De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Als je niet met opties, futures of shorten wil werken, dan val je uit de boot, Karine. Want dat is hoe de grote jongens het doen.
Eventueel langlopende calls op een index dan ?
Of bestaan er hedgefondsen die hierop inspelen en waarin belegd kan worden ?
Of bestaan er hedgefondsen die hierop inspelen en waarin belegd kan worden ?
De enige manier om van een daling te profiteren is toch echt ofwel door dan pas te kopen, ofwel door te shorten of puts te kopen (eventueel calls te schrijven). Je kan ook een inverse ETF kopen bijvoorbeeld, maar dat is enkel goed op de heel korte termijn, anders speel je sowieso geld kwijt.
Ik denk dat jouw wagen rommel is.
Ik leen je wagen en verkoop hem.
Dieselgate komt uit, en jouw wagen blijkt effectief rommel te zijn. Ik koop hem goedkoper terug.
Ik geef de wagen op het einde van de leen-periode terug aan jou. Samen met een kleine kost voor de lening.
Vanuit mijn standpunt:
Voordeel: ik heb het verschil tussen de verkoopprijs en de terugkoopprijs als winst (minus de vergoeding voor de lening).
Nadeel: als je auto niet in waarde daalt moet ik hem mogelijks duurder terugkopen, want op het einde van de lening moet ik hem terug aan jou bezorgen.
Vanuit jouw standpunt:
Voordeel: je krijgt een vergoeding voor het uitlenen van je wagen.
Nadeel: als ik niet kapitaalkrachtig genoeg ben kan ik de wagen mogelijks niet terugkopen als hij in prijs stijgt.
Dit alles met aandelen ipv een wagen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
How about Pershing Square Holdings? Die komt in elk geval in de buurt.
er bestaan Etfs die short gaan
haha waarom heb je dat gedaan? Of bedoel je dat je 2 miljard hebt achter gehouden in je bureauschuif?
Zelfs in wikpedia staat er
"Wirecard AG is a German payment processor and financial services provider, which reported €1.9 billion in cash missing in June 2020. It has filed for insolvency[5]. A criminal investigation began on 22 June 2020[2] and its recently-resigned CEO, Markus Braun, was arrested the same day."
Benieuwd of de banken waar Wirecard schulden had veel klappen gaan krijgen. oa ING zit daar bij.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
ik dacht dat ING voor 200 miljoen blootgesteld is aan wirecard? Ik heb dat ergens op een ander forum gelezen. Dus of het klopt? Ik ben er helemaal niet zeker van.
Bedankt voor alle reacties. Interessant forum om eens van gedachte te wisselen
Heb ze gisteren buiten gesmeten.Jamesken schreef: ↑25 juni 2020, 11:35haha waarom heb je dat gedaan? Of bedoel je dat je 2 miljard hebt achter gehouden in je bureauschuif?
Zelfs in wikpedia staat er
"Wirecard AG is a German payment processor and financial services provider, which reported €1.9 billion in cash missing in June 2020. It has filed for insolvency[5]. A criminal investigation began on 22 June 2020[2] and its recently-resigned CEO, Markus Braun, was arrested the same day."
Had dat beter vorige week en nog beter vorig jaar al gedaan.
Dus ja, waar rook is is vuur.