Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Heb je enig idee hoeveel je aan reizen en extraatjes tijdens al die jaren besteed hebt? Gaat een redelijk bedrag zijn, vrees ik. Niet om de zeggen dat het weggesmeten geld is, maar om een vergelijking te maken met bvb ons gezin dat hooguit 20k heeft uitgegeven aan reizen tijdens de laatste 35 jaar.Nefertari schreef: ↑21 mei 2020, 13:24
Hoewel off-topic: toch enige toelichting. Onze ‘bescheiden’ rijwoning (jaren ’50) heeft momenteel een geschatte verkoopwaarde van 180.000€. Onze gezamenlijke (spaar)gelden +/-220.000€ (wat nog rest van erfenissen inbegrepen).
Nooit een 2de verblijf gehad. Grootste aantal jaren in kleine bedrijfjes gewerkt aan lage lonen en zónder extra-wettelijke voordelen. Onze erfenissen van beider families bedroegen samen +/-130000€ en dien(d)en voor onze reizen en extraatjes. Maar we hebben nooit schulden gemaakt!
Soms kijk ik ook verwonderd rond, als ik rij door de chique verkavelingen met de meerdere dikke auto's per gezin, en ik vraag mij dan af hoeveel schulden die mensen wél hebben.
Ik zou niet in hun plaats willen zijn, want ik heb alles wat ik nodig heb en hoef van niets meer wakker te liggen.
Oei, oei, gaan we weer de rekening van iemand anders maken...
Liever 200.000 'vermogen' en ieder jaar een mooie reis dan 400.000 en nooit op vakantie. Maar iedereen moet doen wat hij zelf wil natuurlijk
Nou neen. De regels zijn aangepast. Maar de gewoontes van de mensen niet. Dat is nu juist het probleem. Staan ze toch weer te dicht bij elkaar bij de koffiemachine...vortex schreef: ↑21 mei 2020, 14:26Lijkt mij weinig waarschijnlijk sinds de heropening van de niet essentiële bedrijven, organisatie en gewoontes zijn in het gros van de bedrijven wel degelijk aangepast, soms tot in het absurde.Dixit schreef: ↑21 mei 2020, 14:05 En ondertussen in De Standaard een stukske over dat mensen niet zo maar in het wild worden besmet, maar meestal 'gewoon' op hun werk. Want daar kennen ze de mensen en daar hebben ze hun gewoontes niet aangepast.
Nu kwam die theorie van de bevraging van de UA waarin mensen zelf mochten zeggen waar ze dachten besmet te zijn geraakt.
Maar goed. Persoonlijk begin ik toch wat meer vertrouwen in de zaak te krijgen. Kijk maar hoe de Nederlanders weeral collectief het varken uithangen.
Als je dat niet gaat terugzien in de statistieken, dan zie je niets meer terug in de statistieken. Dan is het probleem "Corona" al opgelost.
Er staat ook een foto bij van een Enorme Rij voor de ingang van Diergaarde Blijdorp. Komaan, hé ! Dat is nu gemakkelijk te regelen, met reserveringen met tijdsslots. Wij komen nu net van de Zoo en dat was in één keer naarbinnen. Binnenin een tikkeltje te 'druk' naar onze smaak - met onze nieuw ontwikkelde smetvrees - met af an toe een clown die "anderhalve meter niet begrijpt". Maar eerlijk: de Zoo had het uitstekend geregeld.
Ook akkoord maar ik las eerder eentje die zichzelf wat beter voelt dan een ander en dat nog eens wil bevestigen.
Vergelijk de schitterende aanpak van Nederland, Uk, Brazilië , Zweden , etcCarpeNoctem schreef: ↑21 mei 2020, 13:05 Dr. Luc Bonneux over de Zweedse aanpak:
‘Zweedse roulette’? Nee, goed beleid
gerust met de strenge aanpak van Thailand en Vietnam.
Dan weten we ineens dat er iets anders is dat zorgt voor minder doden dan gewoon de aanpak wat slapjes laten.
Ge pikt welgeteld één woord uit mijn reactie. Nog minder zou belachelijk zijn. Lila is ook een foute kleur hier. Dus hard maal ik er niet om.
Nieuwsblad :"""""19.000 doden meer dan officiële cijfers in Italië volgens sociale zekerheid
In Italië zijn volgens het instituut van de sociale zekerheid meer mensen aan het coronavirus gestorven dan de officiële cijfers weergeven. Het instituut voegt ongeveer 19.000 doden toe aan de balans van 32.000 doden van de autoriteiten.
In een donderdag bekendgemaakt studie zegt het INPS (Instituto nazionale della previdenza sociale) dat in maart en april in totaal 156.429 overlijdens opgetekend werden in Italië, ongeacht de oorzaak. Dat zijn er 46.909 meer dan verwacht op basis van het gemiddelde in die maanden in de periode 2015-2019.
""""
Voor de goede verstaanders....
In Italië zijn volgens het instituut van de sociale zekerheid meer mensen aan het coronavirus gestorven dan de officiële cijfers weergeven. Het instituut voegt ongeveer 19.000 doden toe aan de balans van 32.000 doden van de autoriteiten.
In een donderdag bekendgemaakt studie zegt het INPS (Instituto nazionale della previdenza sociale) dat in maart en april in totaal 156.429 overlijdens opgetekend werden in Italië, ongeacht de oorzaak. Dat zijn er 46.909 meer dan verwacht op basis van het gemiddelde in die maanden in de periode 2015-2019.
""""
Voor de goede verstaanders....
