Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Een 'uitgesproken' mening is mijns inziens nu net het resultaat van een gesloten geest en steeds dezelfde bril.pukkie007 schreef: ↑21 juni 2020, 22:34 Verbijsterend dat mensen zich storen aan een uitgesproken mening ( Dean) of stijl ( Carpe). Dat je er niet klakkeloos akkoord mee gaat, dat is normaal maar dat het zo afstotend werkt, nee daar kan ik niet bij.
Voor mij zijn deze 2 posters een verrijking, en eigenlijk zou iedereen wel wat kunnen opsteken van deze heerschappen. Maar je moet er voor open staan en af en toe eens een andere bril opzetten. Doen, het werkt echt.
Hoe meer je open staat, hoe meer je door andere brillen kijkt, hoe genuanceerder je mening wordt. Zeker als het over maatschappelijke thema's gaat. De realiteit is immers nooit zwart of wit, maar altijd grijs.
België behoort nu ook tot het kleine kransje landen die geen cijfers meer doorgeven in het weekend. Personeelsprobleem?
Nooit geen goed idee.MoreOrLess schreef: ↑21 juni 2020, 20:53 The proof of the pudding is in the eating: omdat ik zeer goed weet wat filteren is, ga je even op mijn negeer-lijst
Je kan beter je tegenstrevers bestuderen, doorgronden en blijven opvolgen dan ze te negeren en niet meer weten wat ze van plan zijn.
Dat is ook maar een mening. Die ik wel deel maar dat zijn dan nog maar, op dat punt, twee gelijklopende meningen.
Een groot deel van de wereldbevolking (de meerderheid?) deelt die mening niet.
En maar goed ook.
Een groot deel van de bevolking zou dat beter ook in het echte leven doen.CarpeNoctem schreef: ↑21 juni 2020, 13:36 Ik raad iedereen aan om discussiefora niet te verwarren met het echte leven, en alles hier met een ferme korrel zout te nemen.
De half lege zaal waarvoor hij dat uitsprak zal wel gemanipuleerd fake news zijn.
Maar het beeld nadien, van zijn wandeling van Marine one naar zijn lege slaapkamer, sprak voor zichzelf.
Heb je daar dan een poll voor nodig?haelewyn schreef: ↑21 juni 2020, 18:34 Je kan een poll starten. Als iedereen uitkomt voor zijn mening, geen blinde nicks gebruikt om het cijfer op te drijven.. Ik wil er op verzoek wel mee stoppen. Met antwoorden.
Tot nu toe zie ik het half half hier... Voortdoen of stoppen.
Want ik vind ook dat we in wezen gewoon herhalen wat al honderd keer gezegd is.
Misschien moet gewoon stoppen zonder poll ook lukken.. ik sta er voor open.
Je kan dat zelf toch beslissen, daar heb je toch nieman anders voor nodig?
Voor mij moet het niet hoor. Zoals al meermaals herhaald, (mee)lezen is geen verplichting.
Maar vind het vreemd dat je die beslissing zelf niet kan nemen (stoppen, doorgaan, minderen,....).
Ga ik zeker niet betwisten.
Ik ken tenslotte jouw leefomgeving niet.
Net zoals jij mijn werk als ambtenaar niet kan beoordelen.
Je hervalt dus weer in veralgemenen.
Zelf ken ik hard werkende mensen, profiteurs en alles daartussen in zowat alle beroepscategoriën, geslachten en kleuren.
Nee, niet bepaald.
Maar schamen doe ik me er ook niet voor.
Geen flauw idee hoe dat bij andere mensen zit.
De eerste jaren van mijn leven was ik geen ambtenaar en de laatste jaren zal ik ook niet slijten als ambtenaar.
Voor mij ging het dus niet echt op.
Dat mag je. Twijfel is gezond.Sta me toe daaraan te twijfelen. Hoeveel leugens zijn dat in één bericht? Misschien toch best je perceptie van de wereld en je eigenbeeld eens in vraag stellen. M.a.w. je bovenkamer eens laten nakijken want zon'n ambtenaren stoel is, ook weer overduidelijk, niet goed voor de geestelijke gezondheid van een mens. Zou er een correlatie kunnen zijn tussen het grote aantal psychische aandoeningen en het grote aantal dat aan de staat 'werkt' in den belziek?
