Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Zo is het. Je meld je aan op dit forum, kijkt even naar de recente onderwerpen en als je ' corona en de cijfers' WEER ziet staan, dan skip je dit onderwerp toch gewoon. Waarom moet er een punt gezet worden? Alles is bijlange na nog niet geteld! Laat die grafieken en cijfers maar komen. Spijtig dat ik de skills van Carpe niet bezit, er zouden hier al een pak pagina's bijgekomen zijn.
Het openingsbericht van dit draadje geeft goed weer waar het over gaat. Twee maanden later is er nog niets veranderd.
MoreOrLess schreef: ↑17 april 2020, 22:17 Op vraag van Heer Haelewyn een apart topic over de cijfers in verband met de Corona-crisis.
Ik ben zelf gestopt in het topic over Corona met het volgen van de berichten van een paar geachte forumleden, en dit al een paar weken geleden. Als ik de teneur van de berichten toen goed kon volgen was de visie van Haelewyn dat de cijfers voor België al bij al nog meevielen, maar dat CarpeNoctem en nog anderen het daar niet mee eens waren. Zij argumenteerden dat België wereldwijd bij de slechtste van de klas hoort. Daarenboven vond Haelewyn dat de maatregelen van de overheid om de verspreiding van het virus te voorkomen niet streng genoeg waren. De anderen argumenteerden dat die strikte regels in essentie niet nodig zijn.
Het gaat ondertussen al over wellicht honderden berichten, hier kunnen deze gewaardeerde forumgangers vanaf nu hun ei kwijt. Dan is iedereen tevreden: hier kunnen de heren (en dames) hun ding doen. De anderen kunnen dan over andere aspecten van het Corona-virus en de ziekte Covid-19 nog steeds in het Corona-forum lezen en/of bijdragen.
Opnieuw praat jij bewust over je klassieke geliefde statistiekje dat in jouw kraam past maar niet over de evolutie van de nieuwe besmettingen waar ik het over had.CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 09:36Euh, dan heb je niet goed gelezen. Zoals hierboven vermeld was België met twee doden/miljoen gestegen in twee dagen en Zweden met 1 dode/miljoen in dezelfde tijdspanne. Als je dat van Zweden al hoog vind, wat vind je dan van België dat er het dubbel heeft?
Jij praat over het verleden. De nieuwe besmettingen van heden hebben invloed op de overlijdens in de toekomst.
Eenmaal , Andermaal...zever je weer over altijd hetzelfde cijfertje dat nogal redelijk weinig te betekenen heeft.
Zonder het zelf te beseffen blijkbaar praat je totaal niet over wat ik aanhaalde maar over iets anders.
Geen zin primeert op geen tijd. Ik heb geen zin en HET heeft geen zin. Dat den uil niet ziene wil en dat de kaars en bril niets baten voor iemand die een niet onderbouwd idee toch maar steeds kracht wil bijzetten, de ene hoofdzaak niet kan onderscheiden van de andere hoofdzaken is duidelijk voor mij. Vermoedelijk toch voor nog een paar anderen hier ook.. Ik vind dat voldoende.CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 09:36Voor iemand met zo weinig tijd schrijf je verbazend lange epistels
Ik sluit mij aan bij de stelling dat het al lang niet boeiend meer is. Voor mij mag het zeker stoppen.
Even een intermezzo.
Dit artikel las ik gisteren. Daar vinden ze de Zweedse aanpak nog zo gek niet. Let wel, het artikel is inmiddels een maand oud en dus de facto hopeloos gedateerd. https://www.euractiv.com/section/corona ... long-haul/
Wat ik onlangs te horen kreeg: ´onze´ fabriek in Zweden is samen met die in Portugal en Rusland de enige die effectief gans gesloten is geweest gedurende een bepaalde tijd.
Die in Italië zelfs niet.
Dus geen lockdown in Zweden, het zal allemaal wel, maar evengoed toch een serieuze economische impact.
Over die grafiek met bevolkingsdichtheid.
