De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik ben een lange termijn belegger, ik verkoop vrijwel nooit maar kijk naar dividend.
Verder koop ik als er paniek op de beurs is.
Als de beurs normaal is dan spaar ik geld tot de beurs weer in paniek is, dan koop ik bij.
Op lange termijn gaat de beurs altijd omhoog, en ondertussen pak ik lekker dividend.
Beleg gewoon niet in bedrijven die niets uitkeren, dan ben je afhankelijk van de koers.
Ik win altijd, koers en/of dividend, opbrengen doen ze steeds
Verder koop ik als er paniek op de beurs is.
Als de beurs normaal is dan spaar ik geld tot de beurs weer in paniek is, dan koop ik bij.
Op lange termijn gaat de beurs altijd omhoog, en ondertussen pak ik lekker dividend.
Beleg gewoon niet in bedrijven die niets uitkeren, dan ben je afhankelijk van de koers.
Ik win altijd, koers en/of dividend, opbrengen doen ze steeds
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Is dit "Niet al te slechte resultaten en wel redelijke goeie vooruitzichten" dan geen reden voor een koersstijging?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Koers-stijging van 50% is geen reden tot vreugde als die eerst 50% daalde.
Reken even mee:
100 euro - 50% = 50 euro.
50 euro + 50% = 75 euro.
Nog steeds 25% verlies en dus geen reden tot optimisme.
Jezelf rijk rekenen is ook een vak. Neen de beurzen staan nog steeds enorm laag.
Daarom rekenen economen en politiekers altijd in procenten en niet in centen.
Ga terug naar school en leer rekenen, de beurzen doen het NIET goed! We staan nergens in de buurt van voor de ellende.
Reken even mee:
100 euro - 50% = 50 euro.
50 euro + 50% = 75 euro.
Nog steeds 25% verlies en dus geen reden tot optimisme.
Jezelf rijk rekenen is ook een vak. Neen de beurzen staan nog steeds enorm laag.
Daarom rekenen economen en politiekers altijd in procenten en niet in centen.
Ga terug naar school en leer rekenen, de beurzen doen het NIET goed! We staan nergens in de buurt van voor de ellende.
Groeten Bas.
Ja hoor, maar ik vind het al straf dat er geen slechte resultaten en goede vooruitzichten zijn à priori
en 11% is ook wel een beetje te veel voor wat het is
Stel mij de vraag welk doel een groot aantal leden heeft door hier al maanden iedereen te trachten te overtuigen om te verkopen en vooral om niet te kopen.
Hebben jullie een maar maand geleden op een slecht moment verkocht misschien? Of een paar maand geleden jullie aankopen uitgesteld tot een nog lager niveau dat er finaal nooit gekomen is?
Ik lees hier ook dat maandelijks aankopen = aanmodderen ... mij heeft dat alvast nog geen windeieren gelegd en ik slaap nog steeds erg goed. Ik denk dat die wolven soms minder goed slapen. Kan je eens cijfermatig uitleggen wat aanmodderen voor jou dan juist is?
Hebben jullie een maar maand geleden op een slecht moment verkocht misschien? Of een paar maand geleden jullie aankopen uitgesteld tot een nog lager niveau dat er finaal nooit gekomen is?
Ik lees hier ook dat maandelijks aankopen = aanmodderen ... mij heeft dat alvast nog geen windeieren gelegd en ik slaap nog steeds erg goed. Ik denk dat die wolven soms minder goed slapen. Kan je eens cijfermatig uitleggen wat aanmodderen voor jou dan juist is?
Dit markten lijken mij toch niet "steeds enorm laag"
Dit zijn de rendementen van een brede werelds gespreide portefeuille (MSCI world)
1 Week 1,03
1 Maand 3,65
3 Maand -3,49
6 Maand -7,05
YTD -7,22
1 Jaar 4,67
En dit is zonder de +1.39% van vandaag.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Zermatt heeft de laatste 5 jaar 260% winst gemaakt. Hij vindt dat een normaal rendement op die periode dat iedereen zou moeten kunnen halen. Alles daaronder is aanmodderen.
Zo stel ik mij de vraag wat de meerwaarde is voor dit forum dat een aantal leden hier updates geven over hoeveel rendement ze haalden met hun specifieke aandelen, zonder dat daar ooit een echt onderbouwde redenering bij gegeven wordt. Wat heeft iemand daaraan?
Idd, gelukkig zijn er hier die dit enkel met IWDA of VWCE doen zodat je daar een min of meer medio correct beeld van hebt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij mijn weten zijn hier enige forumleden die weten waarover ze het hebben. Niet zo moeilijk om het kaf van het koren te onderscheiden.
En voor vandaag:
Het was weer Himmelhoch jauchzend. China en Hongkong? Wellicht zu Tode betrübt.
Geniet van het lekkere weer.
En voor vandaag:
Het was weer Himmelhoch jauchzend. China en Hongkong? Wellicht zu Tode betrübt.
Geniet van het lekkere weer.
Jozefien, buiten uw eindeloos niets zeggend gezever heb ik hier op dit forum nog niets nuttig gelezen van u. Wat een zuurpruim ben jij toch ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Zeer succesvol geïnfiltreerde trol gewoon.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ach, jullie grommen als honden bij het horen van een bel! Wees niet zo streng voor Jozefien. Ze heeft haar eigen kleur en stijl; enigszins afwijkend, prozaïsch gezien, maar ze mag er zijn wat mij betreft. Ze maakt trouwens intussen onderdeel uit van de inrichting van het huis dat Spaargids heet. Moet alles en iedereen dan betekenisvol zijn? Jezus is al lang dood.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uw charmante online uitspraken verwonderen mij altijd, uw ongenuanceerde schrijfsels nog meer.
U zou zo in de voetsporen van meneer T. kunnen treden, alleen bent u nog genialer. Immers u kunt oordelen zonder te zien en te weten. You are indeed great online!
Uw bijdrage in dit forum is dat men elke maand een ETF moet kopen?