De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Beleggen is altijd een risico
Ik ben al te laat vandaag, de trein is vertrokken.
Order aangemaakt op 4,86 om te kopen op max 5,2, staatt nu al op 5,9 per aandeel
Order aangemaakt op 4,86 om te kopen op max 5,2, staatt nu al op 5,9 per aandeel
Opgepast voor wie aandelen Barco heeft bij MeDirect ! Ze hebben me laten weten dat de corporate action van de aandelensplitsing verwerkt is. En inderdaad, ze hebben de prijs aangepast, maar niet het aantal aandelen .
Ik heb hen laten weten dat als MeDirect graag snel rijk wil worden, ze dit toch op een andere manier zullen moeten proberen . MeDirect prutst wat te veel naar mijn zin.
Ik heb hen laten weten dat als MeDirect graag snel rijk wil worden, ze dit toch op een andere manier zullen moeten proberen . MeDirect prutst wat te veel naar mijn zin.
Ik volg al een tijdje het aandeel nvidia en begin me toch af te vragen hoe verantwoord een koers winstverhouding van 71 is?
Bij Apple 28 en Microsoft 34 lijkt me dit nog normaal.
Bij Apple 28 en Microsoft 34 lijkt me dit nog normaal.
Idem voor de hoge waardering voor AMD.
Intel heeft een goede P/E evenals goede cashpositie, leverage, enz...ondanks de goede diversificatie (cloud, 5G, Moovit, …) maar de concurrentie is er moordend, onlangs is Apple overgestapt naar productie van eigen processoren.
Ik zie tech aandelen bijna dagelijks nieuwe all time highs bereiken. De mania gaat richting zijn maximum.
Blijven stijgen zal moeilijk kunnen hé ? Het is wat de gek ervoor wil betalen zeker ??
Die beurshuizen blijven gewoon hun koersdoelen ook maar verhogen, gaat nu zelfs al tot 450 voor Nvidia.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Wat een dag.
Net winst genomen op een pakketje AMZN. Verkocht aan 2950 USD.
Net winst genomen op een pakketje AMZN. Verkocht aan 2950 USD.
Alvast wat verder onderzocht en lijkt mij inderdaad zeer aantrekkelijk voor de buy and hold- en of dividendbelegger.Wimpies schreef: ↑29 juni 2020, 08:46Zeker geïnteresseerd naar het vervolg van je onderzoek. Ben toch altijd wat voorzichtiger wanneer het dividend yield >5% gaat. Ik lees mee en lees me ook wat in.Poldermol schreef: ↑27 juni 2020, 22:58 Ik heb oppervlakkig eens NN Group bekeken na hun Capital Markets day, ga er de komende dagen wat me er dieper op inlezen, maar mijn interesse is gewekt. Er zijn niet veel verzekeraars die ik zie zitten of aantrekkelijk vind, maar de eerste indruk is alvast oké, en het is wachten tot het genereuze dividend terug (mag) uitgekeerd worden in 2021.
https://seekingalpha.com/article/435583 ... increasing
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Ik blijf toch steeds opkijken van die dagelijkse artikels.
Europese beurzen openen fiks hoger
De Europese beurzen gaan maandag een hogere opening tegemoet.
IG voorziet een openingswinst van 270 punten voor de Duitse DAX, een plus van 101 punten voor de Franse CAC 40 en een stijging van 87 punten voor de Britse FTSE 100.
AEX start handelsweek vermoedelijk scherp hoger
Europese beurzen openen fiks hoger
De Europese beurzen gaan maandag een hogere opening tegemoet.
IG voorziet een openingswinst van 270 punten voor de Duitse DAX, een plus van 101 punten voor de Franse CAC 40 en een stijging van 87 punten voor de Britse FTSE 100.
AEX start handelsweek vermoedelijk scherp hoger
Ik zie vooral een onverklaarbaar optimisme, en beurskoersen die zich los van de realiteit omhoog bewegen.
