tak 23 ?
tak 23 ?
Binnenkort ontvang ik wegens pensioenleeftijd mijn Ipt
Is het nu een goed moment om in te stappen in tak 23 - Integrale perspective-immo ofwel integrale-testaankoop (dit zou ik nu wel kunnen zonder instapkosten)
Een alternatief is het kapitaal volledig opnemen en gebruiken voor de aankoop van vastgoed
Of beleggen op de beurs?
Wat denken jullie hierover?
Is het nu een goed moment om in te stappen in tak 23 - Integrale perspective-immo ofwel integrale-testaankoop (dit zou ik nu wel kunnen zonder instapkosten)
Een alternatief is het kapitaal volledig opnemen en gebruiken voor de aankoop van vastgoed
Of beleggen op de beurs?
Wat denken jullie hierover?
Re: tak 23 ?
Tak 23 is gewoon een verpakking van andere beleggingen waar je de verzekeringsmaatschappij betaald voor de verpakking die zij doen. Lees het KID document aandachtig om te begrijpen wat je in gematigde, ongunstige en stress scenarios zal terugkrijgen. De kans op het gunstig scenario is zeer klein.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kosten zijn veel te hoog, heb het één jaar gehad, en direkt terug ten gelde gemaakt..
Gelet op het bedrag van de ipt zou ik fonds défilé overwegen met tax refund, en vervolgens de polis gebruiken als hefboom voor vastgoed.
Zo combineert u twee zaken.
Zo combineert u twee zaken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dan zal je toch een ferme uitstap kost moeten betaald hebben, gezien de minimale looptijd 8j, 1m & 1 dag is. Meeste contracten voorzien pas een gratis uitstap na het 5e contractjaar.
Uiteraard heeft een T23 ook voordelen. Los van de instapkosten betaal je een eenmalige beurstaks van 2%. Deze werkt bevrijdend voor al je toekomstige winsten op de einde van de looptijd van het contract (en zijn dus vrijgesteld van RV).
Laatst gewijzigd door The_Banker op 22 april 2020, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Winsten voor wie , voor de Banker of voor de klant.The_Banker schreef: ↑22 april 2020, 13:05Dan zal je toch een ferme uitstap kost moeten betaald hebben, gezien de minimale looptijd 8j, 1m & 1 dag is. Meeste contracten voorzien pas een gratis uitstap na het 5e contractjaar.
Uiteraard heeft een T23 ook voordelen. Los van de instapkosten betaal je een eenmalige beurstaks van 2%. Deze werkt bevrijdend voor al je toekomstige winsten op de einde van de looptijd van het contract (en zijn dus vrijgesteld van RV).
Moesten de mensen die al gesjost zijn door tak 23 hier op forum komen posten ......
Der zijn er die gesjost zijn ten tijde van banken crisis .
Der zijn er die gesjost zijn ten tijde van corona , gaat volgend jaar maar komen bovendrijven bij hun jaar uitreksel.
Weet ge wie er die keren niet gesjost was de uitgevers , de verkopers die hebben altijd hun commissie binnen.
Moesten die commissies elk jaar betaald worden naar gelang de resultaten , benieuwd of die tak 23 dan nog hun favoriet gaat zijn.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je moet je antwoord niet zozeer baseren op mijn nicknaam, Platin... ;-)
Maar het lijkt me net als bij bij PSP fondsen conform de markt logisch dat financiële instellingen hier een hogere instapkost voor aanrekenen. Je hebt immers hoe je ook draait of keert een serieus fiscaal voordeel.
Maar het lijkt me net als bij bij PSP fondsen conform de markt logisch dat financiële instellingen hier een hogere instapkost voor aanrekenen. Je hebt immers hoe je ook draait of keert een serieus fiscaal voordeel.
Je kan een contract samenstellen met niet-retail klasse van het fonds (clean share), en vervolgens kosten koppelen aan beheer en prestatie.platin schreef: ↑23 april 2020, 10:57Winsten voor wie , voor de Banker of voor de klant.The_Banker schreef: ↑22 april 2020, 13:05
Dan zal je toch een ferme uitstap kost moeten betaald hebben, gezien de minimale looptijd 8j, 1m & 1 dag is. Meeste contracten voorzien pas een gratis uitstap na het 5e contractjaar.
Moesten de mensen die al gesjost zijn door tak 23 hier op forum komen posten ......
Der zijn er die gesjost zijn ten tijde van banken crisis .
Der zijn er die gesjost zijn ten tijde van corona , gaat volgend jaar maar komen bovendrijven bij hun jaar uitreksel.
Weet ge wie er die keren niet gesjost was de uitgevers , de verkopers die hebben altijd hun commissie binnen.
Moesten die commissies elk jaar betaald worden naar gelang de resultaten , benieuwd of die tak 23 dan nog hun favoriet gaat zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
Een tak 23 biedt verschillende voordelen, en zoals hierboven beschreven, bestaan er wel enkele aanbieders die eerlijke strategie toepassen, zowel naar instapkosten of beheerskosten toe.