Holdings
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
KBC kwam weer met hun visie over holdings. Hun conclusie GBL, Hal Trust en Tubize kopen.
https://www.bolero.be/nl/analyse-en-inz ... -de-kijker
Link is niet geheel correct maar kan niet algemene conclusie link plaatsen.
Brederode, - inmiddels heb ik veel geleerd door alles te lezen op het forum holdings - had vandaag een hoog volume aan Euro 75,00. Moet ik hieruit concluderen dat wellicht enig investeringsmaatschappij heeft bijgekocht?
Het is maar een vraag........
https://www.bolero.be/nl/analyse-en-inz ... -de-kijker
Link is niet geheel correct maar kan niet algemene conclusie link plaatsen.
Brederode, - inmiddels heb ik veel geleerd door alles te lezen op het forum holdings - had vandaag een hoog volume aan Euro 75,00. Moet ik hieruit concluderen dat wellicht enig investeringsmaatschappij heeft bijgekocht?
Dat kan.Jozefien1969 schreef: ↑22 juni 2020, 20:51
En het kan ook dat een andere investeringsmaatschappij dan zwaar heeft verkocht....
KBC die in hun holding special KBC Ancora zelfs niet vermelden
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mag KBC niet belangenverstrengeling. Zoals ING ook geen Ing aandelen mag verkopen.
More or less, wanneer ik u goed begrijp kan een aandeel zomaar 1 of 2 euro omhoog of omlaag gaan, zolang ik maar genoeg aandelen heb........?????????????
More or less, wanneer ik u goed begrijp kan een aandeel zomaar 1 of 2 euro omhoog of omlaag gaan, zolang ik maar genoeg aandelen heb........?????????????
Ik begrijp de vraag niet?Jozefien1969 schreef: ↑22 juni 2020, 21:24
De Beurs wordt gestuurd door mensen die aandelen willen verkopen (aanbod) en anderen die aandelen willen kopen (vraag).
Er is op de beurs bij aandelen altijd een free float. Dat is dan het aantal aandelen van het totaal aantal aandelen dat op de beurs kan verhandeld worden.
Aandelen die beursgenoteerd zijn en die deel uitmaken van die free float mogen niet buiten de beurs verhandeld worden. Maar er kan wel een overeenkomst zijn dat een groot pakket aandelen aan een bepaalde prijs aangeboden wordt door bijv een investeringsmaatschappij en dan onmiddellijk wordt opgekocht door bijv een andere investeringsmaatschappij (of een andere institutionele belegger)
Wat bedoelt u nu met uw vraag?
Mannekes er is voor een goede 11400 stuks verhandeld! Normaal gemiddeld dagvolume rond de 10.000 stuks.MoreOrLess schreef: ↑22 juni 2020, 21:03Dat kan.Jozefien1969 schreef: ↑22 juni 2020, 20:51
En het kan ook dat een andere investeringsmaatschappij dan zwaar heeft verkocht....
Dus voor ongeveer 830000 euro is er verhandeld vandaag. Peanuts dus. U moet maar een paar beleggers hebben met een centje meer en die in GBL (vrijdag) en vandaag Ackermans uitstapten en vandaag Brederode kochten en het volume is al verklaard. Plus dit weekend de TIJD die ze in hun lijstjes toevoegden.
Kijk ook ne keer wat voor een volumes we hadden in maart met de coronacrisis!
Genoteerd.laeka schreef: ↑22 juni 2020, 22:04
Mannekes er is voor een goede 11400 stuks verhandeld! Normaal gemiddeld dagvolume rond de 10.000 stuks.
Dus voor ongeveer 830000 euro is er verhandeld vandaag. Peanuts dus. U moet maar een paar beleggers hebben met een centje meer en die in GBL (vrijdag) en vandaag Ackermans uitstapten en vandaag Brederode kochten en het volume is al verklaard. Plus dit weekend de TIJD die ze in hun lijstjes toevoegden.
