Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het is voor niemand zijn "mentale toestand" goed, los van welke leeftijd ook ...Fakkel schreef: ↑6 juli 2020, 11:59 Voor veel jongeren heeft het inderdaad al lang geduurd, en dat vertaalt zich in hun mentale toestand.
Maar waarom zou reizen een risico zijn? Ik weet niet hoe jullie op reis gaan, maar ik: op een vakantiedomein, elk z'n eigen bungalow. Andere jaren elke avond uit eten in een stadje in de buurt of in één vd horeca-gelegenheden ter plekke. Dit jaar zal ik al eens sneller aan de receptie een bbq-toestel gaan lenen, en eens een pot spaghetti koken. Ik zie het risico niet echt. Op 't strand hou ik me ook met m'n eigen gezin bezig, en ik loer terloops eens naar deze of gene Franse schone haar ontblote troeven. (tegenwoordig zie je er niet veel meer, en diegene die het nog doen zijn van een generatie die ik niet eens wil zien).
Het grootste risico lijkt me dat m'n kinderen daar nieuwe vriendjes maken en daar wat "te close" mee worden. Zeker m'n dochter is op dat vlak een risico. Maar dat risico bestaat in België ook.
Reizen is wel degelijk een risico, de krokusvakantie heeft het meer dan bewezen ... als je op reis trekt naar drukke gebieden waar je dan nog eens ongebreideld het nachtleven opzoekt, in een karaokebar gaat gaan zingen en naar een voetbalmatch van Rode Ster Belgrado gaat kijken dan ben je wel degelijk een risicogeval ... als je in bungalow gaat met je "bubbel" en nauwelijks tot geen contact hebt met anderen zal het risico net zo zijn als hier ... doe je baard nu maar af en ga veilig op reis
+1Timoootjex schreef: ↑6 juli 2020, 11:44 Ohh we gaan weer alle tiners 20'ers en 30'ers viseren. Zij zijn de schuldige...
Ik weet genoeg van mijn leeftijd die zich wel aan de regels houden. En in de winkel is het niet verplicht dus waarom het dragen?
Ik neem mijn verantwoordelijkheid op en de risico's ish et daarom slecht gedrag?
Als je mensen viseert viseer dan vooral degene die daar lockdown party's zit te organiseren of dat zoals hier in Knokke op een zaterdagavond 3 combi's met in totaal 15 politiemannen moeten tussenkomen bij het einde van het horecauur met denk ik 200 of 300 personen op dat plein(geen afspraak maarja als je alle cafes daar concentreert )
Er hoeft idd geen leeftijdscategorie geviseerd te worden (ben zelf 50+), het feit dat we van een vrij zware epidemie naar huidig niveau gezakt zijn betekent dat we het met zijn allen best goed gedaan hebben. De sporadische uitschieters die het nieuws halen heb je overal maar vertegenwoordigen zeker niet het algemeen gedrag zoals sommigen hier denken. Idem wat dat masker dragen in winkels betreft, ook daar is er geen verschil tussen oud en jong, een enkeling draagt er een, soms in dat een jongere soms een oudere. Reizen van hetzelfde, het zijn echt niet enkel de jongeren die op reis gaan. Trouwens men heeft reizen toegelaten, beetje kleingeestig om reizigers dan vies te bekijken. Grote kans dat we virus gaan importeren door al dat reizen, de verantwoordelijk daarvoor ligt bij de overheid, niet bij het individu, ook al proberen ze het uit hun boot te schuiven met verwijzingen naar "burgerzin" en "gezond verstand".
Ik viseer niemand laddie. Ik stuur gewoon een waarschuwing uit voor diegenen die het minimaliseren. Als jij je dan aangesproken voelt dan is dat voor jouw rekening.Timoootjex schreef: ↑6 juli 2020, 11:55 Flat wie zit je dan te viseren?
Sorry maar ik draag mijn mondmasker niet in de winkel zolang dat niet hoeft en het heeft niets met tijd te maken enkel met de 'verplichting' want ik ga naar het werk met mondmasker en dat is een enkele rit van anderhalf uur...
