Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Men is nu volop bezig met de vakantie, maar wat als het aantal nieuwe gevallen eind deze week, begin volgende week sterkt stijgt? Alle grenzen incl. de EU binnengrenzen dicht voor 2 maanden? Of gaat de horeca en toerisme industrie voor? Er is enkel 5 minuten politieke moed voor nodig, maar in België kan dat gemakkelijk 500 dagen duren om het te vinden.
Klopt volledig ... de tweede golf zal (net als de eerste) starten met import van reizigers die uit risicogebieden komen. Tegen half augustus (als het al zo lang zal duren) zitten we hier weer volop in de miserie.
Ik beweer nooit de langste en den dikste te hebben ... Eerder ne korte plezante en hij pist geen azijn.
Als het om een regering te vormen was, zou er geld te rapen zijn. Dan zouden mijn (en zijn) principes wel snel aan de zijkant gaan. Om daarna elkaar de huid vol te schelden en ervoor betaald te worden (klinkt bekend ?).
En achter de schermen : We drinken een glas, we pissen een plas, we laten de zaak gelijk ze was.
Je moet uiteraard nooit stoppen op verzoek van een ander.haelewyn schreef: ↑22 juni 2020, 16:08 Alleen en eenzijdig stop ik er niet mee... Maar CN zou ook meedoen.. ok dus.
Op verzoek van 1 carpefan / arbiter en 1 haelewynhater zou ik ook niet stoppen. Als er meer was dan dat.. als de vraag van een breder publiek (of van de moderator) zou komen, dan wel.
Maar : je opmerking is wat achterhaald. We (CN en ik) zijn overeengekomen dat we het wat kalmer aan gaan doen en dat we wachten op nieuwe feiten.
Ik vroeg me alleen af, als je het zelf beu bent, dat je dan ook zelf kan beslissen te stoppen en daarvoor geen poll nodig hebt.
Als er maar 2 actieve deelnemers aan de discussie zijn en er één stopt is het voor de ander ook gedaan.
In consensus minderen is uiteraard altijd leuker.
Ik kijk al uit naar nieuwe feiten. Die cijfers interesseren me geen fluit maar ik genoot wel van jullie kunstig woordgebruik.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 22 juni 2020, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Aangezien in de rest van de wereld de aantallen nog altijd stijgen wil je dus eigenlijk zeggen dat ze zich in het algemeen niet aan de regels houden ? Zelfs in China, Peking waar ze zelfs zien als iemand in zijn neus peutert zijn er weer vele gevallen ... dus ook daar dus ? We hebben hier te doen met een heel vies beestje dat zich razendsnel verspreidt, er zijn veel besmetten die - ondanks dat ze zich aan de regels houden - totaal geen idee hebben van waar ze het opgelopen hebben.
Met alleen de basisregels gaan we er niet komen hoor, wees daar maar zeker van.
Succes morgen
Nu is 1 op 233 als overlijdensrisico, ook niet bepaald schrikwekkend te noemen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200622_04998008
De cijfers worden wel fors vertekend door ouderen, die natuurlijk een veel hoger risico lopen. Onder de 25 is het overlijdensrisico bijna nul en tussen 25 en 45 ergens rond de 1 op 6,666.Fakkel schreef: ↑22 juni 2020, 22:27 Nu is 1 op 233 als overlijdensrisico, ook niet bepaald schrikwekkend te noemen.
Niet vergeten dat men opsplitst naar leeftijd en binnen of buiten de rusthuizen.
Binnen de rusthuizen gaat het plaatselijk tot meer dan 60 procent overlijdensrisico.
Die mensen zijn nooit meer op een intensive Care geraakt of zelfs niet in een ziekenhuis en waren er voordien al erg aan toe met een levensverwachting van minder dan (statistisch) twee jaar.
Dat is heel wat anders dan de kans op overlijden voor een gezonde 20- jarige.
Ook nog in het nieuws : de kans op overlijden aan covid19 is vijf keer hoger dan voor griep in de gezondste categorie.
Voor griep is er vaak een vaccin ingespoten bij ouderen.
Je zal ook maar die ene op 233 zijn die totaal onverwacht atypisch en veel te sterk reageert op de besmetting en die het dan niet haalt.
