De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
CFE doet het ook niet denderend.
Mogelijke verklaring voor het slabakken van beide aandelen is dat door Corona de bagger-activiteiten zijn teruggevallen en dat projecten worden uitgesteld. Hier in Europa is de pandemie ten einde, maar in de rest van de wereld is het hoogtepunt nog niet bereikt.
Mogelijke verklaring voor het slabakken van beide aandelen is dat door Corona de bagger-activiteiten zijn teruggevallen en dat projecten worden uitgesteld. Hier in Europa is de pandemie ten einde, maar in de rest van de wereld is het hoogtepunt nog niet bereikt.
Waarom opende Colruyt ineens lager? De oude rotten denken weer zo'n nieuwke hier
Misschien omdat Colruyt gisterenavond zijn jaarresultaten bekend heeft gemaakt?
De jaarcijfers liggen onder de verwachtingen.
Colruyt verliest ook marktaandeel.
De kosten door Corona vielen ook te hoog uit.
Mooie uitvinding dat Internet.
Zeker vanwege de mensen achter Google
Maar voor een nieuwke doen we extra ons best
Ik vraag het inderdaad echt om te leren. Het marktaandeel zakte inderdaad een pak. Maar is het dan niet erg hard afgestraft? Geen idee hoor. Ik lees nog maar een tweetal maanden hier mee en inderdaad leve Google
Dat vraag je beter aan mensen die Colruyt volgen.
Dat heb ik zelf niet meer gedaan de laatste 10 jaar.
Zelf weet ik er nu ook maar zoveel van als wat Google me leert
In het algemeen:
Meestal is het in dit soort situaties zo dat er een consensus is m.b.t. de verwachtingen van de jaarcijfers, vooraleer die worden gepubliceerd.
Als de resultaten in lijn zijn met de verwachtingen dan gebeurt er niks.
Als die verwachtingen te hoog ingeschat waren t.o.v. de resultaten dan volgt idd een afstraffing. Hoe sterker de afwijking, hoe harder de "afstraffing". Ik lees op het www dat de verwachtingen voor Colruyt heel hoog waren, denk dan maar aan het hamsteren . Als dat dan tegenvalt, volgt dan de "afstraffing".
Ook omgekeerd: als de cijfers onverwachts goed meevallen, dan schiet de koers omhoog.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht mag men de ''onafhankelijkheid'' van elk of bijna elk forum in vraag stellen toch?
een pak is nogal relatief, van 32,2% naar 32,1% dat is bijna verwaarloosbaar en dat nog vooral omdat mensen tijdelijk meer bij de kleine buurtwinkel gingen shoppen
Colruyt is ook gewoon zo'n "corona-proof" aandeel: een aandeel waarvan men gelooft dat het een veilige haven is. Bijgevolg is de prijs gestegen ten gevolge van de corona-crisis. Nu de crisis begint op te klaren, en men de weg terug vindt naar afgestrafte aandelen, neemt men winst op Colruyt. Gevolg: daling.
Sowieso m.i. geen koopwaardig aandeel. En je inkopen doe je best ook ergens anders
Sowieso m.i. geen koopwaardig aandeel. En je inkopen doe je best ook ergens anders
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Colruyt ook bekijken als een energie speler waarbij eventueel deze taak zou op eigen benen gezet worden ?
Interessant, maar zo’n klein stukje business van de Colruyt groep.JulusCesar schreef: ↑18 juni 2020, 22:28 Colruyt ook bekijken als een energie speler waarbij eventueel deze taak zou op eigen benen gezet worden ?
Mithra geen aankoopgelegenheid aan de koers van €19,64 ?
Coucke en vrienden hebben ingetekend bij de kapitaalverhoging voor €20 miljoen aan de koers van €19.
Coucke en vrienden hebben ingetekend bij de kapitaalverhoging voor €20 miljoen aan de koers van €19.
SPR krijgt serieuse klappen
Een teken van oververhitting: Jongeren beleggen massaal op de beurs
https://m.hln.be/de-krant/jongeren-bele ... ~aad1ba0e/
https://m.hln.be/de-krant/jongeren-bele ... ~aad1ba0e/
Nee, een teken dat die jongeren beseffen dat klassiek sparen niets meer opbrengt.
Oud nieuws. Kan het artikel niet lezen, maar het is een wereldwijd fenomeen, versterk door platformen zoals RobinHood. Wat vooral verontrustend is, is de bedrijven waarin belegd wordt... Failliete bedrijven die nog rap rap wat kapitaalverhogingen doorvoeren en eigenaardig genoeg hun beurskoersen zien stijgen. Voor mij een signaal om wat gas terug te nemen.