De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
-80% vandaag. Nog slechts enkele euro's waard.
Wat is je loss hierop?nickname schreef: ↑25 juni 2020, 13:33Heb ze gisteren buiten gesmeten.Jamesken schreef: ↑25 juni 2020, 11:35
haha waarom heb je dat gedaan? Of bedoel je dat je 2 miljard hebt achter gehouden in je bureauschuif?
Zelfs in wikpedia staat er
"Wirecard AG is a German payment processor and financial services provider, which reported €1.9 billion in cash missing in June 2020. It has filed for insolvency[5]. A criminal investigation began on 22 June 2020[2] and its recently-resigned CEO, Markus Braun, was arrested the same day."
Had dat beter vorige week en nog beter vorig jaar al gedaan.
Dus ja, waar rook is is vuur.
Zo goed als niemand kan consistent en succesvol de markt timen. Het beste is om te blijven zitten tijdens een crash en te wachten op betere tijden. Historisch gezien verdubbelde de beurs ongeveer elke 10 jaar. Dit is met de crashes inbegrepen.JeroenBW schreef: ↑24 juni 2020, 18:49 Na lang nadenken ben ik ook in april op de Beleggingskar gesprongen. Onder meer op basis van dit forum voor iwda gekozen. Licht gespreid in tijd en daar ondertussen een mooi rendement op.
Alhoewel ik bewust wou beleggen op lange termijn, niet wou wakkerliggen e.d., merk ik toch dat ik dagelijks de evoluties volg. Leuk als het omhoog gaat maar nu begint jammergenoeg en beetje zoals gevreesd het sentiment te komen en begin ik onbewust toch te timen. Maar is dit op zich een verkeerd idee? Ik speel met de gedachte om alles of toch een groot deel te verkopen, nu ik plots wat vrees voor de correctie die mogelijk zal komen waarvan velen spreken. Niet dat ik het geld dringend nodig heb maar met de idee van later in een nieuwe dip terug bij te komen. Klinkt natuurlijk heel simpel wat het niet is, I know, maar kan iemand zijn licht hierover laten schijnen? Niet gemakkelijk om gewoon stil te blijven zitten
Nog wat quotes van Waren buffett:
"In the 20th century, the United States endured two world wars and other traumatic and expensive military conflicts; the Depression; a dozen or so recessions and financial panics; oil shocks; a flu epidemic; and the resignation of a disgraced president. Yet the Dow rose from 66 to 11,497"
"Investors and managers are in a game that is heavily stacked in their favor. Charlie and I believe it's a terrible mistake to try to dance in and out of it based upon the turn of tarot cards, the predictions of "experts," or the ebb and flow of business activity. The risks of being out of the game are huge compared to the risks of being in it."
-
- Jr. Member
- Contacteer:
nickname schreef: ↑
Gisteren 13:33
Heb ze gisteren buiten gesmeten.
Voor Exmar geldt dat ook. Ik had slimmer moeten zijn. Weer een les geleerd.
Gisteren 13:33
Heb ze gisteren buiten gesmeten.
Welke les heb je dan geleerd? En hoe ga je vermijden dezelfde fout te maken volgende keer?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wel de les is heel eenvoudig als grote aandeelhouders beginnen te verkopen (en zeker wanneer ze aan lage tarieven nog verkopen). Hun voorbeeld volgen en die aandelen ook buiten gooien. Want de grote jongens weten toch meestal meer dan ons en vooral vroeger.
En wanneer weer jij dat de "grote jongens" verkopen. Voor- of nadat ze verkocht hebben?de stucker schreef: ↑26 juni 2020, 21:03Wel de les is heel eenvoudig als grote aandeelhouders beginnen te verkopen (en zeker wanneer ze aan lage tarieven nog verkopen). Hun voorbeeld volgen en die aandelen ook buiten gooien. Want de grote jongens weten toch meestal meer dan ons en vooral vroeger.
(Het succesvol timen van de markt is zéér moeilijk)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Mister Market heeft daar eens een onderzoekje naar gedaan. De bedoeling was om te kijken of het een interessante beleggingsstrategie is om de aan- en verkopen van de 'grote jongens' en insiders te volgen (informatie is publiek toegankelijk op site van FSMA).de stucker schreef: ↑26 juni 2020, 21:03 Wel de les is heel eenvoudig als grote aandeelhouders beginnen te verkopen (en zeker wanneer ze aan lage tarieven nog verkopen). Hun voorbeeld volgen en die aandelen ook buiten gooien. Want de grote jongens weten toch meestal meer dan ons en vooral vroeger.
Resultaat: nee.
Eén van de sites die ik vroeger volgde om mijn bescheiden poging van het timen van de markt te proberen is bijv. deze
https://www.earningswhispers.com/
Ik had er zo een stuk of 15
Zelf was ik een zeer slechte 'timer' van de markt. Ik ben er te ongeduldig voor. In feite zou elke belegger in spé moeten beginnen met bepalen welke persoonlijkheidskenmerken men heeft, en daar dan uit beslissen hoe men best handelt.
Dat te ongeduldig zijn, hebben veel beleggers. Iedereen rolt hier over elkaar heen om te verklaren dat men op de lange termijn moet beleggen. Maar als men dan vraagt: hoeveel aandelen hebt u zelf al langer dan 10 jaar, dan blijkt dat maar een minderheid te zijn die er effectief zo heeft.
https://www.earningswhispers.com/
Ik had er zo een stuk of 15
Zelf was ik een zeer slechte 'timer' van de markt. Ik ben er te ongeduldig voor. In feite zou elke belegger in spé moeten beginnen met bepalen welke persoonlijkheidskenmerken men heeft, en daar dan uit beslissen hoe men best handelt.
Dat te ongeduldig zijn, hebben veel beleggers. Iedereen rolt hier over elkaar heen om te verklaren dat men op de lange termijn moet beleggen. Maar als men dan vraagt: hoeveel aandelen hebt u zelf al langer dan 10 jaar, dan blijkt dat maar een minderheid te zijn die er effectief zo heeft.
Ik heb zelf nog nooit een aandeel in mijn leven verkochtMoreOrLess schreef: ↑26 juni 2020, 22:25 Dat te ongeduldig zijn, hebben veel beleggers. Iedereen rolt hier over elkaar heen om te verklaren dat men op de lange termijn moet beleggen. Maar als men dan vraagt: hoeveel aandelen hebt u zelf al langer dan 10 jaar, dan blijkt dat maar een minderheid te zijn die er effectief zo heeft.
5 jaar geleden ongeveer
Nog geen 10 jaar bezig, maar mijn eerste aandeel kocht ik in januari 2016, en dat heb ik nog altijd (Gimv).MoreOrLess schreef: ↑26 juni 2020, 22:25 Maar als men dan vraagt: hoeveel aandelen hebt u zelf al langer dan 10 jaar, dan blijkt dat maar een minderheid te zijn die er effectief zo heeft.
En ik heb ook niet de intentie om dat de komende jaren weg te doen.