Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Carpe,
't Is de moment ... je mag weer pinten gaan drinken in Sluis vanaf morgen
https://www.focus-wtv.be/nieuws/belgen- ... pvNP0[code][/code]
't Is de moment ... je mag weer pinten gaan drinken in Sluis vanaf morgen
https://www.focus-wtv.be/nieuws/belgen- ... pvNP0[code][/code]
Ben Garrison mag dan wel goed kunnen tekenen, zijn boodschap is iets anders: anti-vaccinatie, anti-wetenschap, samenzweringstheorieën bij de vleet, ...
Jups, geebee.
Dat artikel bevat ook een link naar een Facebook-post van Sluis. Die hebben dat prima geregeld.
Overigens vind ik, dat Carpe het wat grootser moet zien. Waarom Sluis ?
Persoonlijk dacht ik aan Delft. Het historisch centrum heeft ook een paar prachtige terrassen. Bovendien heb je Proeverij Het Klooster - in de Vlamingstraat, waar anders - met de grootste collectie Belgische bieren van Europa. Ik moet wel even nakijken hoe die de regels gaan volgen - het is nogal een klein kot.
Dat artikel bevat ook een link naar een Facebook-post van Sluis. Die hebben dat prima geregeld.
Overigens vind ik, dat Carpe het wat grootser moet zien. Waarom Sluis ?
Persoonlijk dacht ik aan Delft. Het historisch centrum heeft ook een paar prachtige terrassen. Bovendien heb je Proeverij Het Klooster - in de Vlamingstraat, waar anders - met de grootste collectie Belgische bieren van Europa. Ik moet wel even nakijken hoe die de regels gaan volgen - het is nogal een klein kot.
Aha. En waarom draagt een gerenommeerd viroloog als Van Gucht er geen?
En ovet die cijfers en ´atypische besmettingen´ gesproken: mochten er toch (tot) 10x zoveel mensen al besmet zijn zonder ziek te worden, dan
1) maakt dat de ziekte an sich een pak minder erg en dodelijk dan altijd geclaimd wordt.
2) gaat dat in tegen de eerdere bevinding dit weekend dat nog altijd maar 5 procent van de mensen antilichamen in jun bloed hebben.
In other words, his theory is wrong.
1) maakt dat de ziekte an sich een pak minder erg en dodelijk dan altijd geclaimd wordt.
2) gaat dat in tegen de eerdere bevinding dit weekend dat nog altijd maar 5 procent van de mensen antilichamen in jun bloed hebben.
In other words, his theory is wrong.
De tekeningen op zich geven de gang van zaken toch perfect weer. Dus los gezien van Ben Garisson's ideeën.
Om het met een metafoortje te zeggen. Wat hebben we tot nu toe gehad? Een hoop bangmakerij voor wat 'koppijn'. We zijn zo bang van die koppijn dat we al pijnstillers beginnen pakken als we nog maar denken dat we een lichte koppijn beginnen te krijgen. We hebben er zoveel gepakt dat we er maagbloedingen van hebben en die maagbloedingen behandelen we met meer van dezelfde pijnstillers.
Mensen die geen pijnstiller willen pakken voordat ze ook een echte koppijn hebben die daarom vraagt en zich voor het dom slikken afvragen of de bijwerkingen de pijnstilling waard zijn worden weggezet als geen respect voor hun medemens. Terwijl het respectloze net van de domme slikkers komt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Tijd zal (alweer) uitwijzen wie er gelijk heeft of niet.
Als je de beelden vandaag zag van onze kust, in de winkelstraten.
Als het Corona beestje zo venijnig is als sommigen (mijzelf inclusief) denken, dan zal dit zich uiten in de cijfers binnen 14 dagen + 3 extra dagen (vandaag besmet, symptomen eigenlijk pas binnen drie dagen merkbaar).
Als blijkt dat er geen toename is, dan keer ik terug op mijn theorie van genetische bepaling. Doorheen de eeuwen zijn er fouten in elke mens zijn DNA geslopen. En die fouten (uiteraard ongewild) blijven verder doorgegeven aan nakomelingen. En dat maakt dat sommigen vatbaarder zijn voor bepaalde virussen.
Als het Corona beestje zo venijnig is als sommigen (mijzelf inclusief) denken, dan zal dit zich uiten in de cijfers binnen 14 dagen + 3 extra dagen (vandaag besmet, symptomen eigenlijk pas binnen drie dagen merkbaar).
Als blijkt dat er geen toename is, dan keer ik terug op mijn theorie van genetische bepaling. Doorheen de eeuwen zijn er fouten in elke mens zijn DNA geslopen. En die fouten (uiteraard ongewild) blijven verder doorgegeven aan nakomelingen. En dat maakt dat sommigen vatbaarder zijn voor bepaalde virussen.
