Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het al of niet ZIEK zijn/worden staat los van het al of niet drager en verspreider zijn van het virus.
Je kan je 200 % gezond voelen en toch verspreider zijn ... dat dringt blijkbaar niet door !
Mocht men je collega's testen dan zal wellicht blijken dat ze wel degelijk positief getest hebben ... mocht dat niet het geval zijn dan zal het contact met hun wederhelft of familielid niet zo close zijn als ze beweren
Er zijn wellicht veel meer mensen die corona hebben gehad zonder ziek geweest te zijn dan mensen die heel erg ziek zijn geworden : jij misschien, ik misschien (ik hoop het zelfs), ... op dit moment weten we het niet ... tenzij je je laat testen op antilichamen (wat ik aan het overwegen ben).
5%. Was gisteren nog in het nieuws.geebee schreef: ↑30 mei 2020, 11:12
Er zijn wellicht veel meer mensen die corona hebben gehad zonder ziek geweest te zijn dan mensen die heel erg ziek zijn geworden : jij misschien, ik misschien (ik hoop het zelfs), ... op dit moment weten we het niet ... tenzij je je laat testen op antilichamen (wat ik aan het overwegen ben).
In de bevestigingsmail van Collect&Go staat momenteel o.a. de volgende zin:
"We zien elkaar graag met een mondmasker. Zo zorgen we voor elkaar! #SamenTegenCorona."
Aan wie dit niet wil doen omdat dit geen bescherming biedt voor zichzelf: doe het dan om anderen te beschermen.
Ook winkelpersoneel heeft mogelijk thuis een partner en kinderen die hij/zij wil behoeden tegen besmetting!
-> En tenslotte : iedereen die op intensive care ligt/lag of intussen gestorven is, heeft waarschijnlijk ooit gedacht dat het niet aan hem/haar kon overkomen.
Da's een beetje het spijtige van het verhaal. Of je nu voor- of tegenstander van een mondmasker bent, doe het gewoon uit respect naar anderen toe. Maar, ik heb de indruk dat (vooral de oudere generatie) nu denkt dat ze niets meer kan overkomen, als ze een mondmasker dragen. Integendeel, mijn mondmasker één keer vergeten in de winkel aan te doen, komt een bomma letterlijk op tien centimeter van mij staan. Ik vraag vriendelijk: kan u afstand houden van 1,5meter aub? Antwoord: ge moet maar een mondmasker dragen. Tja, zolang de mensen niet willen luisteren wat de betekenis is van een mondmasker, zal er niet veel beterschap komen. Net zoals zovelen echt denken dat de pandemie voorbij is, "het virus is toch bijna weg, want er zijn niet veel doden meer?".
Laatst gewijzigd door DNE2018 op 30 mei 2020, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
M´n vriendin doet de bestelling, ik ga enkel halen, dus dit nog nooit gezien. Eerlijk gezegd ook nog nooit iemand met mondmasker voor of achter mij gezien aan c&g.Nefertari schreef: ↑30 mei 2020, 11:25
In de bevestigingsmail van Collect&Go staat momenteel o.a. de volgende zin:
"We zien elkaar graag met een mondmasker. Zo zorgen we voor elkaar! #SamenTegenCorona."
Aan wie dit niet wil doen omdat dit geen bescherming biedt voor zichzelf: doe het dan om anderen te beschermen.
2de deel, zie eerdere antwoorden.
Hollandse arts heeft berekend (don´t ask me how) dat je 3 minuten lang op 30cm van elkaar moet doorbrengen om voldoende virussen door te geven zodat de ander besmet wordt.
Nou, dan loop ik alleen risico in m´n eigen huis, voor de rest komt er nooit iemand zo lang zo dicht bij mij.
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ens-corona
Even totaal los van het feit of ik dit geloof. Als een arts zoiets poneert, dan verwacht ik een stevige reactie.
Hetzij tegenspraak op basis van andere cijfers
Hetzij nader onderzoek om het zijne te dubbelchecken.
Hetzij erkenning dat het correct is.
In dat laatste geval gaan er wel een paar met de billen bloot, want dan was die ganse lockdown nergens voor nodig.
3 minuten op 30cm.
Het zou natuurlijk verklaren waarom je in een drukke bar of een rusthuis wel besmet wordt en op andere plekken amper.
Nou, dan loop ik alleen risico in m´n eigen huis, voor de rest komt er nooit iemand zo lang zo dicht bij mij.
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ens-corona
Even totaal los van het feit of ik dit geloof. Als een arts zoiets poneert, dan verwacht ik een stevige reactie.
Hetzij tegenspraak op basis van andere cijfers
Hetzij nader onderzoek om het zijne te dubbelchecken.
Hetzij erkenning dat het correct is.
In dat laatste geval gaan er wel een paar met de billen bloot, want dan was die ganse lockdown nergens voor nodig.
