Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Haelewyn, je weet toch dat het zelf dragen van een mondmasker door iemand met een hoger risicoprofiel, je geen bescherming biedt, het enige dat dat doet is mocht jij drager zijn dat je het minder verspreidt, het is die "andere" die zijn "persoonlijke vrijheid" niet wil opgeven en mogelijks drager is die jou zal besmetten door het niet dragen van zijn mondmasker.
Los daarvan :
Van dat vlug verdwijnen van anti-lichamen wisten we toch al een hele tijd, onze eerste Belg die besmet was, Philip Soubry, had na controle al geen anti-lichamen meer ... in een aantal landen waren er mensen die al twee keer besmet zijn geweest. Dat belooft in alle geval niet veel goeds voor een vaccin
Dat gezeik van die mondmaskers blijft maar duren. Zo lang niet iedereen er eentje aandoet heeft zo'n stoffen mondmaskertje weinig tot geen nut. Het zorgt er enkel maar voor dat diegene die het aan heeft misschien wat minder ver zijn virussen verspreidt, maar zelf ben je niet beschermd. Ik heb een FFP2 en een FFP3 in mijn auto liggen wanneer ik naar de winkel ga of naar een andere plaats waar veel volk samen is. Als ik echt de egoïst wil uithangen en alleen wil zorgen voor mijn eigen bescherming doe ik het FFP3 aan. Als ik in een goede bui ben doe ik het FFP2 aan. Altijd en in elke winkel. Wat een ander daarvan vindt zal me worst wezen. Ik heb al genoeg onnozelaars gezien in de winkel die het niet te nauw nemen met de 1.5 meter afstand dus bescherm ik liever mezelf.
De link tussen antilichamen en de effectiviteit van het vaccin is volgens mij niet 1 op 1.
Het lichaam heeft ook een 'geheugen' en kan de antilichamen versneld aanmaken.
Dat het griepvaccin elk jaar moet worden aangepast, ligt aan het virus dat elk jaar anders is. De immuniteit tegen eerdere 'beestjes' blijft wel voor een paar jaar behouden.
Het kan dus echt alle kanten op.
Sterker nog: als de antilichamen in de bloedstalen niet een betrouwbare indicator zijn voor groepsimmuniteit, misschien hebben de Zweden dan toch groepsimmuniteit bereikt. Wellicht daalt het aantal gevallen straks ineens om onverklaarbare redenen.
Jawel, ik ben een optimist.
Het lichaam heeft ook een 'geheugen' en kan de antilichamen versneld aanmaken.
Dat het griepvaccin elk jaar moet worden aangepast, ligt aan het virus dat elk jaar anders is. De immuniteit tegen eerdere 'beestjes' blijft wel voor een paar jaar behouden.
Het kan dus echt alle kanten op.
Sterker nog: als de antilichamen in de bloedstalen niet een betrouwbare indicator zijn voor groepsimmuniteit, misschien hebben de Zweden dan toch groepsimmuniteit bereikt. Wellicht daalt het aantal gevallen straks ineens om onverklaarbare redenen.
Als er één groep de regel van anderhalve meter niet respecteert en ook zelden een mondmasker aan heeft in winkels dan zijn het onze vrienden uit Oost-Europa wel. Niks racisme, niks vooroordelen, niks veralgemenen, nee gewoon vaststellingen. Feiten dus. Die groep is blijkbaar minder vatbaar voor het virus en deze mensen nemen het ook niet zo nauw met onze regels. Sommigen gedragen zich als een Rus op vakantie aan de Middellandse Zee ...
Klopt niet, de bescherming die een griepvaccinatie geeft is maar iets van een half jaar. Het vaccin heeft elk jaar een andere samenstelling omdat er elk jaar een ander type griepvirus (of meerdere) de ronde doet (het ene jaar is dat bv H1N1, dan H5N1,...), niet omdat één griepvirus steeds verandert. Het klopt ook niet dat het vaccin op voorhand kan aangepast worden tegen mutaties van deze virussen, de mutatie moet er eerst zijn voor er een vaccin gemaakt kan worden. Bij griep vaccins gaat het vooral om gedode virussen, het virus dat afgelopen seizoen de ronde deed zal gebruikt worden voor toekomstige vaccins. Het vaccin zal werkzaam zijn tegen de volgende keer dat een bepaald type de ronde doet, ook al zijn er telkens mutaties (kleine veranderingen). Het maken van een vaccin duurt een half jaar, men is nu al bezig om het vaccin voor volgende winter te maken met daarin deze vier types
Groepsimmuniteit is al lang van tafel, men weet intussen dat net als bij griep en verkoudheid geen blijvende antistoffen in het lichaam gevormd worden. Antistoffen zijn op korte termijn wel een goeie indicatie van de verspreiding van het virus.Dixit schreef: ↑1 juli 2020, 10:22 Sterker nog: als de antilichamen in de bloedstalen niet een betrouwbare indicator zijn voor groepsimmuniteit, misschien hebben de Zweden dan toch groepsimmuniteit bereikt. Wellicht daalt het aantal gevallen straks ineens om onverklaarbare redenen.