En wat heb je daar gezien? Redelijk veel mensen in open lucht met toch nog wat tussen ruimte die elkaar rustig passeren. Dus geen langere dichte contacten met geroep of zang. Daarnaast zijn de vrij rond lopende verspreiders op dit moment beperkt, wie nu met de minste symptomen naar de huisarts gaat wordt getest en in afwachting in quarantaine gezet. Kortom al bij al heel weinig risico dat er daar een nieuwe uitbraak ontstaat, als straks de horeca open gaat zullen mensen veel langer bij elkaar zitten met dezelfde tussenruimte, idem voor scholen. In plaats van de momenteel overdreven bangmakerij zou men beter de situatie wat relaxen, laat mensen uit hun kot, laat de economie herleven en laat het sociaal leven terug wat normaliseren. De virus activiteit en het zomerweer laten dit nu toe, in het najaar gaan we sowieso weer meer infecties krijgen en zullen opnieuw maatregelen nodig zijn, het is niet nodig en gezond om mensen constant in lockdown en angst te houden.DNE2018 schreef: ↑31 mei 2020, 23:18 Tijd zal (alweer) uitwijzen wie er gelijk heeft of niet.
Snap het verband tussen genetische bepaling en geen toename door meer volk op straat niet. Dat er mogelijks een genetische factor speelt in de vatbaarheid is mogelijk, voormalige Oostblok landen lijken aanzienlijk minder infecties te hebben, kan natuurlijk ook aan andere factoren liggen zoals klimaat, eerdere vaccinaties, gewoontes en gedrag, enz... Maar in elk geval onze genetische aanleg verandert niet door meer buiten te komen hé, onze populatie is vatbaar, wat aantal gevallen per inwoner betreft staan we aan de top.DNE2018 schreef: ↑31 mei 2020, 23:18 Als blijkt dat er geen toename is, dan keer ik terug op mijn theorie van genetische bepaling. Doorheen de eeuwen zijn er fouten in elke mens zijn DNA geslopen. En die fouten (uiteraard ongewild) blijven verder doorgegeven aan nakomelingen. En dat maakt dat sommigen vatbaarder zijn voor bepaalde virussen.
Die onderste paragraaf is ridicuul, maar waarom heeft Vortex hierboven al uitgelegd.DNE2018 schreef: ↑31 mei 2020, 23:18 Tijd zal (alweer) uitwijzen wie er gelijk heeft of niet.
De bovenste: ik was gisteren aan zee. Om de 100m een steward die u aanspreekt om zeker afstand te houden. Wel quasi niemand (ik schat minder dan 5%) die een mondmasker dragen. Sommige winkels vragen het wel. Die winkels dus links laten liggen. Niet uit koppigheid maar omdat ik geen mondmasker bij had (en mijn vriendin in mijn ogen echt geen extra paar sandalen nodig had, zeker geen van €125).
De immunoloog die Geebee hier gisteren nog naar voor bracht, heeft het nu tot op Voetbalkrant geschopt. Dat hij er ernstig rekening mee houdt dat er nooit een vaccin komt.
Alles went, hoor. Ook schrik voor ´een beestje´.
Mensen die zich altijd opgesloten hebben zijn nog niet veel gewend, maar kom een paar keer buiten en je zal zien dat je heel veel kan zonder noemenswaardige risico's.
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... gaat-komen
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Het journaille van het laagste nieuws is wel grappig...
Artikel over de "lakse" Zweedse aanpak en "met 43 sterfgevallen per 100.000 inwoners behoort het sterftecijfer van Zweden wereldwijd tot het hoogste en ver boven dat van het aangrenzende Denemarken en Noorwegen, die aan het begin van de pandemie veel strengere coronamaatregelen oplegden."
België heeft 82 doden per 100.000, dus bijna dubbel zoveel als de "lakse" Zweden, maar geen woord...
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/br ... ~a6c69716/
Artikel over de "lakse" Zweedse aanpak en "met 43 sterfgevallen per 100.000 inwoners behoort het sterftecijfer van Zweden wereldwijd tot het hoogste en ver boven dat van het aangrenzende Denemarken en Noorwegen, die aan het begin van de pandemie veel strengere coronamaatregelen oplegden."
België heeft 82 doden per 100.000, dus bijna dubbel zoveel als de "lakse" Zweden, maar geen woord...
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/br ... ~a6c69716/
De lakse Zweden waren er misschien beter van afgekomen met meer maatregelen en wij slechter met minder ervan.
Geen goede logica zeker ?
Mij viel in de kranten vandaag dit bericht op :
"""Vlak voor de nieuwe Nationale Veiligheidsraad pleit econoom Ive Marx voor een ommezwaai in de politieke aanpak van de coronacrisis. “De politiek en het middenveld hebben onwaarschijnlijk goed werk geleverd, maar ze moeten beseffen dat de echte schok nog volgt.”"""
Dat vind ik er zelf toch ook wel een klein beetje over maar zeer geschikt als voorbeeld van jezelf op de borst kloppen.
Geen goede logica zeker ?
