Ervaringen beleggingsstrategie tijdens crash "buy the dip"+"droog poeder" / "buy&hold" / "markttiming:verkopen+herkopen"
TIP
Re: Ervaringen beleggingsstrategie tijdens crash "buy the dip"+"droog poeder" / "buy&hold" / "markttiming:verkopen+herko
Toen ik vorige maand SWRD bij Bolero wilde kopen kreeg ik een melding (waarschuwing) dat dit een aandeel met lage liquiditeit was.
1) moet ik mij daar iets van aantrekken?
2) meer algemeen, heeft het zin om alternerend SWRD en IWDA te kopen?
1) moet ik mij daar iets van aantrekken?
2) meer algemeen, heeft het zin om alternerend SWRD en IWDA te kopen?
Re: Ervaringen beleggingsstrategie tijdens crash "buy the dip"+"droog poeder" / "buy&hold" / "markttiming:verkopen+herko
Lage liquiditeit in een ETF fonds is niet zo goed want dat wil zeggen dat het vraag/aanbod spel traag is. Je order kan vertraging oplopen. Veelal is er dan ook een grotere spread tussen de bied en de laat koers.
Je kan ook moeilijkheden ondervinden als je snel wil verkopen.
>> wil je deze risico's vermijden koop dan een liquid fonds op een beurs waar er een voldoende volume van dit fonds is.
In dit geval ben je met IWDA "evengoed" af.
>> wil je deze risico's vermijden koop dan een liquid fonds op een beurs waar er een voldoende volume van dit fonds is.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 10 juni 2020, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Idd, IWDA of VWCE.B7H4long schreef: ↑10 juni 2020, 15:53 Lage liquiditeit in een ETF fonds is niet zo goed want dat wil zeggen dat het vraag/aanbod spel traag is. Je order kan vertraging oplopen. Veelal is er dan ook een grotere spread tussen de bied en de laat koers.
>> wil je deze risico's vermijden koop dan een liquid fonds op een beurs waar er een voldoende volumen van dit fonds is.
Nieuw in het beleggerswereldje sinds de coronacrash, na mij te hebben ingelezen wachtende op de opening van de effectenrekening bij Keytrade voelde ik het meeste voor de buy & hold strategie met indextrackers en etf’s à la bogle.
Pas in april kon ik beginnen en ben gedurende enkele weken ingestapt in IWDA en EMIM.
Daarnaast kon ik toch niet aan de verleiding weerstaan van volgens mij (te?) zwaar afgestrafte, en deels door de staat/staten gesteunde bedrijven zoals renault en airbus. dit zijn zo een beetje mijn ‘value stocks’, die denk ik sneller dan het marktgemiddelde terug naar hun oude niveau zullen herstellen. op die moment zal ik ze waarschijnlijk verkopen om in IWDA te steken omdat ik denk dat ze na het snellere herstel eerder gelijke tred met de markt zullen houden…
Kinepolis en xior heb ik opgepikt omdat ze net als al de rest gekelderd waren en hier vermoed ik een trager herstel dan renault en airbus, maar ik zie er toekomst in dat ze op termijn beter dan het marktgemiddelde kunnen presteren. Dit zijn dan misschien eerder mijn ‘growth stocks’.
Momenteel ben ik voor +/- 60% van het te beleggen bedrag ingestapt, nu zit ik aan mijn persoonlijke risicotolerantie als beginnend belegger en hou ik de overige 40% aan de kant om te zien of er nog een zware correctie komt in het najaar of niet. Indien wel kan ik bijkopen, misschien nog wat value stocks zoeken. Komt er geen 2e crash dan kan ik IWDA kopen. (momenteel wegen de individuele aandelen zwaarder door t.o.v. IWDA dan eerst gepland maar dat komt door de ‘value stocks’.
We zullen zien of het een wijze beslissing is of niet…
Pas in april kon ik beginnen en ben gedurende enkele weken ingestapt in IWDA en EMIM.
Daarnaast kon ik toch niet aan de verleiding weerstaan van volgens mij (te?) zwaar afgestrafte, en deels door de staat/staten gesteunde bedrijven zoals renault en airbus. dit zijn zo een beetje mijn ‘value stocks’, die denk ik sneller dan het marktgemiddelde terug naar hun oude niveau zullen herstellen. op die moment zal ik ze waarschijnlijk verkopen om in IWDA te steken omdat ik denk dat ze na het snellere herstel eerder gelijke tred met de markt zullen houden…
Kinepolis en xior heb ik opgepikt omdat ze net als al de rest gekelderd waren en hier vermoed ik een trager herstel dan renault en airbus, maar ik zie er toekomst in dat ze op termijn beter dan het marktgemiddelde kunnen presteren. Dit zijn dan misschien eerder mijn ‘growth stocks’.
Momenteel ben ik voor +/- 60% van het te beleggen bedrag ingestapt, nu zit ik aan mijn persoonlijke risicotolerantie als beginnend belegger en hou ik de overige 40% aan de kant om te zien of er nog een zware correctie komt in het najaar of niet. Indien wel kan ik bijkopen, misschien nog wat value stocks zoeken. Komt er geen 2e crash dan kan ik IWDA kopen. (momenteel wegen de individuele aandelen zwaarder door t.o.v. IWDA dan eerst gepland maar dat komt door de ‘value stocks’.
We zullen zien of het een wijze beslissing is of niet…