Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Jef,Jefdewit schreef: ↑11 juni 2020, 17:09Normaal vanaf 05:00 uur.poulidor schreef: ↑11 juni 2020, 16:27 Nu de horeca terug geopend is heeft men daar een sluitingsuur aan gekoppeld namelijk 01.00 uur. Weet er echter iemand of er ook een "openingsuur " bepaald is. Mag een café openen om 10.00 uur, misschien zelfs wel om 08.00 uur, mogelijks om 06.00 uur en waarom dan ook niet om 01.05 uur.
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 01/related
https://economie.fgov.be/nl/themas/verk ... wekelijkse
Denk dat je de bal een beetje misslaat. In de link van economie naar waar je verwijst staat duidelijk dat de regelgeving niet van toepassing is op diensten ( horeca, ... ) en dat is het antwoord dat ik kreeg van dezelfde dienst op de vraag ;
""" Diensten zoals Horeca zijn niet onderworpen aan de wet van 10 november 2006 betreffende de openingsuren in handel, ambacht en dienstverlening. De enige bepaling is dus deze die in het MB van 23 maart 2020, zoals laatst gewijzig bij MB van 5 juni 2020, terug te vinden is, nl. dat de horeca moet sluiten om 01u.
Op Gemeentelijk vlak kunnen in ieder geval strengere maatregelen worden opgelegd.
Vriendelijke groeten,
T.D
Directie Communicatie - Contactcenter
Adviseur-Diensthoofd
Hier gingen maandag verschillende café's open om 00.01 u. Om vervolgens te sluiten om 01.00 u. Hier concludeer ik uit dat er geen openingsuur is opgegeven.
Dus...
Openen om 1h01 mag dus.
Ben benieuwd wanneer de eerste op dat idee komt.
Openen om 1h01 mag dus.
Ben benieuwd wanneer de eerste op dat idee komt.
Hier hebben ze dat nog gedaan met karnaval. Verplicht sluitingsuur... Iedereen bestelde 4 pinten of zo ongeveer.. daarna een uur op straat gaan staan en weer binnen en herbeginnen.
Als de politie de boel dan sluit wegens overlast kan je er ook maar weinig aan doen.
Als er nergens een regel is zoals voor nachtwinkels kan het : daar wordt wel degelijk gespecificeerd (al dan niet gemeentelijk) dat ze moeten gesloten zijn tussen x en y uur.
Als de politie de boel dan sluit wegens overlast kan je er ook maar weinig aan doen.
Als er nergens een regel is zoals voor nachtwinkels kan het : daar wordt wel degelijk gespecificeerd (al dan niet gemeentelijk) dat ze moeten gesloten zijn tussen x en y uur.
Je kan de Belgische overheid veel verwijten, maar ze is wel consistent.
Enkele maanden geleden raadde ze het gebruik van mondmaskers af, omdat het dragen van een mondmasker gevaarlijk kon zijn. En nu hebben ze 18 miljoen mondmaskers gekocht die effectief gevaarlijk zijn.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-m ... ~a88816ab/
Enkele maanden geleden raadde ze het gebruik van mondmaskers af, omdat het dragen van een mondmasker gevaarlijk kon zijn. En nu hebben ze 18 miljoen mondmaskers gekocht die effectief gevaarlijk zijn.
Daarmee is ook meteen de vraag opgelost naar welke landen we op vakantie kunnen gaan.
Als Belg durf ik me nergens meer vertonen.
Als Belg durf ik me nergens meer vertonen.
Vrienden van ons hebben deze week een schrijven gekregen dat ze hun federaal mondmasker bij de apotheker konden gaan afhalen. De bijsluiter was eentalig Frans. Er stond ook in dat je voor goed gebruik de neusbrug om je neus moest plooien. Het waren echter maskers zonder neusbrug.centiem schreef: ↑15 juni 2020, 16:40 Je kan de Belgische overheid veel verwijten, maar ze is wel consistent.
De apotheker gaf wel nog mondeling advies mee: 'in de vuilbak, deugt niet'.
Ik mag er 2 gaan halen bij de apotheek: eentje federaal en eentje van de gemeente. Ik hoef niets want ik heb er al van de Colruyt voor als het echt (zou) moet(en). Misschien begrijpen ze het signaal als ze bij de apotheek blijven liggen, dat ze beter wat nuttigs zouden doen, of nog beter, zo weinig mogelijk. Maar ik heb er niet veel hoop op
Federaal nog geen bericht gekregen.
Dat van de gemeente stak al een tijd geleden in de brievenbus.
Leek me degelijk materiaal (met NL handleiding en neusbrug ).
Of ze tegen virussen helpen zal ik nooit weten. Zijn nog niet uit de verpakking geweest.
Als ik het echt niet betrouw zal ik wel een degelijk FFP2 masker gebruiken. Die heb ik toch altijd, al voor corona, op voorraad.
Dat van de gemeente stak al een tijd geleden in de brievenbus.
Leek me degelijk materiaal (met NL handleiding en neusbrug ).
Of ze tegen virussen helpen zal ik nooit weten. Zijn nog niet uit de verpakking geweest.
Als ik het echt niet betrouw zal ik wel een degelijk FFP2 masker gebruiken. Die heb ik toch altijd, al voor corona, op voorraad.
Voor de mondmaskers van de federale overheid worden geen afzonderlijke berichten verstuurd.
(Dus niet wachten op een oproep.)
De info werd in alle media aangekondigd en ook gedeeld op social media .
De mondmaskers kunnen gewoon (gratis) afgehaald worden bij je apotheker op vertoon van de eID.
De verdeling gebeurt volgens leeftijdsgroep, in dagelijkse golven gedurende 10 werkdagen, vanaf gisteren 15 juni.
Wie niet kan gaan op de vooropgestelde datum, kan dat later nog.
De mondmaskers van de federale overheid: Praktische richtlijnen:
https://www.info-coronavirus.be/nl/news ... -overheid/
(Dus niet wachten op een oproep.)
De info werd in alle media aangekondigd en ook gedeeld op social media .
De mondmaskers kunnen gewoon (gratis) afgehaald worden bij je apotheker op vertoon van de eID.
De verdeling gebeurt volgens leeftijdsgroep, in dagelijkse golven gedurende 10 werkdagen, vanaf gisteren 15 juni.
Wie niet kan gaan op de vooropgestelde datum, kan dat later nog.
De mondmaskers van de federale overheid: Praktische richtlijnen:
https://www.info-coronavirus.be/nl/news ... -overheid/
Je draagt een mondmasker om anderen te beschermen.
Ik geloof niet in een heropflakkering van het virus!
Ik geloof ook niet in een heropflakkering, ik ben zeker van een tweede golf.
Volg je het wereldnieuws ? Ik zou denken van niet ... de curve wereldwijd is nog altijd aan het stijgen ... maar wellicht denk je dat we hier op een eilandje leven met hoge muren er rond ...
GreenDean schreef: ↑3 april 2020, 12:47 Die 50 miljard bovenop het tekort van voor de crisis, lijkt mij een goede, weliswaar zeer voorzichtige, schatting. Ik vrees dat we (onze verlichte excellenties dus) wel eens een tekort zouden kunnen bewerkstelligen dat nog hoger ligt. En dit los van het aantal doden en IC opnames. Toen er gratis geld kwam, sprak men van 10 miljard extra begrotingstekort. Dat was nog geen 1000€ per inwoner van België. Een lachertje dus met alles wat aangekondigd werd. Die 10 miljard is uitgegeven in de snoep- en speelgoedwinkel door zeer kleine kindjes nog voor het begon. Zie bv. de mondmaskers en ander medisch materieel waar wij, als zwaarst belaste land ter wereld, geen vierkante kilometers opslagplaatsen van vol hebben.
Ten tweede is er de inkomstenzijde die nu zware klappen krijgt. Vanmorgen bericht in de krant van dividend verlies van 0,5 miljard voor Belziek omdat een aantal bedrijven (BNP, Belfius, Bpost, ...) hun dividend schrappen. Dit zijn maar enkelen en er is het verlies van 30% RV op (een deel van) al die andere dividendschrappingen.
De inkomstenbelasting over 2020 zal ook wel flink te lijden gaan hebben. Ik vraag mij af in hoeverre de bedrijfsvoorheffingen binnenlopen, dat zou al een tipje van de sluier kunnen lichten?
BTW inkomsten moeten ook pijnlijk laag zijn. Brandstof aan de pomp is lekker goedkoop maar er rijdt bijna niemand rond en de winkels zijn dicht, pijnlijk voor onze overbodige BTW en accijns machine.
Met de e-commerce hebben ze in dit land, in al hun hypocriete heiligheid, ook een flater van jewelste begaan. Dat hebben ze proberen recht te zetten toen het kalf al verdronken was. Die BTW inkomsten zien ze dan niet aan hun neus voorbij gaan dankzij draconische wetgeving, maar de winsten en de jobs zitten over de grens en de belastingen daarop ook. Pijnlijk.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik denk dat het plaatje duidelijk is. Ik denk dat we een zucht van verlichting mogen slaken als het bij 50 miljard extra tekort gaat blijven en we dit op 40 jaar 'afbetaald' gaan krijgen.
En de lijken beginnen uit de kast te vallen.
https://www.msn.com/nl-be/financien/nie ... li=BBqiQ9V
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ach, die minderheidsregering zal het wel oplossen