Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Wie de laatste maanden nog maar een fractie van de actualiteit mee heeft, hoeft echt geen universitaire opleiding te hebben of de griep cijfers te kennen om te weten dat covid 19 erger is dan de griep. Bij de jaarlijkse griep liggen de ziekenhuizen niet vol met patiënten die beademing nodig hebben of sterven er geen honderd dokters door besmetting (Italië).
Allez proficiat, je scoort een zielig puntje op taal, spijtig dat je voor de rest net zo "slim" als Trump overkomt hé
Inderdaad een momentopname. Het is dan ook niet op mijn vraag.
Gezien ik bloedgroep O heb zal ik wel ziek worden maar waarschijnlijk niet doodziek.
Aids is wel een slechte vergelijking. Je hebt meer kans om covid-19 op te lopen dan aids.
Mijn 'snikkel' doet nl. niets zonder mijn toestemming. Het is dus zeker niet zo dat als ik even niet goed oplet hij onbeschermd weer van alles uitsteekt dat ik niet voorzien had.
De kans dat ik aids zou oplopen is dus quasi nihil.
De kans dat ik covid-19 zou oplopen is iets groter. Gewoon omdat ik niet altijd en overal de basisregels strikt opvolg.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De onderste steen zal nu ongetwijfeld boven komen. Een ad-hoccommissie, onder leiding van een Open VLD’er, zal de aanpak van de coronacrisis onderzoeken...
Toch geen echte onderzoekscommissie-corona
Toch geen echte onderzoekscommissie-corona
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wij van WC-eend...CarpeNoctem schreef: ↑24 juni 2020, 21:39 Een ad-hoccommissie, onder leiding van een Open VLD’er, zal de aanpak van de coronacrisis onderzoeken...
O en het resultaat van die commissie:
-er zal terug een strategische voorraad mondmaskers aangelegd worden
-er zijn geen fouten gemaakt maar de complexheid van bevoegdheden heeft er voor gezorgd dat de communicatie niet altijd vlot verliep
-de commissie adviseert de oprichting van een of andere nieuwe staatsinstelling
Bericht van gisteren :Fakkel schreef: ↑22 juni 2020, 22:27 Nu is 1 op 233 als overlijdensrisico, ook niet bepaald schrikwekkend te noemen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200622_04998008
Volgens de website Worldometers dat de stand van zaken in de pandemie bijhoudt, tellen de Verenigde Staten momenteel 123.473 overlijdens als gevolg van Covid-19 voor 2.424.168 vastgestelde besmettingen; (Bron : HLN).
Dat zijn er meer dan 1 op 20...
Dat cijfer gaat stijgen want hun aantal besmettingen groeit fors (besmettingen van vandaag overlijden pas een stuk later).
Cijfers voor België : 60898 bevestigde besmettingen waarvan er tot nu toe 9722 overleden zijn.
15.9 procent.
1 op 6 in plaats van 1 op 233.
We hebben ze niet allemaal geteld (besmettingen) maar het verschil is groot.
Te mooi om te laten liggen :
"""Corona heeft in ons land 10.000 levens gekost. Veel te veel, maar zonder lockdown waren dat er minstens 60.000 geweest. En in het horrorscenario van in het virus verzuipende ziekenhuizen: 250.000. Tot die conclusie komt professor biostatistiek Geert Molenberghs in een nieuwe studie, en internationaal onderzoek geeft hem gelijk. “Conclusie: de maatregelen hebben gewérkt. Kijk naar New York: drie keer zoveel doden als bij ons, omdat ze te laat in lockdown zijn gegaan"""""
Bron : Het Nieuwsblad.
Nog volgens hetzelfde artikel :
"""Een goeie week geleden verscheen in het vakblad Nature een studie die min of meer hetzelfde onderzocht, voor een aantal Europese landen. En de auteurs, wetenschappers van Imperial College London, komen tot eenzelfde besluit: het opleggen van strenge coronamaatregelen heeft massaal veel levens gered. Ruim drie miljoen levens, alleen al in de onderzochte landen België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Noorwegen, Spanje, Zweden en Zwitserland."""
Rekening houdend dat bovestaande cijfers toch wel nieuw materiaal zijn en dat daardoor mijn zelf opgelegde verplichting om me te onthouden van commentaar even ophoudt te bestaan :
Ik ken niets van schaken maar ik vermoed dat dat ook voor jou zo is.
Of was het 'wishful thinking' ?
@Haelewyn,
Ik heb me toen vergist.
Ik had beter een video gepost over pat of remise
Dan zijn er geen winnaars, maar ook geen verliezers.
Ik heb me toen vergist.
Ik had beter een video gepost over pat of remise
Dan zijn er geen winnaars, maar ook geen verliezers.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog wat cijfers:
Stijging begrotingstekort driemaal groter dan Europees gemiddelde
De gelijkenis is treffend, ook hier moeten we enkel een dwergstaat voor ons dulden ...
Ik kan mij inbeelden dat er wel een aantal Vlaamse Spaargidsers zijn die bovenstaand sujet niet herkennen?
Wel, dat is jullie Minister van Begroting: David Clarinval.
Stijging begrotingstekort driemaal groter dan Europees gemiddelde
De gelijkenis is treffend, ook hier moeten we enkel een dwergstaat voor ons dulden ...
De toename van het tekort was in België dus driemaal groter dan het gemiddelde voor de eurozone. Alleen in Malta steeg het deficit nog meer.
Ik kan mij inbeelden dat er wel een aantal Vlaamse Spaargidsers zijn die bovenstaand sujet niet herkennen?
Wel, dat is jullie Minister van Begroting: David Clarinval.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ja wat wil je als iedereen cadeau's krijgt (vooral diegene die niet werken dan). Wacht maar af tot de evenementensector ook gaat klagen gezien er geen versoepeling zal aangekondigd worden. Nog wat meer cadeau's gaan ongetwijfeld volgen.
Heeft de Vlaamse regering zijn zaakjes beter op orde ?
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/zo-a ... ~a1fcb8bf/
Nog wat cijfers van een prof biostatistiek. Zo erg kan het worden als we niets doen.
Nog wat cijfers van een prof biostatistiek. Zo erg kan het worden als we niets doen.
Ik volg hem al een tijdje op facebook: onwaarschijnlijk hoe zijn model er al maanden lang inderdaad BOENK op zit, dus als wake-up-call kan dat zeker tellen!haelewyn schreef: ↑23 juli 2020, 12:22 Heeft de Vlaamse regering zijn zaakjes beter op orde ?
Ook niet de reden waarom.
"""Ik was niet van plan om zo spoedig een update te maken van het laatste bericht. De nieuwste cijfers wat de hospitalisaties betreft die Sciensano publiceerde, geven een steilere stijging dan wat ik eerder postte. Mijn model houdt de huidige R-factor op 1.2064.""""
De R-factor staat nu al op 1,4 nationaal werd vandaag gezegd.
"""Ik was niet van plan om zo spoedig een update te maken van het laatste bericht. De nieuwste cijfers wat de hospitalisaties betreft die Sciensano publiceerde, geven een steilere stijging dan wat ik eerder postte. Mijn model houdt de huidige R-factor op 1.2064.""""
De R-factor staat nu al op 1,4 nationaal werd vandaag gezegd.
Die post van 1 maand geleden is nu ineens erg eng. We zitten nu weer vol in de exponentiële stijging. Maar dit maal wordt er niet aan een lockdown gedaan.haelewyn schreef: ↑25 juni 2020, 08:44Bericht van gisteren :Fakkel schreef: ↑22 juni 2020, 22:27 Nu is 1 op 233 als overlijdensrisico, ook niet bepaald schrikwekkend te noemen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200622_04998008
Volgens de website Worldometers dat de stand van zaken in de pandemie bijhoudt, tellen de Verenigde Staten momenteel 123.473 overlijdens als gevolg van Covid-19 voor 2.424.168 vastgestelde besmettingen; (Bron : HLN).
Dat zijn er meer dan 1 op 20...
Dat cijfer gaat stijgen want hun aantal besmettingen groeit fors (besmettingen van vandaag overlijden pas een stuk later).
Cijfers voor België : 60898 bevestigde besmettingen waarvan er tot nu toe 9722 overleden zijn.
15.9 procent.
1 op 6 in plaats van 1 op 233.
We hebben ze niet allemaal geteld (besmettingen) maar het verschil is groot.
Te mooi om te laten liggen :
"""Corona heeft in ons land 10.000 levens gekost. Veel te veel, maar zonder lockdown waren dat er minstens 60.000 geweest. En in het horrorscenario van in het virus verzuipende ziekenhuizen: 250.000. Tot die conclusie komt professor biostatistiek Geert Molenberghs in een nieuwe studie, en internationaal onderzoek geeft hem gelijk. “Conclusie: de maatregelen hebben gewérkt. Kijk naar New York: drie keer zoveel doden als bij ons, omdat ze te laat in lockdown zijn gegaan"""""
Bron : Het Nieuwsblad.
Nog volgens hetzelfde artikel :
"""Een goeie week geleden verscheen in het vakblad Nature een studie die min of meer hetzelfde onderzocht, voor een aantal Europese landen. En de auteurs, wetenschappers van Imperial College London, komen tot eenzelfde besluit: het opleggen van strenge coronamaatregelen heeft massaal veel levens gered. Ruim drie miljoen levens, alleen al in de onderzochte landen België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Noorwegen, Spanje, Zweden en Zwitserland."""
Rekening houdend dat bovestaande cijfers toch wel nieuw materiaal zijn en dat daardoor mijn zelf opgelegde verplichting om me te onthouden van commentaar even ophoudt te bestaan :
Ik ken niets van schaken maar ik vermoed dat dat ook voor jou zo is.
Of was het 'wishful thinking' ?
Draaien we er straks toch nog 250 000 extra Belgen doorheen...
Er wordt gezegd.. (toekomst) dat de ziekenhuisopnames veel harder gaan stijgen dan het aantal ic bedden die bezet zijn. Dus ook minder overlijdens.
Als (?) we het virus buiten de rusthuizen kunnen houden, er meer jongeren besmet raken... De kennis om Corona patiënten te behandelen vergroot is.. de preventieve maatregelen gerichter en efficiënter worden toegepast... Etc.
We zullen wel zien zeker ? Ik durf de toekomst niet te voorspellen. Het virus verandert. De wereld ook.
We wachten op een vaccin..
Als (?) we het virus buiten de rusthuizen kunnen houden, er meer jongeren besmet raken... De kennis om Corona patiënten te behandelen vergroot is.. de preventieve maatregelen gerichter en efficiënter worden toegepast... Etc.
We zullen wel zien zeker ? Ik durf de toekomst niet te voorspellen. Het virus verandert. De wereld ook.
We wachten op een vaccin..
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Een aantal sloppenwijken in India zouden al de kudde-immuniteit bereikt hebben. De bevolkingspiramide lijkt er natuurlijk toch iets meer op een piramide, dat helpt geen klein beetje om immuniteit te bereiken zonder veel doden te tellen.
Coronavirus: some India slums ‘may have reached herd immunity’, study finds
Coronavirus: some India slums ‘may have reached herd immunity’, study finds
De 2de golf in augustus 1918 was ook dodelijker dan deze in het voorjaar van '18haelewyn schreef: ↑23 juli 2020, 12:22 Heeft de Vlaamse regering zijn zaakjes beter op orde ?
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!