Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Heb trouwens mijn hele pakket FNV en MSFT aangeboden aan de liefhebbers en heb mij achteloos en voor een te grote portie in EURN gestort. Over zes maanden hoop ik de vruchten te plukken van deze berekende 'zet''

Open en bloot gesteld en verteld, mogen jullie mei eind september confronteren met deze positiewijzigingen... Was iedereen maar zo openhartig!
Terloops; mijn AMZN's en BABA's krijgen jullie nooit in handen. Zij hebben mijn financiële onzfhankelijkheid bewerkstelligd. Geen liefde, maar een kwestie van respect!
Terloops; mijn AMZN's en BABA's krijgen jullie nooit in handen. Zij hebben mijn financiële onzfhankelijkheid bewerkstelligd. Geen liefde, maar een kwestie van respect!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik uw berichten niet goed begrijp. U hebt dus Microsoft en Franco Nevada Corp (investeert in goudmijnen en andere grondstoffen) verkocht en met dat geld dan Euronav gekocht? En verder bezit u alle aandelen van Amazon en Alibaba omdat "wij deze nooit in handen zullen krijgen?" Dit lijkt me behoorlijk megalomaan, op zijn zachtst gezegd.Zermatt schreef: ↑31 mei 2020, 16:09 Open en bloot gesteld en verteld, mogen jullie mei eind september confronteren met deze positiewijzigingen... Was iedereen maar zo openhartig!
Maar goed, u geeft hier 2 aandelen die u verkocht hebt en een aandeel dat u aankoopt en dus "aanbeveelt". De aandelen die u beweert reeds te bezitten zijn ook "aanbevelingen"? Kunt u dit nu onderbouwen? U heeft het over 'een berekende zet'. Graag dan de redenering daarachter. U weet wellicht dat het absoluut geen goede vorm van portefeuillebeheer is om op een financieel forum zomaar de aanbevelingen van een anoniem lid na te volgen. Graag dus de duiding bij uw keuze.
Als het niet uw doel is om deze aandelen "aan te bevelen" maar alleen uw "kennis van de beurs" te proberen bewijzen, verschaf ons dan aub meer informatie. Datum van aankoop? welke koers? Zijn dat de enige aandelen in uw portefeuille?
For the record nog dit: beleggen doet men voor de lange termijn. U proberen bewijzen met een beleggingshorizon van amper 4 maanden (eind mei tot eind september is 4 maanden, geen 6) kan nooit meer dan speculeren zijn.
Ik schreef toch duidelijk dat ik mijn bescheiden portie wellicht nooit aanbied! Waar beweer ik dat ik alle aandelen zou bezitten?MoreOrLess schreef: ↑31 mei 2020, 22:19Ik moet eerlijk bekennen dat ik uw berichten niet goed begrijp. U hebt dus Microsoft en Franco Nevada Corp (investeert in goudmijnen en andere grondstoffen) verkocht en met dat geld dan Euronav gekocht? En verder bezit u alle aandelen van Amazon en Alibaba omdat "wij deze nooit in handen zullen krijgen?" Dit lijkt me behoorlijk megalomaan, op zijn zachtst gezegd.Zermatt schreef: ↑31 mei 2020, 16:09 Open en bloot gesteld en verteld, mogen jullie mei eind september confronteren met deze positiewijzigingen... Was iedereen maar zo openhartig!
Maar goed, u geeft hier 2 aandelen die u verkocht hebt en een aandeel dat u aankoopt en dus "aanbeveelt". De aandelen die u beweert reeds te bezitten zijn ook "aanbevelingen"? Kunt u dit nu onderbouwen? U heeft het over 'een berekende zet'. Graag dan de redenering daarachter. U weet wellicht dat het absoluut geen goede vorm van portefeuillebeheer is om op een financieel forum zomaar de aanbevelingen van een anoniem lid na te volgen. Graag dus de duiding bij uw keuze.
Als het niet uw doel is om deze aandelen "aan te bevelen" maar alleen uw "kennis van de beurs" te proberen bewijzen, verschaf ons dan aub meer informatie. Datum van aankoop? welke koers? Zijn dat de enige aandelen in uw portefeuille?
For the record nog dit: beleggen doet men voor de lange termijn. U proberen bewijzen met een beleggingshorizon van amper 4 maanden (eind mei tot eind september is 4 maanden, geen 6) kan nooit meer dan speculeren zijn.

Mijn eigen portefeuille telt steeds om en bij de 25 aandelen, gespreid over verschillende sectoren.
En inderdaad, ook al ben ik een langetermijnbelegger in hart en nieren, met Euronav wil ik niet op stap tot in de eeuwigheid. Leg ze nu even op de plank en over een half jaartje volgt een evaluatie en besluit. Afhankelijk van de dan geldende tarieven, kwotering en vooruitzichten zal ik doen wat nodig blijkt.
En wat motivering betreft, ben ik niemand verantwoording schuldig, enkel mezelf. Behaalde rendementen vertellen meer dan vaak loze toekomstdromen.
Fijne vrije maandag met het gros van de internationale beurzen dat zijn deuren gewoon opent. Heerlijk toch!
Begin juni. YTD van mijn beleggingen is nu -3,06%.
Sinds opstart in December 2019 zit ik aan een totaalrendement van -3,89%.
Eind maart was mijn YTD nog -16,3%, eind april -5,3%.
Sinds opstart in December 2019 zit ik aan een totaalrendement van -3,89%.
Eind maart was mijn YTD nog -16,3%, eind april -5,3%.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
- 0,04 %, ik ben er bijna...
Op 1 week tijd - mijn YTD is nu 0.83%, ten opzichte van -3.06% begin van de maand.
Sinds opstart in December 2019 zit ik aan een totaalrendement van 0.50%. (IRR 0.98%)
Sinds opstart in December 2019 zit ik aan een totaalrendement van 0.50%. (IRR 0.98%)
YTD na het 2de kwartaal: -1,90%, ten opzichte van -3.06% vorige maand.
-8% ofzo, ik heb er eigenlijk niet echt een idee van. De kern van mijn portefeuille is de wereldindex, dus mijn rendement zal dat tamelijk nauw volgen. Mijn individuele aandelen, hoewel breed gespreid in vanalles en nog wat volgen dezelfde trend. Uitschieters zijn er in beide richtingen.
Ik ben trouwens vrij somber over de komende kwartalen. Gezien de sterke remonte kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen. ik vind de beurzen momenteel overgewaardeerd.
Ik ben trouwens vrij somber over de komende kwartalen. Gezien de sterke remonte kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen. ik vind de beurzen momenteel overgewaardeerd.
Na de eerste 6 maanden van dit jaar zijn de standen:
Code: Selecteer alles
1 Week 1 Maand 3 Maand 6 Maand YTD 1 Jaar 3 Jaar
-1,7 1,8 14,2 + -6,1 3,7 7,1 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is
-1,7 1,3 16,9 -11,7 -11,5 -3,5 4,6 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
-1,0 1,8 12,7 -4,3 -4,2 2,2 2,7 Flexer van offensieve actieve fondsen (75/25)
-0,9 1,1 10,9 -6,6 -6,5 -1,5 3,4 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
-0,7 1,4 8,5 -2,7 -2,7 2,3 4,6 50/50 index portefeuille IWDA/IEAG
-0,5 0,7 6,8 -5,1 -5,1 -1,2 0,0 Mixer van aktieve fondsen (50/50)
0,3 0,8 2,6 1,4 1,3 2,1 2,3 Mijn stabiele vastrentende portefeuille
0,3 1,0 2,5 + 1,2 1,7 2,8 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds
0,3 0,6 2,7 + 0,3 4,3 - VAGF – Wereld Aggregate Hedged
0,3 0,8 1,9 + 3,5 3,7 - AGGH – Wereld Aggregate Hedged
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Normaal bekijk ik enkel jaarrendementen en de totale IRR sinds het begin. Omdat de compromis voor onze bouwgrond zonet getekend is zit ik er wat meer bovenop.
Resultaat na sluitingstijd beurzen in de VS gisteren:
Portefeuille gemeenschappelijk vermogen: YTD +15.82% 12M rolling +25.83%
Portefeuille eigen vermogen: YTD +3.20% 12M rolling +9.91%
Maximale waarde werd bereikt op 10 juni dit jaar met waarden die nog enkele procenten hoger lagen. Vandaag namen de Europese aandelen in portefeuille ook een goede gestart dus we zitten ongeveer een procentje van die ATH op 10 juni.
Resultaat na sluitingstijd beurzen in de VS gisteren:
Portefeuille gemeenschappelijk vermogen: YTD +15.82% 12M rolling +25.83%
Portefeuille eigen vermogen: YTD +3.20% 12M rolling +9.91%
Maximale waarde werd bereikt op 10 juni dit jaar met waarden die nog enkele procenten hoger lagen. Vandaag namen de Europese aandelen in portefeuille ook een goede gestart dus we zitten ongeveer een procentje van die ATH op 10 juni.
Kan je ook je IRR delen, en de startdatum sinds wanneer je die berekent?
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Portefeuille gemeenschap: ongeveer +15% sinds 2012
Portefeuille eigen vermogen: ongeveer +8% sinds 2014
Ik snap je vraag om die rendementen en had ze eerlijk gezegd ook verwacht. Bij bovenstaande moet ik een hoop kanttekeningen plaatsen, waaronder:
*Ik beleg sinds 1998. De gegevens van de cash flows tussen 1998 en 2007 heb ik niet meer. Bijgevolg is het onmogelijk het geannualiseerd rendement te berekenen. Daarnaast was mijn beleggingsattitude in die tijd het best te vergelijken met de die van een Robinhoodgebruiker nu.
*Life happens. "Spaargeld" of "vermogen" zo je wil staat niet op zichzelf maar bouw je op en gebruik je in functie van wat er gebeurt in je leven. Vaak wordt uitgegaan van een bepaalde inleg waarmee je een portefeuille start of een bepaalde, vaste instroom van cash om mee te beleggen. Zo ging het niet bij mij. In 2007 ging ik all-in vastgoed
Reden: maximale inbreng om als alleenstaande een huis te kopen. Tussen 2007 en 2012 heb ik quasi niets kunnen beleggen (huis gekocht en daarna gerenoveerd)
Portefeuille eigen vermogen: ongeveer +8% sinds 2014
Ik snap je vraag om die rendementen en had ze eerlijk gezegd ook verwacht. Bij bovenstaande moet ik een hoop kanttekeningen plaatsen, waaronder:
*Ik beleg sinds 1998. De gegevens van de cash flows tussen 1998 en 2007 heb ik niet meer. Bijgevolg is het onmogelijk het geannualiseerd rendement te berekenen. Daarnaast was mijn beleggingsattitude in die tijd het best te vergelijken met de die van een Robinhoodgebruiker nu.
*Life happens. "Spaargeld" of "vermogen" zo je wil staat niet op zichzelf maar bouw je op en gebruik je in functie van wat er gebeurt in je leven. Vaak wordt uitgegaan van een bepaalde inleg waarmee je een portefeuille start of een bepaalde, vaste instroom van cash om mee te beleggen. Zo ging het niet bij mij. In 2007 ging ik all-in vastgoed

-
- Full Member
- Contacteer:
Zit nu aan 18% winst sinds januari. Meer dan 40% hou ik nu cash aan. Hoop toch op de 300% winst sinds 2016. Nu om en bij de 280%. Toch nog wat te gaan tegen eind december.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%