De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik verkoop nooit maar herbalanceer enkel via mijn maandelijkse aankopen zo juist mogelijk te kiezen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Alloceer je dan naar obligaties? En volgens het Bogle principe van leeftijd of iets risicovoller en offensiever richting equity met het oog op de lage rente van obligaties?
Grts,
Noobinvest
Grts,
Noobinvest
B7H4long schreef: ↑3 juni 2020, 11:01 De beurs blijft stijgen.
Vanmorgen zijn er twee herbalanceringsverkoopsorders uitgevoerd die ik plaatste om ervoor te zorgen dat mijn portefeuille zijn balans tussen risicovolle en stabiele beleggingen behoudt.
De verkopen gebeuren aan een hogere prijs dan mijn herbalanceringsaankopen tijdens de daling een paar maanden geleden.
Ik neem 120 - leeftijd in aandelen.
Inderdaad diene NTO die het allemaal goed wist is precies met de noorderzon vertrokken.lop schreef: ↑3 juni 2020, 03:04 Wat heb ik jullie verteld eind maart
Mijn voorspellingen die ik deed werden hier ronduit in het belachelijke getrokken .
Maar alles dat ik die tijd heb opgekocht noteert nu ruim 25% hoger .
Met een uitblinker in olie die ruim 50% gaf in 1 maand (reeds verkocht)
Nu hoor je ze niet meer deze die verkondigden dat alles nog 60% zou dalen
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat lijkt mij inderdaad een goeie draai te zijn aan de voorgeschreven richtlijnen, gezien de marktomstandigheden. Ik ben er van overtuigd dat Saint Jack dit zou goedkeuren!
Ik 100%, ik ben bijna 35 en plan tegen mijn 45-50 te heralloceren. Mogelijks wel richting vastgoed/vastgoedbevaks ipv obligaties.
Grts,
Noobinvest
Ik 100%, ik ben bijna 35 en plan tegen mijn 45-50 te heralloceren. Mogelijks wel richting vastgoed/vastgoedbevaks ipv obligaties.
Grts,
Noobinvest
Lang geleden dat ik nog eens gepost heb, maar zijn uitermate boeiende en spannende tijden aan het worden.
Beurs is het noorden compleet kwijt, maar omwille van inflatie is er geen enkel alternatief meer want inflatie de komende jaren om iedereen de verschillende crisissen te laten betalen (zonder opvallende belastingverhogingen) is een zekerheid.
Best beleggen in waarde aandelen en grondstofaandelen (tegen inflatie) momenteel en onze cash positie verder uitbreiden waar mogelijk.
Technologie aandelen en al de rest lijkt mij allemaal veel te duur geworden momenteel.
Bezig met afbouwen posities in USA (wereldmacht op instorten) en alles waarop ik een beetje winst heb kunnen nemen.
Benieuwd wat beurzen zullen doen als de cijfers Q2/2020 bekend zullen raken (met volledige impact eerste golf corona) en de bedrijven aan het herstructureren zullen gaan (ontslagen) met bijhorende faillissementen.
Ik ben in elk geval volop cash aan het opbouwen want ik vrees dat het veel erger kan worden dan bij de start van de corona crisis in Maart 2020, en dan heb je best wat droog poeder om te kunnen profiteren van een automatische verkoopgolf bij mogelijke paniek.
Ik kijk puur naar koers/winstverhoudingen op de beurs gekoppeld aan de grote onzekerheid, en volgens mij kunnen zelfs onbeperkte liquiditeiten niet verdoezelen dat er stilaan rare dingen aan het gebeuren zijn die het huidige monetaire systeem aan het wankelen kunnen brengen de komende maanden / jaren.
Beurs is het noorden compleet kwijt, maar omwille van inflatie is er geen enkel alternatief meer want inflatie de komende jaren om iedereen de verschillende crisissen te laten betalen (zonder opvallende belastingverhogingen) is een zekerheid.
Best beleggen in waarde aandelen en grondstofaandelen (tegen inflatie) momenteel en onze cash positie verder uitbreiden waar mogelijk.
Technologie aandelen en al de rest lijkt mij allemaal veel te duur geworden momenteel.
Bezig met afbouwen posities in USA (wereldmacht op instorten) en alles waarop ik een beetje winst heb kunnen nemen.