En sorry, maar ik draag wel een mondmasker in de winkel. Een FFP2 of 3 zelfs. Als ik daarvoor dan rare blikken krijg dan is het maar zo. De tijd dat ik inzat met wat anderen van mij denken is al lang gepasseerd. Maar ik hoef me dan ook niet mooier voor te doen dan ik ben op instagram en tiktok en ik hoef aan niemand nog iets te bewijzen.
Ik blijf graag zo lang mogelijk gezond. Als zoals bij mij iemand in je straat is overleden aan Corona en verschillende van je collega's bemset zijn geweest waarbij er eentje 3 weken op intensieve heeft gelegen en nu nog altijd amper de trap op raakt zul je er misschien ook anders over denken. En ik zie evengoed jongeren als ouderen die zich geen zier van iets aantrekken en doen of dat corona niet meer bestaat.
Verantwoordelijk gedrag begint bij ieder individu.vortex schreef: ↑6 juli 2020, 13:33 Trouwens men heeft reizen toegelaten, beetje kleingeestig om reizigers dan vies te bekijken. Grote kans dat we virus gaan importeren door al dat reizen, de verantwoordelijk daarvoor ligt bij de overheid, niet bij het individu, ook al proberen ze het uit hun boot te schuiven met verwijzingen naar "burgerzin" en "gezond verstand".
Als individuen zich elk niet onverantwoordelijk gedragen moet een overheid zelfs niet tussenkomen.
Als een toestand uit de hand loopt omdat een overheid geen verplichtingen heeft opgelegd betekent dat gewoon dat een groot deel van de individuen onvoldoen de gezaond verstand heeft om zijn eigen gezonde beslissingen te nemen.
Legt een overheid verplichtingen op is het niet goed en betuttelend gedrag.
Laat ze het grotendeels over aan burgerzin en individueel gezond gedrag is het eveneens hun fout als het misloopt.
Er is geen enkele wet die mij verbiedt thuis iedere dag 5 sterke drank leeg te zuipen.
Toch zegt mijn gezond verstand dat ik dat best niet doe.
Als ik nu toch onbeperkt aan het zuipen sla en ik val er vervolgens dood bij neer is dat dus de schuld van de overheid want het was toegelaten?
En ja, mensen die zich een longkanker bijeen roken of een levercirrose drinken mogen volgens mij ook de volle pot betalen voor medische zorg en dit niet afwentelen op de gemeenschap. Oorzaak en gevolg zijn nl. duidelijk gekend.
Het is natuurlijk gemakkelijker als individu 'van je vrijheid te genieten' en de gevolgen door te schuiven naar de anderen.
Als signaal kon de overheid misschien wel ieder individu dat niet kan weerstaan om op reis te gaan individueel een document laten ondertekenen dat de financiële gevolgen voor een medische tussenkomst inzake corona volledig ten laste van dit individu zijn. Misschien keert dan in een aantal gevallen het eigen gezond verstand sneller terug?
Dat risico is niet inherent aan "reizen", dat risico is inherent aan dergelijke activiteiten bezoeken.geebee schreef: ↑6 juli 2020, 13:24 Reizen is wel degelijk een risico, de krokusvakantie heeft het meer dan bewezen ... als je op reis trekt naar drukke gebieden waar je dan nog eens ongebreideld het nachtleven opzoekt, in een karaokebar gaat gaan zingen en naar een voetbalmatch van Rode Ster Belgrado gaat kijken dan ben je wel degelijk een risicogeval ...
Je kan ook in België in de karaokebar gaan zingen, het risico is even groot als in FR. De competitie in FR ligt stil, dus voetbal ga 'k ook al niet zien.
Mijn zangtalenten zijn vergelijkbaar met die van de gemiddelde Vlaamse schlagerzanger, alleen ben ik slimmer om er andere mensen niet mee lastig te vallen. Dus geen paniek, geen karaoke voor mij.
