MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Door het topic te lezen eens mijn gestorte intrest op 1 april nagekeken op Fidelity spaarrekening.
Ik kon het eenvoudig controleren want heb alleen in januari 2019 een bedrag op overgeschreven.
Blijkt nu dat ze 7 eurocent te weinig hebben gegeven.Omdat het bedrag zo klein is ga ik er niet moeilijk overdoen maar ga MeDirect toch beter opvolgen!
Ik kon het eenvoudig controleren want heb alleen in januari 2019 een bedrag op overgeschreven.
Blijkt nu dat ze 7 eurocent te weinig hebben gegeven.Omdat het bedrag zo klein is ga ik er niet moeilijk overdoen maar ga MeDirect toch beter opvolgen!
banken werken met 360 dagen ipv 366 dagen (dit jaar dan toch). Kan het daardoor zijn? Of wordt het verschil dan net groter?
Eerder vandaag heb ik antwoord hierover gekregen van medirect:jeff schreef: ↑14 april 2020, 10:58En het is daar dat ik gezien heb dat er momenteel (sinds 1 april?) bij mij iets niet juist is. Als je de bedragen (stortingen) in dit overzicht optelt moet je aan het bedrag komen dat op je rekening staat en dat is bij mij niet het geval. Er ontbreekt in het overzicht bij mij één storting en als ik die er bij tel dan kom ik wel aan het bedrag dat op mijn rekening staat. Hierover heb ik dus afgelopen vrijdag een bericht aan medirect gezonden.annetje schreef: ↑14 april 2020, 09:53 Je hebt een verkeerde screenshot genomen.
Als je iets lager scrolt, zie je een blauwe balk, met achteraan (rechts) een +.
Daar moet je op klikken, en dan opent er zich een overzicht van al je stortingen, hoeveel dagen tot de vervaldag, wat de uitbetalingsdatum is van die getrouwheidspremie, en dan achteraan hoeveel die getrouwheidspremie op dit moment is.
"De simulatie kan soms een foute weergave weergeven maar bij de uitbetalingen wordt altijd rekening gehouden met het totale bedrag en de aparte stortingen."
Mijn vaststelling was dus correct. Dit bericht is een beetje geruststellend, maar ook een signaal om de uitbetalingen van de getrouwheidspremies door medirect na afloop van ieder kwartaal in ieder geval nauwgezet op te volgen.
jeff schreef: ↑16 april 2020, 14:11En plots gaat het over simulatie ??jeff schreef: ↑14 april 2020, 10:58
Eerder vandaag heb ik antwoord hierover gekregen van medirect:
"De simulatie kan soms een foute weergave weergeven maar bij de uitbetalingen wordt altijd rekening gehouden met het totale bedrag en de aparte stortingen."
Mijn vaststelling was dus correct. Dit bericht is een beetje geruststellend, maar ook een signaal om de uitbetalingen van de getrouwheidspremies door medirect na afloop van ieder kwartaal in ieder geval nauwgezet op te volgen.
Estate Guru believer.
Voor de volledigheid hier ook mijn vraagstelling aan medirect:
"Beste,
Gelieve eens na te zien of er iets mis is met het overzicht berekening getrouwheidspremie bij de fidelityrekening. Mijn saldo op deze rekening is juist, maar het overzicht van de bedragen waarop momenteel getrouwheid loopt, klopt niet: maak zelf de som van deze bedragen en dit is niet gelijk aan mijn saldo op deze rekening. Het verschil is €XXXXX en dat bedrag zou ook extra moeten vermeld zijn als het vijfde bedrag waarop momenteel getrouwheid loopt, nl. sinds 1 april 2020.
Wil U dat eens nazien en me het resultaat van uw nazicht meedelen a.u.b."
Ik kan er ook niet aan doen dat medirecht in het antwoord hierop, een beetje verwarrend, het begrip "simulatie" gebruikt
"Beste,
Gelieve eens na te zien of er iets mis is met het overzicht berekening getrouwheidspremie bij de fidelityrekening. Mijn saldo op deze rekening is juist, maar het overzicht van de bedragen waarop momenteel getrouwheid loopt, klopt niet: maak zelf de som van deze bedragen en dit is niet gelijk aan mijn saldo op deze rekening. Het verschil is €XXXXX en dat bedrag zou ook extra moeten vermeld zijn als het vijfde bedrag waarop momenteel getrouwheid loopt, nl. sinds 1 april 2020.
