Rare omschrijvingen op de bankafschriften
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Rare omschrijvingen op de bankafschriften
@Ludo,
En wat als het bedrag maar 1 x vermeld staat in je bankafschriften, en je hebt 2 keer datzelfde bedrag betaald?
En wat als het bedrag maar 1 x vermeld staat in je bankafschriften, en je hebt 2 keer datzelfde bedrag betaald?
Nogmaals: ik vind niet dat wij ons als klant ons moeten aanpassen aan de grillen van de verkoper. Het is maar weinigen gegeven om elk bonnetje bij te houden. Maar de bankafschriften controleren doet elk zinnig mens.
Als je 2 maal pint, zal dit bedrag 2 maal op je rekening staan.MoreOrLess schreef: ↑28 juni 2020, 09:15 @Ludo,
Pin je éénmaal, zal het er maar één keer opstaan.
Als je 2 keer hetzelfde bedrag betaald hebt, en het staat maar een keer op je rekening, doe je winst,
Bij garantie claim heb je je betaalbewijs of ticket met detail info op nodig, als je niks bijhoudt, ja man..MoreOrLess schreef: ↑28 juni 2020, 09:19 Nogmaals: ik vind niet dat wij ons als klant ons moeten aanpassen aan de grillen van de verkoper. Het is maar weinigen gegeven om elk bonnetje bij te houden. Maar de bankafschriften controleren doet elk zinnig mens.
Je kan iemand anders niet verantwoordelijk stellen voor je eigen nonchalance omdat je je eigen uitgaven of boekhouding niet bijhoudt.
Hier moet ik Ludo toch volledig gelijk in geven.
En printtickets kopieerde ik vroeger dan nog, tegenwoordig scan ik ze in.
De inkt van die prints houdt het nl. geen twee jaar vol.
Overigens sta ik ook achter het standpunt van TS. Ook al een paar keer 'geschrokken' van uitgave-omschrijvingen op mijn bankoverzicht. En bij DB hebben ze dan nog de kwalijke gewoonte om uitgaven en stortingen een paar dagen 'in uitvoering' te laten hangen zodat je soms geen flauw benul hebt waar het is heengegegaan of van komt.
Jef , schreef
Overigens sta ik ook achter het standpunt van TS. Ook al een paar keer 'geschrokken' van uitgave-omschrijvingen op mijn bankoverzicht. En bij DB hebben ze dan nog de kwalijke gewoonte om uitgaven en stortingen een paar dagen 'in uitvoering' te laten hangen zodat je soms geen flauw benul hebt waar het is heen gegaan of van komt.
Dat zijn eigen Keuze's Die men maakt.
Daarna dit aanklagen.
Met bovenstaande niet akkoord er is meer dan Db he.
Wat velen blijkbaar ook nog niet vatten dat vele zaken tijdens het seizoen aan de kust een 2 zaak uitbaten.
En dan kan als uitgave aan de kust er al eens Turnhout staan. (maatschappelijke zetel)
Overigens sta ik ook achter het standpunt van TS. Ook al een paar keer 'geschrokken' van uitgave-omschrijvingen op mijn bankoverzicht. En bij DB hebben ze dan nog de kwalijke gewoonte om uitgaven en stortingen een paar dagen 'in uitvoering' te laten hangen zodat je soms geen flauw benul hebt waar het is heen gegaan of van komt.
Dat zijn eigen Keuze's Die men maakt.
Daarna dit aanklagen.
Met bovenstaande niet akkoord er is meer dan Db he.
Wat velen blijkbaar ook nog niet vatten dat vele zaken tijdens het seizoen aan de kust een 2 zaak uitbaten.
En dan kan als uitgave aan de kust er al eens Turnhout staan. (maatschappelijke zetel)
Estate Guru believer.
Ik heb geen enkele invloed op de rammelende software van DB, dus het is allerminst mijn keuze.
Maar nu de voordelen niet langer opwegen tegen de nadelen ben ik inderdaad mijn tegoeden daar in verhoogd tempo aan het afbouwen. Dat is de enige keuze die ik heb.![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
En als iedereen zwijgt over de voor- en nadelen van een (bank)produkt wordt niemand wijzer.
Jij noemt dat 'aanklagen'. Ik noem dat informatie delen.
Zo kan iedereen op basis van gebruikersinformatie zelf bepalen wat voor hem belangrijk is of niet en dan een eigen beslissng nemen.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Maar nu de voordelen niet langer opwegen tegen de nadelen ben ik inderdaad mijn tegoeden daar in verhoogd tempo aan het afbouwen. Dat is de enige keuze die ik heb.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
En als iedereen zwijgt over de voor- en nadelen van een (bank)produkt wordt niemand wijzer.
Jij noemt dat 'aanklagen'. Ik noem dat informatie delen.
Zo kan iedereen op basis van gebruikersinformatie zelf bepalen wat voor hem belangrijk is of niet en dan een eigen beslissng nemen.
Bonnetjes houd ik niet bij. Op de duur heb je een kast vol. Als het bedrag wat hoger is neem ik er wel een foto van met mijn gsm. Facturen houd ik wel stipt bij.ludo schreef: ↑28 juni 2020, 09:27
Bij garantie claim heb je je betaalbewijs of ticket met detail info op nodig, als je niks bijhoudt, ja man..
-
- Jr. Member
Als ik dit allemaal lees, denk ik toch dat ik de enige ben met een 'geheugen'. Ik herinner mij elke betaling van de laatste weken, ook al staat er een andere naam vermeld. Er is toch niémand die -als partikulier- duizenden verrichtingen doet; als handelaar of bedrijf kan dat wel, maar dan heb je facturen van alles. Het zijn er hoogstens een tiental, of een twintigtal.
Als je dàt niet onthoudt, heb je alzheimer.
Bovendien heb ik nog NOOIT meegemaakt dat er onterecht een bedrag van mijn rekening ging.
Bovendien heb ik nog NOOIT meegemaakt dat er onterecht een bedrag van mijn rekening ging.
+10Janmetvrees schreef: ↑28 juni 2020, 10:43 Als ik dit allemaal lees, denk ik toch dat ik de enige ben met een 'geheugen'. Ik herinner mij elke betaling van de laatste weken, ook al staat er een andere naam vermeld. Er is toch niémand die -als partikulier- duizenden verrichtingen doet; als handelaar of bedrijf kan dat wel, maar dan heb je facturen van alles. Het zijn er hoogstens een tiental, of een twintigtal.
Estate Guru believer.
Stel je eens voor dat wij als klanten op dezelfde manier zouden beginnen handelen:
VB: ik betaal via bankoverschrijving en ik zet er geen enkel gegeven op, behalve mijn adres.
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
VB: ik betaal via bankoverschrijving en ik zet er geen enkel gegeven op, behalve mijn adres.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
Ik wel. Een domiciliëring die dubbel uitgevoerd werd. Een aantal facturen die ik dubbel ontving. 1 keer zelfs 3 keer. Dan is het zaak zich te herinneren en op te zoeken of men dit al niet eerder betaald heeft. Eén keer kwam de dubbele factuur zelfs meer dan een jaar later. Goed in de gaten houden.Janmetvrees schreef: ↑28 juni 2020, 10:43
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 28 juni 2020, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, inderdaad. Risico is wel erg klein. Tenzij met contactloos betalen, maar dat is op al mijn kaarten gedesactiveerd.Janmetvrees schreef: ↑28 juni 2020, 10:43
Ik bekijk dat zelden of nooit, en soms is het wel ff denken waar deze of gindse betaling nu weer op slaat, maar finaal klopt het altijd.
Sinds kort gebruik ik ook bank apps. Niet echt voor overschrijvingen (ik vind dat niet zo handig om constant te switchen tussen mailbox en bankpas op telefoon) 1x per maand, maar af en toe voor een payconiq betaling daar waar ze lastig doen over cash. En om te zien wat de vriendin allemaal uitgeeft en dan te zagen dat het wel wat minder kan. Vroeger moest ik daarvoor naar de laptop en dan inloggen met die bakkes etc. Dus zij vloekt wel eens tegenwoordig.
Qua controle is het wel handiger als de omschrijving een beetje aanleunt bij de winkel natuurlijk, anders kan ze nog zeggen wat ze wil.
Bij mijn geen domiciliëringen ... ik bepaal zelf wanneer een factuur van mijn rekening gaat.
Die keer dat ik 3 keer dezelfde factuur kreeg opgestuurd stond er ook telkens een ander bedrag op. Het waren facturen van de tandarts. De verschillende bedragen hingen af van hoeveel consultaties hij aanrekende. Dat heeft toch enige tijd en moeite gekost vooraleer ik dat rechtgezet kreeg.MoreOrLess schreef: ↑28 juni 2020, 12:18Ik wel. Een domiciliëring die dubbel uitgevoerd werd. Een aantal facturen die ik dubbel ontving. 1 keer zelfs 3 keer. Dan is het zaak zich te herinneren en op te zoeken of men dit al niet eerder betaald heeft. Eén keer kwam de dubbele factuur zelfs meer dan een jaar later. Goed in de gaten houden.Janmetvrees schreef: ↑28 juni 2020, 10:43