Mij viel in de kranten vandaag dit bericht op :
"""Vlak voor de nieuwe Nationale Veiligheidsraad pleit econoom Ive Marx voor een ommezwaai in de politieke aanpak van de coronacrisis. “De politiek en het middenveld hebben onwaarschijnlijk goed werk geleverd, maar ze moeten beseffen dat de echte schok nog volgt.”"""
Dat vind ik er zelf toch ook wel een klein beetje over maar zeer geschikt als voorbeeld van jezelf op de borst kloppen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Gisteren de persconferentie bekeken.
Het begint eindelijk ergens op te lijken. Het startte op de beloofde tijd, geen Powerpoint en de inhoud was begrijpelijk.
Ook de maatregelen zijn verdedigbaar. Trager dan de rest van Europa, natuurlijk, maar dat is ook wel de morele plicht van de wereldlijder Coronadoden.
Alleen die bubbel van 10, daar snap ik wederom de ballen van.
"Mag je ook de mensen in die bubbel kussen en knuffelen ?" Blijkbaar wel...
Was het niet eerder de bedoeling, dat ook bij die 10 de afstandsregel geldt (en handen wassen en geen handen geven en niet knuffelen en kussen), maar als men per ongeluk eens op 30cm van elkaar komt (te dicht naast elkaar bij de BBQ), dan is dat minder erg ?
Andere opmerking: als u een meeting op het werk heeft met 8 personen, dan staan er dus al 8 op uw teller.
Euh... dus eenmaal op café met de overige 30 personen en mijn teller is ook al weer vol ?
Ik zou begrepen hebben, dat die 8 niet meetellen, maar dat alle stricte maatregelen gelden (waaronder: een meeting met 8, kan dat niet via een telco ?)
Ook Philippe Goffin gaf weer een liveshow op het journaal van 19h30. 'Pour éviter les couacs'. Ja, de grenzen gaan weer open op 15 juni, maaaar het is aan ieder land om daar zélf over te beslissen en zélf regels te stellen.
En passant vertaalde hij 'familiebezoek' en 'boodschappen doen' naar 'visite de famille en proximité en 'courses en proximité pour les personnes vivant à la frontière. Zo heeft Crembo dat niet geschreven...
En vervolgens een hoop sfeerbeelden van Belgen die toch niet naar Fluppe hadden geluisterd en dus door kwaaie Fransen werden terug gestuurd.
Maar goed: een komische noot hoort er altijd bij.
Het begint eindelijk ergens op te lijken. Het startte op de beloofde tijd, geen Powerpoint en de inhoud was begrijpelijk.
Ook de maatregelen zijn verdedigbaar. Trager dan de rest van Europa, natuurlijk, maar dat is ook wel de morele plicht van de wereldlijder Coronadoden.
Alleen die bubbel van 10, daar snap ik wederom de ballen van.
"Mag je ook de mensen in die bubbel kussen en knuffelen ?" Blijkbaar wel...
Was het niet eerder de bedoeling, dat ook bij die 10 de afstandsregel geldt (en handen wassen en geen handen geven en niet knuffelen en kussen), maar als men per ongeluk eens op 30cm van elkaar komt (te dicht naast elkaar bij de BBQ), dan is dat minder erg ?
Andere opmerking: als u een meeting op het werk heeft met 8 personen, dan staan er dus al 8 op uw teller.
Euh... dus eenmaal op café met de overige 30 personen en mijn teller is ook al weer vol ?
Ik zou begrepen hebben, dat die 8 niet meetellen, maar dat alle stricte maatregelen gelden (waaronder: een meeting met 8, kan dat niet via een telco ?)
Ook Philippe Goffin gaf weer een liveshow op het journaal van 19h30. 'Pour éviter les couacs'. Ja, de grenzen gaan weer open op 15 juni, maaaar het is aan ieder land om daar zélf over te beslissen en zélf regels te stellen.
En passant vertaalde hij 'familiebezoek' en 'boodschappen doen' naar 'visite de famille en proximité en 'courses en proximité pour les personnes vivant à la frontière. Zo heeft Crembo dat niet geschreven...
En vervolgens een hoop sfeerbeelden van Belgen die toch niet naar Fluppe hadden geluisterd en dus door kwaaie Fransen werden terug gestuurd.
Maar goed: een komische noot hoort er altijd bij.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En bijkomend nog steeds geen woord over mogelijke opening van de parenclubs
Regels of geen regels, ik zie dat in werkelijkheid vele mensen (moedwillig) al die regels aan hun laars lappen en allemaal hebben ze een uitleg waarom dat het in hun geval geen kwaad kan.
Vooral jongeren zijn in dat opzicht nogal egoïstisch omdat ze denken dat er hen toch niks kan overkomen.
't is een ziekte van de oudjes. En die oudjes dat interesseert hen niet.
Vooral jongeren zijn in dat opzicht nogal egoïstisch omdat ze denken dat er hen toch niks kan overkomen.
't is een ziekte van de oudjes. En die oudjes dat interesseert hen niet.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven