Eerste inleg
TIP
Re: Eerste inleg
Kaartenhuisjes volgens sommigen.
Een vb van communicatie van de kaarten huisjes.
Dankzij uw steun hebben de meeste kredietnemers genoten van een aflossingsvrije periode van 3 maanden. Gedurende de maanden april, mei en juni 2020 betaalden deze kredietnemers enkel rente. In de stemming, waarin we om uw goedkeuring voor deze maatregel vroegen, gaven we al aan dat de aflossingsvrije periode kon worden verlengd indien de situatie niet zou verbeteren.
Inmiddels blijkt dat de Covid-19-crisis een grote impact heeft gehad op Europese MKB-bedrijven. Vooral bedrijven uit de toerisme-, horeca-, evenementen- en fitnesssector, zijn hard geraakt en kunnen vaak nu pas gedeeltelijk weer aan het werk gaan. De afgelopen periode hebben we regelmatig contact gehad met onze kredietnemers. Een deel heeft aangegeven dat er behoefte is aan een extra opschorting van de kapitaalaflossingen en daarbij een verlenging van de looptijd van de lening.
Vanaf het begin van de coronacrisis heeft October gezocht naar de juiste oplossingen voor zowel kredietnemers als investeerders. Met uw steun willen wij bedrijven die dat nodig hebben, nogmaals helpen met een nieuwe aflossingsvrije periode.
Hoe lang duurt deze nieuwe aflossingsvrije periode?
De lengte van de nieuwe aflossingsvrije periode wordt per project bepaalt, binnen de onderstaande kaders:
Tot en met 9 maanden voor bedrijven uit de toerisme-, horeca-, evenementen- en fitnesssector.
Tot en met 3 maanden voor bedrijven uit andere sectoren.
Tijdens de aflossingsvrije periode incasseert October de maandelijkse vergoeding niet.
Bedrijven die buiten deze kaders een herstructurering aanvragen worden apart behandeld. U ontvangt dan per project een uitnodiging om te stemmen.
Wordt deze nieuwe aflossingsvrije periode automatische toegekend?
In tegenstelling tot de vorige aflossingsvrije periode, wordt de nieuwe aflossingsvrije periode niet automatisch toegekend aan kredietnemers die erom vragen.
Per aanvraag analyseert ons credit team de noodzaak van een nieuwe aflossingsvrije periode. Daarvoor onderzoekt het de bankafschriften van het bedrijf van de afgelopen 3 maanden en voert het een gesprek met de directie of het management. Bovendien kunnen we om extra zekerheden vragen, zoals persoonlijke borgstellingen of verpandingen van bedrijfsactiva.
Op basis van de analyse beoordeelt ons kredietcomité of het bedrijf in aanmerking komt voor een extra aflossingsvrije periode.
Voor u, als investeerder, betekent dit dat slechts een gedeelte of geen van de projecten in uw portfolio een extra aflossingsvrije periode krijgen.
Hoe stellen we u op de hoogte?
October informeert u per project zodra een akkoord met een kredietnemer is bereikt over een nieuwe aflossingsvrije periode. Daarbij vertellen we over de duur van de aflossingsvrije periode, de voorwaarden die zijn gesteld door October en alle relevante informatie over de situatie van de kredietnemer.
Deze herstructurering heeft gevolgen voor alle investeerders van October. Zowel u, als de institutionele investeerders van het October-fonds, zullen tijdens deze aflossingsvrije periode geen kapitaalaflossingen ontvangen van de betreffende projecten. Alle belangen staan op één lijn, doordat het management van October ook investeert via het October-fonds.
Stemmen
Er zijn 2 mogelijkheden:
Scenario A: U geeft October het mandaat om bedrijven die het nodig hebben een extra aflossingsvrije periode aan te bieden van 3 tot 9 maanden en daarmee de looptijd van de lening te verlengen. Van deze bedrijven ontvangt u gedurende de aflossingsvrije periode alleen rente.
Scenario B: U geeft October geen mandaat om bedrijven die het nodig hebben een extra aflossingsvrije periode aan te bieden. Let op: u ontvangt telkens wanneer een bedrijf een nieuwe aflossingsvrije periode aanvraagt een e-mail met daarin de vraag om uw stem uit te brengen.
Geef uw voorkeur aan via de onderstaande button:
Geef voorkeur aan
U kunt tot woensdag 17 juni 23:00 uw voorkeur aangeven. Indien u geen voorkeur aangeeft, gaan we ervan uit dat u per project uw stem uitbrengt. U ontvangt dan per project een bericht.
Neem gerust contact met ons op wanneer u vragen heeft.
Met vriendelijke groet,
Luuc Mannaerts,
Waarschuwing: Het uitlenen van geld aan het MKB brengt financiële risico’s
Als aandelen , etf's wordt er ook op deze manier gecommuniceerd door de aanbieders ?
Estate Guru believer.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, ik weet niet vanuit welk land jij post maarre :
Hier op aarde is in werkelijkheid de staatsschuld zo'n 50% hoger dan in de jaren 90.
Link
Of wacht, zoals onze politiekers geef je waarschijnlijk de voorkeur aan het uit te drukken in % van het BBP? Zodat het minder opvalt dat ze een gat in hun hand hebben
Het spijt me dat ik je uit je droom ontwaak maar de cijfers van 2020 zullen nog dramatischer zijn, onze politiekers blijven maar cadeaus uitdelen en het BBP zal dalen. Ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik hoop dat je goed tussen de lijnen gelezen hebt en begrepen hebt dat er een (grote?) kans is dat je het kapitaal van de leningen niet volledig gaat terugzien.
Ik heb zelf een factuur openstaan bij een bedrijf dat "bescherming tegen zijn schuldeisers" heeft gevraagd en heb een voorstel gekregen dat ze 30% van de factuur zullen betalen....
Heb jij ook zoiets van je lending club gekregen?
Van geen van mijn fondsen heb ik zulke communicatie ontvangen. Er is ook geen nood aan: de fondsen zijn niet in moeilijkheden en zelfs als ze in moeilijkheden zijn zitten de assets bij een onafhankelijke 3de partij.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En dat BBP wordt dan nog kunstmatig hoger opgepompt door prostitutie en drugshandel erin mee te rekenen.
Zal hier wel off topic zijn, maar heeft er iemand een idee hoeveel gederfde inkomsten aan RV de Staat zal hebben met al die geschrapte dividenden ?
uiteraard druk je overheidsschuld uit in % van BBP. Nominale cijfers hebben weinig betekenis in deze.
Of is 1.000 € schuld voor jou vandaag nog altijd even 'zwaar' als 1.000 € schuld 30 jaar geleden?
Maar om de autist in jou gerust te stellen, zal ik vanaf nu over de schuldgraad spreken.
En ik moet je teleurstellen: je haalt me helemaal niet uit een droom.
Tell me something I don't already know ...
Of is 1.000 € schuld voor jou vandaag nog altijd even 'zwaar' als 1.000 € schuld 30 jaar geleden?
Maar om de autist in jou gerust te stellen, zal ik vanaf nu over de schuldgraad spreken.
En ik moet je teleurstellen: je haalt me helemaal niet uit een droom.
Tell me something I don't already know ...
Er is wel een groot verschil.B7H4long schreef: ↑15 juni 2020, 20:17Ik hoop dat je goed tussen de lijnen gelezen hebt en begrepen hebt dat er een (grote?) kans is dat je het kapitaal van de leningen niet volledig gaat terugzien.
Ik heb zelf een factuur openstaan bij een bedrijf dat "bescherming tegen zijn schuldeisers" heeft gevraagd en heb een voorstel gekregen dat ze 30% van de factuur zullen betalen....
Heb jij ook zoiets van je lending club gekregen?
Van geen van mijn fondsen heb ik zulke communicatie ontvangen. Er is ook geen nood aan: de fondsen zijn niet in moeilijkheden en zelfs als ze in moeilijkheden zijn zitten de assets bij een onafhankelijke 3de partij.
De meesten op de Belgische markt zijn bullets.
Bijna allemaal op de nl markt is per maand kapitaal + rente.
Lendahand bvb is om de 6 m kapitaal + rente.
En het toverwoord is hier ook weer spreiden.
Mijn eigen risico factor is heden rond de 1 % blootstelling dus als er ene moest falen , jammer zeker.
Estate Guru believer.
En de olifant in de kamer:
https://m.youtube.com/watch?v=cVglL8qLR88
https://m.youtube.com/watch?v=cVglL8qLR88
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Wil nog even op het kaarten huisje terug komen.
Nu bij sommige crowfunds wordt op 10 minuten soms heel vlot een paar honderd duizend euro opgehaald.
En weer, en weer , en weer.
Diegene die op korte tijd zo een bedragen investeren , zijn dat dan allemaal onwetenden ?
Een vb Bolero crow , collin crow .
De maximum zijn soms 25.000 € of meer.
Bij sommige is de minimum dan weer 5000.€
En dat de toezichthouder heden bij sommige in gebreke blijft is zeker.
De toezicht houder gaat zich wel in Nl bemoeien , maar blijft in Belgie in gebreke met bvb de 48 uur vooraf aankondiging.
Estate Guru believer.
Och, destijds werden die CDO's ook als zoete broodjes verkocht voor vele miljarden zelfs, dat waren achteraf gezien ook allemaal onwetendenplatin schreef: ↑17 juni 2020, 18:19Wil nog even op het kaarten huisje terug komen.
Nu bij sommige crowfunds wordt op 10 minuten soms heel vlot een paar honderd duizend euro opgehaald.
Diegene die op korte tijd zo een bedragen investeren , zijn dat dan allemaal onwetenden ?
In origine was crowdfunding een mooi, kleinschalig en sociaal iets. Tegenwoordig gaat daar zoveel geld in om dat krediet verstrekkers helemaal niet kieskeurig meer zijn over hoeveel en aan wie ze geld uitlenen. Voor mij lijkt dat heel erg op het gul uitdelen van toxische kredieten vooraf gaand aan de krediet crisis.
Waarom geven die crowdfundings tot 5-6 % intrest als ze bij de banken veel lagere intrest moeten betalen ? Of krijgen ze geen (extra) lening meer bij de banken en knelt net daar het schoentje ?
Ga een voorbeeld geven.vortex schreef: ↑17 juni 2020, 19:02Och, destijds werden die CDO's ook als zoete broodjes verkocht voor vele miljarden zelfs, dat waren achteraf gezien ook allemaal onwetendenplatin schreef: ↑17 juni 2020, 18:19
Wil nog even op het kaarten huisje terug komen.
In origine was crowdfunding een mooi, kleinschalig en sociaal iets. Tegenwoordig gaat daar zoveel geld in om dat krediet verstrekkers helemaal niet kieskeurig meer zijn over hoeveel en aan wie ze geld uitlenen. Voor mij lijkt dat heel erg op het gul uitdelen van toxische kredieten vooraf gaand aan de krediet crisis.
Elk project bij October.
Een deel van de inlage komt van October zelf. (grote investeerders)
Een ander deel komt van mogelijke investeerders.
Nu elk project heeft een loopduur voor te investeren +- 48 uur.
Vol schreven door investeerders project start.
Niet vol schreven project start door bijpassen van October zelf.
Deze investeren ook in projecten waar de kleine investeerders niet mogen meedoen.
Dat is het grote onderscheid.
Wat vergelijkbaar is met CDO's zijn projecten die starten en die bvb een looptijd hebben van 60 dagen.
Na 60 dagen niet volstort , looptijd inschrijving wordt verlengd of terugbetaling inlage.
Dus toch een klein verschil me dunkt.
En de Belgische toezicht houder gaat zich moeien met uitgifte's in Nl maar voor de Belgische blijven ze slapen.
Zou toch het October verhaal maar eens gaan lezen.
Onder projecten ziet men direct wat prive en openbaar is geinvesteerd.
Toch een klein verschil.
Estate Guru believer.