NewB: nieuwe Belgische bank in oprichting
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: NewB: nieuwe Belgische bank in oprichting
Als ik het zo lees is het eerder te voet naar twee gemeentes verder om 1 kg ajuin gaan omdat hij daar aan het dubbel van de prijs staat, maar je krijgt wel aflaten voor het hiernamaals omdat de ajuinverkoper beweert enkel "ethische" ajuinen te verkopen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
In het concurrentieel bankenlandschap van vandaag is een bank zonder duidelijk verdienmodel ten dode opgeschreven. Hopelijk komen de coöperanten over een paar jaar niet zagen dat ze hun geld terugwillen van de overige belastingsbetalers als NewB op de fles gaat.
Ik hoop dat ze mijn ongelijk bewijzen, maar geloof er niet in.
Ik hoop dat ze mijn ongelijk bewijzen, maar geloof er niet in.
Hallo,
De volgende algemene vergadering van NewB gaat formeel gezien door op maandag 29 juni. Deze is puur een formaliteit en gaat door achter gesloten deuren.
Alle informatie staat op de website;
https://www.newb.be/nl/avag/info
En de coöperanten hebben de mogelijkheid om te stemmen voor de formele vergadering. De informatie is zoals wel vaker voor zoiets nogal saai. Al zijn er wel een paar filmpjes.
Het enige wat mij praktisch opviel is dat de plannen voor de start van operationele werking bank verschoven is van zomer 2020 naar najaar 2020. - Jammer maar verrast ben ik niet. Het zal moeilijk zijn om in de recente geschiedenis een tijdstip te vinden dat minder geschikt is om een nieuwe bank te starten dan tegenwoordig.
https://youtu.be/zllu7JGGq3U
De volgende algemene vergadering van NewB gaat formeel gezien door op maandag 29 juni. Deze is puur een formaliteit en gaat door achter gesloten deuren.
Alle informatie staat op de website;
https://www.newb.be/nl/avag/info
En de coöperanten hebben de mogelijkheid om te stemmen voor de formele vergadering. De informatie is zoals wel vaker voor zoiets nogal saai. Al zijn er wel een paar filmpjes.
Het enige wat mij praktisch opviel is dat de plannen voor de start van operationele werking bank verschoven is van zomer 2020 naar najaar 2020. - Jammer maar verrast ben ik niet. Het zal moeilijk zijn om in de recente geschiedenis een tijdstip te vinden dat minder geschikt is om een nieuwe bank te starten dan tegenwoordig.
https://youtu.be/zllu7JGGq3U
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mag ik opmerken dat hun website slordig oog, onoverzichtelijk is en op het randje van amauteuristisch is?
Voor een bank die zichzelf heruitvind in 2020 mag je toch iets meer verwachten qua UX ...
Voor een bank die zichzelf heruitvind in 2020 mag je toch iets meer verwachten qua UX ...
Misschien dat in het bankplatform zelf ook een nieuwe website is inbegrepen.
Zelfs indien niet denk ik wel dat een nieuwe website te verwachten is tegen de start van de bank zelf.
Zelfs indien niet denk ik wel dat een nieuwe website te verwachten is tegen de start van de bank zelf.
De Tijd: "NewB stelt lancering uit tot eind dit jaar. Twaalf jaar nadat het idee ontstond is de nieuwe coöperatieve bank nog altijd niet operationeel."
Met wat geluk gaan we de opstart nog in ons leven meemaken.
Met wat geluk gaan we de opstart nog in ons leven meemaken.
Re: NewB: nieuwe Belgische bank in oplichting
We gaan nog eerder die nieuwe belgische bank in oplichting hebben, dan een nieuwe federale regering ( dat laatste gaan wij in ons leven niet meer meemaken )
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ben benieuwd hoeveel kapitaal er intussen al opnieuw opgebrand is. Hopelijk hebben ze niet nog een ronde nodig tegen de effectieve opstart. Sommige mensen zijn goedgelovig, maar gaan niet blijven dokken voor een concept dat 12 jaar aansleept ...
De enigen die welvaren met die newB zijn het groepje dat zich bezighoudt met het opmaken van het ingezamelde bedrag en het belastinggeld van de Brusselse en Waalse overheid dat welwillend aan hun vrienden werd toegekend
Correctie: ik denk dat De Tijd verkeerd is. Het eerste bericht over NewB op Spaargids dateert van 2012. De bank is dus niet al twaalf jaar in oprichting maar slechts acht jaar (wat nog te lang is).
De coöperatieve vennootschap werd in mei 2011 opgericht en volgens newB zelf dateert het idee al van 2009. Het is maar hoe je het bekijkt.
Coöperatieve bank NewB stelt lancering uit naar einde van het jaar
De toekomstige coöperatieve bank NewB stelt zijn lancering uit naar het einde van het jaar, en dat om “operationele” redenen. Het business plan blijft ongewijzigd. Dat schrijft Le Soir vandaag.... Bron : HLN
Zo horen we het ook eens van een ander.
De toekomstige coöperatieve bank NewB stelt zijn lancering uit naar het einde van het jaar, en dat om “operationele” redenen. Het business plan blijft ongewijzigd. Dat schrijft Le Soir vandaag.... Bron : HLN
Zo horen we het ook eens van een ander.
Misschien tijd dat ze hun naam aanpassen aan de situatie ?
Dit zal een van de eerste grote bedrijven worden die minder lang zal bestaan dan dan het duurde om opgericht te worden.
Uniek concept is dat, zeker een absolute nieuwigheid in de banksector.
Dit is trouwens de eerste bank waar de spaarders meer risico lopen dan de aandeelhouders, als je er een beetje over nadenkt... (ok, ze lopen allebei evenveel risico, alleen worden de aandeelhouders ervoor vergoed en de spaarders niet )
Uniek concept is dat, zeker een absolute nieuwigheid in de banksector.
Dit is trouwens de eerste bank waar de spaarders meer risico lopen dan de aandeelhouders, als je er een beetje over nadenkt... (ok, ze lopen allebei evenveel risico, alleen worden de aandeelhouders ervoor vergoed en de spaarders niet )
Diegene die daar zijn geld zet is goed zot..