Sparen bij Aion niet meer interessant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Sparen bij Aion niet meer interessant
Aion biedt met de Aion Extended spaarrekening op het eerste gezicht nog een redelijke 0,30% (0,05% basis intrest + 0,25% getrouwheidspremie).
Maar sinds enkele maanden wordt ook €1,90 per maand afgehouden voor de bijhorende zichtrekening. Dus €22,80 per jaar.
Als men minder dan €7600 (=€22,80/0.30%) op de Aion Extended spaarrekening heeft staan kost dit dus geld!
Voor de Aion Standard rekening moet men al minimum €9120 op de rekening hebben staan om geen verlies te lijden.
Eens dat mijn getrouwheid bereikt is ben ik alvast weg bij deze bank.
Maar sinds enkele maanden wordt ook €1,90 per maand afgehouden voor de bijhorende zichtrekening. Dus €22,80 per jaar.
Als men minder dan €7600 (=€22,80/0.30%) op de Aion Extended spaarrekening heeft staan kost dit dus geld!
Voor de Aion Standard rekening moet men al minimum €9120 op de rekening hebben staan om geen verlies te lijden.
Re: Sparen bij Aion niet meer interessant
Niet interessant hoor. Inderdaad wegwezen van zodra je getrouwheidspremie verworven is.edward schreef: ↑8 juli 2020, 20:30 Aion biedt met de Aion Extended spaarrekening op het eerste gezicht nog een redelijke 0,30% (0,05% basis intrest + 0,25% getrouwheidspremie).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Sinds 22 juni 2020 bedraagt de interest op de Aion Extended spaarrekening 0,1% basisinterest + 0,9% getrouwheidspremie, in totaal 1% dus. Dat lijkt me wel de vaste maandelijkse kost van EUR 1,90 waard.
Wou bron toevoegen, maar: "Uw bericht lijkt teveel op spam. Verwijder alle links naar externe websites."
OK, zoek het dan zelf op via de website van Aion.
Persoonlijk > Sparen > Gereglementeerde spaarrekening > Documenten > Essentiële Spaardersinformatie - extended
Wou bron toevoegen, maar: "Uw bericht lijkt teveel op spam. Verwijder alle links naar externe websites."
OK, zoek het dan zelf op via de website van Aion.
Persoonlijk > Sparen > Gereglementeerde spaarrekening > Documenten > Essentiële Spaardersinformatie - extended
Op de 'spaarrekening-vergelijker' van spaargids.be staat dat wél anders (0,05+0,25 = 0,30%).
https://www.spaargids.be/sparen/spaarta ... er_dir=asc
Wie heeft hier gelijk
Wie heeft hier gelijk
Hier de link naar de essentiële spaardersinformatie op de AION-website
https://www.aion.be/dam/jcr:7ffd4a51-df ... tended.pdf
Het overzicht van Spaargids is dus niet up-to-date.
https://www.aion.be/dam/jcr:7ffd4a51-df ... tended.pdf
Het overzicht van Spaargids is dus niet up-to-date.
Ik heb ondertussen gechat met hun helpdesk. De intrest op hun Aion Extended spaarrekening bedraagt effectief 1%= 0,10% basis + 0,90% getrouwheidspremie.
De titel had dus moeten zijn: SPAREN via AION EXTENDED OPNIEUW INTERESSANT vanaf €2280.
Vanaf dat bedrag wordt namelijk de €22,80 aan kosten gerecupereerd voor de zichtrekening.
Als men €5000 een jaar laat staan heeft men een effectieve rentevoet van 0,54%
Voor €10000 bedraagt deze 0,77% en voor €25000 is deze al 0,91%.
Goed dat er nog alerte spaargidsers zijn zoals Kumquat.
Het geeft ook aan hoe zwak Aion communiceert. Bovendien snap ik hun ander aanbod niet: de Aion Standard rekening geeft slechts 0,15% basis en 0,10% getrouwheidspremie.
De titel had dus moeten zijn: SPAREN via AION EXTENDED OPNIEUW INTERESSANT vanaf €2280.
Vanaf dat bedrag wordt namelijk de €22,80 aan kosten gerecupereerd voor de zichtrekening.
Goed dat er nog alerte spaargidsers zijn zoals Kumquat.
Het geeft ook aan hoe zwak Aion communiceert. Bovendien snap ik hun ander aanbod niet: de Aion Standard rekening geeft slechts 0,15% basis en 0,10% getrouwheidspremie.