Momentopname...
Cfr aids : vandaag getest maar eergisteren even niet goed op je snikkel gelet geeft geen enkele garantie op een leven zonder aids.
Binnen de rusthuizen gaat het plaatselijk tot meer dan 60 procent overlijdensrisico.
Die mensen zijn nooit meer op een intensive Care geraakt of zelfs niet in een ziekenhuis en waren er voordien al erg aan toe met een levensverwachting van minder dan (statistisch) twee jaar.
Dat is heel wat anders dan de kans op overlijden voor een gezonde 20- jarige.
Ook nog in het nieuws : de kans op overlijden aan covid19 is vijf keer hoger dan voor griep in de gezondste categorie.
Voor griep is er vaak een vaccin ingespoten bij ouderen.
Je zal ook maar die ene op 233 zijn die totaal onverwacht atypisch en veel te sterk reageert op de besmetting en die het dan niet haalt.
Het kan ook zijn : vandaag getest, morgen negatieve uitslag, volgende week besmet en doodziek.
Momentopname...
Cfr aids : vandaag getest maar eergisteren even niet goed op je snikkel gelet geeft geen enkele garantie op een leven zonder aids.
Fakkel schreef: ↑22 juni 2020, 22:27 Nu is 1 op 233 als overlijdensrisico, ook niet bepaald schrikwekkend te noemen.
Ja hoor, zullen we de rusthuis bewoners maar uit de statistieken schrappen en als we ook nog de 40 plussers schrappen, stelt dit virusje al helemaal niks voor. Egoïsme ten top bij de jeugd, wij hebben er geen last van dus waarom zouden wij ons beperkingen laten opleggen...Van de Belgen die buiten het rusthuis met sars-CoV-2 besmet geraken
Ik ben wel degelijk 40+.
Gisteren niet thuis dus geen nieuws gezien.
1 op 233 lijkt mij juist lager dan klassieke griep, hierboven stelt iemand dat in het nieuws was dat het er toch 5x meer zijn dan klassieke griep.
1 op 233 vind ik alvast geen reden tot enorme paniek, maar goed, die was er bij mij nooit.
Gisteren niet thuis dus geen nieuws gezien.
1 op 233 lijkt mij juist lager dan klassieke griep, hierboven stelt iemand dat in het nieuws was dat het er toch 5x meer zijn dan klassieke griep.
1 op 233 vind ik alvast geen reden tot enorme paniek, maar goed, die was er bij mij nooit.
Geen reden om je aangesproken te voelen, mijn reactie was op dat gazetten artikel.
Tja, als je de rusthuis bewoners buiten beschouwing laat en vervolgens met de griepcijfers gaat vergelijken waar die rusthuis bewoners wel in vertegenwoordigt zijn, dan kun je tot dergelijke domme conclusies komen. En nu mag je je wel aangesproken voelen
"""Van de Belgen die buiten het rusthuis met sars-CoV-2 besmet geraken, sterft één op de 233. Voor vrouwen is dat ‘maar’ één op de 333. Is het nieuwe coronavirus dan echt erger dan de griep?"""
Dat was hoe de standaard erover berichtte.
Dat was hoe de standaard erover berichtte.
Want de cijfers van de griep horen gemeenzaam bekend te zijn bij iedereen? Dan zal ik naar de verkeerde univ geweest zijn. Maar intussen wel gevonden. 1 op 1000. Inclusief rusthuizen. Dus idd, Covid ligt een pak hoger.
https://www.sciensano.be/nl/gezondheids ... za/cijfers
Enfin. Goeie school of slechte school, ze hadden er toch meer aandacht voor dt-regels denk ik.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Er zit nog heel wat VOOR dat overlijden ook en die bij de 'genezingen' geteld worden.Fakkel schreef: ↑22 juni 2020, 22:27 Nu is 1 op 233 als overlijdensrisico, ook niet bepaald schrikwekkend te noemen.
Mensen die genezen maar hoogst nog zelfredzaam zullen zijn en niet meer zullen gaan werken door oa longschade, nierschade, hartschade.
Al ik hoor van het aantal besmette mensen die na maanden nog steeds geen geur of smaak hebben. Je zal maar kok zijn...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!