Holdings
TIP
Re: Holdings
Het gemiddeld volume bedraagt 10046 stuks. Einde citaat.Jozefien1969 schreef: ↑23 juni 2020, 20:43 Hieruit concludeer ik dat men AvH moet bijkopen wanneer het onder Euro 100 staat. Dat zal moeilijk worden mais ala! Nochthans denk ik dat ik heel veel minder weet dan AvH. Het zal middelen worden om het gemiddelde omlaag te halen.
Het volume van Brederode; is bij mijn weten tussen de 2000 en 4000 stuks. Maar goed, ik weet niet veel; waar kan ik het gemiddelde volume van Brederode en elk ander aandeel zien?
Overigens ik denk wel dat beleggen in holdings een goed optie is voor beleggers die voorzichtig zijn.
Hilarisch toch he! U zegt dat het gemiddelde tussen de 2 a 4000 stuks bedraagt en 1 zin verder vraagt u waar u het gemiddelde kan vinden? Dat is wel de quote van het jaar denk ik zo.Jozefien1969 schreef: ↑23 juni 2020, 20:43 Het volume van Brederode; is bij mijn weten tussen de 2000 en 4000 stuks. Maar goed, ik weet niet veel; waar kan ik het gemiddelde volume van Brederode en elk ander aandeel zien?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zie wel niet in wrm ACKB (nog) met een premie zou moeten noteren.
Hoe wordt dat berekend en wat is de link met te verwachten koersstijging?
Iets zegt me dat dit minder te vertrouwen is die First pacific. Gaan laatste jaren telkens achteruit, zitten in Hongkong..
Iets zegt me dat dit minder te vertrouwen is die First pacific. Gaan laatste jaren telkens achteruit, zitten in Hongkong..
Ik had gelezen wat ze doen en waar maar men vraag heeft betrekking op iets anders. Als de Hongkong dollar instort bijvb, dan zijn je aandelen toch minder waard ook al heb je ze gekocht via een Europese broker via euro's? Of niet?
First Pacific heeft zijn belangen vooral in Indonesië en de Filipijnen. Dat zijn dus de munten die belangrijk zijn. De HKD is gewoon de munt waarin ze genoteerd staan. Als de HKD onderuit gaat, dan zou de koers van FP overeenkomstig moeten stijgen.
Hoe wordt de onderwaardering berekend? Voor FP is dat vrij eenvoudig, aangezien het grootste deel van hun deelnemingen op de beurs genoteerd staan. Dus ofwel neem je je rekenmachientje, ofwel neem je de berekeningen van de analisten aan.
De Indonesische rupia en Filippijnse peso zijn van belang want daar zit de hoofdbrok van hun investeringen in. First Pacific heeft zo goed als niks te maken met de HKD. Stel dat die HKD instort dan zal in normale omstandigheden de waarde van uw aandeel stijgen.
Snap de redenering niet goed. Een aandeel waarvan de prijs op de beurs achteruit gaat (bijv AB InBev) is minder te vertrouwen?
By the way, door simpel naar de website van First pacific te gaan vind je in het Luik investor relation heel wat informatie al.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gimv werd door één van de drie grootbanken aangeraden om te verkopen.
Brederode: Inderdaad via een broker zag ik dat het gemiddelde rond de 10.000 stuks ligt. Met de vermelding dat het een ‘’illiquide’’ aandeel is. Hetgeen betekent wanneer je 200 stuks wil kopen en uiteindelijk maar 100 stuks ontvangt; zullen de kosten van de bank of broker hetzelfde blijven of het nu 200 of 5 stuks zijn.
Verder Laeka, kan het wel hilarisch zijn, maar ik denk toch wel dat men moet oppassen met ‘’illiquide’’ aandelen.
Betreffende Brederode, volg maar eens het gemiddelde…..Overigens ik heb niets tegen Brederode; alleen zet het niet te laag in.
Brederode: Inderdaad via een broker zag ik dat het gemiddelde rond de 10.000 stuks ligt. Met de vermelding dat het een ‘’illiquide’’ aandeel is. Hetgeen betekent wanneer je 200 stuks wil kopen en uiteindelijk maar 100 stuks ontvangt; zullen de kosten van de bank of broker hetzelfde blijven of het nu 200 of 5 stuks zijn.
Verder Laeka, kan het wel hilarisch zijn, maar ik denk toch wel dat men moet oppassen met ‘’illiquide’’ aandelen.
Betreffende Brederode, volg maar eens het gemiddelde…..Overigens ik heb niets tegen Brederode; alleen zet het niet te laag in.
Welke grootbank zet Gimv op verkopen ? In mijn Bolero-account zie ik enkel 3 houden-adviezen.Jozefien1969 schreef: ↑25 juni 2020, 20:21 Gimv werd door één van de drie grootbanken aangeraden om te verkopen.
Wat maakt dat in hemelsnaam uit? De publieke adviezen van analisten zijn toch geen basis waarop men beleggingsbeslissingen kan nemen? In de informatieketting m.b.t. beursgenoteerde bedrijven, zijn zij de voorlaatste schakel. De particuliere beleggers zijn de laatste.
Er is zelfs een tijd geweest dat die adviezen een goede contraire indicator waren. Maar zelfs dat is het nu niet eens meer.
Het is in elk geval een teken dat beleggers niet veel vertrouwen hebben in het aandeel. Verder heb je doorgaans meer kans op de voortzetting van een opgaande lijn, dan de omslag van een dalende trend...
Ackermans had gisteren 32000 stuks & Sofina 38000 stuks, zo illiquide is Brederode dan mijns inziens niet. Maar wel handig om te weten als je grote aantallen wil kopen natuurlijk...Jozefien1969 schreef: ↑25 juni 2020, 20:21 Brederode: Inderdaad via een broker zag ik dat het gemiddelde rond de 10.000 stuks ligt. Met de vermelding dat het een ‘’illiquide’’ aandeel is. Hetgeen betekent wanneer je 200 stuks wil kopen en uiteindelijk maar 100 stuks ontvangt; zullen de kosten van de bank of broker hetzelfde blijven of het nu 200 of 5 stuks zijn.