Corona en de cijfers
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona en de cijfers
Korte samenvatting:
- Corona regering = doordacht en daadkrachtig optreden, slaagt erin dat de burgers terug vertrouwen krijgen in de politiek
- vorming normale regering = op schema
- levering mondmaskers = vlotte samenwerking met deugdelijke leveranciers, stipte levering aan een aanvaardbare prijs - meer mankracht en meer ministers werpen hun vruchten af.
- contactonderzoek = met 1,5 telefoontje per dag/per medewerker kan men spreken van een groot succes
- steunmaatregelen = zeer doordacht, transparant, makkelijk te controleren, solidair, ... men heeft naar schatting 16 miljoen faillissementen vermeden, ook hier doet ons land veel beter dan gemiddeld.
- begroting = zal bij iedereen ontsporen maar ik durf er geld op zetten dat de Belgische veel minder zal ontsporen dan gemiddeld
- glasheldere begrijpbare communicatie, zowel federaal, regionaal, provinciaal, gewestelijk, gemeentelijk en stedelijk - in alle 4 de landstalen door alle 13 politieke partijen.
- te weinig regenval
Wat gaat de toekomst brengen:
- een vrijgeleide voor nog meer misbruik en zwart geld in de horeca, grotere terrassen, aangevuld met extra premies
- aanpassing van de lonen in de witte sector
- meer regenval
Maar er is ook:
- ziekenhuisopname is nooit problematisch geweest, iedereen heeft de best mogelijke zorgen gekregen zonder dat men hoefde te discrimineren.
- stralend zomerweer
- Corona regering = doordacht en daadkrachtig optreden, slaagt erin dat de burgers terug vertrouwen krijgen in de politiek
- vorming normale regering = op schema
- levering mondmaskers = vlotte samenwerking met deugdelijke leveranciers, stipte levering aan een aanvaardbare prijs - meer mankracht en meer ministers werpen hun vruchten af.
- contactonderzoek = met 1,5 telefoontje per dag/per medewerker kan men spreken van een groot succes
- steunmaatregelen = zeer doordacht, transparant, makkelijk te controleren, solidair, ... men heeft naar schatting 16 miljoen faillissementen vermeden, ook hier doet ons land veel beter dan gemiddeld.
- begroting = zal bij iedereen ontsporen maar ik durf er geld op zetten dat de Belgische veel minder zal ontsporen dan gemiddeld
- glasheldere begrijpbare communicatie, zowel federaal, regionaal, provinciaal, gewestelijk, gemeentelijk en stedelijk - in alle 4 de landstalen door alle 13 politieke partijen.
- te weinig regenval
Wat gaat de toekomst brengen:
- een vrijgeleide voor nog meer misbruik en zwart geld in de horeca, grotere terrassen, aangevuld met extra premies
- aanpassing van de lonen in de witte sector
- meer regenval
Maar er is ook:
- ziekenhuisopname is nooit problematisch geweest, iedereen heeft de best mogelijke zorgen gekregen zonder dat men hoefde te discrimineren.
- stralend zomerweer
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je beheersing van de stijlfiguur sarcasme is bewonderenswaardig
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik zou het eerder cynisme noemen dan sarcasme. Bij dat eerste geeft men aan dat het niet meer ten goede kan veranderen.CarpeNoctem schreef: ↑26 mei 2020, 09:43 Je beheersing van de stijlfiguur sarcasme is bewonderenswaardig
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een definitie waarin ik mij persoonlijk kan vinden:MoreOrLess schreef: ↑26 mei 2020, 09:46Ik zou het eerder cynisme noemen dan sarcasme. Bij dat eerste geeft men aan dat het niet meer ten goede kan veranderen.CarpeNoctem schreef: ↑26 mei 2020, 09:43 Je beheersing van de stijlfiguur sarcasme is bewonderenswaardig
Bij cynisme ligt de nadruk op de afwijzende houding van de persoon die het uit. Hij of zij kijkt kritisch aan tegen de goede bedoelingen en waarden van anderen, en uit dit met bittere of wrede spot. Vaak is dat overigens een vorm van zelfverdediging: men doet het uit machteloosheid of teleurstelling. Cynisme kan uitgedrukt worden door een uitspraak te doen die inhoudelijk volstrekt waar is, maar die op het bewuste moment niet gezegd hoort te worden, omdat het bijvoorbeeld ontluisterend is. Een voorbeeld van cynisme:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Who cares?
Nadat de beste tellers ter wereld andermaal misteld hadden, en de Truiense burgemeester daarover haar ongenoegen liet blijken toonde MVR zich van zijn meest empatische kant ...
Dieje MVR gedraagt zich meer en meer als een arrogante betweter. Denkt dat de evenaar door zijn gat stroomt.
Let op, hij is dat al 3 maanden aan het doen, maar nu pikken de mensen dieje zever van hem minder en minder.
Is echt klaar om de politiek in te gaan. Liegen en bedriegen, who cares?
Triestige tiep gewoon weg.
Let op, hij is dat al 3 maanden aan het doen, maar nu pikken de mensen dieje zever van hem minder en minder.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Steven Van Gucht dan? Ik ken de man zelf niet maar vind hem best oprecht overkomen, met nuance, bescheidenheid en, zonder het te vermelden, toch aan te geven dat hijzelf niet echt 100% overtuigd is van alles - wat ook volstrekt normaal is gezien het toch om iets nieuws gaat.voodoo schreef: ↑26 mei 2020, 10:51 Dieje MVR gedraagt zich meer en meer als een arrogante betweter. Denkt dat de evenaar door zijn gat stroomt.
Kon je het imago van Sint-Truiden dan nog meer beschadigen?CarpeNoctem schreef: ↑26 mei 2020, 10:46 Nadat de beste tellers ter wereld andermaal misteld hadden, en de Truiense burgemeester daarover haar ongenoegen liet blijken toonde MVR zich van zijn meest empatische kant ...
Wat is er te beschadigen aan de virtuele hoofdstad van Coronastan?
En met welke werken van goed algemeen belang heb jij je de afgelopen drie maanden dag en nacht zoal bezig gehouden?voodoo schreef: ↑26 mei 2020, 10:51 Dieje MVR gedraagt zich meer en meer als een arrogante betweter. Denkt dat de evenaar door zijn gat stroomt.
Welke waterdichte oplossing heb jij ons in al je bescheidenheid al kunnen presenteren?
Er is al door zowat iedereen van alles gezegd.
Maar ik herinner me nog goed dat Van Ranst al van in het begin zei dat je het einde van de crisis pas moest verwachten vanaf half mei. En dat wat je ook doet de geslepen messen na afloop al klaar zouden liggen. In die 2 gevallen zat hij er dus al niet ver naast.
Op de stijl van een ander schieten is altijd de gemakkelijke weg. Moet je het niet eens hebben over de inhoud. Zeker als je zelf niet moet bijdragen en kan schelden vanuit de anonimiteit van een forum.
Benieuwd hoe jij het inhoudelijk anders zou gebracht hebben. Uiteraard stap voor stap van in het begin. Niet wanneer de resultaten en fouten uit het verleden al bekend zijn.
Ik heb dan ook het grootste respect voor iedere wetenschapper die vanaf het begin onafgebroken in de bres is gesprongen, ongeacht zijn of haar stijl. Wetende dat na afloop de anonieme Vlaming als eerste zou klaarstaan om met scherp te schieten.
Uiteraard pas als alles terug veilig bleek om hun gewone leventje terug op te pakken.
Het gaat er mij om dat je dat niet doet.
Dat liegen over die mondmaskers ok er waren er niet genoeg, daar heeft iedereen aan meegedaan.
Maar nu in de pers zeggen dat Sint Truiden een nieuwe broeihaard is, zonder eerst de cijfers te controleren, zonder de burgemeester op de hoogte te brengen, zonder de gouverneur te verwittigen, zonder voorafgaand overleg, dat is er al over.
Resultaat in st Truiden is er crisis overleg. Kan je u voorstellen wat dat daar moet geweest zijn? Paniek, ongeloof, schrik, wantrouwen naar eigen volk.
Dan blijkt dat het om een verkeerde interpretatie gaat en dan reageert MVR met wie geeft er iets om?
Dat is schrijnend gewoon weg.
Maar ok, hij is niet door het volk gekozen en mag zeggen wat hij wil zeker? Ik geloof hem al lang niet meer. Velen met mij in mijn omgeving
Dat liegen over die mondmaskers ok er waren er niet genoeg, daar heeft iedereen aan meegedaan.
Maar nu in de pers zeggen dat Sint Truiden een nieuwe broeihaard is, zonder eerst de cijfers te controleren, zonder de burgemeester op de hoogte te brengen, zonder de gouverneur te verwittigen, zonder voorafgaand overleg, dat is er al over.
Resultaat in st Truiden is er crisis overleg. Kan je u voorstellen wat dat daar moet geweest zijn? Paniek, ongeloof, schrik, wantrouwen naar eigen volk.