Kijk ook ne keer wat voor een volumes we hadden in maart met de coronacrisis!
Ik had zelf de cijfers niet gecheckt - my mistake
Die focussen dus duidelijk meer op de (onder)waardering dan op de track record. Weliswaar waren hun koopadviezen voor D'Ieteren, GBL en Tubize. HAL stond op opbouwen, samen met AvH, GIMV en QfG. (sept 2019)Jozefien1969 schreef: ↑22 juni 2020, 20:51 KBC kwam weer met hun visie over holdings. Hun conclusie GBL, Hal Trust en Tubize kopen.
Op basis van waardering is dit geen slechte selectie. Tubize is nog steeds zwaar ondergewaardeerd; GBL lijkt interessant op grond van de waardering en zou nu meer potentieel kunnen hebben door de uitbouw van private equity, maar kan geen mooie track record voorleggen.
Voor wat het waard is: Keppler heeft zopas (eind mei) een koopadvies gegeven voor CIR Spa met een target Price van 0,63.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Wat is jouw visie omtrent ACKB?laeka schreef: ↑22 juni 2020, 18:54Je zou er van verschieten hoeveel mensen zich laten mis(leiden) door adviezen van gazettenpraat, rommelbeursblaadjes, beurshuizen, banken enz...neem nu Ackermans een beurshuis verlaagd het koersdoel van 160 euro naar 124 euro zonder dat er iets veranderd is aan de portefeuille van Ackermans en patat de koers ongeveer 5% naar beneden.gilberke schreef: ↑22 juni 2020, 15:04 Hoeveel macht heeft De Tijd eigenlijk op de aandelenkoersen?
In de weekendeditie stonden lijstjes van interessante aandelen. Er stond onder meer dat Sofina overgewaardeerd is & dat Brederode een interessant aandeel is & vandaag gedragen deze aandelen zich naar deze opmerkingen. Sofina zakt & Brederode stijgt... (nu ook weer niet met gigantische verschillen, maar toch)
Of heeft De Tijd hier niks mee te maken?
En zo heb je ook het voorbeeld van Sofina en Brederode.
Ik zat in Ackermans via BELRECA (hun grootste positie) maar die hebben dat onlangs allemaal verkocht rond de 118 euro voor god welke reden. Voorlopig blijf ik er dus ook af. Eerst de halfjaarresultaten afwachten.
Bij mr market zijn ze overtuigd dat AVH onder 120 koopwaardig is.
Volg wel hun redenering dat de magere jaren niet het gevolg zijn van slecht management of gebrek aan visie/strategie. Met gemiddeld jaarlijkse return van 13% (2004-2014) scoorde ze verre van slecht. Natuurlijk als je vergelijkt met de evolutie van Sofina de laatste periode, dan heeft AVH stil gestaan. Geen van beide is nochtans een garantie voor de toekomst.
Met DÈME en CFE zitten ze in sectoren die vandaag door de pandemie meer dan gemiddeld getroffen worden.
Verder zit er mijn inziens ook negatief sentiment tov hun bankenpoot, hun belangrijkste divisie, verrekenend in de koers. Terwijl je private Bank Delen en Van Breda niet mag zien als een klassiek bank businesssmodel. Na de remonte van de beurs en de bijkomende inflow vanaf maart is een deel van de verloren inkomsten gerecupereerd al.
En last but nog least, is het parcours van Sipef ook niet feilloos omwille van de palmolie prijs. Maar ook daar hebben laatste tijd insiders alsook AVH bijgekocht.
Volg wel hun redenering dat de magere jaren niet het gevolg zijn van slecht management of gebrek aan visie/strategie. Met gemiddeld jaarlijkse return van 13% (2004-2014) scoorde ze verre van slecht. Natuurlijk als je vergelijkt met de evolutie van Sofina de laatste periode, dan heeft AVH stil gestaan. Geen van beide is nochtans een garantie voor de toekomst.
Met DÈME en CFE zitten ze in sectoren die vandaag door de pandemie meer dan gemiddeld getroffen worden.
Verder zit er mijn inziens ook negatief sentiment tov hun bankenpoot, hun belangrijkste divisie, verrekenend in de koers. Terwijl je private Bank Delen en Van Breda niet mag zien als een klassiek bank businesssmodel. Na de remonte van de beurs en de bijkomende inflow vanaf maart is een deel van de verloren inkomsten gerecupereerd al.
En last but nog least, is het parcours van Sipef ook niet feilloos omwille van de palmolie prijs. Maar ook daar hebben laatste tijd insiders alsook AVH bijgekocht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hieruit concludeer ik dat men AvH moet bijkopen wanneer het onder Euro 100 staat. Dat zal moeilijk worden mais ala! Nochthans denk ik dat ik heel veel minder weet dan AvH. Het zal middelen worden om het gemiddelde omlaag te halen.
Het volume van Brederode; is bij mijn weten tussen de 2000 en 4000 stuks. Maar goed, ik weet niet veel; waar kan ik het gemiddelde volume van Brederode en elk ander aandeel zien?
Overigens ik denk wel dat beleggen in holdings een goed optie is voor beleggers die voorzichtig zijn.
Het volume van Brederode; is bij mijn weten tussen de 2000 en 4000 stuks. Maar goed, ik weet niet veel; waar kan ik het gemiddelde volume van Brederode en elk ander aandeel zien?
Overigens ik denk wel dat beleggen in holdings een goed optie is voor beleggers die voorzichtig zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
U heeft gelijk maar ik heb ooit D'ïeteren gehad en was blij het te verkopen zonder verlies. Ik volg het aandeel nog wel, maar laat het voorlopig staan, waar het staat. Volgens banken, analisten moet ik zoveel. GIMV absoluut verkopen, bij Tubize ben ik ook niet tegengehouden om te verkopen....etc..etc...M.a.w. doe uw eigen ding.....lees, lees en leer...en geloof niet alles. Blijf bij uzelf. Ach, en wellicht krijg ik hier ook weer commentaar op..........dreamy schreef: ↑23 juni 2020, 10:44Die focussen dus duidelijk meer op de (onder)waardering dan op de track record. Weliswaar waren hun koopadviezen voor D'Ieteren, GBL en Tubize. HAL stond op opbouwen, samen met AvH, GIMV en QfG. (sept 2019)Jozefien1969 schreef: ↑22 juni 2020, 20:51 KBC kwam weer met hun visie over holdings. Hun conclusie GBL, Hal Trust en Tubize kopen.
Op basis van waardering is dit geen slechte selectie. Tubize is nog steeds zwaar ondergewaardeerd; GBL lijkt interessant op grond van de waardering en zou nu meer potentieel kunnen hebben door de uitbouw van private equity, maar kan geen mooie track record voorleggen.
Welke analist zegt dat je GIMV moet verkopen ?Jozefien1969 schreef: ↑23 juni 2020, 20:51U heeft gelijk maar ik heb ooit D'ïeteren gehad en was blij het te verkopen zonder verlies. Ik volg het aandeel nog wel, maar laat het voorlopig staan, waar het staat. Volgens banken, analisten moet ik zoveel. GIMV absoluut verkopen, bij Tubize ben ik ook niet tegengehouden om te verkopen....etc..etc...M.a.w. doe uw eigen ding.....lees, lees en leer...en geloof niet alles. Blijf bij uzelf. Ach, en wellicht krijg ik hier ook weer commentaar op..........dreamy schreef: ↑23 juni 2020, 10:44
Die focussen dus duidelijk meer op de (onder)waardering dan op de track record. Weliswaar waren hun koopadviezen voor D'Ieteren, GBL en Tubize. HAL stond op opbouwen, samen met AvH, GIMV en QfG. (sept 2019)