Holdings
TIP
Re: Holdings
Nog wat Financiere Moncey bijgekocht... Bij op de stapel leggen met de andere Bollore holdings!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het aantal verhandelde aandelen van Ackermans volg ik niet zo; wellicht denk ik: ooit komt het goed. Sofina volg ik wel en het valt op dat er een groot verschil is in volume qua verhandelde aandelen.gilberke schreef: ↑26 juni 2020, 09:12Ackermans had gisteren 32000 stuks & Sofina 38000 stuks, zo illiquide is Brederode dan mijns inziens niet. Maar wel handig om te weten als je grote aantallen wil kopen natuurlijk...Jozefien1969 schreef: ↑25 juni 2020, 20:21 Brederode: Inderdaad via een broker zag ik dat het gemiddelde rond de 10.000 stuks ligt. Met de vermelding dat het een ‘’illiquide’’ aandeel is. Hetgeen betekent wanneer je 200 stuks wil kopen en uiteindelijk maar 100 stuks ontvangt; zullen de kosten van de bank of broker hetzelfde blijven of het nu 200 of 5 stuks zijn.
Maar goed GBL is een paar dagen geleden omlaag gegaan omdat een of andere Amerikaanse belegging instantie heel veel heeft gekocht. Je moet het maar allemaal bijhouden!!!!
Rustig blijven en uw ding doen, laat u niet afleiden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
LessOrMore,MoreOrLess schreef: ↑25 juni 2020, 22:07Wat maakt dat in hemelsnaam uit? De publieke adviezen van analisten zijn toch geen basis waarop men beleggingsbeslissingen kan nemen? In de informatieketting m.b.t. beursgenoteerde bedrijven, zijn zij de voorlaatste schakel. De particuliere beleggers zijn de laatste.
Er is zelfs een tijd geweest dat die adviezen een goede contraire indicator waren. Maar zelfs dat is het nu niet eens meer.
Slimme opmerking, de vraag is natuurlijk of wij zo slim zijn. Hoor graag uw idee over beleggen.
Omlaag gegaan... gekocht....Jozefien1969 schreef: ↑27 juni 2020, 21:45Het aantal verhandelde aandelen van Ackermans volg ik niet zo; wellicht denk ik: ooit komt het goed. Sofina volg ik wel en het valt op dat er een groot verschil is in volume qua verhandelde aandelen.
Maar goed GBL is een paar dagen geleden omlaag gegaan omdat een of andere Amerikaanse belegging instantie heel veel heeft gekocht. Je moet het maar allemaal bijhouden!!!!
Rustig blijven en uw ding doen, laat u niet afleiden.
@Jozefien1969,
Wat bedoelt u juist met 'mijn idee over beleggen'?
Wilt u tips van hoe de beurs te kloppen? Die kan ik niet geven.
En zelfs al kon ik het, dan zou ik er een boek over moeten schrijven, en niet een berichtje op een publiek forum plaatsen.
Maar als ik het toch in 1 zin zou moeten samenvatten dan is het deze:
Blijf weg van klassieke 'beleggingen'. Aandelen, obligaties, ze zijn er niet voor u.
Investeer liever in uzelf, dat is de beste belegging.
En zelfs al kon ik het, dan zou ik er een boek over moeten schrijven, en niet een berichtje op een publiek forum plaatsen.
Blijf weg van klassieke 'beleggingen'. Aandelen, obligaties, ze zijn er niet voor u.
Kan mij iemand eens bij een praktisch voorbeeld helpen?
Ik koop aandelen van Investor AB voor een totaalbedrag van ongeveer 2000€, om het makkelijk te maken reken ik dat ik ongeveer 3% dividend krijg, dat is dan ongeveer 60€. (Ik ben klant bij Binckbank.)
Als ik 2 keer 30% dividendbelasting betaal, dan hou ik slechts 29.4€ over.
Als ik er in slaag om de dividendbelasting van Zweden tot 15% te reduceren, dan kom ik aan 35.7€
(Als het een Belgisch bedrijf was hield ik er 42€ aan over.)
De 30% belgische RV kan ik eventueel nog in mijn belastingen opnemen.
Als ik lees op Binckbank kunnen ze het regelen voor mij (30 naar 15% buitenlands dividend), maar dat zou mij dan 200€ kosten!!. Komt het er dan op neer dat ik eigenlijk sowieso 2 keer 30% betaal, aangezien ik een klein bedrag dividend krijg? Of zie ik ergens iets over het hoofd?
(Is niet zo dat ik op het punt sta om Investor AB aandelen te kopen, maar is wel een aandeel dat op mijn radar staat.)
