Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Wat ben jij toch een goed mens ... "mocht je 80 zijn" ... laat me eens raden : je bent een laat 20'er-jong 30'er ?PhoenixFire schreef: ↑27 mei 2020, 20:37 Misschien onpopulaire mening: Waarom laten we de mensen die moeten sterven niet gewoon sterven? Moest ik 80 jaar zijn zou ik graag het loodje leggen om de rest van de bevolking normaal te laten leven. Het moment dat we schrik kregen voor de dood en dachten dat de mens maakbaar is, waren we verloren.
Tot je zelf die leeftijd bereikt hebt ... toen ik 20 was vond ik 50'ers ook oude zakken ... ieder normaal mens heeft een levenswens wat voor leeftijd je ook hebt ... anders zouden er heel veel zieken wel zelfmoord plegen en/of euthanasie vragen.
Uit bezoeken aan mijn dementerende grootmoeder in het WZC destijds, herinner ik mij dat noch zij, noch de meeste van de mensen daar, er gelukkig waren. Zat de ganse dag zo'n beetje te snikken. Maar op zo'n moment is het te laat (want zijn ze niet 'helder') om nog te beslissen dat je zo niet wil leven. Nou, voor mij hoeft het zo alleszins niet. Maar als het in goeie gezondheid kan, dan wel. Maar dat soort half-vegetatieve staat, christus, ik klim met m'n laatste krachten op het dak en spring eraf.
Daarom heb ik het ook over "normaal" ... met alle respect voor je grootmoeder zaliger trouwens.Fakkel schreef: ↑27 mei 2020, 22:34Uit bezoeken aan mijn dementerende grootmoeder in het WZC destijds, herinner ik mij dat noch zij, noch de meeste van de mensen daar, er gelukkig waren. Zat de ganse dag zo'n beetje te snikken. Maar op zo'n moment is het te laat (want zijn ze niet 'helder') om nog te beslissen dat je zo niet wil leven. Nou, voor mij hoeft het zo alleszins niet. Maar als het in goeie gezondheid kan, dan wel. Maar dat soort half-vegetatieve staat, christus, ik klim met m'n laatste krachten op het dak en spring eraf.
Een normaal functionerend mens heeft geen doodswens en doet alles om te leven ... maar onze altruist PhoenixFire zal de mensheid - eenmaal hij 80 geworden is - het tegendeel bewijzen en vrijwillig een pilleke tot zich nemen voor het algemeen belang. Aangezien we toch met een overbevolking zitten zou hij - wederom altruist zijnde - ... (dat hij zelf maar aanvult)
Toch even een kanttekening maken dat de suïcidecijfers van 80plussers behoorlijk hoog zijn (vooral bij mannen proportioneel hoger dan andere leeftijden). Het zijn letterlijk wanhoopsdaden.
Maar er zijn toch ook een aantal oudere mensen die hun leven als voltooid beschouwen en daarom graag zouden sterven. De vroegere radio-coryfee Lutgart Symons is daarvan een voorbeeld en stapte er ook mee naar de pers. Dat is dan niet uit wanhoop, maar omdat ze de zin verloren hebben van het verder leven.
Maar goed, hun doodswens is er niet om de jongeren een plezier te gunnen.
Maar er zijn toch ook een aantal oudere mensen die hun leven als voltooid beschouwen en daarom graag zouden sterven. De vroegere radio-coryfee Lutgart Symons is daarvan een voorbeeld en stapte er ook mee naar de pers. Dat is dan niet uit wanhoop, maar omdat ze de zin verloren hebben van het verder leven.
Maar goed, hun doodswens is er niet om de jongeren een plezier te gunnen.
Ag
Ah! De schreeuw naar euthanasie komt hier weer boven drijven.
En ook de wegwerp generatie theorie.
In het eerste geval, de vrijwillige euthanasie, zonder of met lijden, moet kunnen. En nog een pandemietje of twee, drie, en dat zal dan ook ingevoerd worden. Waar de geesten niet rijp waren pré Corona, beginnen ze nu wel te rijpen tijdens Corona. Het juk van het catholicisme (of hoe schrijf je dat beest ook alweer) valt stilaan van de schouders. Er zitten nog net wat teveel CD&V raadsleden in woon/zorg besturen om het nu al goed te keuren
En ook de wegwerp generatie theorie.
