Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Over enkele uren of nog iets later weer 'on topic'. Het is ook voor mij weekend en ik heb er even geen zin in.
Hoewel het voor mij mag stoppen zie ik ook niet echt in waarom het zou MOETEN stoppen.
Moreorless heeft al eerder gemeend een apart topic hiervoor te moeten openen... Goed. We hebben dat voor een stuk meegespeeld.
Nu meent hij dat er een eindconclusie moet komen die er voor beiden toch een is die verschillend blijft.
Ik denk dat we ze allebei (CN en den deze) al vaak genoeg hebben samengevat. Daar verandert niets.
Maar als we daar nu iets verder willen over schrijven of bespreken, nieuwe elementen (die constant opduiken) weergeven, heeft IMHO geen enkel lid daar een stokje voor te steken of het zelfs maar te proberen.
Daar vinden we trouwens van CN minder terug... Nieuwe feiten zijn voor hem minder relevant want ze steunen het uitganspunt niet echt meer zoals altijd datzelfde statistiekje dat een vertekend beeld geeft.
Of je het leest of niet is een beslissing die je voor jezelf moet nemen. Dat boeit me eigenlijk niet.
Op dit forum wordt niet overgemodereerd door de moderator. De leden moeten zich vooral dat recht niet gaan toe-eigenen.
Geen enkel lid.
Corona is in beweging. De cijfers ook. Waarom het topic dan niet ? Dat zou nogal dom zijn...
Je hebt gelijk.
Vermakelijk vind ik het niet.
Maar verbieden zou nog erger zijn.
Vermakelijk vind ik het niet.
Maar verbieden zou nog erger zijn.
Merci MoreorLess. Ik ben het met je eens. Volledig.
Bij de dood eindigt het verhaal. Dan is het te laat en is er niets meer aan te doen.
Je moet de levenden levend houden, genezen, daar alles op inzetten.
Maar het aantal besmettingen is minder belangrijk ? Voor jou ja. Omwille van je uitgangspunt, zijnde 'Belgie doet het slechter' en de politieke motieven die daarbij opduiken.
Betrouwbaarheid van het aantal besmettingen : hoe meer er getest wordt (gelukkig meer dan in het begin), hoe nauwkeuriger dat cijfer wordt. Als contact tracing zijn werk optimaal zou kunnen doen : idem.
Het aantal besmettingen geeft nog altijd een idee over het te verwachten aantal overlijdens als je de statistiek toepast.
Neen. Statistisch is het resultaat vertekend in een klein land. Net daarom is het in San Marino nog altijd slechter met dat cijfer gesteld dat jij zo graag opdraaft. Waarin Belgie volgens jou het slechtste scoort maar waar San Marino het al de hele tijd slechter 'doet'.
Je praat maar al te graag over je ene grafiekje. De prijs van de appelen wordt door jou bediscussieerd door de prijs van de peren naar voor te brengen. Altijd opnieuw.
Rukkie kan vinden dat jij een excellente manier van discussieren hebt.. Ik vind eerder dat je er op die manier niets van bakt.
Ik vind het nog altijd slap gejammer. Een dode hier of een dode ginder achter heeft evenveel te betekenen.
In je wishful thinking ben je natuurlijk regio's vergeten die de schaal van Belgie evenaren.
New Jersey, New York, Enkele Amerikaanse staten waar de cijfers ook knudde zijn.. Connecticut, Massachussets.
Maar dat telt niet mee volgens CN.. Je moet het per se per land bekijken. Niet per even groot bevolkingsaantal want dan kom je niet meer aan 'zijn' uitkomst.
Of : De politiek helpt hier alles om zeep, dan zal het in dit geval ook wel de fout van de politiek zijn.
Tja... Misschien als Di Rupo nog premier was geweest ? Dan waren er alleszins al minder belastingen en minder besparingen op de gezondheidszorg
Brazilie, India, Chili, Pakistan, Peru en Mexico kennen een grote stijging, dagelijks, van het aantal besmettingen.
Wij kennen een stijging van honderd gevallen of minder per dag.
In Zweden komen er nog rond de 1000 a 1500 per dag bij. In Amerika (als werelddeel bekeken) is de toename van het aantal besmette personen zeer groot.
Of je daar nu altijd jezelfde statistiekje bij plaatst... Mij kan het niet schelen.
Je blijft blind voor de toename van het aantal besmette personen wereldwijd en buiten Belgie omdat dat jouw doel niet helpt bereiken.
Op dit moment is de toename van het aantal besmettingen en dat onder controle krijgen (indien niet utopisch toch het proberen waard) het belangrijkste. Niet het eeuwige gezeik over : hier hebben ze alles slechter gedaan.
Duidelijk dat jij nooit dicht bij de geneeskunde hebt gestaan.CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 13:49 Euh ja, dat lijkt me nogal wiedes. Het aantal besmettingen is veel minder belangrijk. Ten eerste omdat het veel belangrijker is de patiënten erboven op te helpen dan ze te laten sterven.
