Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Bwa, ik twijfel niet aan hun expertise. En dat we het zo slecht doen ligt zeker niet enkel aan hen.MoreOrLess schreef: ↑7 juni 2020, 19:59 Ik schrik er toch van dat je nog steeds experts schrijft zonder aanhalingstekens: de "experts", of beter nog: de zelfverklaarde "experts" .
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Enkele redenen waarom België het slecht doet:
https://doorbraak.be/corona-oversterfte ... 1591517349
Nutshell: incompetente "experten" en Belgische regering.
https://doorbraak.be/corona-oversterfte ... 1591517349
Nutshell: incompetente "experten" en Belgische regering.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tuttut, het ligt aan onze metrostellen (MIVB?) en onze granaten (FN Herstal?)!
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ze beginnen zichzelf nu al schouderklopjes te geven:
Marc Van Ranst: 'Een enorme ramp reduceren tot een ramp, meer konden we niet doen'
Maggie De Block (Open VLD): 'Welk land was er dan beter voorbereid dan België?'
Om op de vraag van De Block te antwoorden: China, Taiwan, Singapore, Japan, Zuid-Korea, Nieuw-Zeeland, ... Zij hebben lessen geleerd uit eerdere epidemieën en waren voorbereid, wij in het westen niet. Wat het testen van reizigers betreft, waren zelfs sommige Afrikaanse landen sneller bij de pinken. Wat ziekenhuiscapaciteit en zelfs woonzorgcentra betreffen scoorden we beter. Maar, is dat dankzij of ondanks De Block? In de USA, UK, Spanje en zelfs Nederland werd er de afgelopen 10 jaar drastisch bespaard op gezondheidszorg, zoveel mogelijk werd geprivatiseerd en uitbesteed aan de laagste bieder. In Engeland wordt de beroemde NHS gewoon ontmanteld, afgelopen jaren hebben ze al iedere keer tijdens het gewone griepseizoen een tekort aan bedden. De mensenrechtenorganisatie van de VN heeft UK daarover al op de vingers getikt wegens ernstige schendingen van de rechten van chronische zieken en mensen met een handicap. België bespaart ook en zowel De Block als haar voorgangster Onckelinx hebben daarvoor naar de UK gekeken, maar door de ingewikkelde Belgische staatsstructuur en de belangengroepen (de connecties van vakbonden en mutualiteiten met politieke partijen) verlopen de besparingen hier trager. Dat we genoeg bedden hadden in ziekenhuizen in het algemeen en op intensieve in het bijzonder is eerder ondanks De Block en het Belgische/Vlaamse beleid van de afgelopen 10 jaar dan dankzij.
Marc Van Ranst: 'Een enorme ramp reduceren tot een ramp, meer konden we niet doen'
Maggie De Block (Open VLD): 'Welk land was er dan beter voorbereid dan België?'
Om op de vraag van De Block te antwoorden: China, Taiwan, Singapore, Japan, Zuid-Korea, Nieuw-Zeeland, ... Zij hebben lessen geleerd uit eerdere epidemieën en waren voorbereid, wij in het westen niet. Wat het testen van reizigers betreft, waren zelfs sommige Afrikaanse landen sneller bij de pinken. Wat ziekenhuiscapaciteit en zelfs woonzorgcentra betreffen scoorden we beter. Maar, is dat dankzij of ondanks De Block? In de USA, UK, Spanje en zelfs Nederland werd er de afgelopen 10 jaar drastisch bespaard op gezondheidszorg, zoveel mogelijk werd geprivatiseerd en uitbesteed aan de laagste bieder. In Engeland wordt de beroemde NHS gewoon ontmanteld, afgelopen jaren hebben ze al iedere keer tijdens het gewone griepseizoen een tekort aan bedden. De mensenrechtenorganisatie van de VN heeft UK daarover al op de vingers getikt wegens ernstige schendingen van de rechten van chronische zieken en mensen met een handicap. België bespaart ook en zowel De Block als haar voorgangster Onckelinx hebben daarvoor naar de UK gekeken, maar door de ingewikkelde Belgische staatsstructuur en de belangengroepen (de connecties van vakbonden en mutualiteiten met politieke partijen) verlopen de besparingen hier trager. Dat we genoeg bedden hadden in ziekenhuizen in het algemeen en op intensieve in het bijzonder is eerder ondanks De Block en het Belgische/Vlaamse beleid van de afgelopen 10 jaar dan dankzij.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Op de website van Sciensano staat letterlijk te lezen: Het mondmasker moet gewassen worden met wasmiddel in de wasmachine op 60°C met de rest van de was of het kan gekookt worden in een kookpot dat enkel gebruikt wordt voor deze handeling. Wanneer je het masker op een te lage temperatuur wast, bijvoorbeeld door te wassen met de hand, moet je het daarna wel op hoge temperatuur strijken.