Overigens heb ik een FR collega die een paar km verderop op reis is. Voor hem is dat "vakantie in eigen land", dus hij is "een goeie" die een "staycation" boekt. Ik rij misschien 300km verder dan hij , maar ik ben een potentiële crimineel die vooral een papier zou moeten ondertekenen dat hij achteraf z'n medische kosten zelf gaat betalen mocht hij ziek worden, dixit sommigen hier.
Waar ik ga zijn, als ik op de site kijk, voorlopig geen avondactiviteiten gepland. Andere jaren was er elke avond wel schuimparty of eens een optreden (of voetbal op groot scherm). Zoals ik het nu ervaar, zal iedereen in z'n eigen bungalow of caravan zitten en gezellig een glas wijn drinken. Of in de auto springen en ergens een stadje bezoeken, alwaar ze de tafeltjes netjes op voldoende afstand hebben gezet.
Ah ja we gaan iedereen die rookt ook een document laten tekenen en bij kanker er zelf voor laten opdraaien, idem bij ongezond eten en drinken enz enz...Jefdewit schreef: ↑6 juli 2020, 15:09Verantwoordelijk gedrag begint bij ieder individu.vortex schreef: ↑6 juli 2020, 13:33 Trouwens men heeft reizen toegelaten, beetje kleingeestig om reizigers dan vies te bekijken. Grote kans dat we virus gaan importeren door al dat reizen, de verantwoordelijk daarvoor ligt bij de overheid, niet bij het individu, ook al proberen ze het uit hun boot te schuiven met verwijzingen naar "burgerzin" en "gezond verstand".
Als individuen zich elk niet onverantwoordelijk gedragen moet een overheid zelfs niet tussenkomen.
Als signaal kon de overheid misschien wel ieder individu dat niet kan weerstaan om op reis te gaan individueel een document laten ondertekenen dat de financiële gevolgen voor een medische tussenkomst inzake corona volledig ten laste van dit individu zijn. Misschien keert dan in een aantal gevallen het eigen gezond verstand sneller terug?
Goed idee!
Gezond verstand moet niet beperkend zijn.
Gezond verstand moet niet beperkend zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jef je weet dan hoe ver dit kan gaan?
Belachelijk, als de overheid reizen toelaat en men gaat vervolgens op reis, dan kun je dat niet als onverantwoord gedrag wegzetten. Mocht reizen verboden zijn en men gaat toch op reis, dan is er wel sprake van onverantwoord gedrag, hoop dat je het verschil snapt.Jefdewit schreef: ↑6 juli 2020, 15:09Verantwoordelijk gedrag begint bij ieder individu.vortex schreef: ↑6 juli 2020, 13:33 Trouwens men heeft reizen toegelaten, beetje kleingeestig om reizigers dan vies te bekijken. Grote kans dat we virus gaan importeren door al dat reizen, de verantwoordelijk daarvoor ligt bij de overheid, niet bij het individu, ook al proberen ze het uit hun boot te schuiven met verwijzingen naar "burgerzin" en "gezond verstand".
Ach ja, en op basis van wat moet het individu dan gezonde beslissingen nemen? Op reis gaan is toegelaten, wie een week geleden naar Catalonië op reis vertrok maakte geen onverantwoorde beslissing, toen was daar nog geen sprake van een virus opstoot. Vandaag verwijt jij die mensen van onvoldoende gezond verstand en onverantwoord gedrag, belachelijk! Die mensen hebben geen fout begaan, zij hebben niks gedaan wat niet mocht en kunnen onmogelijk op voorhand geweten hebben dat er zich een uitbraak ging voordoen. Zij hebben zich voor hun reis ook niet moeten registreren, indien ze zich willen laten testen moeten ze daar zelf maar het initiatief voor nemen, idem voor zelf quarantaine, allemaal vrijblijvend advies. Kortom alle verantwoordelijkheid wordt bij het individu gelegd, terwijl het om de veiligheid van de maatschappij gaat. Als er bij die terugkeerders een paar besmet zijn zonder symptomen, zich niet laten testen en hier vrolijk blijven rondlopen zit het spel op de wagen. Mijns inziens is het de overheid die hier het onverantwoord gedrag vertoont door dit allemaal vrijblijvend te laten gebeuren.
