De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het eerder "unieke" aan deze crisis is dat er vooral sprake is van asset relocation en niet zozeer van een volledige kapitaalvlucht uit de aandelenmarkt.
Je kan je beter niet blind staren op de indexen want deze worden omhoog gepompt door bubbelende corona-proof aandelen zoals supermarkten, e-commerce, tech, ...
Voor de 'crash' en de goedkope aandelen moet je naar sectoren kijken die niet veilig staan van Corona, zoals fitness centers, oliesector, retail vastgoed, banken, verzekeraars, cinema's,...
Iedereen doet alsof de beurzen nauwelijks impact hebben gehad omdat de indexen nog cva hoog noteren en dat er geen logica meer in de beurs zit, terwijl in bovenstaande sectoren de meeste bedrijven 40-60% van hun beurswaarde zagen verdampen.
Mijn "strategie" is om hier de te hard afgestrafte bedrijven uit te zoeken die sterk genoeg zijn om de crisis te overleven en nadien niet zo snel meer aan waarde zullen verliezen.
Met de quasi onbestaande rentes op spaargeld in vele landen en al de miljarden die in de economie gepompt gaan worden, zal er na deze crisis veel geld zijn weg naar de beurs zoeken.
Luister niet naar Yaris, hij was de persoon die ons hier allemaal aant kalm houden was vlak voor de corona impact, met zijn grafieken van de beurs en ebolo/sars.
Oei Lerre, nog altijd zo chagrijnig? De beurs heeft zich de laatste maand goed hersteld, ik dacht dat je ondertussen wat opgewekter geworden waart. Je komt alleen nog maar op het forum om je gal te spuwen over mij. Spaargids is een plaats om vrij van gedachten te wisselen en wanneer je actie neemt naar aanleiding van wat iemand anders schrijft is dat je eigen verantwoordelijkheid. Daar moet je de ander niet voor beginnen bashen.
Laatst gewijzigd door Yaris op 31 mei 2020, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadat hij op het verkeerde moment kocht, heeft Lerre ook misschien op het verkeerde moment verkocht
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik kijk altijd uit naar de berichten van Yaris, zowel omwille van de inhoud als omwille van de vorm (steeds in keurig Nederlands zonder overmatig gebruik van Engelse termen). Ook heel belangrijk: Yaris blijft steeds respectvol naar de andere forumleden toe.
Als de laatste zin uw conclusie is van mijn bijdrage aan dit forum dan ben je nog kortzichtiger dan uw gewichtige woorden laten uitschijnen.Jozefien1969 schreef: ↑30 mei 2020, 19:43Uw charmante online uitspraken verwonderen mij altijd, uw ongenuanceerde schrijfsels nog meer.
U zou zo in de voetsporen van meneer T. kunnen treden, alleen bent u nog genialer. Immers u kunt oordelen zonder te zien en te weten. You are indeed great online!
Uw bijdrage in dit forum is dat men elke maand een ETF moet kopen?
De business club op LN24 ging over de vraag of de beursrally rationeel is enzovoort, zeer interessante aflevering om zeker te bekijken
Met interview met Peter Tuchman
Mijn conclusie is dat ik vanaf maandag ga kijken om mijn US exposure af te bouwen en eventueel wat defensievere dingen ga kopen in de US, of meer overweight naar Europa.
Met interview met Peter Tuchman
Mijn conclusie is dat ik vanaf maandag ga kijken om mijn US exposure af te bouwen en eventueel wat defensievere dingen ga kopen in de US, of meer overweight naar Europa.
De wekelijkse (vrijdag) podcast van BNR Beurswatch is ook altijd een interessante. De verwachting daar is dat de beurs nog enkele maanden gaat kwakkelen (konijnenmarkt zoals KBC AM dit ooit eens noemde) maar dat er geen zware correctie op korte termijn zal volgen.
Welke aandelen tipt Michael van Droogenbroeck die Corona vlot overleefden?
Zit achter betaalmuur op HLN.
Zit achter betaalmuur op HLN.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
1. Lotus Bakeries
2. Nestlé
3. Alfen
4. Roche
5. Amazon
6. Tencent
7. Electronic Arts
8. Qualcomm
9. Microsoft
10. Netflix
Artikel copy-pasten ga ik niet doen.
2. Nestlé
3. Alfen
4. Roche
5. Amazon
6. Tencent
7. Electronic Arts
8. Qualcomm
9. Microsoft
10. Netflix
Artikel copy-pasten ga ik niet doen.
Hij heeft Sofina vergeten.
En VGP ook.
Helemaal mee akkoord ! Wat die soms over zich heen laat gaan zonder noemenswaardig te reageren . Ik zou het niet altijd kunnen. En het is hier niet anders dan in de echte wereld. Net daarom krijgt Yaris meer over zich heen. Tegen mensen die onbeschoft terugschelden durven ze zo niet. Nog altijd de wet van de jungle. Denk maar niet dat we al veel verder geëvolueerd zijn.rudipsycho schreef: ↑31 mei 2020, 09:20
Ik kijk altijd uit naar de berichten van Yaris, zowel omwille van de inhoud als omwille van de vorm (steeds in keurig Nederlands zonder overmatig gebruik van Engelse termen). Ook heel belangrijk: Yaris blijft steeds respectvol naar de andere forumleden toe.
En persoonlijk vind ik het ook een kwestie van respect van fatsoenlijk Nederlands te schrijven.
Bovendien is Yaris altijd bereid om te helpen. Zelfs daar komt soms kritiek op, als iemand denkt dat het antwoord niet juist is. Tja ...