Corona en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona en de cijfers
Neen, die vertelde dat helemaal niet. Integendeel, het omgekeerde. Jouw kaartje toonde enkel dat er in week 22-23 meer gevallen werden vastgesteld in Zweden dan hier. We zijn ondertussen op het einde van week 25 en onze voorsprong op Zweden groeit nog steeds wat het aantal doden/inwoner betreft. Dus dat betekent dat die dekselse Zweden er beter in slagen die vele patiënten in leven te houden dan wij onze weinige. Als Zweden erin slaagt die patiënten in leven te houden slagen ze in hun opzet. De immuniteit ( of toch minstens de weerstand tegen) Covid-19 zal bij hen ondertussen verhoogd zijn zonder dat ze aan de hallucinante cijfers van ons komen.
Akkoord, maar zij zijn van meet af aan gegaan voor een marathon terwijl onze vroede vaderen gekozen hebben voor een sprint. 't Is wat wrang als Zweden dan na 100m al een comfortabele voorsprong opgebouwd heeft op de sprintende Belgen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik ben het niet met je eens. Er zijn hier minder mensen besmet, minder actieve patiënten. Uiteraard in de twee weken voordien. Je kan geen cijfers geven voor er geteld en verwerkt is.
Dat de geneeskunde hier minder mensen in leven houdt dan in andere landen is enkel jouw vorm van wishful thinking. Er is daar geen oorzaak voor gekend. Dus ook niet of het de fout is van onze ziekenhuizen en artsen of beleid.
Behandeling van covid19 patiënten wordt wereldwijd aangepakt en afgestemd. Het is geen behandeling die op punt staat maar dat is het nergens.
We kunnen daarover alleen zeggen dat we 1 ding zeker weten : dat we niet veel weten. Aan die zekerheid ontsnap jij evenmin.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/19 ... olwater-2/
Het virus gaat hier mogelijk al langer rond dan we dachten. Zelfs het startpunt is wereldwijd een onzekerheid.
Je uitgangspunt blijft : 'hier is het slechter' en je raapt elke strohalm op van de grond die aan je doel bijdraagt. Enige objectiviteit is al lang weg in je verhaal.
Zweden heeft meer oppervlakte, 450.000 km2 en ongeveer 10 miljoen inwoners.
België heeft een goede 30.000 km2.
Zweden is vijftien keer groter. Mensen spreiden en afstand creëren helpt tegen verspreiding van het virus. Een voorbeeld van wat jouw statistiek maar waard is eigenlijk. Zoals eerder gezegd : het cijfer heeft weinig te betekenen.
Waarom Zweden nu een zwarte en actieve vlek is in Europa : gebrek aan maatregelen. Zo eenvoudig kan het zijn.
Aantal besmettingen 60k voor België, 56k voor Zweden. In het midden gelaten waar men het beste geteld heeft... Zweden loopt op ons in.
Sterftecijfer hier hoger : oorzaak is nog altijd onbekend bij experten, dus ook bij jou.
Ouderdom van de bevolking ? Minder goede telling in andere landen ? Andere virusmutaties ? Andere behandeling / medicijnen ? Meer besmettingshaarden met de sterkere vorm van het virus ? Hun positie in de evolutie van de besmetting ?
Dat de geneeskunde hier minder mensen in leven houdt dan in andere landen is enkel jouw vorm van wishful thinking. Er is daar geen oorzaak voor gekend. Dus ook niet of het de fout is van onze ziekenhuizen en artsen of beleid.
Behandeling van covid19 patiënten wordt wereldwijd aangepakt en afgestemd. Het is geen behandeling die op punt staat maar dat is het nergens.
We kunnen daarover alleen zeggen dat we 1 ding zeker weten : dat we niet veel weten. Aan die zekerheid ontsnap jij evenmin.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/19 ... olwater-2/
Het virus gaat hier mogelijk al langer rond dan we dachten. Zelfs het startpunt is wereldwijd een onzekerheid.