Wil U dat eens nazien en me het resultaat van uw nazicht meedelen a.u.b."
Ik kan er ook niet aan doen dat medirecht in het antwoord hierop, een beetje verwarrend, het begrip "simulatie" gebruikt
Kijk, dit is het bericht dat ik gisteren ontving van MeDirect:
"Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Onze excuses voor het laattijdige antwoord.
Indien het bedrag minstens 12 maanden op de rekening is blijven staan, wordt de getrouwheidspremie uitbetaald op 01/07/2020. De simulatie van de getrouwheidspremie kan een verkeerd beeld geven door uitgaande overboekingen.
Mocht u nog verdere vragen hebben, kan u ons steeds contacteren."
Ik moet eerlijk toegeven dat ik maar half gerust ben. Over 9 dagen komt er normaal gezien weer een vervaldatum. Dit wordt dus uitkijken en printen. Aangenaam is anders.
Groetjes
Lila
"Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Onze excuses voor het laattijdige antwoord.
Indien het bedrag minstens 12 maanden op de rekening is blijven staan, wordt de getrouwheidspremie uitbetaald op 01/07/2020. De simulatie van de getrouwheidspremie kan een verkeerd beeld geven door uitgaande overboekingen.
Mocht u nog verdere vragen hebben, kan u ons steeds contacteren."
Ik moet eerlijk toegeven dat ik maar half gerust ben. Over 9 dagen komt er normaal gezien weer een vervaldatum. Dit wordt dus uitkijken en printen. Aangenaam is anders.
Groetjes
Lila
Laatst gewijzigd door Lila B op 17 april 2020, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is geen verklaring voor je probleem.
Oeps, te vlug geënterd. Ik heb het bericht aangepast.
Dit is wat ik initieel schreef naar MeDirect:
"Goedemorgen
Op 08-04-2019 deed ik een storting van *****€ op de MeDirect Fidelity rekening en op 08-04-2020 was de getrouwheidspremie verworven.
Gisteren, 09-04-2020 zag ik dan ook de getrouwheidspremie staan als zijnde verworven, maar nog niet uitbetaald. Het bedrag was *** €, en zou uitbetaald worden op 1 juli aanstaande.
Nu is dit bedrag echter verdwenen. Kunt u de nodige rechtzetting doen aub?
Dit is wat ik initieel schreef naar MeDirect:
"Goedemorgen
Op 08-04-2019 deed ik een storting van *****€ op de MeDirect Fidelity rekening en op 08-04-2020 was de getrouwheidspremie verworven.
Gisteren, 09-04-2020 zag ik dan ook de getrouwheidspremie staan als zijnde verworven, maar nog niet uitbetaald. Het bedrag was *** €, en zou uitbetaald worden op 1 juli aanstaande.
Nu is dit bedrag echter verdwenen. Kunt u de nodige rechtzetting doen aub?
Ze hebben je vraag niet onderzocht en gewoon een standaard antwoord gestuurd.
Een vraag op papier mail plaatsen is gemakkelijk.
De tegen partij laten snappen waar het over gaat met deze mail is iets anders.
Wanneer men de telefoon neemt en inlogt kan men stap voor stap aan medewerker uitleggen welk probleem men ervaart.
En dan is een oplossing misschien heel dichtbij.
Estate Guru believer.
Hierbij een vb van een probleempje. (niet bij Me )
Nu giro rekening op 2 namen.
Persoon 1 heeft in verleden bijna al de overschrijvingen of stortingen zelf uitgevoerd en begunstigden bewaard.
Persoon 2 begint nu met corona meer in de bankzaken interesse te tonen.
Maar loopt tegen probleem wanneer ingelogd op eigen naam die begunstigden van persoon 1 die niet zichtbaar zijn.
Dus hoe dit op te lossen : 1 alles manueel met de tijd ingeven en begunstigden bewaren.
of : 2 zou het mogelijk zijn dit semi automatisch in orde te brengen.