Kijk, als in een dunbevolkt gebied zelfs maar 1 persoon (die misschien elders besmet is geraakt) woont die ziek is, dan kleurt die kaart donker. Da´s logisch. Ook in dunbevolkte gebieden zijn soms steden waar mensen wel op een klontje wonen.
Soit. Ik hou er mij niet meer mee bezig. Corona is voor mij nu een non-event. M´n leven gaat z´n gangetje, voor m´n stempeldagen ben ik / word ik netjes vergoed en´n energiepremie heb ik gehad. In de collect en go draagt het personeel zo´n kapje, ze doen maar. Ik niet. De 1e en enige keer dat ik er tot hiertoe 1 droeg was bij de kapper. Die man vloekte ook dat hij zich te pletter zweet. Aangenaam was het alleszins niet. Maar, elk nadeel heb z´n voordeel: hij werkte zonder personeel en toch moest ik veel minder lang wachten. Eindelijk was het ook echt eens op het afgesproken uur aan mij.
Verder kan ik melden dat Cafe De Biet in Zierikzee enkele leuke biertjes op de kaart heeft staan voor de Untappd adepten. Denk aan ´Bird of Pray´, ´Hazy Sunrise´ en ´Thai Thai´.
2 doden. Da´s vermoedelijk minder dan dat er in het verkeer zijn gestorven.
Dit artikel las ik gisteren. Daar vinden ze de Zweedse aanpak nog zo gek niet. Let wel, het artikel is inmiddels een maand oud en dus de facto hopeloos gedateerd. https://www.euractiv.com/section/corona ... long-haul/
Wat ik onlangs te horen kreeg: ´onze´ fabriek in Zweden is samen met die in Portugal en Rusland de enige die effectief gans gesloten is geweest gedurende een bepaalde tijd.
Die in Italië zelfs niet.
Dus geen lockdown in Zweden, het zal allemaal wel, maar evengoed toch een serieuze economische impact.
Over die grafiek met bevolkingsdichtheid.
Kijk, als in een dunbevolkt gebied zelfs maar 1 persoon (die misschien elders besmet is geraakt) woont die ziek is, dan kleurt die kaart donker. Da´s logisch. Ook in dunbevolkte gebieden zijn soms steden waar mensen wel op een klontje wonen.
Soit. Ik hou er mij niet meer mee bezig. Corona is voor mij nu een non-event. M´n leven gaat z´n gangetje, voor m´n stempeldagen ben ik / word ik netjes vergoed en´n energiepremie heb ik gehad. In de collect en go draagt het personeel zo´n kapje, ze doen maar. Ik niet. De 1e en enige keer dat ik er tot hiertoe 1 droeg was bij de kapper. Die man vloekte ook dat hij zich te pletter zweet. Aangenaam was het alleszins niet. Maar, elk nadeel heb z´n voordeel: hij werkte zonder personeel en toch moest ik veel minder lang wachten. Eindelijk was het ook echt eens op het afgesproken uur aan mij.
Verder kan ik melden dat Cafe De Biet in Zierikzee enkele leuke biertjes op de kaart heeft staan voor de Untappd adepten. Denk aan ´Bird of Pray´, ´Hazy Sunrise´ en ´Thai Thai´.
2 doden. Da´s vermoedelijk minder dan dat er in het verkeer zijn gestorven.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh ja, dat lijkt me nogal wiedes. Het aantal besmettingen is veel minder belangrijk. Ten eerste omdat het veel belangrijker is de patiënten erboven op te helpen dan ze te laten sterven.
Maar tweedens is het cijfer van het aantal besmettingen nog veel minder betrouwbaar dan dat van het aantal doden. Dood is namelijk nogal dood.
Ja natuurlijk. Maar dat zeg jij nu al maanden en tot nu toe is er geen enkel ander land in geslaagd ons bij te benen. Misschien werkt het virus trager in de rest van de wereld?
Als de doden als niets meer te betekenen hebben dan zit jij inderdaad op een andere planeet. En ik stel voor dat je dat eens gaat uitleggen aan de mensen die geliefden verloren hebben.
Ik besef maar al te goed dat jij graag weg wil van dat hallucinant aantal doden, maar ik blijf je er met je neus inwrijven. En graag zelfs...
