Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Delen van ´de´ Limburg zijn niet beter...anonymous schreef:
Je kan ook naar Brussel gaan daar heb je altijd het gevoel dat je in den verre vertoeft.
Misschien eens nalezen alvorens op versturen te klikken? Niks zo irritant dan een reactie schrijven op een bericht dat op het moment van posten aangepast blijkt, één keer tot daar aan toe maar 6 keer...
Voor wat het waard is, wat vandaag nog veilig lijkt, kan over 10 dagen een broeihaard zijn.
Vandaar dat ik ook vind dat je niemand mag veroordelen als hij op een reis vertrekt naar gebied waar het nu "veilig" is en binnen twee weken misschien niet meer ... het kan evengoed onze "kust" overkomen. De krokusvakantiereizigers zijn ook vertrokken toen het nog niet duidelijk was wat ons ging overkomen maar bij terugkeer moesten ze in quarantaine gegaan zijn want toen was wel al duidelijk dat er iets loos was. Daar en toen heeft de staat gefaald ! (andere landen ook trouwens)
+1geebee schreef: ↑6 juli 2020, 20:55Vandaar dat ik ook vind dat je niemand mag veroordelen als hij op een reis vertrekt naar gebied waar het nu "veilig" is en binnen twee weken misschien niet meer ... het kan evengoed onze "kust" overkomen. De krokusvakantiereizigers zijn ook vertrokken toen het nog niet duidelijk was wat ons ging overkomen maar bij terugkeer moesten ze in quarantaine gegaan zijn want toen was wel al duidelijk dat er iets loos was. Daar en toen heeft de staat gefaald ! (andere landen ook trouwens)
NU op een vliegtuig stappen is gewoon crimineel.
Met de auto naar de buurlanden OK zolang je de massa niet opzoekt.
Met de auto naar de buurlanden OK zolang je de massa niet opzoekt.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Als je leeft volgens het principe dat de voorzichtigheid de moeder van de porseleinwinkel is, zou je thuis kunnen blijven dit jaar..
Of iets organiseren waarbij je nog altijd constant afstand kan houden van anderen.
Motorhome, caravan, bungalow huren maar niet in een pretpark,... Lijkt me redelijk veilig ? Reizen met je eigen bubbel met de auto ook. De volgende uitbraak kan ook in eigen dorp zijn.
Ik reis zelf ook graag maar net als het vrijwillig dragen van een masker in de winkel blijf ik voorlopig thuis uit voorzorg.
Spijtig... Het zal een spaargids vakantie in eigen tuin worden voor deze dwaas.
Maar zelfs als je het veilig houdt in caravan of bungalow, dan nog kun je in een lockdown vast komen te zitten of kun je 14 dagen in quarantaine gezet worden bij thuiskomst. Bij een lockdown in de buurlanden zal je uiteindelijk nog wel thuis geraken, is dat verder van huis, kan het wel wat langer duren, er zijn er genoeg die 2 of 3 maand hebben vast gezeten.haelewyn schreef: ↑7 juli 2020, 08:47
Als je leeft volgens het principe dat de voorzichtigheid de moeder van de porseleinwinkel is, zou je thuis kunnen blijven dit jaar..
Of iets organiseren waarbij je nog altijd constant afstand kan houden van anderen.
Motorhome, caravan, bungalow huren maar niet in een pretpark,... Lijkt me redelijk veilig ? Reizen met je eigen bubbel met de auto ook. De volgende uitbraak kan ook in eigen dorp zijn.
Dat is net mijn punt.geebee schreef: ↑6 juli 2020, 20:55 Vandaar dat ik ook vind dat je niemand mag veroordelen als hij op een reis vertrekt naar gebied waar het nu "veilig" is en binnen twee weken misschien niet meer ... het kan evengoed onze "kust" overkomen. De krokusvakantiereizigers zijn ook vertrokken toen het nog niet duidelijk was wat ons ging overkomen maar bij terugkeer moesten ze in quarantaine gegaan zijn want toen was wel al duidelijk dat er iets loos was. Daar en toen heeft de staat gefaald ! (andere landen ook trouwens)
Als je weet dat de Staat in deze faalt kan je maar beter je eigen maatregelen nemen en de risico's individueel beperken.
De eerste golf kon ik nog begrijpen want toen was het voor iedereen nieuw en redelijk onbekend.
Mensen die nu nog volhouden dat het 'veilig' is omdat er ergens een kaartje bij momentum is getekend hebben de voorbije maanden toch op een andere planeet geleefd of weigeren halsstarrig de eigen veranwoordelijkheid op te nemen.
En nog eens, ik veroordeel niemand en iedereen mag gaan en staan waar hij wil. Maar kom daarna niet 'bleiten' dat je van niets wist en het 'onverwacht' was.
Zoals ik eerder al schreef, het heeft een gegronde en overdachte reden dat ik tijdens de eerste golf geen mondmasker droeg en nu in publieke ruimten altijd een FFP2 masker draag.
Ik heb nl. weinig vertrouwen in medeburgers die alleen (beperkende) beslissingen kunnen nemen als het bij wet verplicht is of van bovenaf wordt opgelegd.
Diegene die daar het hardst om roepen zijn waarschijnlijk ook deels diegenen die invoorkomend geval moord en brand zouden schreeuwen dat hun vrijheden zonder reden werden ingeperkt.
+1.
Maar niet 'spijtig'.
Mijn cocktail vaardigheden gaan er bv. met rasse schreden op vooruit.