Hoe komt het dat dit niet vermeld staat in het overzicht van Spaargids bij Vergelijk spaarrekeningen? Bij mij staan bpost Cocoon en MeDirect Maandsparen Max bovenaan met een totaal van 0,55%?edward schreef: ↑9 juli 2020, 10:54 Ik heb ondertussen gechat met hun helpdesk. De intrest op hun Aion Extended spaarrekening bedraagt effectief 1%= 0,10% basis + 0,90% getrouwheidspremie.
Spaargids is slechts een secundaire bron. De primaire bron heeft altijd gelijk, onder voorbehoud van vergissingen.Nefertari schreef: ↑9 juli 2020, 08:23 Op de 'spaarrekening-vergelijker' van spaargids.be staat dat wél anders (0,05+0,25 = 0,30%).
Wie heeft hier gelijk
Gereglementeerde spaarrekeningen zijn blijkbaar enkel voor hun premium-lidmaatschappen (EUR 19 per maand). Dus je moet eigenlijk al (12 * EUR 19)/(1%) = EUR 22800 op de Extended-rekening om uit de kosten te raken. Of EUR 72800 45600 om de opportuniteitskost van geen Santander Vision+-rekening te nemen te compenseren indien je nog geen klant zou zijn bij bv. Santander Consumer Bank.
Edit: rekenfout, bedrag aangepast.
Edit: rekenfout, bedrag aangepast.
Laatst gewijzigd door Kumquat op 11 juli 2020, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb aan de webmaster laten weten dat het overzicht moet aangepast worden, gezien de link die hierboven gepost is. Blijkbaar heeft Aion dat in alle stilte aangepast.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik betaal slechts €1.90 per maand (het light lidmaatschap) en krijg toch de 1%. Dus slechts €2280 nodig om dit te compenseren.Kumquat schreef: ↑10 juli 2020, 19:28 Gereglementeerde spaarrekeningen zijn blijkbaar enkel voor hun premium-lidmaatschappen (EUR 19 per maand). Dus je moet eigenlijk al (12 * EUR 19)/(1%) = EUR 22800 op de Extended-rekening om uit de kosten te raken. Of EUR 72800 om de opportuniteitskost van geen Santander Vision+-rekening te nemen te compenseren indien je nog geen klant zou zijn bij Santander Consumer Bank.
Mijn rekening is wel een rekening omgezet van het voormalige Banca Monte Paschi Belgio.
Ik ga passen, lees niet veel betrouwbaars van deze bank. Ok, je kan rekening houden met de staatsgarantie, maar toch, raar gevoel bij...
Ik vind het ook iets raars. We mogen niet op spaargids.be voortgaan, maar we raadplegen beter zelf de primaire bronnen?
Ik ben misschien wel blond, maar wil wel erg graag veel bijleren.
Voor klanten die geonboard worden vanaf 2020/07/01 zijn spaarrekeningen enkel beschikbaar in het Premium-lidmaatschap volgens hun algemene voorwaarden. Bron: pagina 38-39 van de algemene voorwaarden van het Premium-lidmaatschap. Ik kan geen links naar externe websites posten, dus de pdf is te vinden op hun website onder "Premium-lidmaatschap".edward schreef: ↑11 juli 2020, 11:01Ik betaal slechts €1.90 per maand (het light lidmaatschap) en krijg toch de 1%. Dus slechts €2280 nodig om dit te compenseren.Kumquat schreef: ↑10 juli 2020, 19:28 Gereglementeerde spaarrekeningen zijn blijkbaar enkel voor hun premium-lidmaatschappen (EUR 19 per maand). Dus je moet eigenlijk al (12 * EUR 19)/(1%) = EUR 22800 op de Extended-rekening om uit de kosten te raken. Of EUR 72800 45600 om de opportuniteitskost van geen Santander Vision+-rekening te nemen te compenseren indien je nog geen klant zou zijn bij bv. Santander Consumer Bank.
Mijn rekening is wel een rekening omgezet van het voormalige Banca Monte Paschi Belgio.
Laatst gewijzigd door Kumquat op 11 juli 2020, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben klant bij Santander Consumer Bank. Ik heb er een Santander Vision + rekening. Ik bel betere maandagvoormiddag naar daar om uitleg dan? Ik hoop dat ze me begrijpen, want ze spreken soms anderstalig Nederlands daar.Kumquat schreef: ↑11 juli 2020, 12:59Kumquat schreef: ↑10 juli 2020, 19:28 Gereglementeerde spaarrekeningen zijn blijkbaar enkel voor hun premium-lidmaatschappen (EUR 19 per maand). Dus je moet eigenlijk al (12 * EUR 19)/(1%) = EUR 22800 op de Extended-rekening om uit de kosten te raken. Of EUR 72800 45600 om de opportuniteitskost van geen Santander Vision+-rekening te nemen te compenseren indien je nog geen klant zou zijn bij bv. Santander Consumer Bank.