Je uitgangspunt blijft : 'hier is het slechter' en je raapt elke strohalm op van de grond die aan je doel bijdraagt. Enige objectiviteit is al lang weg in je verhaal.
Zweden heeft meer oppervlakte, 450.000 km2 en ongeveer 10 miljoen inwoners.
België heeft een goede 30.000 km2.
Zweden is vijftien keer groter. Mensen spreiden en afstand creëren helpt tegen verspreiding van het virus. Een voorbeeld van wat jouw statistiek maar waard is eigenlijk. Zoals eerder gezegd : het cijfer heeft weinig te betekenen.
Waarom Zweden nu een zwarte en actieve vlek is in Europa : gebrek aan maatregelen. Zo eenvoudig kan het zijn.
Aantal besmettingen 60k voor België, 56k voor Zweden. In het midden gelaten waar men het beste geteld heeft... Zweden loopt op ons in.
Sterftecijfer hier hoger : oorzaak is nog altijd onbekend bij experten, dus ook bij jou.
Ouderdom van de bevolking ? Minder goede telling in andere landen ? Andere virusmutaties ? Andere behandeling / medicijnen ? Meer besmettingshaarden met de sterkere vorm van het virus ? Hun positie in de evolutie van de besmetting ?
Aangezien Zweden nu veel meer nieuwe besmettingen kent hebben ze het geluk dat er in andere landen al een en ander vastgesteld is (inzake behandeling) met trial and error.
Misschien levert dat hen minder doden op... We zullen zien.
Maar de besmettingen van vandaag maken het dodencijfer over 1 maand of daarrond.
We hebben dus nog zeker geen eindcijfer en zoals ik al zei : de race is nog altijd aan de gang.
Onderstaande statistieken tonen weinig voordeel voor de Zweden en tonen evenmin het heil van minder maatregelen nemen.
Ja ja Carpe ! Het gaat goed overal en hier gaat het slecht. Met een Vlaamse rechtse regering was alles beter geweest ? Met minder maatregelen of bijna geen ? Dream on baby !
Misschien levert dat hen minder doden op... We zullen zien.
Maar de besmettingen van vandaag maken het dodencijfer over 1 maand of daarrond.
We hebben dus nog zeker geen eindcijfer en zoals ik al zei : de race is nog altijd aan de gang.
Onderstaande statistieken tonen weinig voordeel voor de Zweden en tonen evenmin het heil van minder maatregelen nemen.
Ja ja Carpe ! Het gaat goed overal en hier gaat het slecht. Met een Vlaamse rechtse regering was alles beter geweest ? Met minder maatregelen of bijna geen ? Dream on baby !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Haha, wat een billenkletser. 't Zal toeval zijn ...
Ik moet toegeven dat ik nogal een slecht karakter heb. Ik zat doelbewust hierop te wachten.
Nogmaals jouw kaartje:
Valt er je iets op?
Ben je ooit in Zweden geweest? Ik denk eerlijk gezegd van niet.
Ter verduidelijking:
De link tussen bevolkingsdichtheid en besmettingen blijkt helemaal niet zo recht evenredig te zijn.
Zweden is enkel in jouw gedachten een zwarte vlek. Nogmaals, dat aantal besmettingen is helemaal niet erg als je erin slaagt die besmetten in leven te houden. Integendeel zelfs, dat is waar hun beleid op mikt.
Je cijferblindheid blijft je parten spelen. Tot nader order vergroten we nog steeds onze voorsprong.
Op 17/6:
België: 835
Zweden: 499
Onze "voorsprong": 336
Op 19/6:
België: 837
Zweden: 500
Onze "voorsprong": 337
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Het coronaverhaal is nog niet voorbij. Maar we gaan nooit nog bij de landen horen die goed (of zelfs gemiddeld!) op deze crisis gereageerd hebben. En er zijn hier mensen die vrienden en familie verloren hebben ten gevolge van de incompetentie van de Belgische regering en haar zelfgenoegzame 'experts.haelewyn schreef: ↑19 juni 2020, 22:24 De statistiek die ik postte en die van CarpeNoctem vertellen een heel ander verhaal. Op meer dan een vlak.
De mijne vertelde dat het hier op dit moment beter gaat dan in Zweden. Dat is ook de realiteit op planeet Aarde.
De rest is het verhaal van de tussenstand van de groepstijdrit. Maar we rijden nog altijd..
Het feit dat er momenteel enkele landen zijn die het ook niet goed doen, is niet iets waarover ik mij verheug. Hopen dat het ergens anders slecht gaat, zodat de Belgische cijfers binnenkort misschien niet meer de slechtste van de wereld zijn, lijkt mij redelijk degoutant.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Daar kan ik mij volledig in vinden. Die post van Yaris hier gisteren was beneden alle peil. Ofwel slecht verwoord.
Eigenlijk kunnen we heel deze discussie afsluiten met 'on vera'.
Belgie is vooral de zwarte vlek uit jouw gedachten. Dat is al enige tijd aan de gang. (Ha ha... Grappig en zielig)
Ik zie je niets vertellen over het hoge aantal nieuwe gevallen in Zweden.. ?
Wel iets over bevolkingsdichtheid...
Wel... laat ik daar nu net op zitten te wachten.
Laat ons misschien het Brussels hoofdstedelijk gewest vergelijken met de regio Stockholm ? Dat lijkt me een meer redelijke vergelijking. Ware het niet dat het verhaal nog niet ten einde is.
Dat Zweden alleen maar een zwarte vlek is in mijn gedachten ?
Dan zouden er die reacties van hun eigen wetenschappers en het artikel waar die statistiek hierboven toe behoort niet zijn.
Hun aanpak is misschien ook niet echt de beste ... maar daar wil je in je selectieve blindheid niets over horen, neem ik aan.
Dus .. On vera.
Ik zie je nog altijd alleen maar alle nonsens die je kan vinden aan elkaar rijgen met grafiekjes. Om dat te weerleggen heb ik even geen tijd over en mijn zin is er al lang af. Geloof wat je wil geloven.
Dat Belgie niet het beste zal scoren in de lijst van landen is duidelijk. Maar het is wel een strijd tegen een ongekende vijand waarop geen enkel land voorbereid was.
CN : ik vind jouw techniek om een uitgangspunt te bewijzen dat reeds op voorhand bepaald is en die geen conclusie is gebaseerd op enige kennis van het onderwerp misschien ook wel dom en vooral (politiek) geleuter.
De gespeelde verontwaardiging over wat onze vriend Yaris vertelde past gewoon in dat verhaal.
Belgie is vooral de zwarte vlek uit jouw gedachten. Dat is al enige tijd aan de gang. (Ha ha... Grappig en zielig)
Ik zie je niets vertellen over het hoge aantal nieuwe gevallen in Zweden.. ?
Wel iets over bevolkingsdichtheid...
Wel... laat ik daar nu net op zitten te wachten.
Laat ons misschien het Brussels hoofdstedelijk gewest vergelijken met de regio Stockholm ? Dat lijkt me een meer redelijke vergelijking. Ware het niet dat het verhaal nog niet ten einde is.
Dat Zweden alleen maar een zwarte vlek is in mijn gedachten ?
Dan zouden er die reacties van hun eigen wetenschappers en het artikel waar die statistiek hierboven toe behoort niet zijn.
Hun aanpak is misschien ook niet echt de beste ... maar daar wil je in je selectieve blindheid niets over horen, neem ik aan.
Dus .. On vera.
Ik zie je nog altijd alleen maar alle nonsens die je kan vinden aan elkaar rijgen met grafiekjes. Om dat te weerleggen heb ik even geen tijd over en mijn zin is er al lang af. Geloof wat je wil geloven.
Dat Belgie niet het beste zal scoren in de lijst van landen is duidelijk. Maar het is wel een strijd tegen een ongekende vijand waarop geen enkel land voorbereid was.
CN : ik vind jouw techniek om een uitgangspunt te bewijzen dat reeds op voorhand bepaald is en die geen conclusie is gebaseerd op enige kennis van het onderwerp misschien ook wel dom en vooral (politiek) geleuter.
De gespeelde verontwaardiging over wat onze vriend Yaris vertelde past gewoon in dat verhaal.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, dan heb je niet goed gelezen. Zoals hierboven vermeld was België met twee doden/miljoen gestegen in twee dagen en Zweden met 1 dode/miljoen in dezelfde tijdspanne. Als je dat van Zweden al hoog vind, wat vind je dan van België dat er het dubbel heeft?
Assumption is ook hier de moeder van alle fuckups. Ik zwaai nergens de loftrompet van de Zweedse aanpak. Ik hekel dat er inwoners van een land dat archislecht scoort het lef hebben om met de vinger te wijzen naar een land dat het veel beter doet.
Ten eerste: Maggie disagrees with you: "Maggie De Block (Open VLD): 'Welk land was er dan beter voorbereid dan België?'"
Tweedens: als we veronderstellen dat Maggie ongelijk heeft en jij gelijk dan nog blijft de vraag waarom wij er veel slechter in geslaagd zijn onze ouderen te beschermen dan andere landen?
Voor iemand met zo weinig tijd schrijf je verbazend lange epistels
Bwa, verontwaardiging zou ik het niet noemen. Het vergt wel wat meer om mij verontwaardigd te krijgen.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 20 juni 2020, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb me niet gemoeid in jullie gekissebis maar ik denk niet dat je goed beseft hoe een groot deel van de "besmetten die in leven zijn gebleven" nadat ze zwaar corona hadden te pakken er nu aan toe zijn ... lees maar eens de verhalen van mensen die aan het "herstellen" zijn ... dit is geen "gewoon griepje" ... sommigen zullen wellicht nooit meer volledig herstellen en dat zijn verre van allemaal ouderen ...CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 08:31 Zweden is enkel in jouw gedachten een zwarte vlek. Nogmaals, dat aantal besmettingen is helemaal niet erg als je erin slaagt die besmetten in leven te houden. Integendeel zelfs, dat is waar hun beleid op mikt.
ik laat jullie nu weer verder doen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is helemaal geen "groot deel", deze die er nadien nog erg aan toe zijn zijn de minderheid.
Da's eigen aan de pers, goed nieuws verkoopt nu eenmaal niet zo goed
Ik meen me nochtans te herinneren dat één van die grote lichten dat verkondigd had?
Doe gerust mee. Enkel haelewyn en ik is zo'n kleine bende
Ik laat jullie doen, ik mag me niet meer opwinden van de dokter
En of het nu een groot deel of een klein deel is, je zal er maar mee moeten leven ... als het beleid van een land is "laat maar komen, we zien wel wie of wat ..." dan is dat in mijn ogen geen beleid ... of ons "beleid" een goed beleid is is weer een andere vraag.
En die verhalen "lezen" heb ik niet uit de pers maar uit eigen bron, dit terzijde. Jonge, gezonde sportmensen die zelfs niet eens in het ziekenhuis werden opgenomen (en dus niet in de cijfers zitten) die met allerlei gezondheidsklachten zitten.
42 pagina's van nietes-welles is genoeg. Ik denk dat niemand dit draadje nog echt boeiend vindt behalve haelewyn en CarpeNoctem. Die kunnen de discussie nog maanden rekken.
Ik volg het niet. Af en toe kijk ik eens toevallig naar het laatste bericht. Maar goed, als ze graag met hun getweeën honderd pagina's vol twisten doen ze dat maar.