Benieuwd wat beurzen zullen doen als de cijfers Q2/2020 bekend zullen raken (met volledige impact eerste golf corona) en de bedrijven aan het herstructureren zullen gaan (ontslagen) met bijhorende faillissementen.
Ik ben in elk geval volop cash aan het opbouwen want ik vrees dat het veel erger kan worden dan bij de start van de corona crisis in Maart 2020, en dan heb je best wat droog poeder om te kunnen profiteren van een automatische verkoopgolf bij mogelijke paniek.
Ik kijk puur naar koers/winstverhoudingen op de beurs gekoppeld aan de grote onzekerheid, en volgens mij kunnen zelfs onbeperkte liquiditeiten niet verdoezelen dat er stilaan rare dingen aan het gebeuren zijn die het huidige monetaire systeem aan het wankelen kunnen brengen de komende maanden / jaren.
Och dat zeggen ze al jaren dat ons financieel systeem op instorten staat en dat er hyperinflatie komt (meestal door mensen die niet goed begrijpen hoe QE werkt). Lijkt voorlopig goed mee te vallen.
@Realist.De beurzen zullen blijven stijgen al stort de economie verder in.De Beurs is door het vele injecteren van miljarden losgekoppeld van de economie.
De kosten van deze crisis zullen net als in 2008 doorgeheveld worden naar de staatsschuld (Belgie).In 2008 350 miljard en daarna 460 miljard.Nu gaan we over de 500 miljard.
So what?Japan staat bijna aan een schuld van 300 percent van het bbp.Dus de weg is nog lang voor het westen.Laat de crisissen maar komen,the show must go on.
De kosten van deze crisis zullen net als in 2008 doorgeheveld worden naar de staatsschuld (Belgie).In 2008 350 miljard en daarna 460 miljard.Nu gaan we over de 500 miljard.
So what?Japan staat bijna aan een schuld van 300 percent van het bbp.Dus de weg is nog lang voor het westen.Laat de crisissen maar komen,the show must go on.
Ik ben 60% aandelen en 40% stabiele beleggingen.Noobinvest schreef: ↑3 juni 2020, 11:20 Alloceer je dan naar obligaties? En volgens het Bogle principe van leeftijd of iets risicovoller en offensiever richting equity met het oog op de lage rente van obligaties?
Grts,
Noobinvest
B7H4long schreef: ↑3 juni 2020, 11:01 De beurs blijft stijgen.
Vanmorgen zijn er twee herbalanceringsverkoopsorders uitgevoerd die ik plaatste om ervoor te zorgen dat mijn portefeuille zijn balans tussen risicovolle en stabiele beleggingen behoudt.
De verkopen gebeuren aan een hogere prijs dan mijn herbalanceringsaankopen tijdens de daling een paar maanden geleden.
Mijn stabiele beleggingen zijn verdeeld over obligatie(fondsen) 30%, termijnrekeningen, spaarrekeningen, tak21, lange termijnsparen.
De stand van de rente is zeker geen reden om " offensiever richting equity" te gaan.
Hier nog even het recente rendement van obligatieportefeuilles:
Code: Selecteer alles
1 Week 1 Maand 3 Maand 6 Maand YTD 1 Jaar 3 Jaar
0,4 0,1 -1,9 - 0,1 2,5 2,2 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds
0,2 0,1 -0,1 - 2,9 - - VAGF – Wereld Aggregate Hedged
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt om te delen!
Grts,
Noobinvest
Grts,
Noobinvest
B7H4long schreef: ↑3 juni 2020, 12:25Ik ben 60% aandelen en 40% stabiele beleggingen.Noobinvest schreef: ↑3 juni 2020, 11:20 Alloceer je dan naar obligaties? En volgens het Bogle principe van leeftijd of iets risicovoller en offensiever richting equity met het oog op de lage rente van obligaties?
Grts,
Noobinvest
Mijn stabiele beleggingen zijn verdeeld over obligatie(fondsen) 30%, termijnrekeningen, spaarrekeningen, tak21, lange termijnsparen.
De stand van de rente is zeker geen reden om " offensiever richting equity" te gaan.