Och en uw drank voorbeeldje is hier totaal niet relevant, als jij je wil kapot zuipen in uw kot heeft de rest van de maatschappij daar weinig of geen last van, als virus verspreiders niet verplicht getest en in quarantaine moeten kan dat vele doden tot gevolg hebben. De gevolgen van ski reizen naar Italië en Oostenrijk zijn precies al vergeten, toen was het ook niet nodig om verplichte maatregelen op te leggen. De overheid heet reizen toegelaten, dat ze er dan ook maar de verantwoordelijkheid bijneemt om de gevolgen onder controle te houden.
Helaas heeft de politiek en een hoop idioten die zich niets van de beschermingsregels aantrekken, besloten om diegenen te negeren die weten waarover ze spreken(virologen), en zullen we hier binnenkort de prijs voor betalen, net zoals al vele oudere mensen die in rusthuizen aan covid gestorven zijn bij gebrek aan politieke besluitvorming dit al gedaan hebben.
Hot Marijke naar Raad van State i.v.m. Corona
wat voor een pipos hebben wij toch in de wetstraat
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200706_93569258
Of gaan o.a.de"3koningen"zelf liever naar de hoeren zonder dat ze op een corona-overtreding zouden kunnen gepakt worden
wat voor een pipos hebben wij toch in de wetstraat
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200706_93569258
Of gaan o.a.de"3koningen"zelf liever naar de hoeren zonder dat ze op een corona-overtreding zouden kunnen gepakt worden
En toen kwam Covid-19 uit het riool en niet via speekseldeeltjes ... Oei, de maskers worden dus redelijk foutief gebruikt.
Zolang er geen zekerheden en bewijzen zijn, blijft iedereen maar gissen en zijn 'idioloog'/viroloog/minister/goeroe/ ... maar blind volgen. Business as usual.
Zolang er geen zekerheden en bewijzen zijn, blijft iedereen maar gissen en zijn 'idioloog'/viroloog/minister/goeroe/ ... maar blind volgen. Business as usual.
Als de overheid reizen toelaat hangt het van het individueel gedrag ter plaatse af of je gedrag onverantwoord is of niet.
Mocht reizen verboden zijn en men gaat toch op reis dan is er gewoon sprake van onwettelijk gedrag.
Nou ja, als je niet begrijpt dat een persoon ook voor zichzelf kan uitmaken wat kan en niet kan en zich alleen maar kan gedragen als er voor iedere gedrag of uiting een welbepaalde wet of regel is hanteren we gewoon ieder zo'n uiteenlopende levensvisie dat bijkomende uitleg toch geen zin meer heeft.
Ik weet wel, en daar zal ik niet alleen in zijn, dat bepaalde gedragingen tot een nieuwe opstoot van corona zullen leiden. Ook als voor dat gedrag geen geschreven regel of verbod voor bestond.
Handen geven, zich binnen 150 cm afstand van buitenbubbels begeven en vreemden aflikken is ook niet bij wet verboden. Mijn gezond verstand zegt me wel dat ik dat beter nog een tijdje kan laten. Ik heb daar geen vanuit de overheid geschreven regels voor nodig.
De skireizen indachtig kan ik ook het verband leggen met het huidige business as usual gedrag en de te verwachten gevolgen daarvan inschatten. Want die ben ik niet vergeten. Die zullen niet heel anders zijn dan een paar maanden geleden.
Ik ben oud genoeg om het advies van verschillende wetenschappers niet in de wind te slaan. Of de politiek daar al dan niet gehoor aan geeft stuurt mijn gedrag niet. Dat doet doen de omstandigheden.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 6 juli 2020, 18:11, 6 keer totaal gewijzigd.
Kuch, kuch, recent al eens een premium ziekteverzekering, type DKV proberen af te sluiten?
Of een schuldsaldo verzekering in een hogere klasse, met verplichte (!) medische test?