Een telefoontje en ingelogd en de oplossing was er , gewoon op de overschrijving uit verleden klikken en begunstigde bewaren klikken.
Als bank medewerker zet zo een oplossing maar eens op papier.
En dan hopende dat vraagsteller in antwoord mee is.
Dus toch maar die goede ouderwetse foon als simpele oplossing en inloggen natuurlijk en vraag stellen.
Op 5 minuten telefoon kosten de oplossing.
Men had ook deze vraag op forum kunnen plaatsen , en dan de forum leden het proberen laten oplossen.
En deze werkwijze zal waarschijnlijk bij meer dan een bank de oplossing zijn.
Nu giro rekening op 2 namen.
Persoon 1 heeft in verleden bijna al de overschrijvingen of stortingen zelf uitgevoerd en begunstigden bewaard.
Persoon 2 begint nu met corona meer in de bankzaken interesse te tonen.
Maar loopt tegen probleem wanneer ingelogd op eigen naam die begunstigden van persoon 1 die niet zichtbaar zijn.
Dus hoe dit op te lossen : 1 alles manueel met de tijd ingeven en begunstigden bewaren.
of : 2 zou het mogelijk zijn dit semi automatisch in orde te brengen.
Een telefoontje en ingelogd en de oplossing was er , gewoon op de overschrijving uit verleden klikken en begunstigde bewaren klikken.
Als bank medewerker zet zo een oplossing maar eens op papier.
En dan hopende dat vraagsteller in antwoord mee is.
Dus toch maar die goede ouderwetse foon als simpele oplossing en inloggen natuurlijk en vraag stellen.
Op 5 minuten telefoon kosten de oplossing.
Men had ook deze vraag op forum kunnen plaatsen , en dan de forum leden het proberen laten oplossen.
En deze werkwijze zal waarschijnlijk bij meer dan een bank de oplossing zijn.
Estate Guru believer.
Platin, zowel Jeff als ik hebben gebeld met de klantendienst aangaande dit probleem. We werden geadviseerd om onze bezorgdheid op mail te zetten, wat we ook gedaan hebben. Pas na deze stappen hebben we het forum om raad gevraagd.platin schreef: ↑17 april 2020, 17:13Een vraag op papier mail plaatsen is gemakkelijk.
De tegen partij laten snappen waar het over gaat met deze mail is iets anders.
Wanneer men de telefoon neemt en inlogt kan men stap voor stap aan medewerker uitleggen welk probleem men ervaart.
En dan is een oplossing misschien heel dichtbij.
Wijziging gereglementeerde spaarrekeningen
Vanaf 27 mei 2020 biedt MeDirect u op haar gereglementeerde spaarrekeningen volgende rentes aan:
We beseffen dat het voor u als spaarder ook woelige tijden zijn en dat het niet altijd eenvoudig is om onder deze omstandigheden een langetermijn spaarhorizon aan te houden. Als bank hebben we gekeken hoe we daaraan tegemoet kunnen komen. Binnen enkele weken lanceren we een spaarrekening die meteen opbrengt en maximale flexibliteit biedt, dankzij een hogere basisrente.
bron: mail van MeDirect
Vanaf 27 mei 2020 biedt MeDirect u op haar gereglementeerde spaarrekeningen volgende rentes aan:
- MeDirect Maandsparen Max
Een getrouwheidspremie van 0,50% (in plaats van 0,65%).
De basisrente blijft ongewijzigd op 0,05%. - MeDirect Fidelity Sparen
Een getrouwheidspremie van 0,35% (in plaats van 0,50%).
De basisrente blijft ongewijzigd op 0,05%.
We beseffen dat het voor u als spaarder ook woelige tijden zijn en dat het niet altijd eenvoudig is om onder deze omstandigheden een langetermijn spaarhorizon aan te houden. Als bank hebben we gekeken hoe we daaraan tegemoet kunnen komen. Binnen enkele weken lanceren we een spaarrekening die meteen opbrengt en maximale flexibliteit biedt, dankzij een hogere basisrente.
bron: mail van MeDirect
Weer een nieuwe spaarrekening uit de hoed toveren en de bestaande spaarrekeningen qua aantrekkelijkheid verminderen. Begint toch een wat vervelende strategie te worden.