De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Nah, veel van het geld komt wel terecht bij "main street": https://www.pragcap.com/understanding-t ... d-package/
De eerste domino stenen beginnen te vallen.
Afhandelaar Swissport België vraagt faillissement aan.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200608_04984598
Afhandelaar Swissport België vraagt faillissement aan.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200608_04984598
@TrX.Die waren al voor de crisis in slechte papieren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Helemaal logisch uw gedachten. En Buffet heeft het bij het rechte eind. De reiswereld zal lijden. M.a.w. reisburo's, hotels, vakantieparken, touroperators en airlines. Kort samengevat alles wat met de reiswereld te maken heeft. Uiteraard gaan mensen weer reizen. Vliegtuigen zullen gebouwd moeten worden, dus die zullen uiteindelijk minder worden afgestraft. En daarbovenop is het % winst veel meer in vergelijking t.o.v. de reiswereld.L8Fish schreef: ↑8 juni 2020, 01:14 Ik heb de recente rally op de beurzen beetje gemist ... timing
Een korte samenvatting van iets wat ik hier en daar lees:
De ongelimiteerde QE door de centrale banken heeft geleid tot een prematuur herstel op de financiële markten.
De economie draait momenteel nog vierkant. Het 'gratis' geld komt niet terecht waar het zou moeten. Kloof arm-rijk vergroot. Veel sociale onrusten. Recessie wordt een depressie?
Is dit bovenstaande een plausibel scenario?
In de hoop dat het geen depressie wordt, maar het is waar de kloof tussen arm en rijk is nog nooit zo groot geweest.
Ik denk niet dat het zo evident is dat mensen nog gaan reizen.
Vergeet niet dat reizen een luxe product is en dat meer dan 90% van de wereldbevolking hier geen aanspraak op maakt.
Dit luxeproduct zal in de komende 10 jaren voor meer mensen onbetaalbaar worden/blijven.
Door de economische ongeletterdheid van velen dringt het echter niet nog niet door bij een groot deel van de bevolking.
Als er echt 200.000 werklozen bijkomen (wat ik eigenlijk optimistisch vind), zijn dat meer dan 200.000 minder reizigers.
De vraag is: hoe lang zullen deze mensen zonder werk blijven, 1 jaar kan weinig kwaad op lange termijn, maar als dit langer duurt zal dit steeds structureler worden.
Ik zie het niet gebeuren dat er tegen volgend jaar 200.000 jobs extra zijn ingevuld
Heel deze problematiek komt op 1 ding neer (een uitspraak van een politicus van enkele jaren geleden, die voor 1 keer net wel gelijk had): wij leven boven onze stand
Vraag is: gaan we verder of gaan we dit snappen?
PS: het is heel diffuus, de mensen om dit forum zijn vaak beter opgeleid en hebben hun financiele zaken beter op orde maar de mensen zijn niet allemaal zoals ons...
Maar deze redenering hierboven geldt dus niet persee voor ons
Vergeet niet dat reizen een luxe product is en dat meer dan 90% van de wereldbevolking hier geen aanspraak op maakt.
Dit luxeproduct zal in de komende 10 jaren voor meer mensen onbetaalbaar worden/blijven.
Door de economische ongeletterdheid van velen dringt het echter niet nog niet door bij een groot deel van de bevolking.
Als er echt 200.000 werklozen bijkomen (wat ik eigenlijk optimistisch vind), zijn dat meer dan 200.000 minder reizigers.
De vraag is: hoe lang zullen deze mensen zonder werk blijven, 1 jaar kan weinig kwaad op lange termijn, maar als dit langer duurt zal dit steeds structureler worden.
Ik zie het niet gebeuren dat er tegen volgend jaar 200.000 jobs extra zijn ingevuld
Heel deze problematiek komt op 1 ding neer (een uitspraak van een politicus van enkele jaren geleden, die voor 1 keer net wel gelijk had): wij leven boven onze stand
Vraag is: gaan we verder of gaan we dit snappen?
PS: het is heel diffuus, de mensen om dit forum zijn vaak beter opgeleid en hebben hun financiele zaken beter op orde maar de mensen zijn niet allemaal zoals ons...
Maar deze redenering hierboven geldt dus niet persee voor ons
Als we dan toch bezig zijn.
Rolls Royce: 3000, Bentley: 1000, TUI: 8000, Emirates: tot 30.000, Renault: 15.000, Aston Martin: 500, Boeing: 12.000, Air Canada: 20.000, Compass: 550, D'Ieteren: 211, Samsonite: 130, Scania: 5000, etc.
And counting...DeZatteNonkel schreef: ↑8 juni 2020, 22:20Als we dan toch bezig zijn.
Rolls Royce: 3000, Bentley: 1000, TUI: 8000, Emirates: tot 30.000, Renault: 15.000, Aston Martin: 500, Boeing: 12.000, Air Canada: 20.000, Compass: 550, D'Ieteren: 211, Samsonite: 130, Scania: 5000, etc.
je kan ook een omgekeerd lijstje posten
Taco Bell wil 30.000 mensen aanwerven
Dunkin' 25.000
Amazon enz
het is maar waar je op focust
https://www.cnbc.com/2020/06/08/dunkin- ... overy.html
Taco Bell wil 30.000 mensen aanwerven
Dunkin' 25.000
Amazon enz
het is maar waar je op focust
https://www.cnbc.com/2020/06/08/dunkin- ... overy.html
Inderdaad, Amazon + 125.000 en Walmart + 200.000, maar dat zijn natuurlijk wel aanwervingen aan de andere kant van de oceaan. Hier in Europa hoor je vooral over ontslagen en weinig over aanwervingen...
Chesapeake Energy readying bankruptcy filing.DeZatteNonkel schreef: ↑8 juni 2020, 22:20Als we dan toch bezig zijn.
Omdat men in Noord-Amerika werkvolk weer aanneemt dat men 2 maanden geleden ontsloeg. In Europa waren er veel minder ontslagen, dus zullen er ook minder re-hires zijn. En door de rigide werkrelatie zullen werkgevers niet te snel terug aannemen, terwijl je in de USA een at-will werkmens bent in de meeste gevallen, en je van de ene dag op de andere kan afgedankt worden waardoor werkgevers sneller kunnen handelen.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Ook hier wordt aangeworven, alleen is dit niet zo zichtbaar. Het past ook niet in het kraam van de politici. Amazon is de grote boeman die lokale bedrijven wegconcurreert.
Amazon heeft ondertussen 50 000 werknemers in Europa.
Niet enkel laagbetaalde logisiteke jobs; ook de Clouddiensten blijven groeien; daarvoor zijn goedbetaalde hooggekwalificeerde IT-ers nodig, zie Amazon.jobs
Amazon is nog lang niet klaar met verouderde verdienmodellen wegblazen; ik blijf long AMZN met een grote positie. AMZN brak trouwens net door de 2600 USD-grens.
Zet ik dan eens terug wat van mijn cash aan het werk, kleurt alles plots opnieuw rood. Het kan natuurlijk gewoon een pauze zijn van het herstel, maar even goed is dit het begin van een correctie.
De twist naar de tech aandelen lijkt trouwens terug. De FAANG aandelen trekken opnieuw de kar.
De twist naar de tech aandelen lijkt trouwens terug. De FAANG aandelen trekken opnieuw de kar.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
US Tech is overbought.DonDraper schreef: ↑9 juni 2020, 18:48 Zet ik dan eens terug wat van mijn cash aan het werk, kleurt alles plots opnieuw rood. Het kan natuurlijk gewoon een pauze zijn van het herstel, maar even goed is dit het begin van een correctie.