De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Nee, met periodiek inkopen koop je de facto op het slechtste...
Ook op het beste..
Maar het slechtste moment zal je niet vermijden erdoor :p
Ook op het beste..
Maar het slechtste moment zal je niet vermijden erdoor :p
Je weet in ieder geval dat het nu een beter moment is dan een paar maanden geleden want de beurs staat lager. Dus het slechtste moment ga je alvast niet hebben
Omdat de kans op een neerwaartse correctie groter is dan de kans op een verdere rally.
Maar een paar maand geleden kan je vandaag niet kopen. Dus die vraag stelt zich niet.
De vraag is: is vandaag beter/slechter dan morgen, volgende week, volgende maand, ... En een theorie is dat je dat niet kan timen.
Maar ook al geloof je in die theorie, het blijft soms moeilijk in de praktijk te brengen.
De Standaard bericht:
De (fake) beursrally van de hoop
De (fake) beursrally van de hoop
Helaas achter betaalmuur voor diegenen die geen abonnement hebben.OVER WAAROM DE KLOOF TUSSEN DE BEURZEN EN DE REËLE ECONOMIE ZO GROOT IS GEWORDEN
Als je gelooft in "time in the market is more important than market timing" dan is het niet zo moeilijk.fdvx schreef: ↑28 mei 2020, 10:32Maar een paar maand geleden kan je vandaag niet kopen. Dus die vraag stelt zich niet.
De vraag is: is vandaag beter/slechter dan morgen, volgende week, volgende maand, ... En een theorie is dat je dat niet kan timen.
Maar ook al geloof je in die theorie, het blijft soms moeilijk in de praktijk te brengen.
Misschien alles verkopen dan en later terug instappen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Omdat alle economische miserie momenteel wordt weggedrukt door het ongezien printen van vers geld door centrale banken wereldwijd.
Langetermijnbeleggers hebben daar geen last van. Opportuniteiten zat de laatste weken. En toegegeven, ik heb ook wel links en vooral rechts enkele tientallen gratis procentjes bij elkaar geveegd. VGP, EURN, NN, d'Ieteren, en nog een resem bij 't groot vuil geplaatsten... Graaien is de boodschap nu, Yaris.
Ik was eerst niet overtuigd, maar nu is het duidelijk dat Yaris gelijk heeft ^^
Be fearful when others are greedy
Trouwens: Compagnie des Alpes (de uitbater van skipistes) vandaag +11%
Niet al te slechte resultaten en wel redelijke goeie vooruitzichten, wie kan het nog volgen?
Ik heb het al lang opgegeven om de beurs te proberen voorspellen. Is volgens mij een "fool's game". Ik houd mij gewoon aan mijn plan. Wel vervelend dat de beurs altijd begint te rallyen op het einde van de maand als ik juist wil bijkopen
Je verlaagt je tot schaap. De grote kudde dus. Wees wolf, al is dat aangeboren, dus blijf maar aanmodderen....