Het kan mijns inziens niet anders dan dat een 2de crash volgt. Ik hoop er eigenlijk zelfs op, want ik had gehoopt wat langer van de lage prijzen te kunnen genieten.
De vraag is nog maar wat de trigger zal zijn. De steeds slechtere situatie in het zuiden van de VS? De 2de golf in Servië, Noord-Macedonië en Kroatië? De onvermijdelijke opstoten en nieuwe lockdowns in Europa? Een onverwachte verkiezingsuitslag in de VS? Of iets helemaal anders waar we nu nog niet aan denken?
Ik bekijk het alvast met interesse, en houd vast aan mijn plan. Ook al betekent dat nu kopen.
Het kan mijns inziens niet anders dan dat een 2de crash volgt. Ik hoop er eigenlijk zelfs op, want ik had gehoopt wat langer van de lage prijzen te kunnen genieten.
De vraag is nog maar wat de trigger zal zijn. De steeds slechtere situatie in het zuiden van de VS? De 2de golf in Servië, Noord-Macedonië en Kroatië? De onvermijdelijke opstoten en nieuwe lockdowns in Europa? Een onverwachte verkiezingsuitslag in de VS? Of iets helemaal anders waar we nu nog niet aan denken?
Ik bekijk het alvast met interesse, en houd vast aan mijn plan. Ook al betekent dat nu kopen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
AMZN door de 3000 USD. Hoe geautomatiseerd de handel ook is verwacht ik wat winstnemingen aan deze psychologische grens. Daarna opnieuw omhoog want Amazon laat hele klassieke sectoren zwaar bloeden.
Ik blijf ook bij mijn plan - langzaam maar zeker verschuiven naar vastrentend ivm de geplande nieuwbouw.
Ik blijf ook bij mijn plan - langzaam maar zeker verschuiven naar vastrentend ivm de geplande nieuwbouw.
Hallo,
Zijn er bepaalde fondsen/indexen die volgens jullie nu bijzonder/behoorlijk laag staan en die het nog waard zijn om in te stappen? Los van het feit dat er een tweede correctie kan komen, zie je dat veel fondsen/indexen de zwaartste knik hebben gehad en terug aan een remonte bezig zijn.
Zijn er volgens jullie bepaalde fondsen/indexen die hun neerwaartse knik nog maar net achter de rug hebben en die nog interessanter lijken dan anderen om in te stappen?
Ik ben aan het kijken om €1000 per maand te beleggen, mogelijks gespreid in 4x€250 in 4 verschillende posities en dit met een horizon van 20-25 jaar dus ben wat aan het rondkijken. Dingen zoals een wereldindex MSCI zijn altijd interessant, maar ik overweeg alles, zolang er geen te hoge transactiekosten bij komen kijken of té volatiel/risicovol moet gaan.
Mvg
Tim
Zijn er bepaalde fondsen/indexen die volgens jullie nu bijzonder/behoorlijk laag staan en die het nog waard zijn om in te stappen? Los van het feit dat er een tweede correctie kan komen, zie je dat veel fondsen/indexen de zwaartste knik hebben gehad en terug aan een remonte bezig zijn.
Zijn er volgens jullie bepaalde fondsen/indexen die hun neerwaartse knik nog maar net achter de rug hebben en die nog interessanter lijken dan anderen om in te stappen?
Ik ben aan het kijken om €1000 per maand te beleggen, mogelijks gespreid in 4x€250 in 4 verschillende posities en dit met een horizon van 20-25 jaar dus ben wat aan het rondkijken. Dingen zoals een wereldindex MSCI zijn altijd interessant, maar ik overweeg alles, zolang er geen te hoge transactiekosten bij komen kijken of té volatiel/risicovol moet gaan.
Mvg
Tim
Hallo,
Mvg
Tim
Mvg
Tim
Ahold Delhaize zo pas met mooie winst verkocht