6e antiwitwasrichtlijn
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: 6e antiwitwasrichtlijn
Dat ben ik ook van plan. En het gaat niet enkel om die hoogste overschrijving van €8000. Het gaat over alle overschrijvingen (31 in totaal, zowel inkomende als uitgaande). Zelfs moest ik willen antwoorden, ik zou het niet kunnen. Weet ik veel waarom ik deze of gene overschrijving gemaakt had. Waarschijnlijk om de magere intrestopbrengsten te maximaliseren. En het grappigste eraan is dat ze van de eerste tot de laatste naar mezelf of van mezelf komen (MeDirect is niet echt geschikt als bank voor dagdagelijks bankieren).vortex schreef: ↑1 juni 2020, 18:38 Gaat die "witwascel" zich echt met een €8000 transactie bezig houden? Iedereen crimineel tot je zelf je onschuld hebt aangetoond ten koste van je privacy. Gaan ze veel werk hebben en niks vangen terwijl de grote vissen gerust gelaten worden zeker. Ik zou zeggen bij wijze van protest dat ze het dan maar doorgeven aan die witwascel.
Dus laat die witwascel maar komen.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 1 juni 2020, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
als beide rekeningen belgische rekeningen waren dan zal er wel geen probleem zijn
( alleen kan men slapende honden wakker maken door op heel korte tijd zoveel overschrijvingen te doen )
Als er een buitenlandse rekening bij is, en 31 overschrijvingen dan gaan er wel wat belletjes rinkelen
( alleen kan men slapende honden wakker maken door op heel korte tijd zoveel overschrijvingen te doen )
Als er een buitenlandse rekening bij is, en 31 overschrijvingen dan gaan er wel wat belletjes rinkelen
De bank of de cel witwas kan gewoon uw rekening blokkeren als ze het in hun ster krijgen...vortex schreef: ↑1 juni 2020, 18:38 Gaat die "witwascel" zich echt met een €8000 transactie bezig houden? Iedereen crimineel tot je zelf je onschuld hebt aangetoond ten koste van je privacy. Gaan ze veel werk hebben en niks vangen terwijl de grote vissen gerust gelaten worden zeker. Ik zou zeggen bij wijze van protest dat ze het dan maar doorgeven aan die witwascel.
dat is zo, en ook als ze geen reactie krijgenludo schreef: ↑1 juni 2020, 19:30De bank of de cel witwas kan gewoon uw rekening blokkeren als ze het in hun ster krijgen...vortex schreef: ↑1 juni 2020, 18:38 Gaat die "witwascel" zich echt met een €8000 transactie bezig houden? Iedereen crimineel tot je zelf je onschuld hebt aangetoond ten koste van je privacy. Gaan ze veel werk hebben en niks vangen terwijl de grote vissen gerust gelaten worden zeker. Ik zou zeggen bij wijze van protest dat ze het dan maar doorgeven aan die witwascel.
https://www.agii.be/thema/sociaal-medis ... erd-wat-nu
Ah, men verwacht dat je dagelijks je inbox open doet.
Daar kan bij mij al eens enkele maanden overheen gaan. Leg het maar uit, Carpe.
Daar kan bij mij al eens enkele maanden overheen gaan. Leg het maar uit, Carpe.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het was zelfs al een herinnering van een eerdere mail
Ik zal ze nog wat laten sudderen ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Zou toch maar voorzichtig zijn.. Ze kunnen U het serieus vervelend en knap lastig maken. in kader van een onderzoek..CarpeNoctem schreef: ↑1 juni 2020, 20:35 Het was zelfs al een herinnering van een eerdere mail
Je wil die gasten ( witwas - BBI - enz. ) echt ni over uwe vloer krijgen..
U ligt dwars, wij kunnen dat beter en veel en veel langer.. en het fijne is, tegen ons ga je niks kunnen doen, en heb je niks in de pap te brokken..
denk ook niet dat je die pipos van de witwas met hun kl*ten moet spelen
ze kunnen al je financiele verrichtingen uitpluizen, en alle rekeningen blokkeren
ze kunnen al je financiele verrichtingen uitpluizen, en alle rekeningen blokkeren
En het "plezante" is, dat MeDirect dit hier allemaal meeleest, want het staat in "Vraag het aan MD" (hoewel ze hier nog maar zelden komen een antwoord geven).
mydirect zal ook maar doen wat hen door de Roverheid ( witwascel ) is opgelegd, als ze het niet doen krijgt Mydirec giga boetes
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Heb jij die mail niet gekregen? Ik veronderstelde eigenlijk een beetje dat het een standaardroutine was die ze naar nog andere klanten stuurden ook ...
Gedeelde smart is halve smart
Inderdaad: ik vraag mij daarbij dan af hoe de bankmedewerkers zouden reageren, als ze te weten komen dat er met opzet nog een beetje tijd uitgerokken wordt, als de bank een antwoord vroeg vóór 31 mei.
Neen niets gekregen van MD en mijn man voor zijn eigen MD-rekeningen ook niet.CarpeNoctem schreef: ↑2 juni 2020, 09:34Heb jij die mail niet gekregen? Ik veronderstelde eigenlijk een beetje dat het een standaardroutine was die ze naar nog andere klanten stuurden ook ...
Gedeelde smart is halve smart
Misschien zullen ze er (in het kader van de 'witwaswet') willekeurig enkelen uitpikken, en ben jij er per toeval bij.
Als ik CN was, zou ik toch graag willen weten waarom medirect net aan hem die verantwoording vraagt.
Want bij mij, net als vele spaargidsers met rekeningen bij medirect (vermoed ik), is er ook geen dergelijke vraag van medirect gekomen.
Want bij mij, net als vele spaargidsers met rekeningen bij medirect (vermoed ik), is er ook geen dergelijke vraag van medirect gekomen.
MD, zoals alle banken, moet de transacties die bij hen worden uitgevoerd controleren. Zij zullen hier regels hebben om de verdachte transacties te identificieren. Transacties waarvoor MD niet kunnen aantonen dat ze ok zijn worden doorgegeven aan de overheid. Als de overheid deze doorgestuurd krijgt zal er waarschijnlijk een diepgaander en breder onderzoek gevoerd worden.
Als klant bij MD heb je er dus alle belang bij om MD te helpen in het aantonen dat de transacties ok zijn.
Als klant bij MD heb je er dus alle belang bij om MD te helpen in het aantonen dat de transacties ok zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.