Externe overschrijving met gestructureerde mededeling
Re: Externe overschrijving met gestructureerde mededeling
Die 'vraag het aan' werkt niet altijd meer zoals het ooit bedoeld was hier. De banken antwoorden vaak niet of traag.
Je verontwaardiging, ondanks de algemene en juiste informatie die je kreeg, is misplaatst naar mijn mening. Als je het antwoord alleen van medirect wil krijgen : ze hebben daar ook telefoon en e-mail. Ga gerust je gang en zie of ze daar tijd hebben om op jouw vragen een uitgebreid antwoord te geven.
Zoals eerder gezegd : als je voor je courante verrichtingen en je dagelijks betaalverkeer een bank wil kiezen : doe dan nog eens een poging bij een andere bank. Weinig mensen (ik ken er hier geen) gebruiken medirect als hun enige bank voor alle mogelijke bankzaken.
haelewyn schreef: ↑5 juni 2020, 12:26
Zoals eerder gezegd : als je voor je courante verrichtingen en je dagelijks betaalverkeer een bank wil kiezen : doe dan nog eens een poging bij een andere bank. Weinig mensen (ik ken er hier geen) gebruiken medirect als hun enige bank voor alle mogelijke bankzaken.
TS zal wel bij een andere bank een rekening hebben, anders kan je geen klant worden bij MD.
Wat zijn de vereisten om klant te worden?
Indien u een rekening wilt openen bij MeDirect, moet uw officiële en fiscale woonplaats in België zijn. U bent in bezit van een geldig identiteitsbewijs, van een mobiele telefoon en u bent ten minste 18 jaar. U dient eveneens over een rekening te beschikken bij een andere bank gevestigd in België vanwaar u uw eerste storting kan uitvoeren via een SEPA of Europese overschrijving. U schrijft een bedrag over van minimum €1.
@Leontje: wees blij dat je zoveel reacties krijgt.
Als in de regels van ME DiRECT dit niet voorzien is, kan hier ook niemand dit veranderen en of wijzigen, daarmee :::Leontje schreef: ↑5 juni 2020, 10:37 Wat voor reacties zijn me dat hier!! Ik stel een vraag aan "Vraag het aan MeDirect" en er antwoorden zelfs mensen die geen klant zijn van MeDirect! Laat staan om ervaringen uit te wisselen over de evolutie van overschrijvingen bij MeDirect.
Bovendien zie ik een relatie tussen de geleverde desinformatie en het aantal posts dat iemand maakt: hoe meer posts dat iemand maakt, hoe meer kans dat foute informatie wordt geleverd. Voor sommigen is kwantiteit belangrijker dan kwaliteit van de informatie.
Het niet meer toelaten van gestructureerde mededelingen is niet zo onschuldig als het lijkt. Ik kom op een volgende reactie hierop terug.
Je hebt een geldrekening bij MD en een tegenrekening bij andere bank.
Schrijf geld over van je geldrekening naar je tegenrekening bij die ander bank, en betaal vandaar je faktuur met gestructureerde mededeling.
Probleem opgelost.
Laatst gewijzigd door ludo op 5 juni 2020, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Had je dat al niet geschreven, ludo?
Dat zal wel niet, want voordien konden er alleen maar overschrijvingen gedaan worden naar rekeningen op eigen naam.
Wat voor een reactie is me dat tegenover mensen die moeite gedaan hebben om je antwoord te geven?
Wat is er dan verkeerd aan het niet toelaten van overschrijvingen met gestructureerde mededelingen?Het niet meer toelaten van gestructureerde mededelingen is niet zo onschuldig als het lijkt.
Dag LeontjeLeontje schreef: ↑5 juni 2020, 10:37 Wat voor reacties zijn me dat hier!! Ik stel een vraag aan "Vraag het aan MeDirect" en er antwoorden zelfs mensen die geen klant zijn van MeDirect! Laat staan om ervaringen uit te wisselen over de evolutie van overschrijvingen bij MeDirect.
Bovendien zie ik een relatie tussen de geleverde desinformatie en het aantal posts dat iemand maakt: hoe meer posts dat iemand maakt, hoe meer kans dat foute informatie wordt geleverd. Voor sommigen is kwantiteit belangrijker dan kwaliteit van de informatie.
Het niet meer toelaten van gestructureerde mededelingen is niet zo onschuldig als het lijkt. Ik kom op een volgende reactie hierop terug.
Je bent nieuw op dit forum hé? In het begin was ik ook misleid door de titel van dit forum. Ik dacht ook: "Vraag het aan MeDirect..." Ik zal mijn probleem voorleggen en MeDirect zal antwoorden. Maar dat is niet zo. Het is eigenlijk een onderforum van vragen die we zouden kunnen stellen aan MeDirect. MeDirect antwoordt hier zo goed als nooit. Maar de forumgebruikers hier staan wel klaar om jou hun kennis en hun raad door te geven.
Ik vond je reactie wel grappig.
Maar eigenlijk is het ook wel een beetje kwetsend voor de mensen die je proberen te helpen.
Je kan altijd een intern bericht sturen naar MeDirect via de beveiligde omgeving. Ikzelf heb een goede ervaring met de MeDirect-medewerker in Messenger van Facebook. Die is er altijd.
Maar dit forum is goud waard. Koester het maar. Welkom op het forum.
@Lila B,
Leontje is al meer dan een jaar op dit forum; dat is dus niet nieuw, hé!
En bovendien is deze rubriek wél bedoeld om door MeDirect beantwoord te worden. Alleen hebben ze er tegenwoordig blijkbaar geen tijd meer voor.
Bericht door webmaster » 26 Juni 2014, 16:11
In dit topic kan u al uw vragen kwijt voor MeDirect. Een verantwoordelijke van MeDirect zal zo spoedig mogelijk antwoorden. U mag een antwoord verwachten tijdens kantooruren.
Hou er rekening mee dat iedereen uw vraag en het antwoord hierop kan lezen. Geef dus geen vertrouwelijke of persoonlijke informatie mee in de vraagstelling. Natuurlijk zijn ook hier de spaargids huisregels van toepassing wanneer u een bericht plaatst.
MeDirect heeft ook de mogelijkheid om te modereren op de board 'vraag het aan MeDirect'.
Ik krijg zojuist mail van MeDirect dat overschrijvingen met een gestructureerde mededeling vanaf nu terug wel mogelijk zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
1. Gestructureerde mededeling
Vanaf vandaag kan u gestructureerde mededelingen toevoegen. Dit voor elke betaling die u uitvoert via uw MeDirect-rekening. Zo kan u:
Uw facturen betalen
Doorlopende betalingsopdrachten instellen
Overschrijvingen inplannen
2. MeDirect-debetkaart voor gezamenlijke zichtrekeningen
Al een gezamenlijke MeDirect-zichtrekening in uw bezit? Of interesse om er één te openen? Bestel gratis* uw persoonlijke MeDirect-debetkaart en geniet van deze voordelen:
Gratis*: geen verborgen kosten. De MeDirect-debetkaart kan gratis aangevraagd worden, is het eerste jaar gratis en blijft dat ook de jaren daarna bij minstens 12 transacties* per jaar.
Digitaal: snel uw saldo bekijken? Met de virtuele kaart betalen? Of uw kaart tijdelijk blokkeren in geval van verlies of diefstal? Het kan met slechts enkele klikken in onze app.
Wereldwijd: betaal overal waar Mastercard geaccepteerd wordt, of u nu op reis bent of thuis online betaalt.