Ik koop aandelen van Investor AB voor een totaalbedrag van ongeveer 2000€, om het makkelijk te maken reken ik dat ik ongeveer 3% dividend krijg, dat is dan ongeveer 60€. (Ik ben klant bij Binckbank.)
Als ik 2 keer 30% dividendbelasting betaal, dan hou ik slechts 29.4€ over.
Als ik er in slaag om de dividendbelasting van Zweden tot 15% te reduceren, dan kom ik aan 35.7€
(Als het een Belgisch bedrijf was hield ik er 42€ aan over.)
De 30% belgische RV kan ik eventueel nog in mijn belastingen opnemen.
Als ik lees op Binckbank kunnen ze het regelen voor mij (30 naar 15% buitenlands dividend), maar dat zou mij dan 200€ kosten!!. Komt het er dan op neer dat ik eigenlijk sowieso 2 keer 30% betaal, aangezien ik een klein bedrag dividend krijg? Of zie ik ergens iets over het hoofd?
(Is niet zo dat ik op het punt sta om Investor AB aandelen te kopen, maar is wel een aandeel dat op mijn radar staat.)
M.i. heb je correct geredeneerd. Bij buitenlandse aandelen is dit zekers iets, om als dividendbelegger, om mee rekening te houden.
Parjointco heeft inmiddels 97.37% van de aandelen Pargesa in handen. Een tweede bod wordt gelanceerd op 6 juli met de bedoeling om Pargesa van de beurs te halen.
Ik ben benieuwd of ik dit tweede bod wél zal ontvangen...
Ik ben benieuwd of ik dit tweede bod wél zal ontvangen...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ben blij dat u investeert in uzelf. En ik observeer ook dat de toren van Pisa steeds rechter gaat staan.MoreOrLess schreef: ↑27 juni 2020, 22:21 @Jozefien1969,
Mijn complimenten.
Ik ben in een fase van mijn leven gekomen dat ik nu de vruchten pluk van vroegere investeringen.Jozefien1969 schreef: ↑29 juni 2020, 21:14
Ben blij dat u investeert in uzelf. En ik observeer ook dat de toren van Pisa steeds rechter gaat staan.
Mijn complimenten.
Die bijkomende opleidingen die ik heb gedaan, daar is mijn loopbaan beter van geworden.
Die investering in de fitness club maakt dat ik op mijn leeftijd nog steeds kerngezond ben.
Die werk-vakanties in het buitenland hebben mij een reeks goede contacten opgeleverd.
...
Die toren van Pisa valt ooit gegarandeerd om
Bij de jongste miljardendeal onder maaltijdkoeriers kan Sofina langs de kassa passeren.
https://www.tijd.be/ondernemen/technolo ... 36154.html
https://www.tijd.be/ondernemen/technolo ... 36154.html
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Hero Member
- Contacteer:
More or Less,
Oei, ik leer veel van u! Maar mijn sportschool kan mij nog niet laten sporten, er mogen maar tien mensen tegelijk sporten!
De toren van Pisa valt alleen om wanneer er een bom op wordt gegooid. Het is cultuurwetenschappelijk monument. Men tracht dit in ere te houden.
Het is zo dat mensen uit een ander land u een gehele andere visie geven; overigens ik denk dat men daar veel van kan leren. Maar goed wie ben ik?
Jonie,
Wanneer u Sofina in uw bezit heeft; laat staan, laat staan en maak niet de fout die ik heb gemaakt…verkopen….Hoe dom kan men zijn!
Oei, ik leer veel van u! Maar mijn sportschool kan mij nog niet laten sporten, er mogen maar tien mensen tegelijk sporten!
De toren van Pisa valt alleen om wanneer er een bom op wordt gegooid. Het is cultuurwetenschappelijk monument. Men tracht dit in ere te houden.
Het is zo dat mensen uit een ander land u een gehele andere visie geven; overigens ik denk dat men daar veel van kan leren. Maar goed wie ben ik?
Jonie,
Wanneer u Sofina in uw bezit heeft; laat staan, laat staan en maak niet de fout die ik heb gemaakt…verkopen….Hoe dom kan men zijn!
@Jozefien,
Zelfs gpv1 heeft hier al een paar keren de bal gigantisch misgeslagen. Alle respect voor dit waardevolle forumlid en zijn zinvolle bijdragen. Maar toen hij bijv een paar jaar geleden all in ging bij Fagron stond hij maar op een zucht van alles te verliezen.
Wat zou ik dan, die geen enkele economische opleiding heeft, kunnen voorspellen welke aandelen goed zijn om in te beleggen?
