Rare omschrijvingen op de bankafschriften
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Rare omschrijvingen op de bankafschriften
Spaar centen , beleggingen is ook mogelijk = dus een overzicht van alle centjes.platin schreef: ↑27 juni 2020, 11:28 Ja is een probleem.
Los dat zelf al vele jaren op met een boekhoud program Money 97 onder windows 10.
Opstart vraagt wat werk eenmalig.
En ook handig voor toekomstige uitgaven ( onroerend , auto , energie , enz ) en toekomstige inkomsten.
Mooi jaar overzicht mogelijk;
Vraagt uiteindelijk wel een groot stuk disipline.
Alle bonnetjes met uitgaven manueel inbrengen.
Eens per maand controle met maandafschrift bank.
Dat program is te bezorgen via link met install instructies.
En anders google is uw vriend.
Estate Guru believer.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wees blij dat de betalingen aan de "massagesalons" in Sluis niet de ware omschrijving weergeven op je kredietkaartCarpeNoctem schreef: ↑27 juni 2020, 10:50 Ik heb het hier ook al voorgehad dat ik mijn kop zat te breken over één of andere betaling. Ooit zelfs eens klacht ingediend voor een betaling met de kredietkaart waarvan dan uiteindelijk bleek dat het wel terecht was.
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Als het een correct moet zijn het ander ook zeker.geebee schreef: ↑27 juni 2020, 12:49Wees blij dat de betalingen aan de "massagesalons" in Sluis niet de ware omschrijving weergeven op je kredietkaartCarpeNoctem schreef: ↑27 juni 2020, 10:50 Ik heb het hier ook al voorgehad dat ik mijn kop zat te breken over één of andere betaling. Ooit zelfs eens klacht ingediend voor een betaling met de kredietkaart waarvan dan uiteindelijk bleek dat het wel terecht was.![]()
![]()
![]()
Estate Guru believer.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ervaringsdeskundige?
![Afbeelding](https://media.makeameme.org/created/do-you-believe-5c4695.jpg)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Ik gebruik de app 'Money Manager' op mijn smartphone om overzicht te houden op geld in- en uitstroom. Bij iedere betaling geef ik gewoon snel het bedrag, en winkelnaam in. Datum en tijdstip wordt vanzelf toegevoegd. Als er dan een betaling in de afschriften zit die ik niet kan linken, kijk ik even naar de app, zoek ik het exacte bedrag op en weet je direct waar het van komt.
Ook mooie taartdiagrammen etc. voor visuele weergave van de kosten. Topapp.
Gewoon een gewoonte kweken van alles snel in te geven.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ook mooie taartdiagrammen etc. voor visuele weergave van de kosten. Topapp.
Gewoon een gewoonte kweken van alles snel in te geven.
Ik heb diverse tools gebruikt. Origineel de ING Offline (die was eigenlijk fantastisch maar ING is hiermee gestopt), Belfius budget manager (die was tamelijk goed maar Belfius is hiermee gestopt) en Firefly (niet zo heel tevreden van, tamelijk complex, slechte matching en niet de rapporten die ik wilde).
Ik had geen zin meer om een tool te gaan gebruiken waarbij je afhankelijk bent van de goodwill van de eigenaar. Ben dan maar gegaan naar Excel. Verrichtingen exporteren uit bank applicatie en in het Excel bestand gooien. Dan manueel de verrichtingen een categorie geven.
Pivot tabellen geven de rapporten geven de inzichten die ik zoek.
Ik had geen zin meer om een tool te gaan gebruiken waarbij je afhankelijk bent van de goodwill van de eigenaar. Ben dan maar gegaan naar Excel. Verrichtingen exporteren uit bank applicatie en in het Excel bestand gooien. Dan manueel de verrichtingen een categorie geven.
Pivot tabellen geven de rapporten geven de inzichten die ik zoek.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik betaal met een kaart flying tiger in knokke - > Tiger stores Bel Turnhout
Ik betaal iets Valinso pay NL - > aankoop in een automaat
Ik betaal bij Shop knokke - > de proxy delhaize hier in knokke
Ik betaal online iets Icepay NV - > dit is betalingsprovider hoe kan ik in godsnaam weten welke winkel daarbij aangesloten is![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Ik betaal iets Valinso pay NL - > aankoop in een automaat
Ik betaal bij Shop knokke - > de proxy delhaize hier in knokke
Ik betaal online iets Icepay NV - > dit is betalingsprovider hoe kan ik in godsnaam weten welke winkel daarbij aangesloten is
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Als je uw ticketjes bijhoudt waarop het bedrag staat kan het toch geen probleem zijn om ze af te vinken op je rekeninguitreksel van de bank en er desnoods op te schrijven wat het was/
Dat betekent dan wel dat wij, als klant, ons moeten aanpassen aan de grillen van de verkoper. Sorry, maar naar mijn gevoel klopt dit niet.
Volledig akkoord, eenvoudiger kan toch niet.Als je uw ticketjes bijhoudt waarop het bedrag staat kan het toch geen probleem zijn om ze af te vinken op je rekeninguitreksel van de bank en er desnoods op te schrijven wat het was/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's inderdaad veel eenvoudiger dan dat er een steekhoudende omschrijving op je uittreksel zou staan ...
Je betaald met bankkaart je krijgt een ticket of faktuur, ( je kan mogelijks ter plaatse ook kontant betalen )MoreOrLess schreef: ↑28 juni 2020, 07:33Dat betekent dan wel dat wij, als klant, ons moeten aanpassen aan de grillen van de verkoper. Sorry, maar naar mijn gevoel klopt dit niet.
De boekhouding van UW uitgaven, al dan niet op uw rekeninguittreksels of uitgavestaat, moet jezelf bijhouden, dat is niet de taak van de verkoper om te weten waar dat jy met uw geld blijft.. Toch???
@Ludo,
Dat klopt.
Maar het is wel de taak van de verkoper dat hij vlot identificeerbaar is op mijn bankafschriften.
Om maar iets simpel te zeggen: wat als ik aankopen doe bij 2 verschillende verkopers, voor exact dezelfde prijs, en op mijn rekeninguitreksels staat dat bedrag maar 1 x vermeld.
Dat klopt.
Maar het is wel de taak van de verkoper dat hij vlot identificeerbaar is op mijn bankafschriften.
Om maar iets simpel te zeggen: wat als ik aankopen doe bij 2 verschillende verkopers, voor exact dezelfde prijs, en op mijn rekeninguitreksels staat dat bedrag maar 1 x vermeld.
1/Niemand zegt dat je met bankkaart moet betalenMoreOrLess schreef: ↑28 juni 2020, 09:08 @Ludo,
Dat klopt.
Om maar iets simpel te zeggen: wat als ik aankopen doe bij 2 verschillende verkopers, voor exact dezelfde prijs.
2/ Met 2 of 3 of nog meer verschillende verkopers in een winkel ( makro -aldi - Carrefour ) met één betaalkassa of nota heb je toch je ticket of faktuur met alle details op.
Waarom makkelijk maken, als moeilijk ook kan hé...
Laatst gewijzigd door ludo op 28 juni 2020, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.