Van 20 februari tot 31 maart bedroeg de oversterfte in Italië een kleine 40%. (bron: hln, 04.05)
Voor maart en april geeft Haelewyn oorspronkelijk 20% aan ( die 32.000 gerapporteerde doden) dat dan herleidt wordt naar 30% ( met die 19.000 toegevoegden).
Zou zeer straf zijn mocht men van 40% in maart naar 20% in maart+april gegaan zijn. Ook voor een goede verstaander ...
Voor maart en april geeft Haelewyn oorspronkelijk 20% aan ( die 32.000 gerapporteerde doden) dat dan herleidt wordt naar 30% ( met die 19.000 toegevoegden).
Zou zeer straf zijn mocht men van 40% in maart naar 20% in maart+april gegaan zijn. Ook voor een goede verstaander ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat meer is: haelewyn is andermaal blij met een dode mus. De laatste update:
Als we die 19000 doden bij het totaal van Italië tellen zit Italië zo uit het hoofd gerekend nog maar rond de positie van België ttz 800 doden/miljoen inwoners. En dit terwijl Italië al veel langer met de uitbraak zit, en ook nog enigszins kan zeggen dat het het niet had zien aankomen.
Als we die 19000 doden bij het totaal van Italië tellen zit Italië zo uit het hoofd gerekend nog maar rond de positie van België ttz 800 doden/miljoen inwoners. En dit terwijl Italië al veel langer met de uitbraak zit, en ook nog enigszins kan zeggen dat het het niet had zien aankomen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De cijfers komen niet van Haelewijn he Pukkie.
Ik vind het vreemd dat Pukkie meent de cijfers van een nationaal instituut in Italie in twijfel te moeten trekken en denkt dat hij het beter weet.
De cijfers van dat Instituto nazionale della previdenza sociale zijn hoger dan wat men toevoegt aan het dodental. Er is zelfs een verschil van 28000 doden..
Ze zijn nog zacht en voorzichtig (misschien politiek correct) als ze 19000 toevoegen aan hun cijfers. Als ik het goed begrepen heb uit dit artikel toch..
Ondertiteling :
47000 doden (over twee maanden) meer dan gemiddeld in die periode te verwachten maar men schrijft er slechts 19.000 toe aan Corona terwijl wij hier iedere extra dode (cfr rusthuizen) toeschrijven aan Corona...
Een andere manier van tellen dan toch ?
Als ze die cijfers gaan doorgeven aan de WHO gaan we nog eens zien of BE slechtst scoort..
Andere landen hebben die inhaalbeweging nog niet gemaakt. We staan nog wat te verwachten aan cijfers.
@Carpe : volgens dat Italiaanse instituut zijn het er geen 19000 in oversterfte maar 47.000.
Carpe Noctem zevert zich zoals gewoonlijk weer ergens uit met cijfers die hem schikken en stellingen die hem passen. Je blijft lullen over de kleur van je onderbroek man. Nobody gives a damn of het een rooie of een gele is.
Ik herhaal mijn standpunt : dat cijfer (doden per miljoen) heeft maar weinig te betekenen omdat je nog altijd veiliger af was in Belgie eender waar dan in Lombardije in dat kunstmatig veiliger beschreven land.
Laat mij raden : aan het einde van de marathon geldt hetzelfde voor enkele staten in USA, Brazilie, Spanje en nog een paar.
Ik vind het vreemd dat Pukkie meent de cijfers van een nationaal instituut in Italie in twijfel te moeten trekken en denkt dat hij het beter weet.
De cijfers van dat Instituto nazionale della previdenza sociale zijn hoger dan wat men toevoegt aan het dodental. Er is zelfs een verschil van 28000 doden..
Ze zijn nog zacht en voorzichtig (misschien politiek correct) als ze 19000 toevoegen aan hun cijfers. Als ik het goed begrepen heb uit dit artikel toch..
Ondertiteling :
47000 doden (over twee maanden) meer dan gemiddeld in die periode te verwachten maar men schrijft er slechts 19.000 toe aan Corona terwijl wij hier iedere extra dode (cfr rusthuizen) toeschrijven aan Corona...
Een andere manier van tellen dan toch ?
Als ze die cijfers gaan doorgeven aan de WHO gaan we nog eens zien of BE slechtst scoort..
Andere landen hebben die inhaalbeweging nog niet gemaakt. We staan nog wat te verwachten aan cijfers.
@Carpe : volgens dat Italiaanse instituut zijn het er geen 19000 in oversterfte maar 47.000.
Carpe Noctem zevert zich zoals gewoonlijk weer ergens uit met cijfers die hem schikken en stellingen die hem passen. Je blijft lullen over de kleur van je onderbroek man. Nobody gives a damn of het een rooie of een gele is.
Ik herhaal mijn standpunt : dat cijfer (doden per miljoen) heeft maar weinig te betekenen omdat je nog altijd veiliger af was in Belgie eender waar dan in Lombardije in dat kunstmatig veiliger beschreven land.
Laat mij raden : aan het einde van de marathon geldt hetzelfde voor enkele staten in USA, Brazilie, Spanje en nog een paar.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En nu is het wachten op de hoera-kreten eerstdaags in onze media als de VS zijn honderdduizendste slachtoffer telt. Gevolgd door het gebruikelijke gratuite VS-bashen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Oops, he did it again ! Haelewyn kan nog steeds niet lezen. Carpe telde wel degelijk de 19 bij de 32, om aan/boven uw 47 te komen. Maar zelfs met dubbele bokaalglazen zal het niet lukken. Hij leest gewoon wat hij wil lezen.