De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja, ik had preciezer moeten zijn. De toon waarop die kritiek soms komt, is niet altijd OK.
Het gaat natuurlijk om de manier waarop die kritiek geuit wordt.
Verder idd alle respect voor Yaris. Hij heeft hier wel ooit 1.000 berichten verwijderd na een conflict met de webmaster. Yaris was vroeger zelf moderator, maar dan op een ander forum.
Veel humorvolle posts. Het in de gaten houden als er speciale gebeurtenissen zijn op het forum (bijv een draad die 1.000.000 is gelezen). Het geduldig antwoorden op posts van Newbies. Vele geestige cartoons. Enz.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 31 mei 2020, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik vind dat Yaris wél noemenswaardig reageert, hoor. Alleen valt dit misschien niet altijd op omdat zij dit op de juiste toon doet. Je kan gerust assertief zijn zonder agressief te worden. Maar genoeg complimenten uitgedeeld aan Yaris. Terug naar de orde van de dag: de beurs vandaag.mver schreef: ↑31 mei 2020, 14:37
Helemaal mee akkoord ! Wat die soms over zich heen laat gaan zonder noemenswaardig te reageren . Ik zou het niet altijd kunnen. En het is hier niet anders dan in de echte wereld. Net daarom krijgt Yaris meer over zich heen. Tegen mensen die onbeschoft terugschelden durven ze zo niet. Nog altijd de wet van de jungle. Denk maar niet dat we al veel verder geëvolueerd zijn.
Heeft Yaris, ondanks duizenden berichten ook maar één keer verkondigd wat koopwaardig is? Nee! Rond de pot draaien, dat lijkt zijn/haar grootste specialiteit. Meerwaarde? Nul! Sorry!rudipsycho schreef: ↑31 mei 2020, 16:05Ik vind dat Yaris wél noemenswaardig reageert, hoor. Alleen valt dit misschien niet altijd op omdat zij dit op de juiste toon doet. Je kan gerust assertief zijn zonder agressief te worden. Maar genoeg complimenten uitgedeeld aan Yaris. Terug naar de orde van de dag: de beurs vandaag.mver schreef: ↑31 mei 2020, 14:37
Helemaal mee akkoord ! Wat die soms over zich heen laat gaan zonder noemenswaardig te reageren . Ik zou het niet altijd kunnen. En het is hier niet anders dan in de echte wereld. Net daarom krijgt Yaris meer over zich heen. Tegen mensen die onbeschoft terugschelden durven ze zo niet. Nog altijd de wet van de jungle. Denk maar niet dat we al veel verder geëvolueerd zijn.
Euh, ja, daar gaat deze reeks berichten juist over. Hij heeft hier zijn visie geplaatst over de evolutie van de beurzen. Daarop nam forumlid Lerre die klakkeloos over, om daarna dan zware verliezen te slikken toen de beurs crashte. Daarom is Lerre nu al een tijd Yaris aan het bashen.Zermatt schreef:
Heeft Yaris, ondanks duizenden berichten ook maar één keer verkondigd wat koopwaardig is? Nee! Rond de pot draaien, dat lijkt zijn/haar grootste specialiteit. Meerwaarde? Nul! Sorry!
Ik vind overigens dat u zelf steeds maar rond de pot draait door voortdurend uw "superioriteit " ten opzichte van andere forumleden te verkondigen. Ik herinner me maar 1 post van u waarin u wat aandelen aanbeveelde. Zonder dat dit onderbouwd was door enige deskundige uitleg, noch enige follow-up.
U realiseert u ook dat zelfs de beste grap op den duur afgezaagd is? Waar ik uw berichten aanvankelijk met humor probeerde te lezen, steken ze mij nu geweldig tegen.
Yaris heeft verschillende keren haar strategie op dit forum belicht.
Yaris heeft in het verleden haar voorkeuren bekend gemaakt, en die dan ook onderbouwd.
Yaris heeft de posities van haar portefeuille gepubliceerd.
Er zijn ongetwijfeld meerdere leden die daar hun voordeel mee gedaan hebben.
Als jij op dit forum een status zoals Yaris wil opbouwen zal je nog veel posts van hoge kwaliteit moeten maken!
Wat is jouw strategie? Kan je die eens toelichten?
Wat is jouw huidige portefeuille? Wat was je portefeuille in het begin van het jaar? Het is niet voldoende om ongelooflijke winstpercentages te publiceren, zonder onderbouw zijn deze ongeloofwaardig.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Eerlijk. Lerre en KendrickR zijn de helft van de redenen waarom ik af en toe nog eens kom piepen op het forum
Iemand heeft me er opmerkzaam op gemaakt dat het beursdraadje al duizend pagina's telt. In boekvorm is dat zoiets:
Yaris schreef: ↑31 mei 2020, 00:46 Oei Lerre, nog altijd zo chagrijnig? De beurs heeft zich de laatste maand goed hersteld, ik dacht dat je ondertussen wat opgewekter geworden waart. Je komt alleen nog maar op het forum om je gal te spuwen over mij. Spaargids is een plaats om vrij van gedachten te wisselen en wanneer je actie neemt naar aanleiding van wat iemand anders schrijft is dat je eigen verantwoordelijkheid. Daar moet je de ander niet voor beginnen bashen.