Het masker van Avrox mag maximum op 30°C worden gewassen en mag niet worden gestreken.
En dan komt leugenachtig krapuul Marc Van Ranst het volgende verkondigen...
Het masker van Avrox mag maximum op 30°C worden gewassen en mag niet worden gestreken.
En dan komt leugenachtig krapuul Marc Van Ranst het volgende verkondigen...
Zeep vernietigt het virus.
Wasmiddel is zeep (op zijn minst voor een gedeelte)...
Ik denk niet dat Mr. Van Ranst daar zou voor liegen.. dat het virus op een masker dat overvloedig in water wordt gedompeld met zeepoplossing dan ineens niet zou kapot gemaakt worden door de zeep.
Of de aankoop van deze maskers een goede keuze was is een andere zaak. Weet ik veel..
Ik denk niet dat Mr. Van Ranst daar zou voor liegen.. dat het virus op een masker dat overvloedig in water wordt gedompeld met zeepoplossing dan ineens niet zou kapot gemaakt worden door de zeep.
Of de aankoop van deze maskers een goede keuze was is een andere zaak. Weet ik veel..
Opdat ook jij de vergelijkingen zou snappen gaan we het volgende keer uitdrukken in Sluisse Biewrtjes en Over de grens heen en weer wippende (met of zonder Tut Tut) cafégangertjes. Dat moet aanschouwelijker zijn dan metro's en granaten.. want die is echt te moeilijk precies.CarpeNoctem schreef: ↑8 juni 2020, 06:46 Tuttut, het ligt aan onze metrostellen (MIVB?) en onze granaten (FN Herstal?)!
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Dus Sciensano zijn leugenaars?
In de handleiding "approved by Marc" staat ook te lezen: "Steriliseer het masker door het op 60°C te wassen. Zolang het water 60° of meer is, zijn de mondmaskers voldoende ontsmet, dus koken in een pot water, met detergent (zeep of waspoeder) is een goede oplossing. "
https://maakjemondmasker.be/pdf/mondmasker-latest.pdf
Nog eentje: "Viroloog Marc Van Ranst licht in 'De Ochtend' toe dat het materiaal voor zelfgemaakte mondmaskers nog niet zo gek veel uitmaakt. Het mag katoen of linnen zijn, zegt hij. "Denk bijvoorbeeld aan keukenhanddoeken, dat materiaal is daar perfect geschikt voor. "Het moet wasbaar zijn op een hoge temperatuur (30 minuten op 60 graden OF kort koken OF op de hoogste stand met strijkijzer overgaan) en het moet een beetje aangenaam aanvoelen (aan het gezicht)", zegt hij."
