De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik dacht aan Covestro maar BASF zal er ook van afzien.DeZatteNonkel schreef: ↑25 mei 2020, 16:39Short op BASF? Binnen enkele maanden toch een dividend cut door de combinatie corona/warm weer. Vorige zomer was ook een drama voor Ludwigshafen.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Wat een mooie dag Schieten we deze week echt uit de startblokken richting koers 4000 op Bel20?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is dan de juiste kant, Jozefien1969? Is een stijging van meer dan 5% op een dag geen reden om blij te zijn?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Allemaal dankzij mij. Ik ben namelijk uitgestapt vorige week. Ik deed het voor jullie, allerbeste mede-forumleden. Mijn offer.
Ik dacht het al langer :Jozefien is een levensgenieter
@troglodytes: laat weten wanneer je terug instapt, dan is het tijd om rap alles te verkopen.
De perfecte contra-indicatortroglodytes schreef: ↑26 mei 2020, 20:28 Allemaal dankzij mij. Ik ben namelijk uitgestapt vorige week. Ik deed het voor jullie, allerbeste mede-forumleden. Mijn offer.
Misschien denk je binnen een paar weken, denkend aan alle 'winnaars' hier van vandaag die nu met je spotten: wat goed dat ik toen ben uitgestapt. Wie laatst lacht...troglodytes schreef: ↑26 mei 2020, 20:28 Allemaal dankzij mij. Ik ben namelijk uitgestapt vorige week. Ik deed het voor jullie, allerbeste mede-forumleden. Mijn offer.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Wie zit er hier nog te wachten op een tweede dip? Die tweede corona golf verwacht ik trouwens ook ni. Hoe noemen de Amerikanen dit weeral in beurstermen? "To climb the wall of worry"De Europese beurzen sloten met een gemiddelde winst van 1,1 procent, terwijl de Amerikaanse graadmeter Dow Jones DJI2,76% rond 18u 2,3 procent won. In Europa deden vooral de reisaandelen het goed.
Volgens Bank of America zit er meer in het vat. De zakenbank ziet de beurzen met meer dan 15 procent stijgen.
Bel20 primus
De Bel20 BEL205,38% was met een stijging van 5,4 procent met afstand de primus op het oude continent. De grootste koerswinsten waren voor de financiële waarden. De banken ING INGA6,83% en KBC KBC12,69% wonnen respectievelijk 6,8 en 12,7 procent. De verzekeraar Ageas AGS8,17% spurtte 8,2 procent vooruit. Een bijzondere stijger was het aandeel Argenx ARGX29,60% , dat met bijna 30 procent omhoog vloog.
-
- Hero Member
- Contacteer:
It is all in the viewer eyes toch? Een stijging van 5% is mooi, maar maakt het verlies nog niet goed. Verder mag men zich afvragen of die stijging van 5% wel realistisch is. Vandaag 5% omhoog morgen 7% omlaag. En omgaan is altijd meer dan omlaag gaan.....
Persoonlijk denk ik bij deze stijging niet aan 'to climb the wall of worry'.stockzombie schreef: ↑26 mei 2020, 20:52
Wie zit er hier nog te wachten op een tweede dip? Die tweede corona golf verwacht ik trouwens ook ni. Hoe noemen de Amerikanen dit weeral in beurstermen? "To climb the wall of worry"
De crash van 3 maanden geleden en de hausse nu, parafraseer ik eerder met Goethe: "Himmelhoch jauchzend, Zum Tode betrübt" In omgekeerde volgorde dan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uw vooruitziende blik is natuurlijk niet iedereen gegund More!MoreOrLess schreef: ↑26 mei 2020, 21:11Persoonlijk denk ik bij deze stijging niet aan 'to climb the wall of worry'.stockzombie schreef: ↑26 mei 2020, 20:52
Wie zit er hier nog te wachten op een tweede dip? Die tweede corona golf verwacht ik trouwens ook ni. Hoe noemen de Amerikanen dit weeral in beurstermen? "To climb the wall of worry"
De crash van 3 maanden geleden en de hausse nu, parafraseer ik eerder met Goethe: "Himmelhoch jauchzend, Zum Tode betrübt" In omgekeerde volgorde dan.
... snapt de grap niet.
-
- Full Member
- Contacteer:
troglodytes schreef: ↑26 mei 2020, 20:28 Allemaal dankzij mij. Ik ben namelijk uitgestapt vorige week. Ik deed het voor jullie, allerbeste mede-forumleden. Mijn offer.