In het eerste geval, de vrijwillige euthanasie, zonder of met lijden, moet kunnen. En nog een pandemietje of twee, drie, en dat zal dan ook ingevoerd worden. Waar de geesten niet rijp waren pré Corona, beginnen ze nu wel te rijpen tijdens Corona. Het juk van het catholicisme (of hoe schrijf je dat beest ook alweer) valt stilaan van de schouders. Er zitten nog net wat teveel CD&V raadsleden in woon/zorg besturen om het nu al goed te keuren
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoel en gaat zeer kort door de bocht. Ik vind 50'ers helemaal geen oude zakken en ik heb, in vergelijking met de rest van mijn generatie, enorm veel respect voor ouderen. Een levenswens of doodswens heeft hier evenwel niets mee te maken, maar wel het het aanvaarden van de dood en er geen schrik van hebben, waarover het effectief ging in mijn post. Ik ben het ook helemaal niet eens dat er een wegwerpgeneratie zou bestaan. Evenwel ben ik geen fan van de euthanasie-promotie die men soms voert, nog ben ik er een complete tegenstander van. De werkelijkheid zit veel moeilijker in elkaar. Wat we wel zien, is een angstvallig vastklampen aan het leven door de tegenwoordige mens, iets wat men in het verleden als natuurlijk zag, wordt nu veracht, weggemoffeld, soms hopeloos uitgesteld.geebee schreef: ↑27 mei 2020, 22:30 Wat ben jij toch een goed mens ... "mocht je 80 zijn" ... laat me eens raden : je bent een laat 20'er-jong 30'er ?
Tot je zelf die leeftijd bereikt hebt ... toen ik 20 was vond ik 50'ers ook oude zakken ... ieder normaal mens heeft een levenswens wat voor leeftijd je ook hebt ... anders zouden er heel veel zieken wel zelfmoord plegen en/of euthanasie vragen.
Dus neen, ik zal niet snel een pilletje nemen uit algemeen belang. Maar ik zal wel met graagte sterven als mijn tijd gekomen is, zelfs al is dat morgen, stoïcijns, maar natuurlijk liefst zo pijnloos mogelijk, al hebben we daartoe niet altijd de keus. De dood is en blijft iets natuurlijks, iets moois.
En hop... weeral een sfeer-reportage van de zaken die wij missen.
Gisteravond op het Journaal van 19h30: de terrassen zijn open in Luxemburg. Dus mevrouw toog naar een prachtig terras op de Belgisch-Luxemburgse grens. Letterlijk: het bord 'Belgique' stond net niet op het terras.
Een blije Belg uit Namen: "Ja, ik dacht, dat is hier natuurlijk ook allemaal gesloten, maar zie daar ... mooi niet ! Proost, he ?"
Natuurlijk moest ze de kijkbuiskindjes eraan herinneren, dat de Belgen natuurlijk niet worden geacht op dat terras wat te drinken. Commentaar van de gerant: ik kan aan de kop niet zien of het een Belg is !
Wel, beste overheid, zet de Selbstschussanlagen maar klaar op de grenzen, want vanaf aanstaande dinsdag kan men dus in ALLE andere buurlanden op café !
Gisteravond op het Journaal van 19h30: de terrassen zijn open in Luxemburg. Dus mevrouw toog naar een prachtig terras op de Belgisch-Luxemburgse grens. Letterlijk: het bord 'Belgique' stond net niet op het terras.
Een blije Belg uit Namen: "Ja, ik dacht, dat is hier natuurlijk ook allemaal gesloten, maar zie daar ... mooi niet ! Proost, he ?"
Natuurlijk moest ze de kijkbuiskindjes eraan herinneren, dat de Belgen natuurlijk niet worden geacht op dat terras wat te drinken. Commentaar van de gerant: ik kan aan de kop niet zien of het een Belg is !
Wel, beste overheid, zet de Selbstschussanlagen maar klaar op de grenzen, want vanaf aanstaande dinsdag kan men dus in ALLE andere buurlanden op café !
En hoe moet ik die zin dan wel interpreteren ?PhoenixFire schreef: ↑28 mei 2020, 07:49Je snapt duidelijk niet wat ik bedoel en gaat zeer kort door de bocht.PhoenixFire schreef: ↑27 mei 2020, 20:37 Moest ik 80 jaar zijn zou ik graag het loodje leggen om de rest van de bevolking normaal te laten leven.
Hier lees ik toch duidelijk in dat wie 80 is best "plaats maakt" en er vrijwillig de brui aan geeft zodat ze alle lockdownmaatregelen achterwege kunnen laten zodat "de rest van de bevolking normaal kan leven" ... met je 80+'ers alleen zal je er echter niet komen : auto-immuunzieken, long- en hartpatiënten, obesitaspatiënten, ... enzovoorts ... gaan we die dan ook slachtofferen en masse ? Als we dat nu doen voor corona dan is bij een volgende pandemie of ander probleem de oplossing ook nabij, gewoon de zwakkeren slachtofferen. Stel dat bij een volgende pandemie net de jongeren het grootste slachtoffer zijn : gaan we die dan laten "plaats maken" zodat de "rest van de bevolking normaal kan leven" ? Opletten met dergelijke "onpopulaire meningen", je zou wel eens zelf het slachtoffer van je mening bij een volgende gelegenheid.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/27 ... s-akkoord/
"Opvallend: de 1,5 meter afstand tussen de leerlingen hoeft niet meer bij kleuters of leerlingen uit de lagere school. De klassen mogen bovendien volledig samenblijven als "contactbubbel"."