Ik heb alleen veel ervaring en heb daardoor zowat elke beleggersfout die kan gemaakt worden dan ook gemaakt. Die inzichten deel ik hier graag.
Die avatar van de toren van Pisa hier heeft wel degelijk voor sommige forumleden zijn betekenis. Maar ik kan niet verwachten dat u die ook kent.
In een ander topic kreeg ik terecht de opmerking dat ik geregeld teveel of topic ga. Laten we het hier nu maar over holdings hebben.
Zelf heb ik veel plezier gehad aan AVH. Ik heb die meer dan 25 jaar in bezit gehad. Ik kocht geregeld bij en verkocht dan weer een deel. Het is de beste belegging geweest van al mijn beleggingen ooit. Ik heb die eind jaren 80 aan 1/20e van de prijs van nu gekocht.
En ik meen te herkennen dat de euforie nu rond Brederode en Sofina veel gelijkenissen vertoont met die rond AVH toen.
Ik heb beide holdings zelf nog gehad. Sofina was toen evenwel nog "de schone slaapster" van de Brusselse beurs. En Brederode werd al als tip gegeven in het allereerste boek van prof. Roland Van der Elst uit eind de jaren 80. Roland Van der Elst wordt beschouwd als de man die de Vlamingen leerde beleggen. Maar zo gehypet als nu was Brederode evenwel bijlange niet. Sofina stond toen trouwens ook als tip in dat boek.
Dat ik zo'n succes had met AVH was omdat ik op dit aandeel wat "verliefd" was. Dat is normaal nooit een goed uitgangspunt bij beleggen. Maar de helft van mijn familie heeft bij dat bedrijft gewerkt, zelfs al van rond het jaar 1900. Toen waren ze nog alleen maar een baggerbedrijf.
Zelfs gpv1 heeft hier al een paar keren de bal gigantisch misgeslagen. Alle respect voor dit waardevolle forumlid en zijn zinvolle bijdragen. Maar toen hij bijv een paar jaar geleden all in ging bij Fagron stond hij maar op een zucht van alles te verliezen.
Wat zou ik dan, die geen enkele economische opleiding heeft, kunnen voorspellen welke aandelen goed zijn om in te beleggen?
Ik heb alleen veel ervaring en heb daardoor zowat elke beleggersfout die kan gemaakt worden dan ook gemaakt. Die inzichten deel ik hier graag.
Die avatar van de toren van Pisa hier heeft wel degelijk voor sommige forumleden zijn betekenis. Maar ik kan niet verwachten dat u die ook kent.
In een ander topic kreeg ik terecht de opmerking dat ik geregeld teveel of topic ga. Laten we het hier nu maar over holdings hebben.
Zelf heb ik veel plezier gehad aan AVH. Ik heb die meer dan 25 jaar in bezit gehad. Ik kocht geregeld bij en verkocht dan weer een deel. Het is de beste belegging geweest van al mijn beleggingen ooit. Ik heb die eind jaren 80 aan 1/20e van de prijs van nu gekocht.
En ik meen te herkennen dat de euforie nu rond Brederode en Sofina veel gelijkenissen vertoont met die rond AVH toen.
Ik heb beide holdings zelf nog gehad. Sofina was toen evenwel nog "de schone slaapster" van de Brusselse beurs. En Brederode werd al als tip gegeven in het allereerste boek van prof. Roland Van der Elst uit eind de jaren 80. Roland Van der Elst wordt beschouwd als de man die de Vlamingen leerde beleggen. Maar zo gehypet als nu was Brederode evenwel bijlange niet. Sofina stond toen trouwens ook als tip in dat boek.
Dat ik zo'n succes had met AVH was omdat ik op dit aandeel wat "verliefd" was. Dat is normaal nooit een goed uitgangspunt bij beleggen. Maar de helft van mijn familie heeft bij dat bedrijft gewerkt, zelfs al van rond het jaar 1900. Toen waren ze nog alleen maar een baggerbedrijf.
Prosus doet het goed de afgelopen maanden en staat alweer op een ATH van € 85.
Vandaag ook weer goed nieuws van één van hun holdings : Delivery Hero heeft in het tweede kwartaal het aantal bestellingen bijna zien verdubbelen dankzij de coronacrisis.
Vandaag ook weer goed nieuws van één van hun holdings : Delivery Hero heeft in het tweede kwartaal het aantal bestellingen bijna zien verdubbelen dankzij de coronacrisis.
Niet overdrijven hé. Heb er 5% op verdiend.MoreOrLess schreef: ↑2 juli 2020, 21:57 @Jozefien,
Maar toen hij bijv een paar jaar geleden all in ging bij Fagron stond hij maar op een zucht van alles te verliezen.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash