Holdings
TIP
Re: Holdings
Ja, uiteindelijk wel.gpv1 schreef: ↑3 juli 2020, 16:25Niet overdrijven hé. Heb er 5% op verdiend.MoreOrLess schreef: ↑2 juli 2020, 21:57 @Jozefien,
Maar toen hij bijv een paar jaar geleden all in ging bij Fagron stond hij maar op een zucht van alles te verliezen.
Maar je had ervoor een enorme gok genomen. Het staat me bij dat het om die overname ging met die fraudes in de boekhouding. Je had al je kapitaal in Fagron gestoken. Toen de koers ervan dan crashte heb je met trillende handen net op tijd al je aandelen verkocht.
Ik wil wel eens kijken of ik dit hier nog ergens terug vind
Op de beslissende dag zelf: 3 november 2015:gpv1 schreef: ↑19 oktober 2015, 17:53 Dit bericht is géén koopadvies!
Ben bezig al mijn aandelen uit mijn portefeuille te verkopen en in te ruilen voor Fagron. Ik ga ervan uit dat de kans dat er een overname komt 80% is en dat de overnameprijs wel eens fors hoger zou kunnen zijn dan de intrinstieke waarde (mijn eigen subjectief oordeel) van €23 per aandeel. Ik ga nu uit van een potentieel overnamebedrag van rond de €30 per aandeel.
...
Koers is aan het stijgen vanwege vermoeden van overname
Koers gaat nog hoger
En hoger
En dan opeens:
Dat was een beredeneerde gok. Een beetje risico, ja, maar ik volgde alles nauwlettend op en heb de juiste beslissingen genomen. Dat mijn handen een paar minuten trilden kwam vooral omdat, toen ik wou verkopen, de Binck-pagina met het orderboek en waarop ik het order wou doorgeven, bevroor door de enorme activiteit in het orderboek op dat moment (denk dat ik dat toen ook in dat topic geschreven heb). Het duurde even voor ik terug ingelogd was, dus daardoor was ik een beetje in paniek. Anders had ik aan een veel hogere prijs kunnen verkopen.
Soit, als je stelt dat ik ondanks mijn track record wel eens mis ben, dan heb je natuurlijk gelijk. Dat geldt voor alle beleggers. (maar zelf denk ik dan eerder aan andere beleggingen die ik gedaan heb dan aan Fagron)
Soit, als je stelt dat ik ondanks mijn track record wel eens mis ben, dan heb je natuurlijk gelijk. Dat geldt voor alle beleggers. (maar zelf denk ik dan eerder aan andere beleggingen die ik gedaan heb dan aan Fagron)
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Ja, natuurlijk gpv1
Ook ik vind jou hier het meest waardevolle forumlid
Ook ik vind jou hier het meest waardevolle forumlid
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Ah, Fagron. Mijn grootste verlies, procentueel. Ingestapt in terwijl de dode kat opveerde. Leergeld betaald.
Grootste verlies procentueel tot nu toe natuurlijk
Grootste verlies procentueel tot nu toe natuurlijk
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat zijn we toch hatelijk tegen elkaar. Ik dacht; beleggers onderling zullen wel eerlijk zijn. Het is duidelijk dat beleggen heel veel risico met zich meebrengt. En ik heb altijd verkondigd: zolang het niet uw bedrijf is weet u niet alles, en de gepubliceerde balans lezen...geeft ook maar de helft weer.
Ok, waarom ben ik online: om gewoon te horen hoe andere beleggers het doen...met al hun goede en foute beleggingen. Alleen zo kunnen we van elkaar leren, de opscheppers, hoor ik niet aan, diegene die serieus is wel. Ik hoor het liever van de individuele belegger dan van de bank. Maar schijnbaar is hier ook een strijd bezig: Diegene die het, het beste weet.
