De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Opnieuw een groene dag vandaag.
Toch eens zondigen tegen mijn buy-and-hold en een paar stoplosses uitgeschreven (ING, Kinepolis, AB Inbev). Zo een winsten op zo een korte termijn mag je toch enigszins beschermen.
Toch eens zondigen tegen mijn buy-and-hold en een paar stoplosses uitgeschreven (ING, Kinepolis, AB Inbev). Zo een winsten op zo een korte termijn mag je toch enigszins beschermen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Mooie dagen..
Ik heb bij deze stijging ook een geruster gevoel in de zin dat er eindelijk wat lucht uit de "safe havens" begint te lopen en terug naar de te hard afgestrafte aandelen vloeit (financials, retail, ..). Vooral omdat ik daar mijn belegingsstrategie op toegepast heb.
Ook een onverwachte meevaller in renault, die knalt omhoog vandaag en staat nu op +36%.
De hamvraag is natuurlijk stap ik uit en neem ik winst of blijf ik zitten en hoop ik dat we niet weer omlaag kelderen. Tot nu toe altijd blijven zitten maar daar toch al vele malen spijt van gehad. Langs de andere kant had ik dan de afgelopen dagen ook niet zoveel winst gemaakt..
Zit nu op het hoogste punt sinds ik actief ben beginnen beleggen ergens in februari. Langs de andere kant moet het herstel ooit starten en bestaat mijn port momenteel uit aandelen die naar mijn mening te zwaar afgestraft zijn en zelfs nu dus nog goed geprijst staan. Het zou mooi zijn als we de oude bodems niet meer opzoeken maarja.
Ook niet echt gerust in de mededeling van Trump inzake maatregelen tegen China dewelke hij eind deze week zal aankondigen. Daar wordt de beurs nooit vrolijk van.
Ik heb bij deze stijging ook een geruster gevoel in de zin dat er eindelijk wat lucht uit de "safe havens" begint te lopen en terug naar de te hard afgestrafte aandelen vloeit (financials, retail, ..). Vooral omdat ik daar mijn belegingsstrategie op toegepast heb.
Ook een onverwachte meevaller in renault, die knalt omhoog vandaag en staat nu op +36%.
De hamvraag is natuurlijk stap ik uit en neem ik winst of blijf ik zitten en hoop ik dat we niet weer omlaag kelderen. Tot nu toe altijd blijven zitten maar daar toch al vele malen spijt van gehad. Langs de andere kant had ik dan de afgelopen dagen ook niet zoveel winst gemaakt..
Zit nu op het hoogste punt sinds ik actief ben beginnen beleggen ergens in februari. Langs de andere kant moet het herstel ooit starten en bestaat mijn port momenteel uit aandelen die naar mijn mening te zwaar afgestraft zijn en zelfs nu dus nog goed geprijst staan. Het zou mooi zijn als we de oude bodems niet meer opzoeken maarja.
Ook niet echt gerust in de mededeling van Trump inzake maatregelen tegen China dewelke hij eind deze week zal aankondigen. Daar wordt de beurs nooit vrolijk van.
Het beste is ook het moeilijkste: op je handen zitten.
Gisteren mijn laatste aandelen Argen-x buitengedaan aan 191. Marktkapitalisatie is ondertussen al 8 miljard. Ablynx werd overgenomen aan 3,9 miljard door Sanofi. Dan mag er nog een miljard cash in Argen-x zitten...
Pharmasset werd door Gilead overgenomen aan 11 miljard dollar. Voor een geneesmiddel dat een ziekte (hep C) met een prevalentie van 0,5 à 1% geneest. Het is het enige deftige geneesmiddel op de markt.
Argen-x heeft een mooi geneesmiddel voor MG, prevalentie is 1-9/100000. Er is ook concurrentie en het geneesmiddel behandelt bij een flink deel van de patiënten, maar natuurlijk niet bij iedereen.
Ben ik de enige die de koers van Argen-x toch wel (te) hoog begint te vinden?
(Edit: ik weet ook dat Argen-X meer is dan Efgartigimod voor MG, maar dat was ook zo bij Sovaldi voor Hep C)
Pharmasset werd door Gilead overgenomen aan 11 miljard dollar. Voor een geneesmiddel dat een ziekte (hep C) met een prevalentie van 0,5 à 1% geneest. Het is het enige deftige geneesmiddel op de markt.
Argen-x heeft een mooi geneesmiddel voor MG, prevalentie is 1-9/100000. Er is ook concurrentie en het geneesmiddel behandelt bij een flink deel van de patiënten, maar natuurlijk niet bij iedereen.
Ben ik de enige die de koers van Argen-x toch wel (te) hoog begint te vinden?
(Edit: ik weet ook dat Argen-X meer is dan Efgartigimod voor MG, maar dat was ook zo bij Sovaldi voor Hep C)
Het vel van de beer mag men niet verkopen voor hij geschoten is.
En de beer lijkt voorlopig nog goed in leven te zijn als we de koersen mogen geloven.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... entType=FE
Ben vandaag in deze ETF gestapt aan €23,05.
Die vult een beetje een leemte in die ik nog had in mijn portefeuille. Ik ontbrak wat technologie en gezondheidszorg en algemeen exposure aan USA. Bij deze is dat ook wat rechter getrokken. En verschillende van die top posities had ik toch op de watchlist. Mastercard, Pepsico, Microsoft...
Ga kijken om misschien AMG te verkopen, dat zal voor morgen zijn. Zit licht over mijn A.A. in aandelen maar niet veel.
Ben vandaag in deze ETF gestapt aan €23,05.
Die vult een beetje een leemte in die ik nog had in mijn portefeuille. Ik ontbrak wat technologie en gezondheidszorg en algemeen exposure aan USA. Bij deze is dat ook wat rechter getrokken. En verschillende van die top posities had ik toch op de watchlist. Mastercard, Pepsico, Microsoft...
Ga kijken om misschien AMG te verkopen, dat zal voor morgen zijn. Zit licht over mijn A.A. in aandelen maar niet veel.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Ik zit nog te wachten op een tweede dip...stockzombie schreef: ↑26 mei 2020, 20:52 Wie zit er hier nog te wachten op een tweede dip? Die tweede corona golf verwacht ik trouwens ook ni. Hoe noemen de Amerikanen dit weeral in beurstermen? "To climb the wall of worry"
Het begint nu allemaal wel heel snel te gaan. Ben er nog niet uit of ik mijn mening moet bijsturen.
Ik zit ook te wachten op de volgende dip en ik denk ook nog altijd dat die er gaat komen, maar ik ben wel blij dat ik tijdens de vorige dip flink heb bijgekocht.
Economisch gezien zou dat ook zo horen, maar als ik lees dat mensen blijven hun spaarrekening leeghalen en voor het eerst op de beurs gaan beleggen, dan kunnen we nog wel even doorgaan...
Misschien eens het nieuw af is van hun nieuw speelgoedje?
Eens hun speelgoedje daalt en ze in paniek verkopen omdat ze ver boven hun risicotolerantie belegd hebben?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Als je een paar schoenen in de winkel ziet liggen voor 100€ van uitstekende kwaliteit en je bent bereid dit te betalen .
Waarom wil je dan die zelfde schoenen niet kopen in de solden met 30% korting
Kan maar zeggen dat ik ondervind dat 90% hier op dit forum geen verstand heeft van de beurs laat staan van idividuele bedrijven .
Waarom wil je dan die zelfde schoenen niet kopen in de solden met 30% korting
Kan maar zeggen dat ik ondervind dat 90% hier op dit forum geen verstand heeft van de beurs laat staan van idividuele bedrijven .
Ik geniet van de huidige beursstijging voor wat ik al in portefeuille heb maar koop niet bij. Ik ga de rally niet najagen. Er komen nog wel betere koopmomenten. Een beurswijsheid zegt dat je niet moet kopen wanneer iedereen koopt.
Dat is market-timing ...
Ik blijf gewoon maandelijks kopen zoals ik in tijden zonder Corona ook kocht.
Ik blijf gewoon maandelijks kopen zoals ik in tijden zonder Corona ook kocht.
Ik zoek niet het beste moment om te kopen maar ik wil ook niet het slechtste moment uitkiezen.
Dat bereik je door gewoon periodiek in te stappen.