Curve
Curve
Gebruikt iemand al Curve? https://www.curve.com/
Het is blijkbaar een app waarbij je de Curve Mastercard aanmaakt en je je eigen kredietkaarten toevoegt. Bij een betaling zeg je in de app van welke kaart er dient gecrediteerd te worden.
Leuk systeem op zich, maar waarom zou je dat doen? Voor mij is het een gratis aan Apple Pay te geraken (heb geen zin om klant te worden bij BNP of 1 van hun subbanken...) en mogelijks kan je ook betalingen daarmee op de Beobank Visa krijgen als online betaling met meer cash back??
Het is blijkbaar een app waarbij je de Curve Mastercard aanmaakt en je je eigen kredietkaarten toevoegt. Bij een betaling zeg je in de app van welke kaart er dient gecrediteerd te worden.
Leuk systeem op zich, maar waarom zou je dat doen? Voor mij is het een gratis aan Apple Pay te geraken (heb geen zin om klant te worden bij BNP of 1 van hun subbanken...) en mogelijks kan je ook betalingen daarmee op de Beobank Visa krijgen als online betaling met meer cash back??
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Curve
Ik gebruik het zelf nu een kleine maand en ik vind het een top systeem. Apple Pay werkt echt zalig, zeker in deze Corona tijden. De app wordt veel bijgewerkt, is overzichtelijk en al die kaarten in 1 app zijn heel handig. Nog een handigheid is dat ik nu mijn aankopen allemaal aan 1% cashback bij Beobank kan krijgen ipv 0,5%.
Let er wel op: als je de eerste keer gaat tanken, zal de kaart geweigerd worden. Dat komt omdat standaard die provisie niet onmiddellijk aan staat bij Curve. Gewoon even de klantendienst contacteren via de app en ze antwoorden binnen enkele minuten dat ze de optie aangepast hebben.
Let er wel op: als je de eerste keer gaat tanken, zal de kaart geweigerd worden. Dat komt omdat standaard die provisie niet onmiddellijk aan staat bij Curve. Gewoon even de klantendienst contacteren via de app en ze antwoorden binnen enkele minuten dat ze de optie aangepast hebben.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Spruitekop en andere aanhangers van cash gaan hier steevast van huiveren.
Interessant, dit ga ik zeker eens bekijken. Dankje!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Goede ervaringen ook hier sinds ongeveer 4 maanden. Cashback ook op Amazon voor de eerste 3 maand. Wel opletten. Curves business model is niet zo duurzaam. Ze proberen de hoogste handelaars fee te vragen en gaan dan zelf achteraf zo goedkoop mogelijk doorgeven aan de onderliggende kaart. Nu zijn er in de community wat ongerustheden omdat ze een fée hebben ingevoerd voor wie een andere kaart bv monese of Revolut probeert op te laden. In de UK zou het namelijk een praktijk zijn om je ene kredietkaart met de andere af te betalen via curve. Hoe het precies werkt weet ik niet maar het is geen goed idee.
Ik gebruik curve zelf als enige kaart om uit huis te gaan en om bv in Paypal te stoppen. Ik ben er heel blij mee. Er zijn ook referrals te verdienen. Knipoog.
Ik gebruik curve zelf als enige kaart om uit huis te gaan en om bv in Paypal te stoppen. Ik ben er heel blij mee. Er zijn ook referrals te verdienen. Knipoog.
Klopt, dat bedoel ik
Betaalkaart is momenteel waardeloos door het intrekken van de UK licentie van Wirecard. Zorg voor alternatieven.
Sinds gisteren werkt alles weer prima. Ze hebben er dus maar 3 dagen uit gelegen...
Ben niet helemaal mee: ik doe een aankoop van 100 euro met mijn Beobank World Mastercard. Ik krijg nu bij de maandelijkse afrekening 0,5 euro cashback van Beobank.
Stel, ik doe dezelfde uitgave via Curve, met dezelfde kaart, wat krijg ik dan ?
Moet ik bij elke betaling in een winkel eerst de app starten om daar een kaart te kiezen ?
Stel, ik doe dezelfde uitgave via Curve, met dezelfde kaart, wat krijg ik dan ?
Moet ik bij elke betaling in een winkel eerst de app starten om daar een kaart te kiezen ?
Je krijgt dezelfde cashback. Als je echter ook een Beobank Visa hebt met 1% cashback dan krijg je die cashback
Voordeel is vooral dat ik Apple Pay kan gebruiken in de winkels en dat je in real-time zicht hebt op al die uitgaven. Bij Beobank is er een vertraging van een 2tal werkdagen.
Voordeel is vooral dat ik Apple Pay kan gebruiken in de winkels en dat je in real-time zicht hebt op al die uitgaven. Bij Beobank is er een vertraging van een 2tal werkdagen.
Heb dit ook ooit getest, met de bedoeling om Apple Pay te kunnen gebruiken.
Helaas was het toen nog zo dat de betalingslimiet te beperkt was voor mijn betalingspatroon. Ik zie wel dat de limieten vandaag wat ruimer zijn.
Ondertussen een MC van N26 genomen, die ook Apple Pay ondersteunt en redelijk ruime limieten heeft.
Helaas was het toen nog zo dat de betalingslimiet te beperkt was voor mijn betalingspatroon. Ik zie wel dat de limieten vandaag wat ruimer zijn.
Ondertussen een MC van N26 genomen, die ook Apple Pay ondersteunt en redelijk ruime limieten heeft.
Als ik het goed begrijp zit het zo:
Mijn vrouw gaat naar de kapper en betaalt met de Curve kaart 100 euro.
(Als zij de World Mastercard gebruikt van Beobank krijg ik daarop slechts 50 cent cashback.)
Nu kan ik nadien (hoe lang tijd heb je daarvoor ?) kiezen voor de VISA van Beobank in de Curve app om die betaling te doen ? Die wordt dan aanzien als een "online" betaling en ik krijg de gebruikelijke 1 euro cashback ?
Of moet je die keuze al maken in het kapsalon zelf bij de betaling met de Curve kaart ?
Je kan met Curve tot 90 dagen terug gaan om ze van kaart te verzetten (via de app dus). Dus ja je kan dus een hogere cashback hebben. Je kan trouwens in de Curve app snel van kaart wisselen waarvan ze moeten crediteren, dat is op 1 seconde veranderd.
Zo kan je dus met een maand met veel uitgaven waarbij je aan je limiet zit, je andere kaart gebruiken als achterliggende kaart en later via de app terugboeken naar de "standaard" kaart. Allemaal perfect mogelijk.
Zo kan je dus met een maand met veel uitgaven waarbij je aan je limiet zit, je andere kaart gebruiken als achterliggende kaart en later via de app terugboeken naar de "standaard" kaart. Allemaal perfect mogelijk.