Maar tweedens is het cijfer van het aantal besmettingen nog veel minder betrouwbaar dan dat van het aantal doden. Dood is namelijk nogal dood.
Bij de dood eindigt het verhaal. Dan is het te laat en is er niets meer aan te doen.
Je moet de levenden levend houden, genezen, daar alles op inzetten.
Maar het aantal besmettingen is minder belangrijk ? Voor jou ja. Omwille van je uitgangspunt, zijnde 'Belgie doet het slechter' en de politieke motieven die daarbij opduiken.
Betrouwbaarheid van het aantal besmettingen : hoe meer er getest wordt (gelukkig meer dan in het begin), hoe nauwkeuriger dat cijfer wordt. Als contact tracing zijn werk optimaal zou kunnen doen : idem.
Het aantal besmettingen geeft nog altijd een idee over het te verwachten aantal overlijdens als je de statistiek toepast.
Ja natuurlijk. Maar dat zeg jij nu al maanden en tot nu toe is er geen enkel ander land in geslaagd ons bij te benen. Misschien werkt het virus trager in de rest van de wereld? [/quote]
Neen. Statistisch is het resultaat vertekend in een klein land. Net daarom is het in San Marino nog altijd slechter met dat cijfer gesteld dat jij zo graag opdraaft. Waarin Belgie volgens jou het slechtste scoort maar waar San Marino het al de hele tijd slechter 'doet'.
Je praat maar al te graag over je ene grafiekje. De prijs van de appelen wordt door jou bediscussieerd door de prijs van de peren naar voor te brengen. Altijd opnieuw.
Rukkie kan vinden dat jij een excellente manier van discussieren hebt.. Ik vind eerder dat je er op die manier niets van bakt.
Die moet je van jezelf inschatten als heel goed gevonden.CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 13:49 Als de doden als niets meer te betekenen hebben dan zit jij inderdaad op een andere planeet. En ik stel voor dat je dat eens gaat uitleggen aan de mensen die geliefden verloren hebben.
Ik vind het nog altijd slap gejammer. Een dode hier of een dode ginder achter heeft evenveel te betekenen.
In je wishful thinking ben je natuurlijk regio's vergeten die de schaal van Belgie evenaren.
New Jersey, New York, Enkele Amerikaanse staten waar de cijfers ook knudde zijn.. Connecticut, Massachussets.
Maar dat telt niet mee volgens CN.. Je moet het per se per land bekijken. Niet per even groot bevolkingsaantal want dan kom je niet meer aan 'zijn' uitkomst.
Alleen het idee dat jouw onzin een weerwoord verdient. In het bijzonder voor de medemens die vanboven nog in elkaar zit als : het klinkt goed en hij legt het goed uit. Het zal dan wel waar zijn.
Of : De politiek helpt hier alles om zeep, dan zal het in dit geval ook wel de fout van de politiek zijn.
Tja... Misschien als Di Rupo nog premier was geweest ? Dan waren er alleszins al minder belastingen en minder besparingen op de gezondheidszorg
CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 13:49 Ik besef maar al te goed dat jij graag weg wil van dat hallucinant aantal doden, maar ik blijf je er met je neus inwrijven. En graag zelfs...
Brazilie, India, Chili, Pakistan, Peru en Mexico kennen een grote stijging, dagelijks, van het aantal besmettingen.
Wij kennen een stijging van honderd gevallen of minder per dag.
In Zweden komen er nog rond de 1000 a 1500 per dag bij. In Amerika (als werelddeel bekeken) is de toename van het aantal besmette personen zeer groot.
Of je daar nu altijd jezelfde statistiekje bij plaatst... Mij kan het niet schelen.
Je blijft blind voor de toename van het aantal besmette personen wereldwijd en buiten Belgie omdat dat jouw doel niet helpt bereiken.
Op dit moment is de toename van het aantal besmettingen en dat onder controle krijgen (indien niet utopisch toch het proberen waard) het belangrijkste. Niet het eeuwige gezeik over : hier hebben ze alles slechter gedaan.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 21 juni 2020, 10:11, 3 keer totaal gewijzigd.
De cijfers zijn al niet meer de slechtste. Daar moet je niets over hopen. Enkel als je ze op een bepaalde manier in een statistiek giet is BE slechter dan New Jersey, New York, Massachussets, enz enz.centiem schreef: ↑20 juni 2020, 08:44
Het coronaverhaal is nog niet voorbij. Maar we gaan nooit nog bij de landen horen die goed (of zelfs gemiddeld!) op deze crisis gereageerd hebben. En er zijn hier mensen die vrienden en familie verloren hebben ten gevolge van de incompetentie van de Belgische regering en haar zelfgenoegzame 'experts.
Het feit dat er momenteel enkele landen zijn die het ook niet goed doen, is niet iets waarover ik mij verheug. Hopen dat het ergens anders slecht gaat, zodat de Belgische cijfers binnenkort misschien niet meer de slechtste van de wereld zijn, lijkt mij redelijk degoutant.