Dat is nu ook net mijn punt en zoals je weet ben ik zelf ook ultravoorzichtig en maskerdragend, enzovoorts ... maar je kan thuis blijven in je eigen Zoutenaaie of Gijzelbrechtegem en evengoed in een uitbraakgebied terechtkomen, de Vlaemsche kust in niet veiliger dan diezelfde kuststrook een paar kilometer verder in Bray-Dunes ... met dat verschil dat je in Bray-Dunes in Frankrijk bent. Het feit dat je naar het "buitenland" gaat maakt je in mijn ogen niet meer of niet minder een klojo die er zich niks van aantrekt (tenzij je nu vertrekt naar risicogebied, dan zoek je het inderdaad zelf op). Het enige absoluut veilige is jezelf met je bubbel tot het einde der tijden (of tot (als ?) er een werkzaam vaccin gevonden wordt) opsluiten in je eigen huis ... en dan nog kan het blijkbaar via aerosoldruppels verspreid worden.haelewyn schreef: ↑7 juli 2020, 08:47Als je leeft volgens het principe dat de voorzichtigheid de moeder van de porseleinwinkel is, zou je thuis kunnen blijven dit jaar..
Ik reis zelf ook graag maar net als het vrijwillig dragen van een masker in de winkel blijf ik voorlopig thuis uit voorzorg.
Spijtig... Het zal een spaargids vakantie in eigen tuin worden voor deze dwaas.
Is het verantwoord om op dit moment te reizen? Waarschijnlijk niet.
Moeten we nu iedereen die op reis gaat uitspuwen en scheef bekijken? Waarschijnlijk ook niet.
Moeten we nu iedereen die op reis gaat uitspuwen en scheef bekijken? Waarschijnlijk ook niet.
Bray-Dunes, nu je het daar toch over hebt...
Toen Crembo zei, dat de grens per direct was geopend voor boodschappen doen, ben ik terstond naar Bray-Dunes gegaan voor mijn Franse lekkernijen. Ik was toch in de buurt (De Panne).
Welnu, het viel mij op, dat de Coronamaatregelen toen al nog harder met de voeten werden getreden dan bij ons in Antwerpen. Allereerst raadt de Republiek slechts 1m aan (toch weer een 1/2m 'gewonnen'), maar daarnaast hielden de Fransen zich er dus niet aan. Geen ontsmette wagentjes, geen maximum aantal in de supermarkt en dan allen lekker drummen.
Toegegeven, ook in België worden de protocollen steeds meer door de plee getrokken, maar die doen dat toch net iets beter.
Record wat dat betreft is Nederland. Jawel, ik ben dus inderdaad tot in Zeeland geraakt. Er staan nog wel voorschriften, maar niemand houdt zich eraan.
"Maximum 6 personen", dus vrouw naarbinnen en wij wachten buiten. Ondertussen komen er twee trezebezen rustig naast mij staan om met elkaar te kletsen. De ene had haar baby (in de wagen) zo ongeveer in mijn kont geparkeerd.
Terwijl wij buiten staan, komt er een ouder echtpaar vragen of zij naar binnen mogen. Jawel, want er zijn er nu nog maar 4 in de winkel. Twee seconden struikelen er ongeveer twee over mijn voeten en die ga zonder boe of bah ook naar binnen.
Ondertussen neemt mijn vrouw haar horlogebandje in ontvangst, terwijl er twee 'pubers' (van een jaar of 30) op neusafstand van haar staan.
Het absolute record gisteren.
Wij staan in de rij, een ander gezin staat op 2m afstand van ons. Keurig.
Een man staat op neusafstand van de vader.
De vader: "Wilt u op 1,5m afstand staan !"
Het antwoord ? Wat denken jullie ? "NEE !"
(Mochten jullie nog denken "Er stond toch al 1 gezin op 2m" - dat waren Belgen)
Dus ja... het kan toch wel wat uitmaken aan welke kant van de grens je zit.
Toen Crembo zei, dat de grens per direct was geopend voor boodschappen doen, ben ik terstond naar Bray-Dunes gegaan voor mijn Franse lekkernijen. Ik was toch in de buurt (De Panne).
Welnu, het viel mij op, dat de Coronamaatregelen toen al nog harder met de voeten werden getreden dan bij ons in Antwerpen. Allereerst raadt de Republiek slechts 1m aan (toch weer een 1/2m 'gewonnen'), maar daarnaast hielden de Fransen zich er dus niet aan. Geen ontsmette wagentjes, geen maximum aantal in de supermarkt en dan allen lekker drummen.
Toegegeven, ook in België worden de protocollen steeds meer door de plee getrokken, maar die doen dat toch net iets beter.
Record wat dat betreft is Nederland. Jawel, ik ben dus inderdaad tot in Zeeland geraakt. Er staan nog wel voorschriften, maar niemand houdt zich eraan.
"Maximum 6 personen", dus vrouw naarbinnen en wij wachten buiten. Ondertussen komen er twee trezebezen rustig naast mij staan om met elkaar te kletsen. De ene had haar baby (in de wagen) zo ongeveer in mijn kont geparkeerd.
Terwijl wij buiten staan, komt er een ouder echtpaar vragen of zij naar binnen mogen. Jawel, want er zijn er nu nog maar 4 in de winkel. Twee seconden struikelen er ongeveer twee over mijn voeten en die ga zonder boe of bah ook naar binnen.
Ondertussen neemt mijn vrouw haar horlogebandje in ontvangst, terwijl er twee 'pubers' (van een jaar of 30) op neusafstand van haar staan.
Het absolute record gisteren.
Wij staan in de rij, een ander gezin staat op 2m afstand van ons. Keurig.
Een man staat op neusafstand van de vader.
De vader: "Wilt u op 1,5m afstand staan !"
Het antwoord ? Wat denken jullie ? "NEE !"
(Mochten jullie nog denken "Er stond toch al 1 gezin op 2m" - dat waren Belgen)
Dus ja... het kan toch wel wat uitmaken aan welke kant van de grens je zit.