Hier nog even het recente rendement van obligatieportefeuilles:Code: Selecteer alles
1 Week 1 Maand 3 Maand 6 Maand YTD 1 Jaar 3 Jaar 0,4 0,1 -1,9 - 0,1 2,5 2,2 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds 0,2 0,1 -0,1 - 2,9 - - VAGF – Wereld Aggregate Hedged
Wall Street klimt 40% in 2 maanden ..
De enige reden waarom er geen crash is omdat de centrale banken noodgedwongen hun QE programma moeten uitbreiden...
En de reden waarom we geen hyperinflatie hebben is omdat QE volledig zijn doeleinde mist. Geprint geld komt in de handen van grote bedrijven of investeerders (= rijken). I.p.v. die geld dan te gaan verdelen aan de midden- en lagere klasse, investeren ze die terug in aandelen (check eens buy back programma de afgelopen jaren) en aandelen worden duurder. Dus we zien daadwerkelijk hyperinflatie, maar dan op de beurzen.
Een opgepompte aandeel heeft helemaal geen meerwaarde aan de economie, het is een soort spaarboekje geworden met zeer hoog rendement. Het heeft zelfs geen zin om in deze markt te verkopen want "slechte" aandelen gaan ook omhoog, hoger dan inflatie.
Bedrijven zien hun productiviteit/winsten niet evenredig stijgen met hun aandeelprijs maar dat interesseert hun natuurlijk niet. Enige wat telt voor bedrijven is om investeerders content te houden. En zolang dat de aandeelprijs stijgt, is er geen enkel probleem (ook al maakt het bedrijf miljarden verlies (zie Tesla bv.))
En dit allemaal terwijl de werkende klasse hun loon zeer matig tot enkel indexatie zag stijgen. En het is juist de werkende klasse die moet spenderen om economie verder te laten groeien. Maar de QE geld geraakt niet tot bij hun. De economie van US groeit gemiddeld 1-2% per jaar sinds 2009 terwijl QE met 450% is gestegen.
https://www.investing.com/analysis/the- ... -200526288
Waarom zien we dan ook geen hyperinflatie op de beurzen van Europa? Die blijven maar aanmodderen.Mudi schreef: ↑3 juni 2020, 16:49 En de reden waarom we geen hyperinflatie hebben is omdat QE volledig zijn doeleinde mist. Geprint geld komt in de handen van grote bedrijven of investeerders (= rijken). I.p.v. die geld dan te gaan verdelen aan de midden- en lagere klasse, investeren ze die terug in aandelen (check eens buy back programma de afgelopen jaren) en aandelen worden duurder. Dus we zien daadwerkelijk hyperinflatie, maar dan op de beurzen.
Ik bekijk aandelen ook als een soort (zeer volatiel) spaarboekje.
Nee maar het is niet dramatisch als je de aandelenmarkt als geheel bekijkt. Wereldwijde aandelen noteren aan een shiller PE van 20 ongeveer dus niet enorm overgewaardeerd zoals in vorige bubbels.Mudi schreef: ↑3 juni 2020, 16:49 Bedrijven zien hun productiviteit/winsten niet evenredig stijgen met hun aandeelprijs maar dat interesseert hun natuurlijk niet. Enige wat telt voor bedrijven is om investeerders content te houden. En zolang dat de aandeelprijs stijgt, is er geen enkel probleem (ook al maakt het bedrijf miljarden verlies (zie Tesla bv.))
De aandelenmarkt stijgt op de lange termijn meestal sneller dan GDP. De economie is niet hetzelfde als de beurs. GDP en beursprestaties zijn vaak zelfs negatief gecorreleerd.Mudi schreef: ↑3 juni 2020, 16:49 En dit allemaal terwijl de werkende klasse hun loon zeer matig tot enkel indexatie zag stijgen. En het is juist de werkende klasse die moet spenderen om economie verder te laten groeien. Maar de QE geld geraakt niet tot bij hun. De economie van US groeit gemiddeld 1-2% per jaar sinds 2009 terwijl QE met 450% is gestegen.
https://www.investing.com/analysis/the- ... -200526288
Het is een leuke tijd. Lijkt elke dag weer of je aandelen doen een voor een zijn best om de beste te zijn heerlijk.
Kinepolis, 3 weken in bezit, +29.5% al.
Wel moeilijk om nog iets koopwaardig te vinden ...
Kinepolis, 3 weken in bezit, +29.5% al.
Wel moeilijk om nog iets koopwaardig te vinden ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior