De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Heb nu wel het gevoel dat indien er terug een dipje of klap komt ik die wel kan incasseren. Zeer weinig aandelen in huidige portefeuille die onder +10% winst staan. Zaligheid.
Aandelen genre ING ondertussen +40%, goede dividenduitbetaler. Die mogen nog 30 jaar in portefeuille blijven, elk jaar mooi cashen.
Vandaag nog Airbus gekocht. Volgende week mogelijk nog Solvay & Engie. Ook men pot pensioensparen voor dit jaar reeds volledig gevuld.
Volgende week nog eens een positief bericht ivm de zoektocht naar een corona vaccin omdat de stijgende koersen voort te doen zetten graag.
Aandelen genre ING ondertussen +40%, goede dividenduitbetaler. Die mogen nog 30 jaar in portefeuille blijven, elk jaar mooi cashen.
Vandaag nog Airbus gekocht. Volgende week mogelijk nog Solvay & Engie. Ook men pot pensioensparen voor dit jaar reeds volledig gevuld.
Volgende week nog eens een positief bericht ivm de zoektocht naar een corona vaccin omdat de stijgende koersen voort te doen zetten graag.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Volgens De Tijd:B7H4long schreef: ↑5 juni 2020, 10:06Volgens Reuters zijn dit de verwachtingen:Afhankelijk hoe ver het rapport afwijkt van de verwachtingen zal er effect zijn op de beurs.DeTijdLive schreef:Economen verwachten volgens Reuters dat het aantal banen in mei met 8 miljoen is verminderd na een daling met liefst 20,5 miljoen in april. De werkloosheidsgraad steeg wellicht naar 19,8 procent, versus 14,7 procent in april.
Amerikaanse economie verbluft met sterke jobcreatie
Een onverwachte daling van de werkloosheid suggereert dat de Amerikaanse economie sneller dan verwacht heropent. De beursrally gaat crescendo.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Is het niet wachten op de kwartaal cijfers om terug een daling te krijgen in de beurs?
Ik gok op maandag.
Zal dit weekend eens mijn programmeerpet opzetten, en op basis van historische data uitvogelen hoe vaak de beurs statistisch gezien daalt op de eerste beursdag na een sterke stijging.
Mijn beperkte beurservaring zegt me dat daags na een sterke stijging/daling vaak een correctie in de omgekeerde richting komt.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Quasi elk rapport en kwartaalcijfer dat tot nu toe gepubliceerd is is boven verwachting...
Wat uiteraard logisch is, omdat mensen altijd zowel negatieve als positieve zaken overdrijven.
Dus ook de volgende kwartaalcijfers zullen crescendo zijn, dus dat lijkt me niet een aanleiding tot daling, ik zie eerder andere geopolitieke zaken gebeuren. Zoals tijdens elke periode op de beurs dus ^^
Persoonlijk geloof ik nog steeds in een daling/correctie, maar dat zal niet van de kwartaalcijfers komen. Op een bepaald moment moeten we bepaalde problemen gaan oplossen...
In mijn glazen bol zie ik nog twee dingen op korte termijn: een daling bij vastgoedaandelen en een terugval bij de "winnaars" tijdens corona
Maar goed, het is ook maar een glazen bol, waarzeggers zijn ook nooit juist
Dat is mijn gevoel althans
Wat uiteraard logisch is, omdat mensen altijd zowel negatieve als positieve zaken overdrijven.
Dus ook de volgende kwartaalcijfers zullen crescendo zijn, dus dat lijkt me niet een aanleiding tot daling, ik zie eerder andere geopolitieke zaken gebeuren. Zoals tijdens elke periode op de beurs dus ^^
Persoonlijk geloof ik nog steeds in een daling/correctie, maar dat zal niet van de kwartaalcijfers komen. Op een bepaald moment moeten we bepaalde problemen gaan oplossen...
In mijn glazen bol zie ik nog twee dingen op korte termijn: een daling bij vastgoedaandelen en een terugval bij de "winnaars" tijdens corona
Maar goed, het is ook maar een glazen bol, waarzeggers zijn ook nooit juist
Dat is mijn gevoel althans
Wat is nu nog normaal tegenwoordig. Neem nu de BEL20 int algemeen.
Sinds 22.05 maar 1dag daling gehad op meer dan 2 weken. Dus de kans dat deze maandag daalt is imo even groot als de kans dat deze maandag opnieuw stijgt.