Dan blijkt dat het om een verkeerde interpretatie gaat en dan reageert MVR met wie geeft er iets om?
Dat is schrijnend gewoon weg.
Maar ok, hij is niet door het volk gekozen en mag zeggen wat hij wil zeker? Ik geloof hem al lang niet meer. Velen met mij in mijn omgeving
Alle respect voor Marc Van Ranst. Om nu te spreken van imagoschade omwille van foutieve Corona cijfers lijkt me zwaar overdreven van die burgemeester. Ik geniet ondertussen nog altijd met volle teugen van de lockdown : elke dag een fietstochtje van 80 km en af en toe wat telewerken. Ik kan het goed gewoon worden. Ondertussen de vierde maand op rij dat ik minder dan 1.000 euro uitgeef. Het consuminderen gaat me goed af. De afgelopen maand maar 400km met de auto gereden en 15 euro brandstof moeten tanken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat er best wat mensen zijn die dit als een welgekomen "rustpauze" meemaken, er zijn, naast vele nadelen uiteraard tal van voordelen maar dit Corona -model staat haaks op hoe de wereld is geëvolueerd: een consumptiemaatschappij.
Dat maakt ook dat deze vorm van samenleven wellicht zelfs niet realiseerbaar is.
Jammer dat de cafés niet open zijn want over een maatschappij zoals heden zouden wel eens interessante gesprekken kunnen gevoerd worden. Moet leuk zijn om volgend jaar student te zijn in een richting waar maatschappij, psychologie, economie centraal staan.
Ja ik ken de sinttruiers redelijk goed.
Menne maan toch, daa et doaaa ieeel laaaaang geduuuuuuurd.
En na afloop ne goeie 'bok' of tien zijn ze alle ellende weer vergeten en herinneren ze zich zelf niet meer wie Marc Van Ranst was. Benny Su, zijn penspony's en vrienden zullen er geen traan om gelaten hebben. Santei!
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 26 mei 2020, 15:04, 5 keer totaal gewijzigd.
Spijtig genoeg zijn mijn ervaringen anders.Brembos schreef: ↑26 mei 2020, 13:27 Ik geniet ondertussen nog altijd met volle teugen van de lockdown : elke dag een fietstochtje van 80 km en af en toe wat telewerken. Ik kan het goed gewoon worden. Ondertussen de vierde maand op rij dat ik minder dan 1.000 euro uitgeef. Het consuminderen gaat me goed af. De afgelopen maand maar 400km met de auto gereden en 15 euro brandstof moeten tanken.
Tiendaagse winkelkar gestegen van gemiddeld 80 euro tot op het laatst naar 130 euro.
Vandaag voor de eerste keer terug gezakt naar 85 euro.
Waterverbruik gestegen van gemiddeld 2.4 m³/maand naar 3.4 m³.
Thuiswerken is ook nougabollen compensatie in vergelijking met werkloos thuis zitten.
Af en toe telewerken was er ook niet bij. Gewoon tien uur per dag. Maar dan met inbeslagname van de woonruimte.
Dat consuminderen viel hier dus ook dik tegen. Om van de inbreuken op mij privacy maar te zwijgen.
Niet dat ik wil klagen. Ook geen reden toe. Maar de cijfers van de corona zijn hier nu eenmaal wat ze zijn.
Maar van de blauwe luchten zonder enig machinelawaai kon ik wel genieten. Daar mogen ze tijdelijk de winkelkar wat duurder voor maken.
Klopt, dat is ook mijn gevoelcontextbinder schreef: ↑26 mei 2020, 11:08
Steven Van Gucht dan? Ik ken de man zelf niet maar vind hem best oprecht overkomen, met nuance, bescheidenheid en, zonder het te vermelden, toch aan te geven dat hijzelf niet echt 100% overtuigd is van alles - wat ook volstrekt normaal is gezien het toch om iets nieuws gaat.
Eigenlijk de enige viroloog m.i. die het allemaal beetje deftig bekijkt op een rationele en correcte manier
Je hebt nog een tweede die nog wel ok is (meestal): Jean-Pierre van Damme
De anderen moesten hun C4 krijgen, 1 viroloog per virus is genoeg, net zoals we ook maar 1 minister nodig hebben voor de mondmaskers ^^
Zo'n escapades van MVR verwacht ik nog wel in de nabije toekomst, hoe minder aandacht je hem geeft, hoe harder hij dingen zal gaan roepen.