauwelijks kans op besmetting in buitenlucht
‘Maar dat het virus buiten minder verspreidt, is zeker waar. Het kan er verwaaien en je hebt er zonlicht met uv-straling die het virus inactiveert.’
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dus, eigenlijk: kom allemaal uit uw kot en het probleem is opgelost.
Dit is hier blijkbaar nog niet gepasseerd? Even zoeken leverde alvast geen resultaten.
Een 100 jaar oud vaccin tegen TBC zou een bescherming kunnen zijn tegen COVID-19.
Corona-dodental Portugal 535, Spanje 17.000/ Ierland 334 doden, V.K. 11346 (data van 13 april). Een hypothese: beide landen verschillen qua TBC-vaccinatie. En hoewel het verre van zeker is : "Clinical trials analyzing the protective effects of the vaccine against COVID-19 are already underway in other countries, including Australia and the Netherlands."
https://www-livescience-com.cdn.ampproj ... ccine.html
Pssst: vertel het best nog maar niet aan Trump
Een 100 jaar oud vaccin tegen TBC zou een bescherming kunnen zijn tegen COVID-19.
Corona-dodental Portugal 535, Spanje 17.000/ Ierland 334 doden, V.K. 11346 (data van 13 april). Een hypothese: beide landen verschillen qua TBC-vaccinatie. En hoewel het verre van zeker is : "Clinical trials analyzing the protective effects of the vaccine against COVID-19 are already underway in other countries, including Australia and the Netherlands."
https://www-livescience-com.cdn.ampproj ... ccine.html
Pssst: vertel het best nog maar niet aan Trump