Transactiekosten vraagje
Transactiekosten vraagje
Ik heb een vraagje over transactie kosten.
Indien ik aandelen zou kopen op de Nasdaq, betaal ik dan 1 keer transactie kosten, commisie, wisselkoerskosten en beurstax bij aankoop, en nog 1 keer bij verkoop? Of betaal je enkel bij aankoop en bij verkoop bij winst nog een % op het bedrag van je winst?
Mvg
Tinne
Indien ik aandelen zou kopen op de Nasdaq, betaal ik dan 1 keer transactie kosten, commisie, wisselkoerskosten en beurstax bij aankoop, en nog 1 keer bij verkoop? Of betaal je enkel bij aankoop en bij verkoop bij winst nog een % op het bedrag van je winst?
Mvg
Tinne
Re: Transactiekosten vraagje
Voor elke transactie (verkoop en aankoop) zal je transactiekosten/taks betalen, meestal een percentage van het transactiebedrag.
Wisselkoerskosten zal je enkele hebben als je geen dollarrekening hebt.
Commissie is er normaal niet - je betaald reeds transactiekosten.
Wisselkoerskosten zal je enkele hebben als je geen dollarrekening hebt.
Commissie is er normaal niet - je betaald reeds transactiekosten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Transactiekosten vraagje
Dus het is niet zo wanneer ik een aankoop zou doen dat ik dan transactiekosten betaal + tax maar dat bij verkoop de transactiekosten kosten al zijn verrekend bij de aankoop van het aandeel, dat ik nog enkel een % moet betalen op de winst?
Een dollar rekening ga ik dan wel aanmaken bedankt voor deze tip.
Een dollar rekening ga ik dan wel aanmaken bedankt voor deze tip.