Nu we hebben deze week openingen gezien aan -0,5% om te eindigen op +2,5% ofzo. Traders kunnen gouden zaken doen.
Ben blij dat ik mij nu een maand veel meer bezig met wat te kopen en verkopen. Al veel bijgeleerd. Wil nu wel enkel nog naar trackers gaan op lange termijn.
Ok Geluk gehad met ING, Arcelor Mittal, KBC Ancora. Enkel die 2e te vroeg verkocht. Die andere staan voorlopig nog mooi in de plus. Gezweet met een onnozele Olietracker. Op 1 aandeel dat ik straks een jaar heb sta ik zodat -50pct. Verloren zaak maar ik verkoop niet met verlies.
Dus voor mij nog enkel trackers na de individuele aandelen. Kan die stress niet aan anders. 5x per dag bolero checken, allemaal goed en wel tijdens Corona, maar normaal kan ik mij dat niet permitteren.
Sinds 22.05 maar 1dag daling gehad op meer dan 2 weken. Dus de kans dat deze maandag daalt is imo even groot als de kans dat deze maandag opnieuw stijgt.
Nu we hebben deze week openingen gezien aan -0,5% om te eindigen op +2,5% ofzo. Traders kunnen gouden zaken doen.
Ben blij dat ik mij nu een maand veel meer bezig met wat te kopen en verkopen. Al veel bijgeleerd. Wil nu wel enkel nog naar trackers gaan op lange termijn.
Ok Geluk gehad met ING, Arcelor Mittal, KBC Ancora. Enkel die 2e te vroeg verkocht. Die andere staan voorlopig nog mooi in de plus. Gezweet met een onnozele Olietracker. Op 1 aandeel dat ik straks een jaar heb sta ik zodat -50pct. Verloren zaak maar ik verkoop niet met verlies.
Dus voor mij nog enkel trackers na de individuele aandelen. Kan die stress niet aan anders. 5x per dag bolero checken, allemaal goed en wel tijdens Corona, maar normaal kan ik mij dat niet permitteren.
Geluk is voor gokkers een belegger mag nooit gokken wat jij blijkbaar wel doet
Inderdaad Lop.
Heb wat op kt gegokt. Daarom nu trackers Ipv aandelen.
Heb wat op kt gegokt. Daarom nu trackers Ipv aandelen.
Interessant artikel over Coronadoping van Geert Noels gisteren in De Tijd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Beleggen is gokken. Gok met verstand, het kan toch niet zo zijn dat het coronavirus opeens is verdwenen en alle aandelen opeens op een week tijd 10% omhoog gaan? En het geld wordt maar bijgedrukt......ooit, zal dat dat moeten worden terugbetaald.........of indien niet is het geld niets meer waard.
Je laat dat gewoon staan en kijkt er niet meer naar om. Op termijn vreet inflatie die schulden gewoon weg. Dan weet je meteen waarom overheden zo graag inflatie zien.Jozefien1969 schreef: ↑6 juni 2020, 21:20Beleggen is gokken. Gok met verstand, het kan toch niet zo zijn dat het coronavirus opeens is verdwenen en alle aandelen opeens op een week tijd 10% omhoog gaan? En het geld wordt maar bijgedrukt......ooit, zal dat dat moeten worden terugbetaald.........of indien niet is het geld niets meer waard.
Denk dat er hier weinig mensen zijn die verstand hebben van de beurs . Een bedrijf doorgronden doe je niet in 1 week tijd .
Wat jullie doen is dan inderdaad gokken .
Maar geld op een spaarrekening zetten is ook gokken met zekerheid dat je verliest .
Wat jullie doen is dan inderdaad gokken .
Maar geld op een spaarrekening zetten is ook gokken met zekerheid dat je verliest .
Zelfs Buffet gokte verkeerd door zijn airlines te verkopen die nu weer 30% hoger staan ...
Dat is terecht.
Anderzijds kan men ook stellen dat Buffett maar kort die aandelen van die luchtvaartmaatschappijen in bezit heeft gehad en ze op een hoogtepunt gekocht heeft en kort nadien op een dieptepunt verkocht heeft. Dat is niet bepaald het gedrag dat men van een langetermijnbelegger verwacht. Zeker niet als men bedenkt dat hij vroeger zei absoluut nooit in luchtvaartmaatschappijen te willen investeren.