In de handleiding "approved by Marc" staat ook te lezen: "Steriliseer het masker door het op 60°C te wassen. Zolang het water 60° of meer is, zijn de mondmaskers voldoende ontsmet, dus koken in een pot water, met detergent (zeep of waspoeder) is een goede oplossing. "
https://maakjemondmasker.be/pdf/mondmasker-latest.pdf
Nog eentje: "Viroloog Marc Van Ranst licht in 'De Ochtend' toe dat het materiaal voor zelfgemaakte mondmaskers nog niet zo gek veel uitmaakt. Het mag katoen of linnen zijn, zegt hij. "Denk bijvoorbeeld aan keukenhanddoeken, dat materiaal is daar perfect geschikt voor. "Het moet wasbaar zijn op een hoge temperatuur (30 minuten op 60 graden OF kort koken OF op de hoogste stand met strijkijzer overgaan) en het moet een beetje aangenaam aanvoelen (aan het gezicht)", zegt hij."
Volgens mij sluit het ene het andere niet uit en het lijkt me een beetje het zoeken van spijkers op laag water.
Als je het bij 10 graden kan wassen met zeep of in een javeloplossing zijn de virussen ook dood. Als die al in of op een masker gekropen zijn.
Het is niet omdat de handleiding van je fiets zegt dat je hem aan de rechterhand moet nemen om op te stappen dat het voor sommigen ook niet langs links , achter of zelfs vooraan lukt.
Als het doel maar bereikt wordt..
Trouwens : het masker dat ik hier gratis ontving (niet van vadertje staat maar van nonkel gemeentebestuur) is zo achterlijk in elkaar geflanst (onderbroekenstof, met 4 linten achteraan, dun en bijna doorzichtig) dat ik het niet ga wassen of zelfs dragen. Ik heb al voor mijn eigen maskers gezorgd en de staat of eender welk openbaar bestuur mag voor mijn part zijn brol houden. Dus : wasbaar of niet, het blijft een verspilling van geld als veel mensen denken zoals ik.
De filters lijken me bruikbaar maar ik heb nog ergens een aantal dozen koffiefilters liggen die nooit nog een bestemming zullen krijgen. Dat had ik ook niet echt nodig.
Ze kunnen misschien nog aan iedereen een cheque geven voor psychologische bijstand tgv de Coronacrisis. Dan zijn er weer een paar zelfstandigen blij (psychologen).
We zitten ons druk te maken over de laatste prijs van de Lotto, denk ik. Die van nul kruisjes juist.
Als je het bij 10 graden kan wassen met zeep of in een javeloplossing zijn de virussen ook dood. Als die al in of op een masker gekropen zijn.
Het is niet omdat de handleiding van je fiets zegt dat je hem aan de rechterhand moet nemen om op te stappen dat het voor sommigen ook niet langs links , achter of zelfs vooraan lukt.
Als het doel maar bereikt wordt..
Trouwens : het masker dat ik hier gratis ontving (niet van vadertje staat maar van nonkel gemeentebestuur) is zo achterlijk in elkaar geflanst (onderbroekenstof, met 4 linten achteraan, dun en bijna doorzichtig) dat ik het niet ga wassen of zelfs dragen. Ik heb al voor mijn eigen maskers gezorgd en de staat of eender welk openbaar bestuur mag voor mijn part zijn brol houden. Dus : wasbaar of niet, het blijft een verspilling van geld als veel mensen denken zoals ik.
De filters lijken me bruikbaar maar ik heb nog ergens een aantal dozen koffiefilters liggen die nooit nog een bestemming zullen krijgen. Dat had ik ook niet echt nodig.
Ze kunnen misschien nog aan iedereen een cheque geven voor psychologische bijstand tgv de Coronacrisis. Dan zijn er weer een paar zelfstandigen blij (psychologen).
We zitten ons druk te maken over de laatste prijs van de Lotto, denk ik. Die van nul kruisjes juist.
Inderdaad: we hoeven onze handen toch ook niet gedurende een half uur te wassen op 60 graden?!haelewyn schreef: ↑10 juni 2020, 16:01 Zeep vernietigt het virus.
…
(En ook niet te strijken )
Bloomberg heeft een interessant stukje gepubliceerd over hoe Gidsland Nederland de Coronacrisis heeft aangepast.
