Waar kan een leek best in beleggen?
TIP
Re: Waar kan een leek best in beleggen?
Ter info: rente termijnrekeningen 10 jaar geledenJefdewit schreef: ↑3 juli 2020, 12:27 Maar om als mid-dertiger op 15 jaar 350.000 € bijeen te krijgen door uitsluitend hard te werken en zuinig te leven mag je toch al aardig je best doen.
Maar het is inderdaad mogelijk, maar vermoedelijk eerder uitzonderlijk.
En het inkomen zal iets hoger mogen zijn dan iets meer dan het minimumloon.
Waarschijnlijk kon je zelfs met maandelijks stortingen van minder dan 1000 Euro sparen die 350000 opbouwen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zeker.
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P0001I3S0
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P0000MLIH
Met deze 2 voorbeelden beleg je in een grote korf aandelen van de meest successvolle bedrijven ter wereld. Je portefeuille groeit automatisch mee met de wereldeconomie, je hoeft er nooit naar om te kijken, en de kosten liggen vrij laag. Op korte termijn kunnen deze producten uiteraard wel grote schommelingen vertonen. Beleg dus enkel met geld dat je gedurende een zeer lange tijd (minimaal 10 jaar) volledig kunt missen.
Welke van deze 2 verkies jij als belegger Sintorama?sintorama schreef: ↑3 juli 2020, 14:05Zeker.
Met deze 2 voorbeelden beleg je in een grote korf aandelen van de meest successvolle bedrijven ter wereld. Je portefeuille groeit automatisch mee met de wereldeconomie, je hoeft er nooit naar om te kijken, en de kosten liggen vrij laag. Op korte termijn kunnen deze producten uiteraard wel grote schommelingen vertonen. Beleg dus enkel met geld dat je gedurende een zeer lange tijd (minimaal 10 jaar) volledig kunt missen.