Neen, want dat is immers niet nodig. Ik heb een kantoorruimte voor mij alleen waar niemand anders komt zitten. Ik moet er natuurlijk regelmatig wat mensen ontvangen maar daarvoor staat op mijn bureel een plexi-scherm. Tijdens koffiepauzes e.d respecteren we de veiligheidsafstand. Wanneer dit niet kan (controles, e.d) wordt wel een mondmasker opgezet.
Ok. Bedankt voor de info.
Geknipt en geplakt vanuit een facebookpost, er staat veel waarheid in ...
Stel je voor
Je wordt in het jaar 1900 geboren.
Als je 14 jaar wordt, begint de eerste wereldoorlog en eindigt deze als je 18 bent.
Met een saldo van 22 miljoen doden.
Kort daarna verschijnt een wereldwijde pandemie, De Spaanse griep, waarbij 50 miljoen mensen omkomen.
Je leeft gelukkig nog en bent 20 jaar oud.
Als je 29 jaar bent, overleef je de wereldwijde economische crisis die begon met de ineenstorting van de New Yorkse beurs.
Dat veroorzaakte wereldwijd inflatie, werkloosheid en hongersnood.
Ondertussen, als je 33 bent, komen, weliswaar in Duitsland, de nazi's aan de macht.
Als je 39 bent, valt Duitsland Polen binnen en begint de tweede wereldoorlog.
Je bent uiteindelijk 45 jaar oud als de tweede wereldoorlog eindigt.
Saldo: 60 miljoen doden.
6 miljoen Joden sterven in de Holocaust.
Jij leeft gelukkig nog.....
Als je 52 jaar oud bent, begint de Koreaanse oorlog.
Als je 64 jaar oud bent, beginnen de Amerikanen de oorlog in Vietnam.
Je wordt al 75 jaar oud als deze oorlog eindigt.
Je leeft gelukkig nog steeds......
Nu.....
Een in 1980 geboren jongen denkt dat zijn grootouders geen idee hebben hoe moeilijk het leven is, maar ze hebben verschillende oorlogen en rampen overleefd, om nog niet te spreken over de beperkingen tijdens de eerste oliecrisis begin jaren zeventig.
Vandaag vinden we alle comfort in een nieuwe wereld maar jammer genoeg midden in een nieuwe pandemie.
Mensen klagen dat ze wekenlang thuis moeten blijven.
Terwijl ze elektriciteit, mobiele telefoons, eten, warm water en een beveiligd dak boven hun hoofd hebben.
Niets van dat alles bestond toen in deze tijden.
Maar ....de mensheid heeft die omstandigheden overleefd en ze hebben hun levensvreugde nooit verloren.
Vandaag klagen we omdat we straks misschien gezichtsmaskers moeten dragen om supermarkten binnen te komen.
Een kleine verandering in ons denken en mentaliteit kan wonderen doen.
We gaan jullie en mij bedanken die nog in leven zijn en we gaan al het nodige doen om elkaar te beschermen en te helpen.
Ik denk dat deze boodschap iedereen doet nadenken en ook moet bereiken.
Als je dezelfde mening hebt, help me dan om deze te verspreiden.
Stel je voor
Je wordt in het jaar 1900 geboren.
Als je 14 jaar wordt, begint de eerste wereldoorlog en eindigt deze als je 18 bent.
Met een saldo van 22 miljoen doden.
Kort daarna verschijnt een wereldwijde pandemie, De Spaanse griep, waarbij 50 miljoen mensen omkomen.
Je leeft gelukkig nog en bent 20 jaar oud.
Als je 29 jaar bent, overleef je de wereldwijde economische crisis die begon met de ineenstorting van de New Yorkse beurs.
Dat veroorzaakte wereldwijd inflatie, werkloosheid en hongersnood.
Ondertussen, als je 33 bent, komen, weliswaar in Duitsland, de nazi's aan de macht.
Als je 39 bent, valt Duitsland Polen binnen en begint de tweede wereldoorlog.
Je bent uiteindelijk 45 jaar oud als de tweede wereldoorlog eindigt.
Saldo: 60 miljoen doden.
6 miljoen Joden sterven in de Holocaust.