Niemand weet het, we kunnen elkaar alleen helpen. Maar indien het de bedoeling is - dat iedereen het beter weet - laat dan maar gaan. Alles wat ik schrijf, fout of goed doe ik met de beste bedoelingen, en ik ga ervan uit dat elke andere online belegger dat ook doet! ( u leest het verschil wel ).
Maar dan nog: met de beste bedoelingen kunt u nog helemaal fout zitten; het is aan u om zelf te bepalen welk aandeel u koopt en het is meegenomen dat sommige mensen met u meedenken.
Amen!
Ok, waarom ben ik online: om gewoon te horen hoe andere beleggers het doen...met al hun goede en foute beleggingen. Alleen zo kunnen we van elkaar leren, de opscheppers, hoor ik niet aan, diegene die serieus is wel. Ik hoor het liever van de individuele belegger dan van de bank. Maar schijnbaar is hier ook een strijd bezig: Diegene die het, het beste weet.
Niemand weet het, we kunnen elkaar alleen helpen. Maar indien het de bedoeling is - dat iedereen het beter weet - laat dan maar gaan. Alles wat ik schrijf, fout of goed doe ik met de beste bedoelingen, en ik ga ervan uit dat elke andere online belegger dat ook doet! ( u leest het verschil wel ).
Maar dan nog: met de beste bedoelingen kunt u nog helemaal fout zitten; het is aan u om zelf te bepalen welk aandeel u koopt en het is meegenomen dat sommige mensen met u meedenken.
Amen!
Dat lees ik hier niet in de laatste berichten. Het was zeker ook niet mijn bedoeling. Als dat toch zo zou overkomen, dan bied ik mijn welgemeende excuses aan.
Mag ik vragen om verhaaltjes over toren van Pisa's en wie wat gewonnen heeft met Fagron uit te vechten in de rubriek Kroeg.
Het is hier het draadje Holdings. Bij voorbaat dank!
Het is hier het draadje Holdings. Bij voorbaat dank!
+1
-
- Hero Member
- Contacteer:
Welke kroeg Laeka? Online ga ik nooit naar een kroeg!!! Back to the topic. Holdings......Gbl, Eurazeo.....en wie een gokje wil wagen Ffp. AvH blijft achter maar ik geloof zeker dat ze het beter weten dan ik. Prosus is nog niet zo een prul aandeel. Ik koop bij rond Euro 75. Tja..ik weet niet veel.
Waarom is volgens jou FFP een "gokje"?
Owv blootstelling aan autosector of zie je nog andere redenen ?
Hoe staan andere forumleden tov FFP ?
Grts
Gunther
Owv blootstelling aan autosector of zie je nog andere redenen ?
Hoe staan andere forumleden tov FFP ?
Grts
Gunther
Warren Buffett
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... strie.aspx
dat soort gasten zou juist klimaatvriendelijk moeten investeren.
Ga ze buiten zwieren denkik.
Denk je dat men waterstof, (in de toekomst) met een totaal nieuw netwerk gaat transporterennickname schreef: ↑6 juli 2020, 09:13 Warren Buffett
En zowel Berkshire Energy als Dominion Energy zijn al heel actief met waterstof bezig
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Zoals er een item bestaat over fondsen en aandelen bestaat er ook een item kroeg (zie onderaan de lijst). Daar kunnen alle off topic berichten gepost worden.Jozefien1969 schreef: ↑5 juli 2020, 21:48
Welke kroeg Laeka? Online ga ik nooit naar een kroeg!!! Back to the topic. Holdings......Gbl, Eurazeo.....en wie een gokje wil wagen Ffp. AvH blijft achter maar ik geloof zeker dat ze het beter weten dan ik. Prosus is nog niet zo een prul aandeel. Ik koop bij rond Euro 75. Tja..ik weet niet veel.
Waarom? Is hun eerste verantwoordelijkheid niet om het beste te doen voor hun aandeelhouders?nickname schreef: ↑6 juli 2020, 09:13 Warren Buffett
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.