Wat een waardevolle levensles krijgen die kinderen mee: opgelegde regels zijn willekeurig, onzinnig en veranderen om de haverklap. Zoiets kan je niet jong genoeg aanleren
"Opvallend: de 1,5 meter afstand tussen de leerlingen hoeft niet meer bij kleuters of leerlingen uit de lagere school. De klassen mogen bovendien volledig samenblijven als "contactbubbel"."
Wat een waardevolle levensles krijgen die kinderen mee: opgelegde regels zijn willekeurig, onzinnig en veranderen om de haverklap. Zoiets kan je niet jong genoeg aanleren
Is het jullie ook niet opgevallen dat de regels ook niet van toepassing zijn als er een camera op staat?
Op basis van TV-beelden kan je duizenden boete's gaan geven, maar blijkbaar hoeft dat niet
Het doet me denken aan die sketch uit Zonde van de Zendtijd een paar jaar geleden: ze stelen de mediamarkt leeg, niemand zegt er iets van omdat ze aan het het filmen zijn met een camera
Op basis van TV-beelden kan je duizenden boete's gaan geven, maar blijkbaar hoeft dat niet
Het doet me denken aan die sketch uit Zonde van de Zendtijd een paar jaar geleden: ze stelen de mediamarkt leeg, niemand zegt er iets van omdat ze aan het het filmen zijn met een camera
Hiermee bewijs je dus dat je het niet begrijpt. "het loodje leggen" is iets helemaal anders dan "vrijwillig de brui aan geven". Het gaat hier om de al dan niet aanvaarding van de dood, niet over euthanasie, maar het lijkt wel dat je geen nuance begrijpt en aanvaarding om te sterven automatisch gelijksteld met euthanasie.
Ook hier bent u fout. Nergens zeg ik dat we ten allen tijde de zwakkeren moeten slachtofferen. Er is een groot verschil tussen de dood aanvaarden en het slachtofferen van elke zwakkere. Ouderen vallen inderdaad sneller binnen de groep van zwakkeren, maar het blijven twee totaal verschillende groepen die weliswaar hun overlappingen hebben.
Je snapt het echt niet he? Mijn antwoord heb je al:
Ik hou me niet krampachtig vast aan het leven en heb als jongere al lang de dood omarmt als iets moois. Ik vind het vooral vreemd dat veel ouderen mensen (geen idee wat jouw leeftijd is beegee, dus niet per se aan jou gericht) daar totaal niet in slagen, en vaak gefrustreerd worden bij het aanhoren van dit alles en mogelijks met dezelfde frustratie de dood tegemoet gaan. Ik ben geen fan van ouderenbashing, maar ik zie wel een zeer negatieve evolutie, waarin men de laatste decennia de dood steeds minder kan aanvaarden en denkt dat de mens maakbaar is. En met deze strijd tegen dood, voert men onbewust ook een strijd tegen een volwaardig leven, dat hier inherent mee verbonden is.PhoenixFire schreef: ↑28 mei 2020, 07:49 Maar ik zal wel met graagte sterven als mijn tijd gekomen is, zelfs al is dat morgen
Laatst gewijzigd door anonymous19 op 28 mei 2020, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Is er nog fluomaffia aan de grens? Nee, ik kan het inderdaad allemaal niet meer volgen. Dat zou een fulltime job zijn en ik werk maar 80%
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Scholen moeten zo snel mogelijk weer volledig open want het gepeupel moet terug aan het werk om de heilige economie te doen draaien.JW1 schreef: ↑28 mei 2020, 09:24 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/27 ... s-akkoord/
Liefst met volledige annulatie van alle vakantiedagen dit jaar en een verbod om elders dan in België iets te kopen.
Weldra zullen ze u zeggen op welk uur u naar welke winkel moet en wat u daar dient te kopen.
Eenmaal u zoveel mogelijk geld in de plaatselijke economie heeft gepompt, zal de politiek wat overblijft aanslagen om het corona-gat te vullen (en zichzelf ook een appeltje voor de dorst te bezorgen, want ze hebben zo hard gewerkt de afgelopen maanden).
Voka en haar politieke marionetten staan te trappelen om de slavernij terug in te voeren en de vlaming keek ernaar en zag dat het goed was... Zo dom is hij...