Jij leeft gelukkig nog.....
Als je 52 jaar oud bent, begint de Koreaanse oorlog.
Als je 64 jaar oud bent, beginnen de Amerikanen de oorlog in Vietnam.
Je wordt al 75 jaar oud als deze oorlog eindigt.
Je leeft gelukkig nog steeds......
Nu.....
Een in 1980 geboren jongen denkt dat zijn grootouders geen idee hebben hoe moeilijk het leven is, maar ze hebben verschillende oorlogen en rampen overleefd, om nog niet te spreken over de beperkingen tijdens de eerste oliecrisis begin jaren zeventig.
Vandaag vinden we alle comfort in een nieuwe wereld maar jammer genoeg midden in een nieuwe pandemie.
Mensen klagen dat ze wekenlang thuis moeten blijven.
Terwijl ze elektriciteit, mobiele telefoons, eten, warm water en een beveiligd dak boven hun hoofd hebben.
Niets van dat alles bestond toen in deze tijden.
Maar ....de mensheid heeft die omstandigheden overleefd en ze hebben hun levensvreugde nooit verloren.
Vandaag klagen we omdat we straks misschien gezichtsmaskers moeten dragen om supermarkten binnen te komen.
Een kleine verandering in ons denken en mentaliteit kan wonderen doen.
We gaan jullie en mij bedanken die nog in leven zijn en we gaan al het nodige doen om elkaar te beschermen en te helpen.
Ik denk dat deze boodschap iedereen doet nadenken en ook moet bereiken.
Als je dezelfde mening hebt, help me dan om deze te verspreiden.
Klopt volledig. We zijn verworden tot een klaag, zaag en lange tenen maatschappij.
Groot gelijk, het lijkt er wel op dat hoe beter onze leef omstandigheden worden, hoe meer er geklaagd wordt.
Leer toch eens te leven met de vele dingen die je op die moment hebt, ipv konstant te zagen over wat je niet hebt.
Het zullen dan waarschijnlijk ook diegenen zijn die nu alle regels ivm covid aan hun laars lappen die het hardst
schandaal gaan roepen tegen de regering, als het virus straks terug volop uitbreekt.
En vergeet ook niet dat onze goede vriend Trump bijna de ganse produktiekapaciteit heeft opgekocht van het enige
geneesmiddel met een bewezen werking tegen covid, de rest van de wereld kan dus fluiten naar een
deftige behandeling.
Leer toch eens te leven met de vele dingen die je op die moment hebt, ipv konstant te zagen over wat je niet hebt.
Het zullen dan waarschijnlijk ook diegenen zijn die nu alle regels ivm covid aan hun laars lappen die het hardst
schandaal gaan roepen tegen de regering, als het virus straks terug volop uitbreekt.
En vergeet ook niet dat onze goede vriend Trump bijna de ganse produktiekapaciteit heeft opgekocht van het enige
geneesmiddel met een bewezen werking tegen covid, de rest van de wereld kan dus fluiten naar een
deftige behandeling.
Laatst gewijzigd door mbbs op 2 juli 2020, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Die gast uit 1980 heeft wellicht grootouders die geboren zijn rond 1930, niet rond 1900. En uiteraard is de wereld erop vooruitgegaan in de laatste eeuw, maar dat is toch geen reden om zich zomaar neer te leggen bij elke beslissing van de politiek. Als we willen dat de democratie blijft bestaan, moeten we net harder in vraag durven stellen wat de machthebbers beslissen. Het recht om dat te doen is nu net hetgene waarvoor de generaties voor ons sinds 1789 hebben gestreden.
Omdat het actueel is...
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/gr ... ~ac46822d/
77 procent schijnt er voor te zijn.
77% is voor een verplichting? Dan vraag ik me toch af of die mensen ook zelf een masker dragen in de winkel, want als ik ga winkelen is het percentage maskerdragers zelden meer dan 10-15%.
Du ik moet concluderen dat er heel wat mensen zijn die nu geen masker dragen, hoewel ze toch vinden dat het verplicht zou moeten zijn. Het feit dat iets niet verplicht is vormt nochtans geen belemmering om het toch te doen.
Als 77% daadwerkelijk een masker zou dragen, zou er trouwens helemaal geen nood zijn om het voor de resterende 23% te verplichten.
Du ik moet concluderen dat er heel wat mensen zijn die nu geen masker dragen, hoewel ze toch vinden dat het verplicht zou moeten zijn. Het feit dat iets niet verplicht is vormt nochtans geen belemmering om het toch te doen.
Als 77% daadwerkelijk een masker zou dragen, zou er trouwens helemaal geen nood zijn om het voor de resterende 23% te verplichten.