You could have fooled mehaelewyn schreef: ↑20 juni 2020, 11:57Geen zin primeert op geen tijd. Ik heb geen zin en HET heeft geen zin.CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 09:36
Voor iemand met zo weinig tijd schrijf je verbazend lange epistels
Wat precies let je?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Gepikt van op een ander forum ... vooral blijven kijken tot op het einde ... ja, een non-event ... die 2 doden zijn er wel nog niet bijgeteld, de grafiek start op 01/01 en loopt maar tot 24/05.
https://public.flourish.studio/visualisation/2634167/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's hier wel een gemis op dit forum, dat je geen video's kunt embedden.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wil je zeggen dat je die link niet kan openen of was het gewoon een algemene opmerking ?CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 14:03Da's hier wel een gemis op dit forum, dat je geen video's kunt embedden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Was een algemene opmerking. 't Is wat jammer dat je die video's niet gewoon kunt embedden in je bericht. Sommige mensen aarzelen om op een link te klikken die hen naar een andere site brengt en missen zo het punt dat je wil maken.
De gevestigde waarden hier kunnen misschien er de webmaster eens attent op maken? Ik zal wel rondgaan met de klak.
De gevestigde waarden hier kunnen misschien er de webmaster eens attent op maken? Ik zal wel rondgaan met de klak.
Eén eurocent per bericht dat je postCarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 14:12 't Was een algemene opmerking. 't Is wat jammer dat je die video's niet gewoon kunt embedden in je bericht. Sommige mensen aarzelen om op een link te klikken die hen naar een andere site brengt en missen zo het punt dat je wil maken.
En voor diegenen die twijfelen : de link is veilig en SFW (en voor diegenen die dat niet kennen : safe for work m.a.w. er zijn geen blote madammen op te zien )
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben niet helemaal zeker of je het nu aanlokkelijker hebt gemaakt om op die link te klikken
Je hebt de ´nu´ ingeebee schreef: ↑20 juni 2020, 13:57Gepikt van op een ander forum ... vooral blijven kijken tot op het einde ... ja, een non-event ... die 2 doden zijn er wel nog niet bijgeteld, de grafiek start op 01/01 en loopt maar tot 24/05.
https://public.flourish.studio/visualisation/2634167/
mijn post niet gelezen (of bewust genegeerd.
Wat ik bedoelde, maar inkortte wegens tijdsgebrek, is dat je op dit ogenblik meer bezorgd moet zijn over ´geraak ik wel veilig aan de supermarkt´ dan ´word ik niet besmet in de supermarkt´.
Nu, waarschijnlijk was dit altijd het geval. Toch voor mensen die winkelen zoals ik en basically met niemand contact zoeken.
+1Fakkel schreef: ↑20 juni 2020, 17:36 is dat je op dit ogenblik meer bezorgd moet zijn over ´geraak ik wel veilig aan de supermarkt´ dan ´word ik niet besmet in de supermarkt´.
Nu, waarschijnlijk was dit altijd het geval. Toch voor mensen die winkelen zoals ik en basically met niemand contact zoeken.
Nu spring je naar een ander topic. Eentje dat je blijkbaar niet los kan laten. Je had daar misschien graag verder geborduurd op je stoerdoenerij, want je claimde autoriteit met
Iets dat bij mij, jammer voor jou, niet pakt. Ik had het daar over mensenrechten, jij verviel in oneliners en dogma's. Nu niet bepaald de juiste mix voor een gezonde discussie.Ik ga al heel mijn volwassen leven om met allerhande soorten wapens in allerlei uiteenlopende situaties. link
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
MoreOrLess schreef: ↑20 juni 2020, 10:51 Mag ik vragen dat deze eindeloze discussie stilaan naar een eindpunt gaat?
Waarom? Ik vind dit best vermakelijk. En zelfs leerrijk bij momenten, die vlaamsche psyche hè.
Ik heb meer moeite met dat "afschaffen, verbieden", ook weer zo'n kronkel in die vlaamsche psyche.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.