Helemaal waar Yaris, ik wou slechts aantonen dat iedereen zich soms eens kan vergissen.
overigens ben ik tevreden met het herstel van de beurs, maar een pak minder met de huidige staat van de wereld.
-
- Full Member
- Contacteer:
Meer georchestreerd slecht nieuws ivm rellen in de States om de laatste paniekerige beleggertjes hun laatste aandeeltjes goedkoop te ontfutselen en potentiële buyers af te schrikken. Ofwel direct groen morgen, ofwel kleine dip om op het einde van Juni een S&P500 van 3200 punten te hebben.
Er komt een vloedgolf van versgedrukte dollarbiljetjes richting de beurs kameraden, ik heb grote emmers klaarstaan om deze op te vangen, jullie ook?
Buy and hold!
You heard it first from Noobinvest.
Grts, Noobinvest.
Er komt een vloedgolf van versgedrukte dollarbiljetjes richting de beurs kameraden, ik heb grote emmers klaarstaan om deze op te vangen, jullie ook?
Buy and hold!
You heard it first from Noobinvest.
Grts, Noobinvest.
De protesten in de VS tonen compleet waanzinnige taferelen. Razzia's door rustige woonwijken, waar onschuldige mensen op hun veranda's worden beschoten met paintballs. Een protesterende vrouw, vertrappeld door een politiepaard. Journalisten, op de grond gegooid en met pepperspray bespoten. Ze worden beschoten met rubberen kogels door een autoritaire politiemacht die meer weg heeft van een leger. Mensen verliezen hun ogen aan die kogels. Hieronder een samenvatting met links naar de beelden. De lijst is lang:
https://www.theverge.com/2020/5/31/2127 ... orge-floyd
De giftige cocktail van enorme sociale ongelijkheid, slecht onderwijs, een corrupt politiek systeem en hun ultra-gepolariseerde samenleving staat al jaren op ontploffen. Binnenkort ook op de beurs?
De giftige cocktail van enorme sociale ongelijkheid, slecht onderwijs, een corrupt politiek systeem en hun ultra-gepolariseerde samenleving staat al jaren op ontploffen. Binnenkort ook op de beurs?
-
- Full Member
- Contacteer:
Er worden in de VS regelmatig mensen onschuldig vermoord door de politie, het internet staat er vol van. Deze is opzettelijk uitgebreid in de media gebracht met de rassenrellen als bedoeling. De lockdownscam van Corona sloeg niet aan in de VS, dan maar op deze manier.
Buiten wat paniek bij de bezorgde meute en bijbehorende paniekreacties van kleine beleggers zie ik momenteel nog geen reden tot vermindering van de economische activiteit en ernstige koersdalingen. Wel even afwachten of er weer geen lockdown en andere gekkigheden van komen.
Grts, conspiracynut, Noobinvest
Buiten wat paniek bij de bezorgde meute en bijbehorende paniekreacties van kleine beleggers zie ik momenteel nog geen reden tot vermindering van de economische activiteit en ernstige koersdalingen. Wel even afwachten of er weer geen lockdown en andere gekkigheden van komen.
Grts, conspiracynut, Noobinvest
DeZatteNonkel schreef: ↑1 juni 2020, 00:37 De protesten in de VS tonen compleet waanzinnige taferelen. Razzia's door rustige woonwijken, waar onschuldige mensen op hun veranda's worden beschoten met paintballs. Een protesterende vrouw, vertrappeld door een politiepaard. Journalisten, op de grond gegooid en met pepperspray bespoten. Ze worden beschoten met rubberen kogels en geslagen. Mensen verliezen hun ogen aan die kogels. De lijst is immens:
- Spagazeuse
- Newbie
- Contacteer:
Het is altijd wel iets: de zwarten, de witten, de linksen, de rechtsen, het middenveld, de Chinezen, de bruinen, de wapens, het milieu, Yaris, Jozefien enz
Als je de beelden bekijkt zijn er toch wel veel zwarten die plunderen en kapot maken.
Ik denk dat het met Obama zou vaart niet zou gelopen hebben. Die had meer verzoenende taal gesproken maar eigenlijk kan het me allemaal niet schelen zolang het naar hier niet overwaait en de beurs stijgt.
Als je de beelden bekijkt zijn er toch wel veel zwarten die plunderen en kapot maken.
Ik denk dat het met Obama zou vaart niet zou gelopen hebben. Die had meer verzoenende taal gesproken maar eigenlijk kan het me allemaal niet schelen zolang het naar hier niet overwaait en de beurs stijgt.
Er wordt gezegd dat geweld niets uithaalt en dat ze vreedzaam zouden moeten protesteren. Maar haalt een vreedzame betoging iets uit? Dan verschijnt er de volgende dag een berichtje over in de krant en daarna is de zaak vergeten. Op naar de volgende ongewapende zwarte die overlijdt nadat hij door de politie aangehouden is.