Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Voor je nog meer aandelen koopt, lees dan deze beschouwing eens:
https://www.marc.cn/2020/04/the-world-a ... id-19.html
Hij schat de gevolgen van Corona in en oogt er veel succes mee op twitter.
https://www.marc.cn/2020/04/the-world-a ... id-19.html
Hij schat de gevolgen van Corona in en oogt er veel succes mee op twitter.
- Spagazeuse
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb de helft van me Euronav 's buiten gegooid vandaag.
Was die wisselende koersen meer dan beu de rest volgt later nog wel.
Was die wisselende koersen meer dan beu de rest volgt later nog wel.
@Spagazeuse,
Bij Euronav weet je dit toch vooraf als je die koopt? Dat hoort nu eenmaal bij dit soort cyclische aandelen.
Bij Euronav weet je dit toch vooraf als je die koopt? Dat hoort nu eenmaal bij dit soort cyclische aandelen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ga toch eens overwegen om te veranderen van aas, nog niet heel veel gevangen van de 10 lijnen die uit lagen.
Ik heb nog genoeg cash om 1 aandeel bij te kopen, maar niks gezien dat me echt overtuigd (iemand HET idee? :p )
Euronav heb ik even overwogen, maar heb nog niet echt de trigger om ervoor te gaan
Ik denk dat we sowieso eventjes moeten wachten op een nieuwe terugval, dan is er misschien wel een nieuwe opportuniteit
Ik denk misschien aan iets eerder op het forex gebied, of aandelen wiens situatie gewijzigd is door valutawijzigingen, maar het is een denkpiste...
Euronav heb ik even overwogen, maar heb nog niet echt de trigger om ervoor te gaan
Ik denk dat we sowieso eventjes moeten wachten op een nieuwe terugval, dan is er misschien wel een nieuwe opportuniteit
Ik denk misschien aan iets eerder op het forex gebied, of aandelen wiens situatie gewijzigd is door valutawijzigingen, maar het is een denkpiste...
Ik heb 2 dagen geleden SPR (Spirit Aerosystems) gekocht, een onderaannemer van Boeing. 30% gestegen sindsdien met nog veel potentieel imo.
Ook UAL (United) lijkt me een aandeel met rebound potentieel, maar zal afwachten zijn hoe snel ze terug gaan vliegen. Morgen financials, zou wel eens een vonk kunnen geven (in beide richtingen).
Ook UAL (United) lijkt me een aandeel met rebound potentieel, maar zal afwachten zijn hoe snel ze terug gaan vliegen. Morgen financials, zou wel eens een vonk kunnen geven (in beide richtingen).
Ik heb verleden week airbus gekocht en geloof er sterk in. Niet de eerste twee jaren want het corona heeft hen veel schade berokkend. Zij hebben deze morgen hun cijfers( Q1) bekend gemaakt niet goed maar beter dan verwacht. Het aandeel is vandaag 10,42 % gestegen en staat nu eur 58,39. Ik heb gekocht aan eur 52,51 verleden week.
Op 52 weken:
Laag
48,12
18-3-2020
Hoog
139,40
24-1-2020
Op 52 weken:
Laag
48,12
18-3-2020
Hoog
139,40
24-1-2020
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zou Boeing koopwaardig zijn? De problemen met de 737 max vallen nu wel samen met corona, maar binnen een paar jaar zou dit toch grotendeels voorbij moeten zijn?
Ik hoop het ook maar mij lijkt dat wat te riskant. Bericht over Airbus;
Ik heb aandelen gekocht van Ageas en KBC in deze crisis.27/04/2020 10:35:38
Airbus vreest om voortbestaan
(ABM FN-Dow Jones) Airbus verliest veel geld door de coronavirus-pandemie en vreest om het voortbestaan als er geen actie wordt ondernomen. Dit schreef Reuters op basis van een brief die CEO Guillaume Faury van Airbus naar zijn medewerkers verstuurde.
In de brief waarschuwde Faury dat het bedrijf “in een ongekend tempo geld verliest”.
Deze maand kondigde het bedrijf aan dat het vanwege de corona-uitbraak de productie van vliegtuigen met een derde verminderde.
Faury waarschuwde ook de 135.000 medewerkers van Airbus voor verregaand herstructurering, aangezien het bedrijf zonder directe actie de crisis niet zou overleven, aldus Reuters.
