aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Ik heb het hier al een paar keer gezegd. Als je bij KBC een lening wil aangaan, ga met het voorstel naar een KBC Verzekeringsagent. Die zijn zelfstandig en geven meestal een interessanter voorstel voor de ssv en/of brandverzekering.
De voorwaarden van de lening zeggen dat je die verzekering bij KBC moet nemen, maar ze zeggen niet dat dat via hetzelfde bankkantoor moet.
Dus lening => bankkantoor
ssv => kbc verzekeringsagent
De voorwaarden van de lening zeggen dat je die verzekering bij KBC moet nemen, maar ze zeggen niet dat dat via hetzelfde bankkantoor moet.
-
- Newbie
- Contacteer:
Kbc is veel te duur voor hun verzekeringen, en dan vooral voor de ssv en de woningpolis. De kwaliteit van de verzekering? Bij een ssv is er niet veel dicussie: overleden is betalen, hier speelt dus alleen de kostprijs van de premie. Bij een schadegeval heb je te maken met een agent ttz een slaafje van de maatschappij, die dus eerst en vooral hun belangen dient.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mag dit echt?anonymous schreef: ↑30 juni 2020, 10:53 Ik heb het hier al een paar keer gezegd. Als je bij KBC een lening wil aangaan, ga met het voorstel naar een KBC Verzekeringsagent. Die zijn zelfstandig en geven meestal een interessanter voorstel voor de ssv en/of brandverzekering.
Verzekering bij KBC is verzekering bij KBC. Er staats nergens dat beide in hetzelfde kantoor moet.
Wij hebben het zo gedaan. Het scheelde toch een slok op een borrel. Bijkomend is het die "makelaar" zijn core-business. De bankbediende kent enkel de basics van verzekeringen. Dus als je wat specifiekere vragen stelt, dan moeten die ook gaan navragen.
Wij hebben het zo gedaan. Het scheelde toch een slok op een borrel. Bijkomend is het die "makelaar" zijn core-business. De bankbediende kent enkel de basics van verzekeringen. Dus als je wat specifiekere vragen stelt, dan moeten die ook gaan navragen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zijn er nog mensen die het kunnen doordrijven hebben tot een uitzonderlijk voorstel dat wordt aangevraagd bij het hoofdkantoor bij kbc?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt was anonymous zegt, zo hebben wij het ook gedaan bij KBC ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, en dat kan héél snel gaan, was op 5min goedgekeurd door "hoofdkantoor".vliejsklak schreef: ↑7 juli 2020, 11:05 Zijn er nog mensen die het kunnen doordrijven hebben tot een uitzonderlijk voorstel dat wordt aangevraagd bij het hoofdkantoor bij kbc?
ja, maar geloof er geen knijt van.vliejsklak schreef: ↑7 juli 2020, 11:05 Zijn er nog mensen die het kunnen doordrijven hebben tot een uitzonderlijk voorstel dat wordt aangevraagd bij het hoofdkantoor bij kbc?
Dit kunnen we u alleen voorstellen omdat wij het hoofdkantoor zijn. Ok mooie rentevoet.
3 weken later opnieuw daar krijg ik een veel lagere rentevoet maar is het op 15jaar ipv 25.
Ik zeg ik ben akkoord, maar wil 25 jaar. Hoop gezaag en gezever. Brussel (en niet Leuven denk ik toch) gaat dat nooit goedkeuren en si en la.
Allemaal vlotjes in orde gekomen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Jiraisking schreef: ↑7 juli 2020, 11:38Ja, en dat kan héél snel gaan, was op 5min goedgekeurd door "hoofdkantoor".vliejsklak schreef: ↑7 juli 2020, 11:05 Zijn er nog mensen die het kunnen doordrijven hebben tot een uitzonderlijk voorstel dat wordt aangevraagd bij het hoofdkantoor bij kbc?
Oke, heb nu een voorstel bij hun (KBC) van 1,22 wat het beste totnutoe is. Belfius zei dat vanaf ik de compromis had ik deze zeker naar hun moet sturen met onze loonfiches zodat ze een tegenvoorstel kunnen doen. Stel dat dit lager is kan ik dit gebruiken tegen KBC in de hoop dat ze ook verlagen? Valt dit te proberen?voodoo schreef: ↑7 juli 2020, 12:29ja, maar geloof er geen knijt van.vliejsklak schreef: ↑7 juli 2020, 11:05 Zijn er nog mensen die het kunnen doordrijven hebben tot een uitzonderlijk voorstel dat wordt aangevraagd bij het hoofdkantoor bij kbc?
Dit kunnen we u alleen voorstellen omdat wij het hoofdkantoor zijn. Ok mooie rentevoet.
3 weken later opnieuw daar krijg ik een veel lagere rentevoet maar is het op 15jaar ipv 25.
Ik zeg ik ben akkoord, maar wil 25 jaar. Hoop gezaag en gezever. Brussel (en niet Leuven denk ik toch) gaat dat nooit goedkeuren en si en la.
Niet geschoten is altijd mis.
Ben momenteel ook weer bezig voor een herfinanciering. Beste voorstel nu is 1.19% op 20jaar van Argenta.
Nu bij KBC 1.87% met nog 21.4jaar te gaan.
Nu bij KBC 1.87% met nog 21.4jaar te gaan.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Kan je proberen, wij hebben vorig jaar niet eens voorstel terug gekregen van Belfius en KBC zei onmiddellijk we kunnen het niet geven aan die voorwaarden. Dus hebben we gekozen voor keytrade.vliejsklak schreef: ↑7 juli 2020, 12:47Jiraisking schreef: ↑7 juli 2020, 11:38
Ja, en dat kan héél snel gaan, was op 5min goedgekeurd door "hoofdkantoor".Oke, heb nu een voorstel bij hun (KBC) van 1,22 wat het beste totnutoe is. Belfius zei dat vanaf ik de compromis had ik deze zeker naar hun moet sturen met onze loonfiches zodat ze een tegenvoorstel kunnen doen. Stel dat dit lager is kan ik dit gebruiken tegen KBC in de hoop dat ze ook verlagen? Valt dit te proberen?voodoo schreef: ↑7 juli 2020, 12:29
ja, maar geloof er geen knijt van.
Zijn er nog mensen die op dit moment een lening aan het afsluiten zijn? Onderstaand een overzicht van enkele voorstellen die ik reeds ontvangen heb en bij mekaar in de buurt liggen:
Dossier:
1 ontlener
Q<80
Bedrag: 240.000€ - 25 jaar
Belfius, ING, Crelan konden geen competitief voorstel neerleggen.
KBC:
1.18%
SSV: 342€/jaar (16 jaar)
BNP:
1.20%
SSV: 201€/jaar (16 jaar)
Ook Argenta en AXA hebben soortgelijke voorstellen.
Is er nog verbetering mogelijk?
Dossier:
1 ontlener
Q<80
Bedrag: 240.000€ - 25 jaar
Belfius, ING, Crelan konden geen competitief voorstel neerleggen.
KBC:
1.18%
SSV: 342€/jaar (16 jaar)
BNP:
1.20%
SSV: 201€/jaar (16 jaar)
Ook Argenta en AXA hebben soortgelijke voorstellen.
Is er nog verbetering mogelijk?
1,31% op 19jaar op een bedrag van 215k via argenta
@VDV: Je schrijft dat er 1 ontlener is. Bedoel je misschien, 1 lener, jezelf? Als je een huis alleen wil kopen en er ook alleen gaat wonen en daarbij geen kinderen hebt, dan lijkt een ssv vrij overbodig.