Het was hier natuurlijk al bekend, maar door verantwoordelijkheid te geven aan een volk dat verantwoordelijkheid aankan, houd je de curve plat en draai je de economie ook niet de nek om. Het leven was er een stuk aangenamer dan in landen die wel een strenge lockdown toepassen (Frankrijk, België, Spanje...).
Het was hier natuurlijk al bekend, maar door verantwoordelijkheid te geven aan een volk dat verantwoordelijkheid aankan, houd je de curve plat en draai je de economie ook niet de nek om. Het leven was er een stuk aangenamer dan in landen die wel een strenge lockdown toepassen (Frankrijk, België, Spanje...).
Tja "verantwoordelijkheid aankunnen" lijkt mij evident dat er daarom voor België een strengere aanpak gekozen isDixit schreef: ↑11 juni 2020, 12:42 Bloomberg heeft een interessant stukje gepubliceerd over hoe Gidsland Nederland de Coronacrisis heeft aangepast.
Ik had je stukje tekst nog niet gezien en was al gelijkaardig aan het reageren op dit bericht ... Belgen/Vlamingen vragen om verantwoordelijkheid te nemen : hahaha, LOL, LOL, LOL, hahaha ... en dat vat het zo ongeveer samen.vortex schreef: ↑11 juni 2020, 13:56Tja "verantwoordelijkheid aankunnen" lijkt mij evident dat er daarom voor België een strengere aanpak gekozen isDixit schreef: ↑11 juni 2020, 12:42 Bloomberg heeft een interessant stukje gepubliceerd over hoe Gidsland Nederland de Coronacrisis heeft aangepast.
Hollanders kunnen dit aan, wij niet : zo eenvoudig is dat.
Een onnozel voorbeeld louter ter illustratie om het verschil aan te duiden tussen een Vlaming en Nederlander (en is trouwens echt gebeurd) : in de Elfstedentocht (ja, in die tijd dat er nog ijs en sneeuw lag en de temperatuur soms onder nul ging) is er een bepaalde limiettijd waar binnen de schaatsers binnen moesten zijn om hun "kruisje" te krijgen ... het was een barre tocht geweest, veel opgevers, enzovoorts ... een deelnemer kwam iets van 5 seconden na de tijdslimiet binnen ... geen "kruisje", meneer was te laat, hij mocht zelfs niet over de finish ... en die aanvaardde dat ... bij ons : we gaan dat wel eens regelen en dat ging wel "in orde komen" ...
https://nos.nl/video/2151481-man-komt-n ... 20passeren.
Nu de horeca terug geopend is heeft men daar een sluitingsuur aan gekoppeld namelijk 01.00 uur. Weet er echter iemand of er ook een "openingsuur " bepaald is. Mag een café openen om 10.00 uur, misschien zelfs wel om 08.00 uur, mogelijks om 06.00 uur en waarom dan ook niet om 01.05 uur.
LOL En dan vraagt men zich af waarom ze in Nederland minder regeltjes opleggen. Mooie illustratie van in hoeverre een Belg verantwoordelijkheid aan kan.poulidor schreef: ↑11 juni 2020, 16:27 Nu de horeca terug geopend is heeft men daar een sluitingsuur aan gekoppeld namelijk 01.00 uur. Weet er echter iemand of er ook een "openingsuur " bepaald is. Mag een café openen om 10.00 uur, misschien zelfs wel om 08.00 uur, mogelijks om 06.00 uur en waarom dan ook niet om 01.05 uur.
Normaal vanaf 05:00 uur.poulidor schreef: ↑11 juni 2020, 16:27 Nu de horeca terug geopend is heeft men daar een sluitingsuur aan gekoppeld namelijk 01.00 uur. Weet er echter iemand of er ook een "openingsuur " bepaald is. Mag een café openen om 10.00 uur, misschien zelfs wel om 08.00 uur, mogelijks om 06.00 uur en waarom dan ook niet om 01.05 uur.
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 01/related
https://economie.fgov.be/nl/themas/verk ... wekelijkse