Op de rest ga ik niet reageren gezien je antwoord getuigt van te veel emotie en te weinig ratio.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 22 juni 2020, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor de rest, even goede vrienden hoor.
En intussen versnelt de verspreiding zich wereldwijd exponentieel ...
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-p ... ~aee09f3f/
Terwijl we opnieuw op café gaan, straatfeesten houden en reisjes plannen, klimt de coronapandemie wereldwijd naar nieuwe hoogten. Dat schrijft De Morgen. “Het aantal besmettingen met het coronavirus is de afgelopen 24 uur wereldwijd met 183.020 toegenomen. Dat is een nieuw record”, meldt de Wereldgezondheidsorganisatie.
“De pandemie is aan het versnellen”, meldt WHO-directeur Tedros Adhanom Ghebreyesus. “Met meer dan 150.000 nieuwe besmettingen per dag is de wereld in een nieuwe en gevaarlijke fase beland. Het virus verspreidt zich nu snel.”
...
We zullen nog veel cijfertjes en tabellen kunnen vergelijken de komende maanden/jaren
Terwijl we opnieuw op café gaan, straatfeesten houden en reisjes plannen, klimt de coronapandemie wereldwijd naar nieuwe hoogten. Dat schrijft De Morgen. “Het aantal besmettingen met het coronavirus is de afgelopen 24 uur wereldwijd met 183.020 toegenomen. Dat is een nieuw record”, meldt de Wereldgezondheidsorganisatie.
“De pandemie is aan het versnellen”, meldt WHO-directeur Tedros Adhanom Ghebreyesus. “Met meer dan 150.000 nieuwe besmettingen per dag is de wereld in een nieuwe en gevaarlijke fase beland. Het virus verspreidt zich nu snel.”
...
We zullen nog veel cijfertjes en tabellen kunnen vergelijken de komende maanden/jaren
Voor mij moet het niet blijven duren want ik ben de herhalingen van altijd hetzelfde al langer beu.Jefdewit schreef: ↑22 juni 2020, 15:04 Heb je daar dan een poll voor nodig?
Je kan dat zelf toch beslissen, daar heb je toch nieman anders voor nodig?
Voor mij moet het niet hoor. Zoals al meermaals herhaald, (mee)lezen is geen verplichting.
Maar vind het vreemd dat je die beslissing zelf niet kan nemen (stoppen, doorgaan, minderen,....).
Alleen en eenzijdig stop ik er niet mee... Maar CN zou ook meedoen.. ok dus.
Op verzoek van 1 carpefan / arbiter en 1 haelewynhater zou ik ook niet stoppen. Als er meer was dan dat.. als de vraag van een breder publiek (of van de moderator) zou komen, dan wel.
Maar : je opmerking is wat achterhaald. We (CN en ik) zijn overeengekomen dat we het wat kalmer aan gaan doen en dat we wachten op nieuwe feiten.
Allez, allez, 't is al goed, ge hebt allemaal de langsten en den dikste, is 't nu goed?
Al een sjanse dat jullie geen regering moeten vormen, ge zou niet toekomen met een paar jaar elkaar de kop af te bijten precies.
Wordt dringend tijd dat hier eens wat Bond-Zonder-Naam slogans worden gepost of zoiets.
Al een sjanse dat jullie geen regering moeten vormen, ge zou niet toekomen met een paar jaar elkaar de kop af te bijten precies.
Wordt dringend tijd dat hier eens wat Bond-Zonder-Naam slogans worden gepost of zoiets.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zo kan het ook:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Denk dat we de komende weken meer schrik moeten hebben van de geïmporteerde besmettingen van mensen die terugkeren van Latijns Amerika dan van een verkeerd karretje aanraken in de Carrefour.geebee schreef: ↑22 juni 2020, 15:48 En intussen versnelt de verspreiding zich wereldwijd exponentieel ...