3 minuten op 30cm.
Het zou natuurlijk verklaren waarom je in een drukke bar of een rusthuis wel besmet wordt en op andere plekken amper.
Het zou natuurlijk wel geloofwaardiger zijn als dat niet in een kort stukje van 10 regels in de virtuele voetbalkrant was geschreven. Bestaat er een wetenschappelijk artikel waarin dat wordt onderbouwd? Want er wordt verder alleen nog verwezen naar een interview in de krant Algemeen Dagblad. Er wordt ook verwezen naar een datatracking-bedrijf. Zijn die hun cijfers ergens controleerbaar?
Ik denk dat andere artsen die hier mee te maken hebben wel andere dingen te doen hebben dan hier "een stevige reactie" op te geven.
Ik denk dat andere artsen die hier mee te maken hebben wel andere dingen te doen hebben dan hier "een stevige reactie" op te geven.
Zouden al die oudjes in rusthuizen dan drie minuten op 30cm gezeten hebben van een personeelslid of van elkaar ?
Besmetting in bars en feestjes idem ??
Jij gelooft wat je wil. Ik denk niet dat dat allemaal klopt. Ik geloof er niets van.
Besmetting in bars en feestjes idem ??
Jij gelooft wat je wil. Ik denk niet dat dat allemaal klopt. Ik geloof er niets van.
Een arts uit Holland, een studie die nergens wetenschappelijk onderschreven wordt.
Excuseer mij dat ik dan even sceptisch de wenkbrauwen frons.
Excuseer mij dat ik dan even sceptisch de wenkbrauwen frons.
-
- Newbie
- Contacteer:
Terwijl je in dat ziekenhuis, dat redelijk in orde lijkt, toch wel veruit de grootste kans hebt om besmet te worden.geebee schreef: ↑29 mei 2020, 18:05 Door omstandigheden vandaag nog eens uit mijn kotbubbel moeten komen ... ik heb blijkbaar te lang binnen gezeten en niet gemerkt dat de coronacrisis volledig voorbij is :
- Supermarkt (ik ging afhalen dus niet in de rij) : zag de mensen in de rij zonder masker, zag de mensen uit de supermarkt komen zonder masker
- Bibliotheek : geen mondmaskers bij personeel en bezoekers
- Uitgang school : samentroeping van de jeugd zonder enige afstand
- Mensen praten langs de straat zonder afstand en zonder masker
- Ziekenhuis : leek me redelijk in orde
Je vraagt je af of al die veiligheidsvoorschriften, contacttracing, hygiëne, bubbels, ... nog nodig zijn ... er is blijkbaar niemand die er zich nog de ballen van aantrekt ... terwijl ik met mijn mondmasker blijkbaar een onnozelaar bent ...
I don´t know. Voetbalkrant is typisch zo´n copy-paste site. Ze lezen ergens iets, en ´stelen´ het met summiere bronvermelding om ´in regel te zijn´. Maar is dus wel een feit dat dit gewoon in ´main steam media´ stond in Nederland.MoreOrLess schreef: ↑30 mei 2020, 21:49 Het zou natuurlijk wel geloofwaardiger zijn als dat niet in een kort stukje van 10 regels in de virtuele voetbalkrant was geschreven. Bestaat er een wetenschappelijk artikel waarin dat wordt onderbouwd? Want er wordt verder alleen nog verwezen naar een interview in de krant Algemeen Dagblad.
Als dat dan pertinent onwaar is, verwacht ik toch een reactie vanuit de overheid.
Gaat om een ´officiële KNVB-arts´, dus de officiële Hollandse voetbalbond. Dat is niet 1 of andere obscure belangengroep.
Wat rusthuizen betreft: is toch ´n typisch gegeven dat die verzorgenden tot vlakbij Marieke komen om in haar oor te brullen omdat ze het anders niet verstaat.
Mijn vrouw had gisteren exact hetzelfde. Kreeg inderdaad een grote muil terug 'mais je porte un masque'. Ik heb ook met een vriendelijke middenstander gepraat en die vertelde, dat dat niet de tweedeverblijfsters zijn, maar eerder de inboorlingen. De westvlaamse bomma's snappen er inderdaad ook de ballen van.DNE2018 schreef: ↑30 mei 2020, 12:31Da's een beetje het spijtige van het verhaal. Of je nu voor- of tegenstander van een mondmasker bent, doe het gewoon uit respect naar anderen toe. Maar, ik heb de indruk dat (vooral de oudere generatie) nu denkt dat ze niets meer kan overkomen, als ze een mondmasker dragen. Integendeel, mijn mondmasker één keer vergeten in de winkel aan te doen, komt een bomma letterlijk op tien centimeter van mij staan. Ik vraag vriendelijk: kan u afstand houden van 1,5meter aub? Antwoord: ge moet maar een mondmasker dragen. Tja, zolang de mensen niet willen luisteren wat de betekenis is van een mondmasker, zal er niet veel beterschap komen. Net zoals zovelen echt denken dat de pandemie voorbij is, "het virus is toch bijna weg, want er zijn niet veel doden meer?".
In dat tweede geval: iedereen staat netjes op zijn stip en de bomma in kwestie gaat ineens voor haar staan, er midden tussen.
Heb je dat filmpje gezien van die Nederlandse flik die zijn telescopische matrak uitklapt ? DIT is anderhalve meter. Dus als het pijn doet stond je te dicht bij !
Goed idee wel.
@Fakkel en anderen die het niet nodig vinden een masker te dragen :
(Antwerpse immunoloog Hans-Willem Snoeck)
Kijk, volgens mij zien onze regering en onze regeringsadviseurs iets cruciaals over het hoofd, want ze zwijgen erover in alle talen: de asymptomatische besmettingen. Voor alle bevestigde gevallen zijn er minstens vier tot vijf keer zoveel mensen besmet die geen symptomen vertonen of die niet ziek genoeg zijn om naar de dokter te gaan. Eén studie spreekt zelfs van elf keer zoveel. Dat wil zeggen dat er vandaag geen 200 à 250 nieuwe besmettingen bij komen in ons land, maar wel minstens duizend. Studies wijzen eveneens uit dat 40 à 80 procent van de besmettingen net gebeuren door mensen die geen symptomen vertonen. Dus als we die asymptomatische patiënten niet vinden en hen geen twee weken kunnen isoleren, krijgen we de epidemie nooit weg.”
...
Hoe gaan we deze epidemie dan ooit wel verslaan?
“We moeten maatregelen nemen alsof we nooit immuniteit, noch een vaccin zullen hebben. Daarvoor zijn er drie belangrijke pijlers: testen, mondmaskers en een lockdown. De lockdown is duidelijk de ergste maatregel van de drie. Hoe meer we testen, hoe meer mondmaskers er gedragen worden en hoe meer mensen er dus beschermd worden voor besmetting door een mogelijk asymptomatische maskerdrager, hoe minder snel we terug zullen moeten grijpen naar een lockdown. Ik geloof dat mensen vatbaar zullen zijn voor die boodschap, als je hen dat vandaag zo vertelt. Er is een window of opportunity, men is nog bang voor het virus.
“Ik was daarom razend toen ik in uw krant las dat Steven Van Gucht, die de voortrekker zou moeten zijn in het oplossen van dit probleem, geen mondmasker draagt in de supermarkt. In New York geraak je geen enkele winkel meer binnen zonder dat je een masker draagt.
Enzovoorts, enzovoorts ...
(Antwerpse immunoloog Hans-Willem Snoeck)
Kijk, volgens mij zien onze regering en onze regeringsadviseurs iets cruciaals over het hoofd, want ze zwijgen erover in alle talen: de asymptomatische besmettingen. Voor alle bevestigde gevallen zijn er minstens vier tot vijf keer zoveel mensen besmet die geen symptomen vertonen of die niet ziek genoeg zijn om naar de dokter te gaan. Eén studie spreekt zelfs van elf keer zoveel. Dat wil zeggen dat er vandaag geen 200 à 250 nieuwe besmettingen bij komen in ons land, maar wel minstens duizend. Studies wijzen eveneens uit dat 40 à 80 procent van de besmettingen net gebeuren door mensen die geen symptomen vertonen. Dus als we die asymptomatische patiënten niet vinden en hen geen twee weken kunnen isoleren, krijgen we de epidemie nooit weg.”
...
Hoe gaan we deze epidemie dan ooit wel verslaan?
“We moeten maatregelen nemen alsof we nooit immuniteit, noch een vaccin zullen hebben. Daarvoor zijn er drie belangrijke pijlers: testen, mondmaskers en een lockdown. De lockdown is duidelijk de ergste maatregel van de drie. Hoe meer we testen, hoe meer mondmaskers er gedragen worden en hoe meer mensen er dus beschermd worden voor besmetting door een mogelijk asymptomatische maskerdrager, hoe minder snel we terug zullen moeten grijpen naar een lockdown. Ik geloof dat mensen vatbaar zullen zijn voor die boodschap, als je hen dat vandaag zo vertelt. Er is een window of opportunity, men is nog bang voor het virus.
“Ik was daarom razend toen ik in uw krant las dat Steven Van Gucht, die de voortrekker zou moeten zijn in het oplossen van dit probleem, geen mondmasker draagt in de supermarkt. In New York geraak je geen enkele winkel meer binnen zonder dat je een masker draagt.
Enzovoorts, enzovoorts ...
Zullen we het zo maar samenvatten?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.