Airbus zal deze week zijn eerste kwartaalcijfers publiceren.
Door: ABM Financial News.
Wat denken jullie van het aandeel akka technologie tegenwoordig?
Ik heb deze in port en zit aan een 20% in de min hiervoor, maar toch zal ik deze behouden.
Ze haalden veel omzet in de sectoren die nu in de klappen delen (aero en automotive bvb.). Veel van hun projecten steunen ook op 5G-uitrol (IOT, self-driving cars, smart city, ...) en we kennen allemaal de aanwezige tegenkanting in EU. Veel van die projecten vereisen ook overheidsgelden, en sinds de coronamaatregelen is duidelijk dat alle overheden het met minder gaan moeten doen. Ook hun consultancy-inkomsten zijn niet meer gegarandeerd, gezien bijna alle bedrijven alsook overheden daar momenteel de knip in zetten (projecten gaan niet meer van start, staan on-hold of de externe consultants zijn weggestuurd).
Afvloeiingen en herverdeling van interne budgetallocaties zullen nodig zijn, vrees ik. Ze hebben een mooie en sterke portfolio aan technologieën/kennis, alleen gaan die op de lange baan verschoven worden door gebrek aan gelden.
Ze haalden veel omzet in de sectoren die nu in de klappen delen (aero en automotive bvb.). Veel van hun projecten steunen ook op 5G-uitrol (IOT, self-driving cars, smart city, ...) en we kennen allemaal de aanwezige tegenkanting in EU. Veel van die projecten vereisen ook overheidsgelden, en sinds de coronamaatregelen is duidelijk dat alle overheden het met minder gaan moeten doen. Ook hun consultancy-inkomsten zijn niet meer gegarandeerd, gezien bijna alle bedrijven alsook overheden daar momenteel de knip in zetten (projecten gaan niet meer van start, staan on-hold of de externe consultants zijn weggestuurd).
Afvloeiingen en herverdeling van interne budgetallocaties zullen nodig zijn, vrees ik. Ze hebben een mooie en sterke portfolio aan technologieën/kennis, alleen gaan die op de lange baan verschoven worden door gebrek aan gelden.
Voor de meer defensieve belegger zijn imo deze 2 aandelen ook koopwaardig:
- ascencio: investeert in winkelpanden, maar dan voor een groot stuk voedings-retailers.
- Intervest Offices & warehouses: het resultaat begint meer af te hangen van logistiek vastgoed, wat een groeisector is.
Beide zijn GVVs die vrij corona-proof zouden moeten zijn en hebben aan de huidige prijs een netto-dividend van meer dan 4,5 procent.
ps.: putting my money where my mouth is. Voor beiden vandaag een aankooporder ingegeven.
- ascencio: investeert in winkelpanden, maar dan voor een groot stuk voedings-retailers.
- Intervest Offices & warehouses: het resultaat begint meer af te hangen van logistiek vastgoed, wat een groeisector is.
Beide zijn GVVs die vrij corona-proof zouden moeten zijn en hebben aan de huidige prijs een netto-dividend van meer dan 4,5 procent.
ps.: putting my money where my mouth is. Voor beiden vandaag een aankooporder ingegeven.
Om een (reeds oud) hiaat in mijn portefeuille op te vullen, zoek ik een aandeel in de defensie-sector.
Een bedrijf met wat spreiding in soorten wapen/defensieve systemen.
Een beetje een bedrijf zoals FN Herstal, iemand voorstellen?
Ik vind de meeste defensie-aandelen veel te veel niche gericht op 1 soort raketsysteem enzovoort...
Wat wel goed is is Boeing, maar dat is dan veel te veel burgerluchtvaart afhankelijk...
Land maakt weinig uit, liefst niet USA, maar het kan wel
Een bedrijf met wat spreiding in soorten wapen/defensieve systemen.
Een beetje een bedrijf zoals FN Herstal, iemand voorstellen?
Ik vind de meeste defensie-aandelen veel te veel niche gericht op 1 soort raketsysteem enzovoort...
Wat wel goed is is Boeing, maar dat is dan veel te veel burgerluchtvaart afhankelijk...
Land maakt weinig uit, liefst niet USA, maar het kan wel