Die hoop is iets dat je zelf invult. Ik hoop niets, als je het over mij had. Enkel dat dit niet bestond of dat we morgen een vaccin hebben. Dat lijkt op dit moment het best mogelijke scenario.
Dat onze staatslieden het zo slecht gedaan hebben in de controle van de Coronacrisis is iets, los van mijn eigen mening, dat niet iedereen met je eens is.
Gisteren nog in de krant : """ Normaal gesproken domineert de PS de top drie van populairste politici in Brussel. Maar vandaag is dat Sophie Wilmès (MR). Sophie Wilmès won het vertrouwen van de Brusselaar tijdens de coronacrisis. 55 procent wil haar de komende tijd een belangrijke politieke rol zien spelen. 43 procent van de kiezers zegt hetzelfde over Paul Magnette.""" Bron : HLN
Ook Alexander De Croo scoorde niet slecht. Maggy De Block zag haar populariteit wel dalen maar werd niet eens uit het klassement van populaire politici gegooid na de Coronacrisis.
Nogal wat mensen denken dat de crisis niet hun fout is, dat ze gedaan hebben wat ze als mogelijk beschouwden onder begeleiding van deskundigen (niet die van een forum dus). De gemaakte fouten, die er zonder twijfel waren, schijnen 'vergeefbaar' te zijn voor het grote publiek.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 21 juni 2020, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan je hier wat cijfers over geven?CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 09:51Het is helemaal geen "groot deel", deze die er nadien nog erg aan toe zijn zijn de minderheid.
Leuk leesvoer voor een zondagochtend: een epistel aan herhalingen, verwijten en citaten van jezelf. Consequent ben je wel, tot in den treuren toe zelfs. En ja, dit zal ook wel een herhaling zijn. Ik kan niet wachten tot het avond ( 8pm) is. We go again !
Het is voor de fans dat we het doen he Rukkie.
Het is 'Pukkie', maar voor het overige is dit je beste post ever. Well in, mate.
Je bent je retoriek nog aan het oefenen zo te zien.
Als je nog lang oefent lukt het ooit wel hoor.
Tja ... Rukkie , Pukkie ... Mijn naam is ook niet 'knetter'. Heb je mij al horen klagen daarover ?
Je weet toch dat je het niet hoeft te lezen he. Carpe zou zeggen : 'wat let je' om het te negeren ?
Als je nog lang oefent lukt het ooit wel hoor.
Tja ... Rukkie , Pukkie ... Mijn naam is ook niet 'knetter'. Heb je mij al horen klagen daarover ?
Je weet toch dat je het niet hoeft te lezen he. Carpe zou zeggen : 'wat let je' om het te negeren ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier wat leesvoer.Polled schreef: ↑21 juni 2020, 10:07Kan je hier wat cijfers over geven?CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 09:51Het is helemaal geen "groot deel", deze die er nadien nog erg aan toe zijn zijn de minderheid.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Oef, je had er dan eens zin moeten in hebben?
Maar misschien toch maar eens je citaatkunsten wat aanscherpen want je haspelt nogal wat door elkaar ...
Ik snap ook de medeposters niet die zich storen aan een onderwerp en dan maar oproepen om dat te stoppen. Er zijn hier tal van onderwerpen die mij totaal niet interesseren. Wel, daar besteed ik geen seconde aandacht aan, maar dat die medeposters daar maar absoluut hun ding doen. Elk zijn interesses.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
erg actueel deze grafiek!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Is niet omdat haelewyn iets declareert dat dit ook een feit is. Op San Marino na blijven de cijfers van BE de slechtste.haelewyn schreef: ↑21 juni 2020, 09:59De cijfers zijn al niet meer de slechtste.centiem schreef: ↑20 juni 2020, 08:44Het coronaverhaal is nog niet voorbij. Maar we gaan nooit nog bij de landen horen die goed (of zelfs gemiddeld!) op deze crisis gereageerd hebben. En er zijn hier mensen die vrienden en familie verloren hebben ten gevolge van de incompetentie van de Belgische regering en haar zelfgenoegzame 'experts.
Het feit dat er momenteel enkele landen zijn die het ook niet goed doen, is niet iets waarover ik mij verheug. Hopen dat het ergens anders slecht gaat, zodat de Belgische cijfers binnenkort misschien niet meer de slechtste van de wereld zijn, lijkt mij redelijk degoutant.
Je hebt ook nog steeds problemen met begrijpend lezen zie ik. centiem had het over "landen", dat jij dolgraag wat drukbevolkte regios die ook slecht scoren in de vergelijking wil betrekken gaat niets aan die rangschikking wijzigen.
Je hebt werden vakkundig weggemasseerd door de slaafse regimepers misspeld
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dankbaarheid is blijkbaar niet echt één van je kwaliteiten? Mijn kinderen zijn toch beter opgevoed.
Laatste poging voor jou:
Leer werken met Google
Ik denk dat CarpeNoctem 90% van zijn tijd op internet zit te googelen naar foto's, cartoons, grafieken en statistieken die hij op Spaargids kan posten.